Windows 7 Raid schijf security settings

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik Windows 7 x64 op m'n desktop geinstalleert.

Systeem:
Asus P5W DH Deluxe, intel Core Quad Q6600
2x WD Raptor 74Gb in RAID 0, 2 partities: C-Drive, D-Drive (ICH7R controller)
2x Seagate 500Gb in RAID 0, partities: E-Drive, Y-Drive (Asus EZRaid)
1x Maxtor 300Gb, F-Drive (? controller)
1x Samsung 1Tb, G-Drive (J-Micron controller)

Tijdens de installatie van Win7, wou Win7 een extra partitie maken voor systeembestanden en dit heb ik toegalaten (100MB systeempartitie).

Alle schijven worden correct herkend door Win7. De D-partitie (2xWD Raptor in RAID0) doet echter raar. Aanvankelijk was de schijf grijs in "My Computer". Disk Properties gaf wel netjes aan hoeveel ruimte gebruikt was en hoeveel vrij was, maar ik kon niet op de schijf komen.
Toen ben ik gaan kijken naar de security settings en viel me op dat er minder settings waren dan bij de werkende schijven.

Onder "Group or user names:" waren "Authenticated Users" en "SYSTEM" afwezig. Vervolgens heb ik geprobeerd de security settings van de werkende C-Drive (andere partitie van de 2xWDRaptor RAID0 array) te reproduceren voor de D-Drive.
Dit lukte tot op zekere hoogte; ik kreeg bij sommige een foutmelding dat niet naar de D-Schijf geschreven kon worden. Visueel lijken de security settings nou echter wel hetzelfde (onder group or usernames en de checks bij Allow and Deny).
Ik kan nou wel op de D-Drive komen, maar moet voor iedere DIR waar ik in wil (voor het eerst) krijg ik een popup "You don't currently have permission to access this folder - Click Continue to permanently get access to this folder". Als ik op continue druk kan ik de folder in, maar ik heb eigenlijk geen zin om dit voor iedere dir/subdir te moeten doen.

Heeft iemand enig idee hoe ik de D-Drive als een normale schijf met normale security settings kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
eigenaar overnemen,

je hebt 2 onderdelen, wie mag er iets op doen, en wie is de eigenaar....
eigenaar zal ws nu op trustedinstaller oid staan even verandere naar je huidige gebruikersnaam en je zou er gewoon moeten op kunnen schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb geprobeert de ownership van de D-Drive te veranderen in
  • Mijn username
  • Administrators (want m'n E-Drive heeft als owner "Administrators")
  • TrustedInstaller - dit lukte niet (m'n C-Drive heeft als owner "TrustedInstaller")
  • SYSTEM (de andere schijven hebben als owner "SYSTEM")
Helaas nog geen verschil in de situatie.
Wat me nou wel opvalt is dat als ik goedkeuring verleen bij de prompt dat ik geen toegang heb en of ik die wil toekennen, dat er linksonder bij het mapicoontje een slotje (geel) zichtbaar wordt.

Zou het niet makkelijker zijn om de D-Drive gewoon te verwijderen en daarna opnieuw te laten detecten door win7 opdat hij alle security settings (hopenlijk) goed instelt?
Zou alleen zo 123 ook niet weten hoe ik dat moet doen, aangezien de schijfinstellingen waarschijnlijk wel ergens (registry?) opgeslagen zijn en ik ook niet zou weten hoe ik de schijf "even ontkoppel", want het is een partitie op een raid 0 array en op dezelfde array zit m'n windows partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderen van een schijf == formatteren, of de partitie deleten.

En dat wil je niet zeg je :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Je had waarschijnlijk in je oude profiel ergens iets van "Bestanden privé maken" ofzo aanstaan waardoor alles me jouw account beveiligd werd. Partitie opnieuw maken gaat wel het snelst/makkelijk indien Eigenaar veranderen niet lekker gaat.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nero355 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:38:
Je had waarschijnlijk in je oude profiel ergens iets van "Bestanden privé maken" ofzo aanstaan waardoor alles me jouw account beveiligd werd. Partitie opnieuw maken gaat wel het snelst/makkelijk indien Eigenaar veranderen niet lekker gaat.
Typisch, ik draaide hiervoor Windows XP x64 SP2 en nooit bewust iets prive gemaakt of folders ge-encrypt. Eerst dacht ik dat de Win7 installatie iets in de MBR veranderd had, waardoor de 2e partitie op die array corrupted was ofzo (heb hier niet veel verstand van), maar toen ik de bestanden wel kon bekijken, leek dat ook niet het geval te zijn.

Bedacht me net om alle bestanden naar een andere schijf te copyen en daarna partitie te deleten en nieuwe aan te maken. Alleen het copyen gaat ook niet bepaald soepel.
- 5 minuten later -
Ik had bij het veranderen van de owner de checkbox "Replace owner on all subcontainers and objects" niet aangevinkt. Nou ik dat wel gedaan heb, krijg ik nog wel een prompt om "as administrator" de folder te benaderen, maar als ik dat doe, zijn de bestanden wel benaderbaar.

Wat me ook opvalt is dat er opeens 13 directories MSI6b3a6.tmp etc. (MSI6b*.tmp en MSIa*.tmp) in de root zijn, die leeg zijn.

Na al dit geklooi in de security settings denk ik dat ik toch maar alle bestanden naar de G-Drive copy, partitie delete, een nieuwe aanmaak en de bestanden weer terugcopy. Dan zouden de security settings weer op Windows default komen toch? Of staan die settings ergens in het registry ofzo, zodat als ik de partitie dezelfde naam geef die automatisch weer gehanteerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 15:30:
Na al dit geklooi in de security settings denk ik dat ik toch maar alle bestanden naar de G-Drive copy, partitie delete, een nieuwe aanmaak en de bestanden weer terugcopy. Dan zouden de security settings weer op Windows default komen toch? Of staan die settings ergens in het registry ofzo, zodat als ik de partitie dezelfde naam geef die automatisch weer gehanteerd worden?
Verse install + partitie weggooien zou moeten werken. Dus alleen nog die partitie weggooien en alles lekker terugzetten :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Net gedaan en de boel werkt inderdaad weer als normaal!

Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1