Toon posts:

Sony KLD-40W5500 óf Samsung le40B750 ?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel zit ik te twijfelen tussen de aankoop van een deze twee lcd tv's.
De reviews op internet maken de keuze nou juist zo lastig..

Sony KDL-W5500
Samsung LE40B750

Op dit moment heb ik een samsung le32a552 en een 'gewone' digitale tuner.. en dus geen HD-tuner.

Iemand met een bruikbaar advies betreft deze lastige keuze

groeten, Bram

• Croccifixio83
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-11-2025
Blijft lastig.

Audio is beter bij de Sony. Zwart weergave beter bij de Samsung.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ja okee thanx!

Heb nu ook een home-cinema set van Sony wat dus beter staat bij de tv :)

Maar is de 200hz van de samsung een meerwaarde om hiervoor te kiezen denk je?

Verwijderd

Topicstarter
Kan het natuurlijk ook anders formuleren:

De beste 40 - 42 inch LCD voor 850 euro is....

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:10:
Kan het natuurlijk ook anders formuleren:

De beste 40 - 42 inch LCD voor 850 euro is....
Die bestaat niet. Zoals ik hier zei: RoD in "Advies gevraagd: Beste LCD 40 inch voor ..." is de eerste stap om de FAQ te lezen, en dan, eventueel, als het nog nodig is, ons je overwegingen te melden in een topic.

Dus, vertel ons eens:
1. waarom je deze modellen uit hebt gezocht.
2. wat je uberhaubt graag wilt zien in een tv (behalve beeld natuurlijk :P )
3. waar je specifiek over twijfelt.

Met deze vraag kunnen we namelijk weinig. Ik kan wel wat roepen, maar een tv kiezen is persoonlijk. Jij bent degene die er zometeen naar moet gaan kijken, ik niet. Daarom is het handig om deze drie vragen (voor ons en voor jezelf) te beantwoorden, zodat wij gepastere antwoorden kunnen geven (met jouw eisen in het achterhoofd), en jij ons advies beter op waarde kunt schatten.

Kortom: breid je post wat uit :)

Verwijderd

Topicstarter
okeej dat is duidelijk.. zal proberen mijn vraag nu wat helderder te plaatsen!

Momenteel heb ik dus een 32 inch fullhd scherm (le32A552)... beeld is prima alleen sinds een verhuizing vind ik het te klein in de woonkamer.. Vandaar dat ik nu op zoek ben naar een 40 of 42 inch beeldscherm.

Het budget is max 900 en ik heb wel wat overige eisen..

- > 40 inch
- design; strak en modern. Stijl samsung modellen
- full hd (uiteraard)
- helder, scherp beeld met digitale televisie SD tuner
- zo vloeiend mogelijk beeld (bij voetbalwedstrijden bijvoorbeeld)

Ik heb gekozen voor de KDLW5500 en Le40b750 vanwege de goede reviews en het design... Nu is echter de vraag welke van deze twee past beter in het wensenplaatje... het enige verschil wat ik op dit moment zie is de 100 en 200 hz... en design, waardoor ik sterker naar de samsung neig...

Alleen de Sony heeft weer een betere reputatie als merk met lcd's... tenminste dit is wat ik hiervan weet op dit moment..

Graag jullie reactie!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Misschien de volgende FAQ eens doorlezen?
[FAQ] Welke TV moet ik kopen?

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:14
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:23:
- helder, scherp beeld met digitale televisie SD tuner
- zo vloeiend mogelijk beeld (bij voetbalwedstrijden bijvoorbeeld)
De Sony én (volgens mij ook) de Samsung hebben allebei een ingebouwde HD-decoder... Dus als je Ziggo klant bent, zoek het CI+ artikel van Tweakers even op met de Ziggo-certified TV-modellen en kijk of deze TV's daarop staan. Dat bespaart je een fatsoenlijke HD-decoder, de noodzaak voor die SD-decoder en een aparte afstandsbediening.

Verder is een zo vloeiend mogelijk beeld het makkelijkst te zien in een winkel. Ikzelf zag bij het kiezen van onze TV geen verschil tussen de 100HZ en de 200Hz Sony's, wat de meerprijs rechtvaardigde. Nu bij jou deze TV's beide binnen budget vallen, lijkt het mij een simpele zaak van vergelijken. Als het verschil je niet opvalt, vervalt het punt en beoordeel je de TV's op het volgende punt.

Als in jou geval de Samsung een streepje voor heeft op design, kijk dan nog eens naar de beeldkwaliteit van de twee. Welke is beter/mooier volgens jou? Uiteindelijk is dit toch waar je continue naar kijkt...

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor deze reactie

Dat wordt gewoon nog een xtje de MM in :) om de beelden eens goed naast elkaar te zien

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 14:21 ]

Pagina: 1