[GIGABIT LAN] Wat heb ik nodig?

Pagina: 1
Acties:

• WiseGuy!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-03 20:03
Hoi!

Situatie thuis momenteel als volgt:

LINKSYS WRT54G router waarop alles aangesloten is (blu-ray speler voor streamen van HD en NAS DS207).

Nou heb ik wat problemen de de hoge bitrates van 1080p HD films en ik vermoed dat dit door de 100mbit router komt... Right, iemand?

Anyway, het was dus mijn idee om dan maar van 100mbit naar gigabit te gaan om zo een betere streaming op te kunnen zetten.

Wat heb ik nu nodig? Gewoon een nieuwe gigabit router en daar alles dan weer op aansluiten? Of router houden en een gigabit switch ertussen plaatsen? Of gigabit router en dan een gigabit switch (lijkt me onnodig)?

Alvast bedankt!

we only make way for the man who boldly pushes past us

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Gigabit router en Gigabit netwerk kaartjes idd, zou best aan je huidige 100 Megabit netwerk kunnen liggen dat het niet lekker loopt. Hier heb ik helaas ook een 100 Megabit verbidning naar de HTPC, dat loopt tevens niet lekker...

Echter stream ik niet zo zeer, dus misschien kan iemand anders daar wat nuttigs over zeggen?

[ Voor 42% gewijzigd door wasted247 op 03-09-2009 23:08 ]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:33

MsG

Forumzwerver

Als je niks meer tussen de betreffende apparaten en de router hebt dan is gigabit apparaat + gigabit router genoeg. Echter als je weer een switch er tussen gebruikt moet die ook uiteraard gigabit zijn.

Kijk alleen goed welke routers ook echt een beetje gigabit halen, sommige hebben het enkel theoretisch

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• dbm_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-08-2019
Als je alle pc's aansluit op de gbit switch en dan de switch op de router, dan ligt er tussen je pc's een gbit netwerk. Het toevoegen van een gbit switch zou dus genoeg zijn (en eventueel netwerkkaarten upgraden).

Je zou ervoor kunnen kiezen om toch een gbit router te nemen, omdat dat eventueel ook andere voordelen heeft. Zoals bijvoorbeeld hogere WAN throughput, of wireless n. Bovendien kan je dan toe met maar 1 apparaat in plaats van 2, wat weer scheelt in stroomgebruik en ruimte.

[ Voor 5% gewijzigd door dbm_ op 03-09-2009 23:11 ]

• WiseGuy!
Iedereen bedankt voor de replies!

Ik heb thuis een 4 tal macbook pro's, deze zijn allemaal al gigabit netwerkkaart uitgerust, dus da's geen punt. M'n NAS (de ds207) is ook gigabit, dus ik denk dat ik de router ga vervangen door een gigabit exemplaat (ik had alles al cat6 liggen thuis, da's ook mooi meegenomen).

Dan volgt de vraag: wat is de beste gigabitrouter voor < 100 euro?

• Sosabowski
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• WiseGuy!
Ik zat ook al in de pricewatch idd, dit zijn echter routers zonder wireless.

Verwijderd

ik was eigenlijk bezig met hetzelfde probleem.

Ik heb er voor gekozen om tussen de pc's een switch te plaatsen. Het ziggo internet is toch "maar" 50mbit, dus daarvoor is de 100mbit belkin router bij mij meer dan voldoende. Vanaf hier gaat er 1 single CAT5e kabel naar boven. Daar zit de gigabit switch, en vanaf daar gaan de CAT6 kabels naar de pc's toe. Zo kunnen de pc's onderling met gigabit communiceren, en komt het internet via de 100mbit router alsnog op maximale snelheid aan.
Het voordeel is dat ik nu beneden de wireless router heb en eventueel een kabeltje in kan pluggen als het moet. En dat ik ook boven indien er een nieuw apparaat zou zijn, deze gewoon in de switch kan pluggen.

Al vraag ik me nog heel erg af wat het verschil is tussen CAT5e en CAT6 in resultaat. Oke CAT6 heeft betere afscherming en kan 10gigabit halen, maar wat betreft gigabit snelheden voldoet CAT5e toch net zo prima?
En volgende vraag, kan de pc weten of het een CAT6 of CAT5e kabel is?

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
WiseGuy! schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 07:42:
Dan volgt de vraag: wat is de beste gigabitrouter voor < 100 euro?
pricewatch: D-Link DIR-655 Draadloze N Gigabit-router

Zie ook de review op SmallNetBuilder. Ook van de nieuwere A4-hardware revisie.

Happy Blessings <3

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:11
De PC heeft daar geen idee van, die weet alleen van zaken zoals packet loss die mogelijk meer kunnen optreden. Maar voor gigabit lijkt het me prima, die Cat5e.

@TS, gewoon alles waarbij het belangrijk is op een gigabit switch aansluiten en dan je bestaande wireless access point behouden. Je kunt wel de kans pakken om ook meteen naar wireless N te gaan, maar in mijn ogen blijft het knudde over wireless. Een gigabit switch kost richting de 40 eu en kan je altijd nog wel een keer hergebruiken.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• WiseGuy!
!null schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:25:
De PC heeft daar geen idee van, die weet alleen van zaken zoals packet loss die mogelijk meer kunnen optreden. Maar voor gigabit lijkt het me prima, die Cat5e.

@TS, gewoon alles waarbij het belangrijk is op een gigabit switch aansluiten en dan je bestaande wireless access point behouden. Je kunt wel de kans pakken om ook meteen naar wireless N te gaan, maar in mijn ogen blijft het knudde over wireless. Een gigabit switch kost richting de 40 eu en kan je altijd nog wel een keer hergebruiken.
Mn 4 macbook pro's gebruik ik allen alleen maar wireless, een snelheidsverbetering daar lijkt me wel mooi. Maar prijstechnisch zou een switch idd beter zijn... hmn....

• !null
Maar wacht even, waar tussen ben je nou aan het streamen dan? Tussen die media NAS server en ..?
Want de afspelende kant moet niet op je wireless zitten. Tenminste dat kan wel (doe ik zelf ook) maar je moet met HD (zeker 1080p) niet gek op kijken als het niet wil.

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
als je ze enkel wireless gebruikt heb je helemaal geen voordeel aan een nieuwe router, want wireless gaat toch nooit in de buurt van gigabit komen

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het lijkt me heel sterk dat 100mbit niet genoeg is om over te streamen eigenlijk. Denk dat je het probleem eerder ergens anders moet zoeken of tenminste eerst moet kijken of er wel daadwerkelijk de volle 100mbit gebruikt wordt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• WiseGuy!
Streamen gaat via de blu-ray speler. Deze is bedraad aangesloten op de router. De NAS is bedraad aangesloten op de router. Dus de blu-ray speler streamt vanaf de nas via de router. Is dat duidelijk omschreven?

Draadloos streamen wordt natuurlijk niks, dat snap ik ook wel...

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Tsurany schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:40:
Het lijkt me heel sterk dat 100mbit niet genoeg is om over te streamen eigenlijk. Denk dat je het probleem eerder ergens anders moet zoeken of tenminste eerst moet kijken of er wel daadwerkelijk de volle 100mbit gebruikt wordt.
Mee eens! Ik stream hier vaak over een 100 Mbit lijn en dat gaat prima met 1080p materiaal. Dus op zich moet het met 100 Mbit gewoon gaan. Als je een 10 GB film hebt van 2 uur, dan is dat ongeveer 84 MB per minuut. 84MB kan prima in 10 sec gedownload worden, dus in een minuut moet dan zeker lukken.

• WiseGuy!
Ik ben wel van het type baat het niet, schaadt het niet...

Dus ik ga zo een gigabit router halen. Punt. ;-)

Maar ja, wel onder 100 euro en in de winkel meteen op te halen.

Ik zag de linksys wrt320n en de belkin wireless n+...

Iemand ervaringen mee? Welke is beter? Of geen van beide?

Verwijderd

tha, ik heb na 2 linksys routers met problemen, deze kapot gesmeten, en sindsdien een belkin gekocht. De belkin heb ik al 1,5 jaar nog nooit hoeven resetten. Hij loopt als een trein. Dus de belkin aanbeveling heb je van me !

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Linksys is over het algemeen ook zeer goed hoor. Het is maar net hoe je er mee omgaat. Had je de originele firmware, of Tomato of dergelijks?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• !null
WiseGuy! schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:44:
Streamen gaat via de blu-ray speler. Deze is bedraad aangesloten op de router. De NAS is bedraad aangesloten op de router. Dus de blu-ray speler streamt vanaf de nas via de router. Is dat duidelijk omschreven?

Draadloos streamen wordt natuurlijk niks, dat snap ik ook wel...
SD spul en soms wat 720p spul kan ik draadloos serveren naar mn PS3 zonder problemen.

Maar wat bedoel je met "gaat via:"? Je blu-ray speler is tevens een netwerk media speler en speelt content van je media NAS af en dit zit allemaal op je router aangesloten?

Verwijderd

GGS_206 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:56:
Linksys is over het algemeen ook zeer goed hoor. Het is maar net hoe je er mee omgaat. Had je de originele firmware, of Tomato of dergelijks?
ik had originele firmware. met de wrt55ag was het op een gegeven moment zo erg dat zelfs de helpdesk niet meer verder wilde helpen. Je werd elke keer doorverbonden met aziatische vrouwtjes die zinnen moesten oplezen van het scherm, terwijl ze geen idee hadden wat het inhield. Dus vooral ook een waardeloze support. Het is me ook nimmer aangeboden om hem op te sturen voor reparatie of iets dergelijks. zelf wel aantal firmware updates gedaan, wat oudere en neiuwere, maar toch vaak wegvallend signaal, vastgelopen router. met het eraf halen van de stroom ging het dan wel weer een paar uurtjes goed. Al met al was ik er zo chagerijnig van dat ik niet eens meer de moeite nam om contact op te nemen met de winkel om een nieuw exemplaar te krijgen. dat zou weer verzendkosten + periode geen internet etc opleveren.
Bij de media markt de belkin 54g gevonden voor 4 tientjes, en ik heb hem als heilig verklaard.

uiteraard zullen er ook veel linksys apparaten zijn die goed werken, ik geef slechts mijn ervaring.

• WiseGuy!
!null schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 10:15:
[...]

SD spul en soms wat 720p spul kan ik draadloos serveren naar mn PS3 zonder problemen.

Maar wat bedoel je met "gaat via:"? Je blu-ray speler is tevens een netwerk media speler en speelt content van je media NAS af en dit zit allemaal op je router aangesloten?
SD en 720p gaat hier ook prima, draadloos. Het gaat hier om 'echt' HD: 1080p.

Maar om je vraag te beantwoorden: m'n blu-ray speler kan tevens streamen vanaf een windows-share (dus geen dlna/upnp). Ter info: het is een samsung bd-p4600. De nas en blu-ray zitten beide aangesloten op de router. Ik zou niet weten wat anders voor de hickups tijdens het streamen van 1080p kan zorgen...

• WiseGuy!
Misschien nog even een stomme vraag:

hoe kan ik zien met wat voor snelheid de apparten in het netwerk met elkaar verbonden zijn? Dus 100mbit of 1000mbit bijvoorbeeld?

Zoals gezegd: ik gebruik macbook pro, dus airport gigabit netwerkkaart.

• !null
In de gebruikelijke OS-en kan je het opvragen maar in dat soort apparatuur kom je daar niet bij waarschijnlijk. (misschien met wat hackwerk, een telnet sessie oid)
Misschien kan je het straks in de betreffende gigabit appratuur zien?

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-03 22:45
Ik stream vanaf mijn server RAID 30+ GB Bluray rips naar mijn HTPC beneden met 100 Mbit netwerk. Hij doet ongeveer 5-6 MB/s wat nog niet het maximum is. Dus ik snap nooit hoe mensen hun netwerk van 100 Mbit als bottleneck krijgen met een 1080p film. Volgens mij is 100 Mbit alleen de bottleneck bij bestanden versturen en 120 Mbit internet van UPC. Voor rest moet 100 Mbit het prima afkunnen hoor.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• WiseGuy!
Jim423 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:22:
Ik stream vanaf mijn server RAID 30+ GB Bluray rips naar mijn HTPC beneden met 100 Mbit netwerk. Hij doet ongeveer 5-6 MB/s wat nog niet het maximum is. Dus ik snap nooit hoe mensen hun netwerk van 100 Mbit als bottleneck krijgen met een 1080p film. Volgens mij is 100 Mbit alleen de bottleneck bij bestanden versturen en 120 Mbit internet van UPC. Voor rest moet 100 Mbit het prima afkunnen hoor.
Nou ja, als jij enig idee hebt wat dan het 'stotterprobleem' bij een 20gb 1080p MKV veroorzaakt hoor ik het heeeeeel graag! Enlighten me!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Jim423 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:22:
Dat klopt ook ;)

Om snelheden te meten kan je programma's gebruiken die in de Netwerk FAQ worden genoemd. Werkt heel simpel gebaseerd op een Client+Server systeem meestal.
WiseGuy! schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:42:
Nou ja, als jij enig idee hebt wat dan het 'stotterprobleem' bij een 20gb 1080p MKV veroorzaakt hoor ik het heeeeeel graag! Enlighten me!
Check het aantal Mbps van de stream. Lijkt me sterk dat die hoger is dan ergens rond de 40 Mbps net als een originele Blu-Ray ;)

[ Voor 21% gewijzigd door nero355 op 04-09-2009 14:35 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Jim423
WiseGuy! schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:42:
[...]

Misschien is de server/NAS niet snel genoeg ? Of de player heeft niet voldoende ''kracht'' om de stream stotter vrij af te spelen ? Welke apparatuur gebruik je precies ? Kan behalve ''DS207'' en ''bluray speler'' dit niet vinden in je topic ;) En hoe heb je het allemaal geconfigureerd ? Allemaal belangrijke informatie :D

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Verwijderd

Ja ik moet de meeste reageerders hier ook gelijk geven.
Als het een degelijke 100mbit lijn is, dan moet het meer dan voldoende zijn.

Ik heb zelf altijd een Windows Home Server gehad met een TVIX 6500 netwerk streamer, en hij kan prima 30 gig .mkv bestanden in 1080p en .ts bestanden met DTS-HD streamen zonder storing.
Sinds kort heb ik het wel op gigabit aangesloten, maar dat is meer omdat ik de films sneller van de pc op de server wil kunnen zetten. Met gigabit haal ik dan 60MB/s. Dat is wat laag omdat de homeserver het niet echt efficiënt opslaat.

En ik weet uit ervaring dat volle schijven in een NAS ook een behoorlijke vertraging kunnen opleveren. De blu-ray speler heb ik zelf geen ervaring mee i.c.m. streamen.

• !null
60MB/s effectief (netto) om een bestand over het netwerk weg te zetten zou ik nou niet echt laag noemen. Dat komt vrij dichtbij de snelheid van een normale harde schijf, dus als je geen RAID erin hebt dan is het nog best snel. Zeker als je WHS een Atom ding is oid.

Verwijderd

de WHS is een Q6600 met 4gig ddr2 :X
Was origineel gebouwd als HTPC, tot ik erachter kwam dat m'n 1080p tv als computer signaal slechts 720p accepteert, een philips |:( . maar dan kan ik dus wat lovender spreken over de behaalde snelheid.
Ik zal het verder niet te off-topic houden.

• WiseGuy!
Jim423 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 15:52:
[...]

Misschien is de server/NAS niet snel genoeg ? Of de player heeft niet voldoende ''kracht'' om de stream stotter vrij af te spelen ? Welke apparatuur gebruik je precies ? Kan behalve ''DS207'' en ''bluray speler'' dit niet vinden in je topic ;) En hoe heb je het allemaal geconfigureerd ? Allemaal belangrijke informatie :D
Ok. De NAS is de Synology DS207. Een 'oudje', maar prima apparaat. Heeft gigabit LAN en hoeft alleen maar spul door te voeren. Voor het streamen maakt het dus niet uit wat de cpu van deze nas is. Verder een blu-ray speler (samsung bd-p4600). Deze heeft ook gigabit lan aan boord en kan vanaf een windows-share media streamen. Deze blu-ray is er een uit het high-end segment met een meer dan voortreffelijke chipset. Hier ligt het probleem denk ik ook niet (misschien de firmware, dat zou kunnen). Ik denk zoals sommige opperen dat het een bitrate probleem is.

Ik zal eens kijken. Heb inmiddels een linksys wrt320n gigabit router eraan hangen en ik kan nu wel Angels & Demons 1080p vlekkeloos draaien. Het heeft dus wel wat geholpen. Valkyrie op 1080p daarentegen stottert nog steeds... ik zal deze 2 eens vergelijken op bitrate en hier posten...

• WiseGuy!
Even gekeken:

Angels & Demons 1080p total stream bitrate : 11.7 mbps (deze loopt dus wel goed)
Valkyrie 1080p total stream bitrate : 13.6 mbps (deze stottert als de ziekte, niet te kijken)

Klein verschil dus maar eigenlijk...... Snap er niks van.

Verwijderd

kan het dan niet zo zijn dat de verbinding 10mbit is. Dat er mogelijk ergens kabelbreuk, slechte connector of iets dergelijks aan de hand is? Want zodra je daar net boven komt begint het probleem eigenlijk.
want 10mbit is ongeveer 12 mbps toch?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 22:08 ]

• WiseGuy!
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 22:07:
kan het dan niet zo zijn dat de verbinding 10mbit is. Dat er mogelijk ergens kabelbreuk, slechte connector of iets dergelijks aan de hand is? Want zodra je daar net boven komt begint het probleem eigenlijk.
Dat zou lekker zijn dan... gigabit netwerk en dan 10mbit halen? Kan geen goede mac os x tools vinden om lan-speed te meten... ideeen?

• Jim423
LAN speed moet je bekijken op je Samsung bd daar zit denk ik het probleem.
Of je synology is niet snel genoeg maar 13 Mbit moet ie wel aankunnen lijkt me.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 22:07:
Emm... nee. 10mbit is 10mbit. Effectief zo'n 1,25MB/sec ofzo.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Iets minder, 1/8 haal je niet door protocol overhead.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

Boudewijn schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 01:02:
Iets minder, 1/8 haal je niet door protocol overhead.
True :)

• WiseGuy!
Jim423 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 00:49:
LAN speed moet je bekijken op je Samsung bd daar zit denk ik het probleem.
Of je synology is niet snel genoeg maar 13 Mbit moet ie wel aankunnen lijkt me.
Tja, dat was ook een beetje mijn idee, maar ik zou niet weten hoe.... de software is allemaal embedded en native, dus daar kom je neit bij....

• Jim423
Je kunt het eens afspelen met een pc vanaf de DS over hetzelfde netwerk. Dan zie je snel genoeg (mits pc het aankan) of het probleem bij de samsung bd zit.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:46
Jim423 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 12:41:
Je kunt het eens afspelen met een pc vanaf de DS over hetzelfde netwerk. Dan zie je snel genoeg (mits pc het aankan) of het probleem bij de samsung bd zit.
of andersom, streamen vanaf een PC ipv je NAS.

Wordt je NAS tijdens het streamen ook door andere pc's/gebruikers benaderd? Als ie naast jouw stream verzorgen ook nog andere files moet benaderen kunnen de zoektijden gaan opspelen van de hdd in dat ding.

Verder zal die DS207 geen gigabit voltrekken. Heb je al eens gekeken wat ie daadwerkelijk aan throughput haald? (maar goed, 13mbit zal ie zoiezo wel halen)

[ Voor 3% gewijzigd door DJSmiley op 05-09-2009 12:56 ]

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
WiseGuy! schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 12:34:
[...]De nas en blu-ray zitten beide aangesloten op de router. Ik zou niet weten wat anders voor de hickups tijdens het streamen van 1080p kan zorgen...
Dat betekend dat je data niet door de router heen gaat. Alleen je verkeer van en naar internet gaat door de router heen (van de LAN poort naar de WAN poort en v.v).

Fysiek gaat de data wel door de router heen, maar het wordt niet gerouteerd. Je router heeft er nauwelijks werk aan omdat de data alleen van het ene poortje onveranderd naar het andere poortje gestuurd moet worden. (het netwerkverkeer wordt "geswitcht" heet het dan). Op deze manier moet je zonder veel problemen ca. 10MByte/sec kunnen kopieeren (bij 100Mbit netwerk).

Alleen het verkeer van en naar internet wordt gerouteerd. Daar moet de router wel werk voor verrichten, en dat is ook de flessehals waarbij veel low-end routers het af laten weten boven de 20 of 30 Mbit/s.

• WiseGuy!
Zo, ff bedraad gestreamed vanaf nas naar macbook.... Film liep nagenoeg vlekkeloos (nog niet helemaal soepel trouwens en dat ligt echt niet aan m'n macbook pro -> check de specs op apple.nl) ;-)

Wel zag ik dat m'n blu-ray speler dus geen gigabit lan aan boord heeft, maar een 10/100... mooi bagger.

Enfin, het lijkt er dus op dat voor 1080p mkv's 11,5 mb/s de max is om te streamen..... helaas

Hoe zou ik dat nog kunnen verbeteren?

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
WiseGuy! schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 15:37:
Zo, ff bedraad gestreamed vanaf nas naar macbook.... Film liep nagenoeg vlekkeloos (nog niet helemaal soepel trouwens en dat ligt echt niet aan m'n macbook pro -> check de specs op apple.nl) ;-)

Wel zag ik dat m'n blu-ray speler dus geen gigabit lan aan boord heeft, maar een 10/100... mooi bagger.

Enfin, het lijkt er dus op dat voor 1080p mkv's 11,5 mb/s de max is om te streamen..... helaas

Hoe zou ik dat nog kunnen verbeteren?
Niet om flauw te doen maar na het lezen van dit topic ben ik van mening dat je het probleem in je BluRay speler moet zoeken. Die kan blijkbaar de decodering van een hoge datastream niet aan.

Ik heb hier een HDX1000 met 100mbit LAN aansluiting aan mijn netwerk hangen. Sneller kan het er dus niet in en de birdscene van Planet Earth (piekt rond de 45 a 50 mbit) speelt zonder haperen af. Ik stream dit vanaf een Windows 2008 R2 server maar voorheen vanaf een willekeurige source was ook geen enkel probleem.

Als al je andere apparatuur de films wel kan schokloos af kan spelen, waarom zou het dan aan je netwerk liggen??

https://discord.com/invite/tweakers

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je hebt zelf de stream al opgezocht, 13,6Mb/s, dat is dus nog geen 15% van de max van je verbinding. Waarom zou die blu-ray speler in hemelsnaam gigabit verbinding nodig hebben? Dat apparaat is gemaakt om bestanden af te spelen die nooit over de 60Mb/s heen komen.
Ik zou eens de lees en schijf snelheden van je NAS gaan controleren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• WiseGuy!
Tsurany schreef op maandag 07 september 2009 @ 09:07:
Je hebt zelf de stream al opgezocht, 13,6Mb/s, dat is dus nog geen 15% van de max van je verbinding. Waarom zou die blu-ray speler in hemelsnaam gigabit verbinding nodig hebben? Dat apparaat is gemaakt om bestanden af te spelen die nooit over de 60Mb/s heen komen.
Ik zou eens de lees en schijf snelheden van je NAS gaan controleren.
True. Theoretisch klopt dat allemaal wel qua bitrate en netwerksnelheid, maar is dat ook echt waarheid? Iemand nog handige tooling voor read-/writetest van NAS voor mac osx?

Pagina: 1