Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Iets verstuurt emails op mijn account

Pagina: 1
Acties:

• Beunhaas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-10-2024
Hallo,

Vandaag is de tweede keer dat er vanuit mijn email-adres naar iedereen in mijn mail lijst wordt verstuurd.
In deze mail zit

- Engelse tekst
- Geen bijlage
- Geen titel in de mail.

Het is waarschijnlijk een worm of zoiets, maar ik weet dit niet zeker. Er zit namelijk geen bijlage bij.
Weet iemand:

- Hoe ik dit kan verhelpen?
- Hoe het op mijn PC zou zijn gekomen?

Ik heb mijn wachtwoord inmiddels veranderd

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dit (2de topic) zal net als de vorige denk ik op slot gaan. Lees de links even door die de mod erbij heeft gezet.

Probleem

Ey!! Macarena \o/

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Op zich is (naar mijn bescheiden mening) niet zo heel veel mis met je TS, maar er ontbreekt nogal wat informatie.

Welk mail adres (oftewel vanuit welk domein) ?
Waarom denk je aan een worm ???
Probeer eens aan een header te komen (om te kijken waar de mail van afkomstig is).

Om antwoord te geven op je vragen:

- verhelpen doe je door te zorgen dat het iets niet meer kan mailen. afhankelijk van de oorzaak ergens tussen een wachtwoord wijziging tot een herinstallatie van je pc.

- tja, hoe komt zoiets (als het inderdaad van je pc afkomstig is) op j pc...ooit wel iets gedownload van Internet ?

Succes

Even nog aanvullend...dat iemand uit jouw naam mail verstuurd is niet zo erg (iedereen kan een mail adres spoofen), het probleem zit hem onder andere in het feit dat je adresboek gebruikt wordt...

[ Voor 13% gewijzigd door lier op 04-09-2009 18:40 . Reden: Aanvullig ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Beunhaas
Welk mail adres (oftewel vanuit welk domein) ?
Het is een hotmail adres, ik gebruik zelf altijd Windows live voor email, dus vanuit daar zullen de mails wel zijn verstuurd.

Waarom denk je aan een worm ???
Na even wat gegoogled te hebben over problemen met mails die zomaar verstuurd worden kwam ik informatie tegen over verschillende virussen, en onder worms las ik dat ze automatisch mails kunnen versturen (met bijlage erbij om de worm te verspreiden). Dit is echter niet het geval bij mij, de bijlage, maar het automatisch sturen komt overeen.

Probeer eens aan een header te komen (om te kijken waar de mail van afkomstig is).
Ik heb net de eigenschappen van een bericht gezien, hierin stond ergens een IP adres, na dit getracked te hebben via Utrace, kwam ik op een plaats in China terecht. Ik weet echter niet of dat dus de plek is waarvan dit is verzonden.

Ik kan de eigenschappen van de mail wel plakken, maar ik weet niet of dat zomaar kan.
Weet iemand of dit zomaar mag?

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 16:16
Eerst en vooral, als je vermoed dat je een worm hebt, heb je dan al je PC gescanned met een anti-virus/malware?

Gebruik je programma's van derden voor mails te sturen via je hotmail?
Gebruik je toepassingen zoals Messenger plus en dergelijken?

• Beunhaas
Ik heb mijn PC meerdere malen gescand met AVG, maar er is niks gevonden.
Ik gebruik geen programma's van derden voor mails, en ook geen Messenger Plus etc, alleen Windows Live Messenger.

Ik weet niet of het bij een worm, of een ander soort virus dat mails verstuurt, zo is dat hij mensen echt volspamt, maar dat is hier niet het geval. Het is twee keer gebeurd
- Vorige week zondag
- Vandaag

Er zitten 12 dagen tussen

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 16:16
Worden de mails effectief met jouw hotmail adres verstuurd of lijkt het alsof ze via jouw hotmail adres worden gestuurd?

Aannemelijker is dat op een of andere manier al je contactpersonen gekopieerd zijn en dat ze dan spam versturen zodat het lijkt alsof het van jouw mail adres komt.

Kijk eens goed in de header van zo'n mail en kijk met welk email adres het effectief verstuurd wordt.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Killerbees schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 19:35:
Ik heb mijn PC meerdere malen gescand met AVG, maar er is niks gevonden.
In plaats van 1 scanner is het verstandiger om je systeem online te laten scannen met meerdere scanners bij de bekende antivirus leveranciers...

Doe dat eens eerst (neem de tijd ervoor...)

[ Voor 3% gewijzigd door lier op 04-09-2009 21:50 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Beunhaas
@misterdoom: Als ik bij postvak uit kijk, zie ik de verzonden mails staan, dus het lijkt me dat ze van mijn email adres worden verstuurd.

Ik heb cccleaner al gebruikt (geen echte virusscan), en ik ben atm Avast aan het proberen.

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:39
probeer ook even met Malwarebytes' Anti-Malware er overheen te gaan.

werkt als een van de beste na mijn ervaring ..

je heb gebruiken alleen als je hem automatisch wil laten scannen moet je hem kopen...

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:10

arie_papa

Running on Ubuntu

Als ze werkelijk in Verzonden items staan, dan betekent dat dat het wachtwoord wijzigen niet geholpen heeft. MIsschien keylogger ofzo op je pc?
Heb je geen backup die je terug kan zetten naar voordat het probleem er was?
Als je met scan's niks kan vinden zou ik toch voor de zekerheid een herinstal van je systeem doen.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Wellicht is het ook interessant om te weten wat er in die mails staat. Staat daar niks in wat jou verder helpt?

Do what you love, do it often

Pagina: 1