Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Blauw scherm met opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views

• Droathoah
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-03-2019
Ik heb een laptop en die moet ik voor school gaan gebruiken. Nou heb ik daar XP op gezet, maar 1 probleem. Ik had al een vorige install gedaan, maar bleef een blauw scherm krijgen met opstarten. Nu had ik een nieuwe setup gedaan en nu krijg ik het weer. Nu na een herstel met chkdsk c:/ p werkte die weer. Nu vanmorgen kreeg ik hem weer. Recente instellingen gebruiken en hij deed het weer. Waar kan het nou aan liggen, want het blauwe scherm is zo snel weg dat ik er verder niks uit kan halen... Kan ik hier iets anders aan doen?
Graag jullie hulp want ik heb me laptop nodig voor school.

Alvast bedankt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hoi :)

Bij een blauw scherm staat ook een foutcode, en als je in de Windows Clients - FAQ kijkt (eerste stap die je normaal gesproken zou doen voor je een topic opent) kom je bij 'Wat kan ik doen aan een BSOD (Blue Screen of Death)" ook het onderdeel Windows XP en 2000 BSOD guide tegen.

Ik stel voor dat je eerst dat goed doorleest, de aanpassingen doet die nodig zijn om de exacte melding tevoorschijn te krijgen, en met die gegevens eerst zelf aan de slag gaat.

Je huidige omschrijving is dusdanig vaag dat je daarmee toch niet geholpen kan worden, dan kun je het beter even opnieuw proberen als je wel de concrete foutmelding te pakken hebt :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.