Iets van GPU afgeknapt, schadelijk?

Pagina: 1
Acties:

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Dag dames/heren,

Ik heb een 8800GT van Inno3D welke de laatste tijd erg warm liep. Ik heb daarom besloten om een andere koeler op de kaart te monteren. Echter bij het schoonmaken van de kaart (erg voorzichtig!) is er een onderdeeltje van de gpu afgevallen :'(

De kaart werkt nog wel, zelfs 3DMark vantage loopt tie probleemloos door. Toch vraag ik me af waarvoor het onderdeeltje dat er vanaf is gevallen dient en of ik daar vroeg of laat problemen mee ga krijgen (kortom, is het beter om een nieuwe kaart aan te schaffen?)

Het onderdeeltje waar het om gaat is rood omcirkelt op onderstaande foto: (plaatje van het internet)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/49LtcHzYGkqKeeqWQAvo72XC/thumb.png
(klik voor groter)

Alvast bedankt!

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Misschien voor stroomvoorziening ofzo?

Pin layouts van processoren hebben vaak een aantal redundante pinnen (voor stroomvoorziening) en dan is het niet zo erg als er daar één of een paar van afbreken. Hoe het met die bruggetjes (ken de technische term niet) zit weet ik echter niet.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-05 21:37
Het is een SMD-onderdeeltje, waarschijnlijk een weerstand of condensator. Omdat je je koeler vervangen hebt, heb je sowieso geen garantie meer (volgens mij). Omdat de boel nog goed werkt, hoef je je geen zorgen te maken :) . Als 'ie over een maand er opeens mee stopt, weet je hoe het komt ;) .

Verwijderd

Als die het gewoon stabiel doet zou ik mij nergens zorgen overmaken. :)

Het zijn trouwens SMD condesators naar mijn weten.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:34

Umbrah

The Incredible MapMan

Dat is inderdaad een condensatortje, zoals Borromini zegt: onderdeel van de stroomvoorziening. Die is tegenwoordig vaak redundant uitgevoerd. Het kan niet veel kwaad, maar ga maar niet meer al te veel spelen met de vcore!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Ik heb die van mijn vorige cpu er afgesloopt toen ik de heatspreader eraf gehaald heb. Compleet niks van gemerkt. Heatspreader verwijderen ook niet trouwens :X

Gruwelijk gejatte Icoon!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-04 17:13
Misschien met potloodje eroverheen gaan voor de zekerheid?

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
n0elite schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 02:39:
Dan "teken" je een gewone weerstand, terwijl er een condensator had moeten zitten. Geen idee wat het effect zal worden. Als de kaart het nu gewoon doet, gewoon zo laten zou ik zeggen!

• Ali_van_G
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-03 20:20
Zou ik zeker niet doen! Nooit zonder kennis van het elektrische schema aanpassingen gaan doen.

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Het is duidelijk :) We gaan er maar vanuit dat de kaart probleemloos blijft werken. Hij draait gewoon op stock settings (zoals die overigens altijd heeft gedaan)

Bedankt voor de complete en snelle reacties :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-05 11:31

Sebazzz

3dp

Een condensator is gewoon een blokkade voor de stroom, als je er met een potlood overheen gaat maakt je er een doorgang van in de vorm van een weerstand. Dan heb je sluiting en dat wil je niet hebben.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Pagina: 1