Win 7/Vista X64: nvlddmkm reageert niet meer en is hersteld.

Pagina: 1
Acties:

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Om maar even met de deur in huis te vallen; Ja ik heb de search gebruikt maar mijn probleem lijkt toch afwijkend te zijn van alle andere namelijk dat na het installeren van windows 7 en het vervolgens downgraden naar vista x64 het probleem er ook nog is.

Het systeem in kwestie: gallery: BastiaanN

Mijn computer heeft altijd op Windows Vista Ultimate X64 gedraaid zonder enkele problemen. Maar na wat babbelen met een collega bracht hij mij op het idee om met twee indentieke schijven een Raid 0 opstelling te gaan draaien voor mijn (onbelangrijke) bootschijven, zodat ik er wat snelheidswinst uit kon halen. Echter had dit als gevolg dat ik windows weer opnieuw zou moeten installeren en heb ik er maar de Windows 7 Business RTM (X64) opgezet.

Na het installeren van alle laaste drivers, waaronder die van mijn videokaart begon het beeld telkens vast te lopen bij het minimaliseren of verplaatsen van een venster en kreeg ik de volgende melding: "Beeldschermstuurprogramma nvlddmkm reageert niet meer en is hersteld." echter vond ik het frapant dat bij het opstarten van furmark,3dmark of een willekeurig spel de kaart niet crashte, ik kon uren achter elkaar spelen of benchmarken, niets aan de hand. Achja, dacht ik, Windows 7 is nog zo nieuw de drivers zullen er nog wel niet helemaal lekker op werken. Ik heb toen nog wat oudere drivers geprobeerd maar die boden ook geen soelaas. Uiteindelijk even op google rondgekeken en er waren meer soortgelijke problemen. Prima dacht ik, dan nog maar even wachten met Win 7.

Vervolgens dus weer Vista Ultimate X64 geïnstalleerd met de nieuwste drivers die beschikbaar zijn op de Nvidia site (190.62). Wat schetst mijn verbazing, het probleem dat ik had in Windows 7 komt nu ook opeens in mijn vista installatie voor! Nouja, dan zou die driver wel gaar zijn dacht ik. Ik dus gedowngrade naar de Vista driver die ik altijd al heb gebruikt (182.50) met de verwachting dat het dan wel afgelopen zou zijn. MAar helaas, het probleem is er nog steeds. Wanneer ik veelvuldig met vensters ga slepen en minimaliseren of als een gek ga "zappen" in een filmpje die ik in WMP afspeel dan crasht de driver weer met exact dezelfde melding. Maar wederom gebeurd er tijdens een benchmark of het spellen van een spel niets.

Nu moet ik eerlijk bij vermelden dat ik een paar maanden terug iets van mijn gpu heb afgebroken tijdens het monteren van een nieuwe koeler. Maar dan zou de kaart ook in games moeten crashen lijkt me. Het desbetreffende topic met meer informatie daarover staat hier: Iets van GPU afgeknapt, schadelijk?

Iemand nog een idee? alvast bedankt! :)
Alles loopt op stock settings, er is dus geen overclock actief.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Mr.Qips schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 21:25:
Het is een SMD-onderdeeltje, waarschijnlijk een weerstand of condensator. Omdat je je koeler vervangen hebt, heb je sowieso geen garantie meer (volgens mij). Omdat de boel nog goed werkt, hoef je je geen zorgen te maken :) . Als 'ie over een maand er opeens mee stopt, weet je hoe het komt ;) .
;)

Het zou natuurlijk ook gewoon een bug in je windows 7 install kunnen zijn, die met de downgrade naar windows vista is blijven hangen... Reinstall geen optie? Doet ie het dan nog verwacht ik toch dat je videokaart het (deels) begeven heeft. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat enkel specifieke berekeningen niet goed gaan... Blijft vreemd welliswaar...

[ Voor 8% gewijzigd door wasted247 op 04-09-2009 12:22 ]

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
wasted247 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 12:21:
[...]

;)

Het zou natuurlijk ook gewoon een bug in je windows 7 install kunnen zijn, die met de downgrade naar windows vista is blijven hangen... Reinstall geen optie? Doet ie het dan nog verwacht ik toch dat je videokaart het (deels) begeven heeft. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat enkel specifieke berekeningen niet goed gaan... Blijft vreemd welliswaar...
De disk is na het verwijderen van windows 7 opnieuw gepartitioneert (win 7 had een of andere vage recovery partitie er bij aangemaakt) dus het lijkt me sterk dat er nog iets is blijven hangen.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Ah ok, gezien je in je TS van een downgrade sprak, efin, dan vermoed ik toch dat je kaart kaduuk is...