Nvidia kaart als PhysX naast ATI Radeon HD 4870

Pagina: 1
Acties:

• wou5er
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Hallo,

Ik heb hier thuis als volgt mijn setup:

Core I7 920 @ 2.66ghz
Asus P6T SE
OCZ DDR3 1600 9-9-9-24
Saphire ATI Radeon HD4870 512mb

Windows 7 Professional MSDN

Ik wil hier dus een extra kaart bij zetten als physX kaart. (tevens heb ik op marktplaats een koopje gereserveerd voor een Ageia PhysX kaart)
Ik heb op het moment de drivers wel geinstaleerd van Nvidia voor de physX deze driver geeft geen problemen met de ATI driver.

Nu is de vraag kan naast deze HD4870 ook nog een Nvidia kaart zetten zonder de beeld drivers te installeren met alleen de PhysX drivers die op de website van Nvidia staan,, zonder dat er problemen worden opgeleverd zoals compatibiliteit.

Mvg Wouter

[ Voor 4% gewijzigd door wou5er op 03-09-2009 16:24 ]

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:51

SECURITEH

Man of legend.

Binnen Vista kan dit sowieso niet, die vind het een probleem dat je 2 verschillende beeld controllers hebt.
In Windows 7 kan dit wel, je kunt gewoon de ATI en nVidia drivers naast elkaar installeren meen ik.
Verder moet je wel opletten dat je de nVidia 185.22 of ouder (zo uit mijn hoofd) neemt aangezien in de nieuwe drivers word de PhysX functionaliteit uitgeschakeld wanneer er een 2e niet nVidia kaart in zit.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-04 14:14
Klopt, nVidia heeft vanaf driver versie 186 dit uitgeschakeld wanneer er een non-nVidia kaart het renderen voor zich neemt. Maar aangezien nieuwere drivers geen enkel effect hebben op Physx/CUDA performance, kun je dus gerust een iets oudere versie gebruiken :)

Verder zul je XP of Win7 moeten gebruiken voor meerdere graka's, aangezien Vista dankzij WDDM 1.0 het laden van meerdere drivers voor verschillende 'beeldschermadapters' niet ondersteund. Dit is dus verandert in Win7.

[ Voor 29% gewijzigd door Bitage op 02-09-2009 22:56 . Reden: Stukje over WDDM ]

• wou5er
  • Niet online
Ja daar had ik inderdaad al een hoop overgelezen vandaar ook dit topic.

Mijn punt is nu Nvidia heeft dus apparte PhysX drivers dus zonder de beeld Driver. En ook hebben ze de beeld driver waarin de PhysX driver zit ingebouwd.

Mij lijkt dus dat je hierdoor gewoon een extra videokaart in je pc kunt stoppen van bijv Nvidia of zo'n Ageia PhysX kaart.

[ Voor 23% gewijzigd door wou5er op 02-09-2009 23:16 ]

• Bitage
Ja, dat kan ook wel, en voor die Ageia kaart heb je als het goed is ook alleen de Physx drivers nodig. Het probleem is alleen dat je, als je Physx/CUDA over je graka wilt laten lopen, je alsnog de GPU drivers erbij nodig hebt. Immers bevatten die de informatie die je OS nodig heeft om de kaart te herkennen en zijn functionaliteit te benutten. Het ligt er dus aan wat je wilt, maar persoonlijk zou ik, voor Physx en CUDA, voor de GPU oplossing gaan, simpelweg omdat die krachtiger is dan de Ageia kaart (mits je een betere kaart dan de 8600GT neemt, die is ongeveer op gelijke voet wat dat betreft met de Ageia kaart).

• wou5er
  • Niet online
Juist, bedankt voor de info.

Wat raad u me dan ik kan via markplaats.nl een Ageia kaart kopen voor 40e en een 8600gt ook voor die prijs wat raad u me aan. Ik ga zowiezo overstappen naar Windows 7 ivm legale serial van MSDN via school.

• Bitage
Sja, de performance van de 8600GT met Physx is naar verluidt best wel zielig. Ik zou iets meer uitgeven en dan voor de GTS250 (rebranded 9800GTX+) voor een dedicated Physx / CUDA kaart. Heeft ook meer potentie als je bijvoorbeeld met CUDA video's wilt transcoden e.d.

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

wou5er schreef op woensdag 02 september 2009 @ 23:29:
Juist, bedankt voor de info.

Wat raad u me dan ik kan via markplaats.nl een Ageia kaart kopen voor 40e en een 8600gt ook voor die prijs wat raad u me aan. Ik ga zowiezo overstappen naar Windows 7 ivm legale serial van MSDN via school.
Ageia kaarten zijn niet meer compatible met de nieuwe "PhysX" games!

Kijk hier voor een overzicht: http://physxinfo.com/

Iedereen die nu een Ageia PPU verkoopt zou deze waarschuwen er bij moeten zetten.

Dus, met een PPU geen PhysX of juist crashes in Batman: Arkham Asylum

[ Voor 6% gewijzigd door neliz op 02-09-2009 23:38 ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

• wou5er
  • Niet online
Bitage schreef op woensdag 02 september 2009 @ 23:33:
Sja, de performance van de 8600GT met Physx is naar verluidt best wel zielig. Ik zou iets meer uitgeven en dan voor de GTS250 (rebranded 9800GTX+) voor een dedicated Physx / CUDA kaart. Heeft ook meer potentie als je bijvoorbeeld met CUDA video's wilt transcoden e.d.
Stel ik neem deze GTS250 ik lees bij de specificaties dat er een 6 pin stroom aansluiting bij hoort.

Heb ik aan een PSU van 750watt met een rendement van minimaal 80% op 100% load genoeg voor deze setup:

Core I7 920 @ 2.66ghz
Asus P6T SE
OCZ DDR3 1600 9-9-9-24
Saphire ATI Radeon HD4870 512mb
GTS250 512mb
3 HDD 7200RPM
DVD drive
Wi-fi PCI Kaart

[ Voor 35% gewijzigd door wou5er op 03-09-2009 00:12 ]

• Bitage
Alternate is inderdaad relatief duur ja (zal ook wel komen omdat ze een pand en aardig wat personeel hebben). Ik zou gewoon de Pricewatch gebruiken om de goedkoopste te vinden. Daar zul je ook zien dat de goedkoopste GTS250 iets van €86,- kost. De 9800GTX+ is volgens mij ook niet zo makkelijk meer aan te komen, omdat deze eigenlijk al uitgefaseerd en vervangen is door de GTS250.

Wat betreft de voeding: 750W moet meer dan voldoende zijn voor die setup. Neem anders ook nog even een kijkje in Welke voeding heb ik nodig? Deel 22 ;)

• wou5er
  • Niet online
@ Bitage

Bedankt voor de hulp het is me een hoop duidelijker geworden dan voorheen, zal ook nog even Welke voeding heb nodig? deel 22 doornemen.

Nog even voor een bevestiging: WIndows 7 gaat dus zeker 2 verschilldende VGA drivers ondersteuen? Ondanks dat het in de beta wel mogelijk is wil dat nog niet zeggen dat het ook in de uit eindelijke RC werkt

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

wou5er schreef op donderdag 03 september 2009 @ 00:23:
Nog even voor een bevestiging: WIndows 7 gaat dus zeker 2 verschilldende VGA drivers ondersteuen? Ondanks dat het in de beta wel mogelijk is wil dat nog niet zeggen dat het ook in de uit eindelijke RC werkt
De RC van Win 7 is al een hele tijd geleden vervangen door de RTM, mensen draaien al op de RTM zonder dat ze het weten ;)

• wou5er
  • Niet online
neliz schreef op donderdag 03 september 2009 @ 00:26:
[...]

De RC van Win 7 is al een hele tijd geleden vervangen door de RTM, mensen draaien al op de RTM zonder dat ze het weten ;)
Dan kan zo zijn, maar dit is nog steeds geen bevestiging op mijn vraag:

Nog even voor een bevestiging: WIndows 7 gaat dus zeker 2 verschilldende VGA drivers ondersteuen? Ondanks dat het in de beta wel mogelijk is wil dat nog niet zeggen dat het ook in de uit eindelijke RC/RTM werkt

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:51

SECURITEH

Man of legend.

Waarom koop je niet een 8800 GT of iets soort gelijks over van iemand, voor €40 of €50 heb je een er eentje.

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Ik heb zelfs nog een setje GTS640's liggen.

• wou5er
  • Niet online
Zou iemand mij de download link kunnen geven waar ik forceware 185.22 voor windows 7 x64 kan vinden?

mvg wouter

• Bitage
Kijk eens tussen de driver downloads van Guru3D, die hosten ook nog allerlei oude drivers en tooltjes.

Wat betreft dat Win7: ja, dat weet ik voor 100% zeker. Is ook nog zat over op Google te vinden trouwens, als je nog naar ervaringen zoekt.

[ Voor 27% gewijzigd door Bitage op 03-09-2009 15:22 ]

• wou5er
  • Niet online
Bitage schreef op donderdag 03 september 2009 @ 15:20:
Kijk eens tussen de driver downloads van Guru3D, die hosten ook nog allerlei oude drivers en tooltjes.

Wat betreft dat Win7: ja, dat weet ik voor 100% zeker. Is ook nog zat over op Google te vinden trouwens, als je nog naar ervaringen zoekt.
Daar heb ik zojuist op gekeken de driver die ik vond met de benaming van 185.20 was alleen voor Windows Vista x64 of x86

Geef mij aub de juiste driver ik ben namelijk totaal onbekend met Nvidia

@ edit

Dit las ik op de site van nvidia zelf bij de nieuwste driver

Existing Support:
- Supports single GPU and NVIDIA SLI technology on DirectX 9, DirectX 10, and OpenGL,including 3-way SLI, Quad SLI, and SLI support on SLI-certified Intel X58-based motherboards.
- Supports NVIDIA PhysX acceleration on a dedicated GeForce graphics card. Use one card for graphics and dedicate a different card for PhysX processing for game-changing physical effects. Learn more here.
- Supports GeForce Plus Power Pack #3. Download these FREE PhysX and CUDA applications now!
- Supports GPU overclocking and temperature monitoring by installing NVIDIA System Tools software.

Als ik het goed lees ondersteund deze driver ook 1 Nvidia kaart als Dedicated physX kaart

[ Voor 48% gewijzigd door wou5er op 03-09-2009 16:23 ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ja, klik eens op "learn more here", daar zal vast met kleine lettertjes onder staan dat je een NVidia-kaart nodig hebt... :P

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• wou5er
  • Niet online
bwerg schreef op donderdag 03 september 2009 @ 16:29:
Ja, klik eens op "learn more here", daar zal vast met kleine lettertjes onder staan dat je een NVidia-kaart nodig hebt... :P
Die nvidia kaart die heb ik, namelijk een 8800gts 640mb dat is het probleem niet en geen antwoord op mijn vraag.

• Pesticide
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-02-2025

Pesticide

Competitief gamen is een sport

zeer interesant topic, zou leuk zijn moest je het voor elkaar krijgen en ons laten wete of je een performance verschil merkt. Met wat benchmarkjes :)

Manager International Partners @Electronic Sports League Europe @http://www.esl.eu/eu Linkedin Profile http://www.linkedin.com/in/pesticide

• wou5er
  • Niet online
@ Pesticide

Zal ik doen.

Kan iemand mij de juiste link met de juiste driver geven voor windows 7 (Professional) x64?
Ik heb Guru3D bekeken maar kon daar niets duidelijks vinden. Enige wat ik nu wel weet is dat de Forceware 185.20 een beta is.

Verwijderd

wou5er schreef op donderdag 03 september 2009 @ 22:19:
Kan iemand mij de juiste link met de juiste driver geven voor windows 7 (Professional) x64?
Ik heb Guru3D bekeken maar kon daar niets duidelijks vinden. Enige wat ik nu wel weet is dat de Forceware 185.20 een beta is.
Deze moet gewoon werken hoor. ;)

• Bitage
Windows 7 slikt ook de Vista drivers, omdat het onder de motorkap gebaseerd is op Vista. Je kan die driver dus gewoon gebruiken :)

• wou5er
  • Niet online
Hallo hier ben ik weer ik heb zojuist me 8800gts geinstaleerd en driver ook en heb gelijk Mirror's edge geprobeerd en heb op het moment waar de physX beginne te werken een frame drop van 60fps naar 45 met alles op max dus het werkt. Enigste nadeel is dat ik er een 2e monitor moet aanhangen ivm Die WDDM.

Ik had hier een tijdje terug een site gevonden waar uitgelegd stond hoe je een DVI naar VGA adaptertje kon tweaken en je videokaart kon laten denken dat er een 2e monitor aangesloten was. Helaas kan ik deze tweak niet meer vinden, misschien dat 1 van jullie hier wel het antwoord op weet.

Gr wouter

[ Voor 67% gewijzigd door wou5er op 09-09-2009 15:33 ]

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
Is het nog steeds het geval dat je een 2e monitor nodig hebt om een dedicated kaart te laten werken?
Ik heb een 8800GTX, en wil er een 8800GTS kaart naast gaan zetten voor de PhysX.
Maar ik heb geen 2e monitor, en die wil ik er ook niet bij hebben, ik dacht dat dat allang in de drivers was opgelost...

mijn systeem.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
hoezo nnog steeds? dat is helemaal nooit nodig geweest, kaart erin, nvidia driver erop, in physics config 2e kaart als dedicated aanvinken en gaan met die banaan

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-04 12:58

Crp

wou5er schreef op woensdag 09 september 2009 @ 15:11:

Ik had hier een tijdje terug een site gevonden waar uitgelegd stond hoe je een DVI naar VGA adaptertje kon tweaken en je videokaart kon laten denken dat er een 2e monitor aangesloten was. Helaas kan ik deze tweak niet meer vinden, misschien dat 1 van jullie hier wel het antwoord op weet.

Gr wouter
deze?
http://www.evga.com/forums/printable.asp?m=692624

of onderaan deze pagina:
http://www.eboyztoyz.net/index.php?ncat=145

zoeken op "VGA terminator"

[ Voor 30% gewijzigd door Crp op 23-10-2009 13:38 ]

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-02 23:16
Je hoeft geen 2e scherm aan te sluiten, bij mij werkt de hack met of zonder 2e beeldscherm. Ik zou het alleen wel aanraden omdat er soms nog eens wat op het 2e scherm terecht wilt komen (Explorer window oid)

Maar ik heb wel een leuke boost gemerkt in NFS: Shift met een 4870 (512) en een 9700GT :)

Concrete cijfers of benchmarks heb ik helaas niet.

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
en als je nou al een gtx 295 hebt en er een 8800 voor de physx bij wil proppen heeft dat dan zin ?

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-04 14:09
Ik draai dual CFX 5850 + 9600gt (physx) met de laatste drivers van beide, op windows 7 build 7100.
Als je de laatste drivers van Nv installeerd(191.07) ,moet je een patch overheen laten installeren en dan werkt het ook.
zie hier
http://www.ngohq.com/grap...present-28.html#post82812
post#277

Afbeeldingslocatie: http://i82.photobucket.com/albums/j274/bul_photos/pc/5850/th_vantageP22325cfxoc.jpg

De ideale setup voor ATI gebruikers icm windows 7,voor een 2e handse 9600gt betaal je ook weinig voor.
Als je er 1 zoekt,heb er nog 1 over.

[ Voor 3% gewijzigd door Bullus op 24-10-2009 11:41 ]

|2600k|Asus 290|

Pagina: 1