Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

TMNF dedicated Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben net nieuw dus ik weet niet of ik deze topic in de goeie catogorie heb geplaatst

Maar ik had een vraagje
Ik heb net een nieuwe clan opgerich op TrackMania Nations Forever.
Nu wil ik voor het eerst een detected server maken.
Maar ik weet nog niet zo goed hoe dat moet.
Kan iemand mij stap voor stap dat even uitleggen.
Ik heb ook al op andere forums gekeken en ik snapte het niet zo goed want het was engels. ;)

Alvast Bedankt :)

PS: Sorry voor de slechte spelling ik heb Dislexy :P

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-10 21:46

KompjoeFriek

Statsidioot

Wat heb je allemaal al geprobeerd om zo'n dedicated server op te zetten? Hoe ver kwam je, waar en hoe ging het fout?

Een hap-klare stappenlijst is vast wel op te zoeken, maar ik zou beginnen met het (installeren en) draaien van de detecated server versie.

Veel succes met uitzoeken en installeren en veel speel plezier :)

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben gekomen tot dat lijstje invullen de dedicated_cfg.
Maar hoe krijg ik mijn server nou in de lucht dat snap ik niet
Kan iemand dat even stap voor stap uitleggen.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ??

• KompjoeFriek

KompjoeFriek

Statsidioot

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 15:52:
Ik ben gekomen tot dat lijstje invullen de dedicated_cfg.
Maar hoe krijg ik mijn server nou in de lucht dat snap ik niet
Kan iemand dat even stap voor stap uitleggen.
Ik hoop dat je hiermee bedoelt dat je de Readme_Dedicated.html (die bij de dedicated server versie geleverd wordt) aan het volgen was. Zo niet, begin daar eens mee...

En toon alstublieft wat initiatief!
Spit het configuratie bestand door en bekijk eventuele logfiles, ga opzoek naar informatie om verder te komen. Zonder informatie kan niemand je snel verder helpen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al heel veel geprobeerd.
Maar bij Readme_Dedicated.html kom ik niet verden bij punt 2. (snap er niet zo veel van)
Ik heb ook al gezocht naar forums in het nederlands gezocht maar die zijn er niet of van een verouderde versie.
Ik weet ook niet wat ik daar moet doen met een of andere windows shortcut en dan de command maar waar moet ik dat invullen.
Ik heb alles al geprobeerd met het invullen van de dedicated_cfg enz
Ik wil alleen maar weten hoe ik mijn server nou kan runnen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2009 10:48 ]

• KompjoeFriek

KompjoeFriek

Statsidioot

Ok, omdat je er echt zelf niet uit komt zal ik je voor deze keer helpen. Maar als je zo'n handleiding niet kunt volgen zul je echt moeten werken aan je leesvaardigheid.

Toevallig kwam ik net op het Forum van TrackMania een nieuwere versie tegen dan waar ik in mijn eerdere posts naar verwees.

Wees er zeker van dat je versie up-to-date is zodat eventuele problemen daar iig niet aan liggen.

Bij stap 1 pak je de bestanden uit, dat was je blijkbaar gelukt met die oudere versie. Doe dat nogmaals voor de nieuwere versie.

Bij stap 2 leggen ze uit dat je TrackManiaServer.exe kunt starten met verschillende parameters en waarvoor deze dienen.
Om de server te draaien op een LAN zul je zoiets gebruiken:
code:
1
TrackManiaServer.exe /dedicated_cfg=dedicated_cfg.txt /game_settings=MatchSettings/settings.txt

Ik ga er even van uit dat je je server online bereikbaar wilt hebben, waarbij je iets meer opties op moet geven.
code:
1
TrackManiaServer.exe /internet /dedicated_cfg=dedicated_cfg.txt /game_settings=MatchSettings/settings.txt
Bij deze laatste wordt uitgegaan dat je in de dedicated_cfg.txt een geldige login en password voor een zogenaamde Masterserver account hebt staan! (zie stap 4)

Bij stap 3 gaat het over besturing van je server op afstand, dit laten we achterwegen laten omdat je de server in-game waarschijnlijk toch kunt besturen.

Bij Stap 4 leggen ze het configuratiebestand uit.
Heb je nog geen Masterserver account, maak die dan een:
The second block of parameters (<masterserver_account>...</masterserver_account>) is used for the connection to master server of the dedicated server.
To allow the server to connect to master server, a login and password, that identify the dedicated server, must be specified.

This account has to be created beforehand.
To do that, visit: https://www.trackmania.com/tmu-dedicated/

There you must enter your multiplayer key to connect to the account creation site.

After that, you can create/modify accounts for dedicated server.
of
For TM Nations Forever dedicated account, just create an account with the TMN-F game, or if you want a coppers enable server, you have to make it like for a united dedicated account.
Bij stap 5 maak een leuke game config, welke tracks je wilt laten spelen etc.

Hierna ben je klaar om de server te starten. (middels het commando of snelkoppeling die je bij stap 2 gemaakt hebt)
Werkt het hierna nog niet, bekijk dan de logfiles en eventuele foutmeldingen.

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt

Stap 1 snap ik ja
Sorry maar ik heb nog een paar vraagjes.
Maar bij stap 2 staat z'n code waar moet ik dat invullen of maken ja bij een parameter maar waar staat die?
En waar moet je die master account invullen gewoon in de dedicated_cfg.txt zo ja dan is het mij gelukt.
Bij mij gaat het meeste om stap 2 als u dat even wilt uitleggen ben ik blij.

• KompjoeFriek

KompjoeFriek

Statsidioot

Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 17:45:
Maar bij stap 2 staat z'n code waar moet ik dat invullen of maken ja bij een parameter maar waar staat die?
Bij stap 2 gaat het over een commando om de server daadwerkelijk te starten. Dit is niks anders dan hoe jij normaal een willekeurig spel start. Waarschijnlijk klik je op een snelkoppeling om een spel te starten. In zo'n snelkoppeling staat ook een soortelijk commando om het spel daadwerkelijk te starten.

Het enige wat je hiervoor hoeft te doen is:
• Maak een nieuwe snelkoppeling
(Dit kan door een rechtsklik in een willekeurige map of op je bureaublad, en dan te kiezen voor Nieuw --> Snelkoppeling)
• Blader naar TrackManiaServer.exe en selecteer dat.
Waarschijnlijk heb je nou iets als: C:\Spellen\TMNF\TrackManiaServer.exe
• Plak de volgende parameters er achter: /internet /dedicated_cfg=dedicated_cfg.txt /game_settings=MatchSettings/settings.txt
• Volg de instructies op het scherm om de snelkoppeling echt te maken.
En waar moet je die master account invullen gewoon in de dedicated_cfg.txt zo ja dan is het mij gelukt.
Dat heb je dan waarschijnlijk goed gedaan :Y)

Je zou nu een snelkoppeling moeten hebben. (dubbel)klik er op net zoals je bij elk ander spel zou doen om het te starten.
Mocht het niet werken, kom hier dan terug met een uitgebreid verhaal over wat je deed, wat er gebeurde en wat je denkt dat er fout ging, eventuele foutmeldingen en misschien zelfs interessante stukken uit een logfile om ons zo veel mogelijk relevante informatie te geven zodat wij je verder kunnen helpen.

Als het maken van de snelkoppeling niet lukt kun je het wellicht beter over laten aan een clan-genoot die meer kaas gegeten heeft van informatica.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt :*)

Ik de snelkoppeling werkend.
Als ik nu op de snelkoppeling klik kom ik in command line.
En hij laad een paar dingen en dan kom die bij ''Loading match setting'' en staat er '' ERROR the playlist file does not exist, Could not load the match settings''.

En ik krijg ook een error bij het inloggen

''ERROR: login unknown: There is no account whit this login. Pleas make sure you spelled your login right''
terwijl ik dat wel goed heb ingevuld bij dedicated_cfg.txt.
Hoe kan die nou weten dat het fout is dan :?

• KompjoeFriek

KompjoeFriek

Statsidioot

Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 17:03:
En hij laad een paar dingen en dan kom die bij ''Loading match setting'' en staat er '' ERROR the playlist file does not exist, Could not load the match settings''.
Deze melding lijkt me toch vrij duidelijk... hij kan de 'match settings' niet vinden.

Bij stap 5 van de Readme staat:
You can find examples of game settings files in the (PATH)\GameData\Tracks\MatchSettings\ directory, and you can save one from within the game, “save settings” button.
En bij het starten van de server geef je op:
/game_settings=MatchSettings/settings.txt
Weet je zeker dat die settings.txt bestaat? zo niet, kopieer een voorbeeld bestand (staan in diezelfde map) en noem deze settings.txt
En ik krijg ook een error bij het inloggen

''ERROR: login unknown: There is no account whit this login. Pleas make sure you spelled your login right''
terwijl ik dat wel goed heb ingevuld bij dedicated_cfg.txt.
Hoe kan die nou weten dat het fout is dan :?
Ook deze melding lijkt me duidelijk...
Jou dedicated server probeert bij de Masterserver van TrackMania in te loggen met de gegevens die jij ingevuld hebt in dedicated_cfg.txt.
Kun jij met het spel TMNF zelf inloggen met dezelfde gegevens zoals jij ingevuld hebt in dedicated_cfg.txt?

Verwijderd

Topicstarter
Over dat inloggen
Ik had gelezen dat je niet het zelfde als je eigen trackmania inlog naam en wachtwoord moest doen.
dus heb ik in dedicated_cfg.txt een andere login en wachtwoord gedaan.

en over dat

Bij stap 5 van de Readme staat:
You can find examples of game settings files in the (PATH)\GameData\Tracks\MatchSettings\ directory, and you can save one from within the game, “save settings” button.

En bij het starten van de server geef je op:

Weet je zeker dat die settings.txt bestaat? zo niet, kopieer een voorbeeld bestand (staan in diezelfde map) en noem deze settings.txt

heb ik in de (PATH)\GameData\Tracks\MatchSettings\ directory map gekeken en er stond geen settings.txt
dus moet ik z'n voorbeeld hebben? maar waar haal ik die en je moest ook /game_settings=MatchSettings/settings.txt invullen maar waar :?

sorry voor soms domme vragen |:(

• KompjoeFriek

KompjoeFriek

Statsidioot

In een eerdere post haal ik aan wat er over het aanmaken van een account verteld wordt...

In de map (PATH)\GameData\Tracks\MatchSettings\ staan 2 mappen, Nations en United. Deze staan helemaal vol voorbeelden.

Verder staat in de Readme zelf ook een voorbeeld van zo'n bestand.

Verwijderd

Topicstarter
Ok heb nu z'n vorbeeld ding dat settings.txt heet maar hij geeft nog steeds die error.
En waar kan ik z''n account aanmaken:
The second block of parameters (<masterserver_account>...</masterserver_account>) is used for the connection to master server of the dedicated server.
To allow the server to connect to master server, a login and password, that identify the dedicated server, must be specified.

This account has to be created beforehand.
To do that, visit: https://www.trackmania.com/tmu-dedicated/

There you must enter your multiplayer key to connect to the account creation site.

After that, you can create/modify accounts for dedicated server.

dat kan ik niet want ik heb tmnf

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb nu mijn account klaar dat was ook niet zo moeilijk beetje dom van mij |:(

Maar zoals ik al zij ik heb ik een voorbeeld van settings.txt maar er komt nog steets die melding te staan :?

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand AUB helpen

• KompjoeFriek

KompjoeFriek

Statsidioot

Mooi dat je je account werkend gekregen hebt.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 17:03:
Maar zoals ik al zei ik heb ik een voorbeeld van settings.txt maar er komt nog steeds die melding te staan :?
Jij weet precies wat je met "die melding" bedoelt, wij niet.
beetje mierenneukerig van mij, maar duidelijkheid kan geen kwaad

Weet je 100% zeker dat je het volgende gebruikt in de snelkoppeling:
code:
1
en dat het bestand settings.txt bestaat in (PATH)\GameData\Tracks\MatchSettings\

Zo ja, probeer de slash eens andersom in je snelkoppeling:
code:
1
/game_settings=MatchSettings\settings.txt
Je zou ook nog de snelkoppeling aan kunnen passen zodat hij naar een van de voorbeelden wijst.

Verwijderd

Topicstarter
werkt nog steeds niet :/ maar die melding is ''Loading match setting'' en staat er '' ERROR the playlist file does not exist, Could not load the match settings''.

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11 13:17

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:17:
werkt nog steeds niet :/ maar die melding is ''Loading match setting'' en staat er '' ERROR the playlist file does not exist, Could not load the match settings''.
[google=trackmania "Could not load the match settings"]

Dit topic doet misschien voorkomen als dat dit forum een helpdesk is, maar dat is het toch zeker niet (zie ook Het algemeen beleid). Je moet blij zijn dat KompjoeFriek je wil helpen, maar je kunt toch zelf ook wel de nodige inzet tonen. Iets waar je ook nog 's meer van leert.

Ik stel dan ook voor om te beginnen met bovenstaande zoekopdracht of varianten daarop. In het geval van Engelse sites zou je zo nodig een vertaalsite kunnen gebruiken zodat je het hopelijk wel begrijpt. Kom je er dan nog niet uit, geef dan aan wat je geprobeerd hebt en waar je precies op vast loopt.

[ Voor 5% gewijzigd door PromoX op 10-09-2009 17:44 ]

And I'm the only one and I walk alone.

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:51
Wellicht is het voor je makkelijker om een tooltje als ServerMania te gebruiken.
Hiermee kan je eenvoudig een server opzetten, en later nog alles aanpassen qua instellingen.

Verwijderd

Topicstarter
dankje heb nu wel server in de lucht maar als ik op join server klik krijg ik een melding van '' conection to .... failed or disconnected from server (10061) ''

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:51
Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 09:22:
dankje heb nu wel server in de lucht maar als ik op join server klik krijg ik een melding van '' conection to .... failed or disconnected from server (10061) ''
Voor die melding zijn verschillende verklaringen:
- Firewall die de poorten blokkeert
- Router die geen NAT loopback ondersteund.

De laatste is het meest het geval.
Je moet dan via LAN verbinding maken met je server.
Pagina: 1