Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[bbned] hard limit op 3Mb technisch mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:10
ik zit in discussie met de servicedesk van mijn provider die me nu hard gelimit heeft op 2Mb, 4Mb ga ik waarschijnlijk niet halen ivm de afstand. 3Mb lijkt me haalbaar.

Nu geeft mijn provider dus aan dat ze 3Mb niet leveren. Mij lijkt het toch dat bbned toch je verbinding wel moet kunnen instellen op een 'afwijkende" snelheid?

wellicht iemand die bij een provider/bbned werkt die dit kan bevestigen?

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-11 15:52
Weet niet welke modem je gebruikt maar je kan hun 4 mb profiel vragen en je modem locken op 3 waardoor je toch een stabiele verbinding houd.

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Heeft volgens mij te maken met de stapjes v/d abo's:

1024
2048
4096
etc...

Als het stapje 3072 niet beschikbaar is, tsja...

[ Voor 3% gewijzigd door wasted247 op 04-09-2009 13:45 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar als je 4 neemt gaat hij toch automatisch intrainen op hoogst haalbare snelheid? Dat geval dus 3mbit. Met mijn oude 20mbit trainde ik ook maar op 11-12mbit in, de stap eronder was namelijk 8mbit waar ik weinig zin in had.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
SinergyX schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:45:
Maar als je 4 neemt gaat hij toch automatisch intrainen op hoogst haalbare snelheid? Dat geval dus 3mbit. Met mijn oude 20mbit trainde ik ook maar op 11-12mbit in, de stap eronder was namelijk 8mbit waar ik weinig zin in had.
Tenzij ze dus keihard tegen je modem vertellen dat ie niet hoger mag intrainen dan x... Gebeurt wel eens...

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:21
Hier bij Belgacom (België) betalen wij voor 12 Mbit. Ik heb echter (na discussies met de helpdesk) al op 6Mbit, 7Mbit en nu 9Mbit gestaan. Dat terwijl ze enkel 1Mbit, 4Mbit, 12Mbit en 18Mbit aanbieden.
Hier is het dus wel mogelijk, of het bij bbned hetzelfde systeem is dan nog maar de vraag..

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• MisterE
ItsValium schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:36:
Weet niet welke modem je gebruikt maar je kan hun 4 mb profiel vragen en je modem locken op 3 waardoor je toch een stabiele verbinding houd.
ik heb geloof ik deze: AG241-EU
En ook nog een oude sweex en originele xyzel (die nooit gewerkt heeft). Maar heb bij alledrie nooit een optie gezien om de snelheid aan mijn kant te limiten.
Opzich wel heel interessant als dat wel zou kunnen....

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Sommige lijnen worden dan instabiel.

In Zyxelmodems kan je zelf nog wat ingeven met betrekking tot de snelheid waarop het modem moet intrainen. Dat zou nog een optie zijn als je de verbinding op 4 mbit kan laten zetten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• MisterE
Toen mijn verbinding nog op 8 stond (dit is waar ik officieel recht op heb) toen trainde die wel in op 4Mb, verbinding was toen niet echt stabiel, tijdje wel, dan weer niet, of helemaal geen verbinding. Liep toen sowieso raar dus ik weet niet zeker of dat nu nog zo zal zijn. Tweakdsl wil echter geld zien als het omhoogschroeven niet werk, dus ik ga van het ergste uit.

Dus wil met ze afspreken, eerst 4, dan 3 proberen en als dat niet werkt terug naar 2. Bij de laatste stap zou ik dan moeten betalen. Echter ze geven dus aan dat ze niet 3 kunnen leveren.

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 14:04
MisterE schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:54:
[...]

Toen mijn verbinding nog op 8 stond (dit is waar ik officieel recht op heb) toen trainde die wel in op 4Mb, verbinding was toen niet echt stabiel, tijdje wel, dan weer niet, of helemaal geen verbinding. Liep toen sowieso raar dus ik weet niet zeker of dat nu nog zo zal zijn. Tweakdsl wil echter geld zien als het omhoogschroeven niet werk, dus ik ga van het ergste uit.

Dus wil met ze afspreken, eerst 4, dan 3 proberen en als dat niet werkt terug naar 2. Bij de laatste stap zou ik dan moeten betalen. Echter ze geven dus aan dat ze niet 3 kunnen leveren.
Drie zit inderdaad niet in de standaard profielen bij BBNED (hangt er ook van af wat voor productportfolio je provider bepaald heeft met BBNED). Als ze hem dan op 4 inzetten en hij trained op max 3.5mbit stabiel in zal je modem toch na een bepaalde tijd proberen hoger in te trainen en zal de verbinding onstabiel worden.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

KPN toevallig ?? Abonnement eronder is 8-12 Mbps hé niet alleen 8 Mbps. Ik ga namelijk per vandaag dit laten omzetten, omdat ik zelfs met mijn Draytek niet verder dan 11 Mbps kom helaas ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:50

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik denk dat het op zich prima mogelijk is, maar dat het niet kan in hun beheer interface, en dat ze geen zin hebben om voor 1 gebruiker een oplossing te bedenken die buiten hun normale systeem om gaat.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

nero355 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:55:
[...]

KPN toevallig ?? Abonnement eronder is 8-12 Mbps hé niet alleen 8 Mbps. Ik ga namelijk per vandaag dit laten omzetten, omdat ik zelfs met mijn Draytek niet verder dan 11 Mbps kom helaas ;)
Neuh, al weer lange tijd geleden, in de tijd dat 20mbit net op de markt kwam :P En qua prijs was het even duur als de toen 8mbit die ik had.

Heel adsl nu achter me gelaten, kabel vind ik toch stukje fijner :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1