Ik heb een nieuw type afstandsbediening van marmitek, de EASY ICON 10 RF. Deze kan een zowel infrarood als radiogolven versturen. Het is me gelukt om een aantal dingen te bedienen ermee zoals TV en Audio. Nu wilde ik ook graag een aantal afstandsbedieningen vervangen die ik gebruik om wat lampen en spotjes te bedienen. Ze werken op 433 Mhz maar deze voldoen volgens mij niet aan het X10 protocol want ik krijg het niet voor elkaar.
Nu is mijn vraag:
Gebruikt X10 niet de 433 Mhz frequentie en zou het niet moeten werken?
Zo niet is er uberhaupt een manier om mijn 433Mhz signalen compatible te maken met X10. Hier moet toch wel een module voor zijn lijkt me maar kan er niets over vinden. Ook ervaringen over mijn afstandsbedienigen zie ik nog nergens aangezien hij pas op de markt is gekomen. Volgens de specs kan hij 433Mhz maar ik denk dat ze dan specifiek de X10 spullen bedoelen van Marmitek. Voel me een beetje genaaid door Marmitek als dat het geval is.
Nu is mijn vraag:
Gebruikt X10 niet de 433 Mhz frequentie en zou het niet moeten werken?
Zo niet is er uberhaupt een manier om mijn 433Mhz signalen compatible te maken met X10. Hier moet toch wel een module voor zijn lijkt me maar kan er niets over vinden. Ook ervaringen over mijn afstandsbedienigen zie ik nog nergens aangezien hij pas op de markt is gekomen. Volgens de specs kan hij 433Mhz maar ik denk dat ze dan specifiek de X10 spullen bedoelen van Marmitek. Voel me een beetje genaaid door Marmitek als dat het geval is.