[PHP] Webshop layout probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 368 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 12:53

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
Ik ben, in samenwerking met wat andere mensen, bezig met het omzetten van OSCommerce naar een custom built phpbb3 board. Hierbij moet layout uiteraard omgezet worden naar de nieuwe layout van dat forum.
Echter, wat ik ook doe, hij blijft mijn layout "vernaggelen".

We werken met enkele bestanden, waarbij alles in php icm html geprogrammeerd staat. Maken gebruik van 2 menu's welke beide gespecificeerd staan in een apart bestand.
1 menu staat horizontaal bovenaan de pagina, het 2e menu staat verticaal links gecentreerd. Nu pakt het linker menu heel netjes, echter het menu bovenaan de pagina staat verticaal ipv horizontaal. Op de hoofdpagina staat alles netjes en de login pagina (waar dit verhaal om draait) valt alles uit elkaar.

code:
1
<SNIP>

code:
1
<SNIP>

Nu maken we ook gebruik van een centraal css bestand, waarbij het css bestand bij alle bestanden hetzelfde is.
Met de php formulering is volgens mij niets mis, echter gaat het bij de layout in HTML fout....alleen...ik zie het niet meer... misschien dat 1 van jullie iets vreemds in bovenstaande codes kan vinden wat ik over het hoofd gezien heb.....

[ Voor 97% gewijzigd door RobIII op 02-09-2009 21:20 ]

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devhouse
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12-2021
KatirZan schreef op woensdag 02 september 2009 @ 16:07:
Ik ben, in samenwerking met wat andere mensen, bezig met het omzetten van OSCommerce naar een custom built phpbb3 board. Hierbij moet layout uiteraard omgezet worden naar de nieuwe layout van dat forum.
Echter, wat ik ook doe, hij blijft mijn layout "vernaggelen".

We werken met enkele bestanden, waarbij alles in php icm html geprogrammeerd staat. Maken gebruik van 2 menu's welke beide gespecificeerd staan in een apart bestand.
1 menu staat horizontaal bovenaan de pagina, het 2e menu staat verticaal links gecentreerd. Nu pakt het linker menu heel netjes, echter het menu bovenaan de pagina staat verticaal ipv horizontaal. Op de hoofdpagina staat alles netjes en de login pagina (waar dit verhaal om draait) valt alles uit elkaar.

--code--

Nu maken we ook gebruik van een centraal css bestand, waarbij het css bestand bij alle bestanden hetzelfde is.
Met de php formulering is volgens mij niets mis, echter gaat het bij de layout in HTML fout....alleen...ik zie het niet meer... misschien dat 1 van jullie iets vreemds in bovenstaande codes kan vinden wat ik over het hoofd gezien heb.....
heb je misschien ook een voorbeeld? dan is het wat duidelijker voor me.

Tip: gebruik geen tabellen, maar divs.

[ Voor 97% gewijzigd door devhouse op 02-09-2009 16:14 . Reden: Code weggehaald, te groote post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, je komt er zelf niet uit dus je verwacht dat wij hier het probleem voor je gaan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 12:53

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
er is een combinatie van div's en tables gebruikt, mede omdat dit samen met oscommerce binnenkomt. Wil ik niet perse iets aan veranderen, anders kan ik de hele code opnieuw gaan schrijven :)

voorbeeld kan gevonden worden op

http://www.vwforum.nl/webshop/
http://www.vwforum.nl/webshop/login.php

er zijn nog andere pagina's waar hetzelfde probleem zich voort doet, wat echter niet zou mogen, daar zitten alleen nog wel flink wat fouten in de code zelf die ik eerst moet filteren
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 16:16:
Ja, je komt er zelf niet uit dus je verwacht dat wij hier het probleem voor je gaan oplossen?
Ik kom er zelf niet uit, nee, op dit moment niet. Ik vraag jullie niet mijn probleem op te lossen, maar mij in ieder geval een andere kant uit te sturen waarbij ik het probleem waarschijnlijk zelf WEL op kan lossen ;)

[ Voor 30% gewijzigd door KatirZan op 02-09-2009 16:20 ]

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het opzienbarend dat er een probleem is omtrent layout en je dan ellenlange irrelevante controller-code post.

Misschien moet je eerst overleggen voor je een andere partij je werk laat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als je code post, gebruik dan de code tags zoals ze bedoeld zijn; dan heb je syntax highlighting en al. Maar 800+ regels code posten is Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/71c268f6d038f1da552b88da6204fd57/full.gif. Post enkel relevante code/html/whatever.
KatirZan schreef op woensdag 02 september 2009 @ 16:07:
...alleen...ik zie het niet meer... misschien dat 1 van jullie iets vreemds in bovenstaande codes kan vinden wat ik over het hoofd gezien heb.....
En dan verwacht je dat wij even een shitload aan code gaan doorspitten zonder werkend voorbeeld etc. en zo op 't oog zien wat er aan mankeert? :D
KatirZan schreef op woensdag 02 september 2009 @ 16:19:

Ik kom er zelf niet uit, nee, op dit moment niet. Ik vraag jullie niet mijn probleem op te lossen, maar mij in ieder geval een andere kant uit te sturen waarbij ik het probleem waarschijnlijk zelf WEL op kan lossen ;)
Wat heb je al geprobeerd? Waar zijn de (uitgeklede!) testcases met de bare essentials waarmee je het probleem demonstreert en waarin je zelf stukken makkelijker kunt werken naar een oplossing toe?

Nee sorry; hier doen we niet aan mee.

[ Voor 73% gewijzigd door RobIII op 02-09-2009 21:19 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.