• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:08
Ik heb gisteren mijn pc in elkaar gestoken en de de scythe mugen ging er nogal moeilijk op, de handleiding was alles behalve duidelijk... en ik heb ws ook teveel koelpasta gebruikt...
resultaat 40° idle cpu temp
maar nu vind ik dat de fan ook niet optimaal staat(zie foto) waar kan ik hem best zetten?
Afbeeldingslocatie: http://img44.imageshack.us/img44/5500/cimg0067ovq.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img198.imageshack.us/img198/2571/cimg0066b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img186.imageshack.us/img186/4364/cimg0065g.jpg

• FraggedMe
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-03-2021
De fan zit toch best zo? En wat voor processor heb je en waar meet je mee?

erutangis

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-01 19:03
Volgens mij staat de fan verkeerd. Je heb de case fan en die zuigt en de fan op de muggen die zuigt ook op die punt oftewel minimale airflow. Ik zou die cpu fan omdraaien.

Verwijderd

Zo staat ie goed. En idle coretemps zeggen niets. Prime load of Linpack load dat zegt wel iets.

• blinded
het is een AMD Phenom II X4 955, en dat was met de BIOS gemeten. De fans moeten wel in de juiste richting blazen...

[ Voor 6% gewijzigd door blinded op 03-09-2009 09:35 ]

Verwijderd

O ja, nu zie ik het, draai die fan op de mugen eens om. :S

• blinded
hij stond eerst tussen de gfx maar dat was nog erger:p

• THE_FIREFOX
blinded schreef op donderdag 03 september 2009 @ 09:34:
het is een AMD Phenom II X4 955, en dat was op het mobo gemeten. De fans moeten wel in de juiste richting blazen...
En zoals de cpu fan nu staat doet hij dat niet. Draai de cpu fan om zodat de blaas richting klopt.Hij moet lucht door het blok blazen en niet aanzuigen. Dat doe je pas met een 2de fan erop zodat je een push take opstelling kan maken.

• blinded
en wat ik eigenlijk echt moet weten, welke temperatuur zou "normaal" zijn als de fan omgedraaid staat

• THE_FIREFOX
stressed zegt meer over de correcte werking. Idle zou zo rond de 30~35 moeten zijn. Dus zo gek is die 40 niet.

Verwijderd

Er bestaat geen tabel die miljarden combinaties bevat met alle hardware (mobo, cpu, koelblok, fan, kast) + instellingen + weersomstandigheden (temperatuur, vochtigheid, luchtdruk, windsnelheid). Is zelfs zo variabel dat we niet binnen een bereik van 10°C zouden kunnen schatten...

Draai fan gewoon om zodat hij op het koelblok blaast. Indien mogelijk plaats hem dan op de onderkant zodat de lucht door de gaten bovenaan weg gaat maar je NBblok zit dan misschien in de weg.

• blinded
hij is omgedraaid en ik heb nu een system temp van 34 en een cpu temp van 35
dus de cpu koeler doet zen werk goed :)
ga straks eens stressen

• THE_FIREFOX
blinded schreef op donderdag 03 september 2009 @ 09:51:
hij is omgedraaid en ik heb nu een system temp van 34 en een cpu temp van 35
dus de cpu koeler doet zen werk goed :)
ga straks eens stressen
Prima, niet de fan op een andere plek plaatsen.
Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 09:45:
Indien mogelijk plaats hem dan op de onderkant zodat de lucht door de gaten bovenaan weg gaat maar je NBblok zit dan misschien in de weg.
Ik zou dat niet doen, want de fan kan dan weinig lucht aanzuigen omdat de ruimte minimaal is plus dat het warmer is wegens de videokaart.

• blinded
THE_FIREFOX schreef op donderdag 03 september 2009 @ 09:54:
[...]

Prima, niet de fan op een andere plek plaatsen.

[...]

Ik zou dat niet doen, want de fan kan dan weinig lucht aanzuigen omdat de ruimte minimaal is plus dat het warmer is wegens de videokaart.
ik had em in het begin boven de videokaart zitten en dat werkte inderdaad niet goed, er was trouwens heel weinig plaats tussendde gfx en de fan dan :)

• THE_FIREFOX
Ik zie dat je de klemmetjes anders om heb staan. Je kan ze beter naar binnen zetten waardoor je hem niet per ongeluk los kan stoten wanneer je de videokaart los haalt.

Afbeeldingslocatie: http://img382.imageshack.us/img382/4362/tipet2.jpg

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Op die fan staan toch pijltjes die laten zien hoe de luchtstroom loopt ?! Gewoon effe goed kijken ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• blinded
een uur prime 95

@3800(dat is stock multiplier +1 of naar een965)
38° :)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

THE_FIREFOX schreef op donderdag 03 september 2009 @ 10:14:
Ik zie dat je de klemmetjes anders om heb staan. Je kan ze beter naar binnen zetten waardoor je hem niet per ongeluk los kan stoten wanneer je de videokaart los haalt.

[afbeelding]
Is dat jouw Mugen? If so, had je de koeler niet beter een kwartslag kunnen draaien? Of wilde je per se dat het logo rechtop staat. Je fans werken nu namelijk niet op de meest effektieve manier.

• THE_FIREFOX
Edmin schreef op donderdag 03 september 2009 @ 12:47:
[...]

Is dat jouw Mugen? If so, had je de koeler niet beter een kwartslag kunnen draaien? Of wilde je per se dat het logo rechtop staat. Je fans werken nu namelijk niet op de meest effektieve manier.
Jep is een oude foto :+ Hij kan alleen zo (of op de kop) bij socket AM2+. Bij socket 775 kan je hem een kwart slag draaien. Of het andere efficentier is heb ik mijn twijvels omdat je dan de heatpipes niet volledig raakt met de airflow.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Het scheelde bij mij (s775) een klein beetje, maar er zijn meer variabelen dan ik bereid was moeite te doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Edmin op 03-09-2009 13:04 ]

Verwijderd

Ik had een vraagje over de Scythe Mugen, het is niet de bedoeling om je topic te kapen hoor ;)
Maar valt de koeler nu over je geheugensloten heen, zodat er in die sloten geen geheugen meer past?

• matsen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:07
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 19:18:
Maar valt de koeler nu over je geheugensloten heen, zodat er in die sloten geen geheugen meer past?
Ja, dat is HET grote probleem van de mugen. Je moet geheugen hebben zonder van die hoge heatspreaders anders past het niet.

Verwijderd

Of je maakt gewoon enkele vinnetjes korter. Gaat niet meer dan een graad verschillen.

• blinded
mijn ocz gold heeft geen problemen, en je kan de ventilator zelf altijd een beetje verschuiven :)
Pagina: 1