Garantie voedingkabel laptop

Pagina: 1
Acties:

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-10-2025
In september 2007 heb ik via de universiteit van Tilburg een HP 6715b laptop aangeschaft. Een zakelijk model met weinig tot geen snufjes maar een prima processor en geheugen. Ideaal voor school dus.

Een maand geleden wou mijn laptop niet meer opladen. Nu blijkt het dat dit wel nog gebeurt als de kabel in een bepaalde positie ligt. Een interne kabelbreuk dus. Ik dacht: geen probleem! Er zit bij de laptop een pakket voor 3 jaar garantie dus binnenkort even melden en een nieuwe voedingkabel krijgen.

NIET DUS. Ik bel vandaag de servicedesk van de universiteit op (zij zijn verantwoordelijk voor garantieafhandeling) en nu blijkt dat de voedingskabel niet wordt gedekt door de garantie! Ongeloofelijk aangezien ik er later pas achterkwam dat het garantiepakket ~125 euro heeft gekost en je in Nederland toch altijd al recht hebt op een deugdelijk product. De garantie biedt voor die prijs ook geen garantie tegen bv diefstal, verlies en valschade.

Eigenlijk heb ik dus simpelweg 125 euro neergelegd voor een lege huls! Wat zijn nu mijn rechten en plichten? Ik heb niet echt zin om een nieuwe voeding te kopen voor veel te veel geld.

Edit: Let op! Het probleem in de TS is inmiddels opgelost. Zie hier. Houd hiermee rekening voordat je post!

[ Voor 8% gewijzigd door een moderator op 06-09-2009 23:30 . Reden: Probleem inmiddels opgelost! ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Waar zit de breuk? Aan de hoogspanning of laagspanning kant?

In beiden gevallen: Stukje er tussenuit en met het kapotte stuk er tussenuit weer aan elkaar knuppen? De adapter is niets mis mee, dus daar hoef je geen nieuwe voor te kopen. Nieuwe bekabeling en je bent klaar.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Een voeding kost meestal maar zo'n 20-30 euro (verwar het niet met een accu welke meestal wel meer dan 50 euro kost). Dus zoveel geld is een voeding nou ook weer niet?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:56
offtopic:
SG->SF

Voedingkabels gaan normaal gesproken alleen maar stuk doordat ze fysiek te zwaar belast worden wat weer geheel afhangt van het ge- en misbruik. Ik zou dus zeggen dat dit in principe voor eigen rekening en risico is (na de eerste 6 maanden waarbij omgekeerde bewijslast geldt).

Nou is er in dit geval extra garantie gekocht en hangt het dus af van de bijbehorende voorwaarden. Beetje flauw als een adapter er niet onder valt en valschade wel, maar op zich niets aan te doen. Sla de voorwaarden er nog eens op na zou ik zeggen.

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-01 22:27
silmaril8 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:29:
Een voeding kost meestal maar zo'n 20-30 euro (verwar het niet met een accu welke meestal wel meer dan 50 euro kost). Dus zoveel geld is een voeding nou ook weer niet?
Al kostte dat ding een halve euro, dan nog was het teveel. Je verwacht toch dat als je een all-risk bescherming neemt dat dit soort dingen erbij zit? Zo'n adapter kost trouwens om en bij de 50 euro.

Maargoed, TS is niet de enige die niet helemaal tevreden is over HP.

[ Voor 16% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 01-09-2009 11:42 ]

• Sigma2k8
Hooglander1 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:27:
Waar zit de breuk? Aan de hoogspanning of laagspanning kant?
De breuk zit aan de laagspanning kant. Redelijk dicht bij de plug die in de laptop gaat. Stukje kabel ertussenuit knippen kan ik wel maar aan elkaar zetten wordt wat lastiger. Dan moet ik even rondvragen of ik mensen ken die dat kunnen.
silmaril8 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:29:
Een nieuwe voeding voor dit model kost rond de 120 euro bij HP en rond de 60 euro bij bv replacedirect.com
Rukapul schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:36:
offtopic:
SG->SF

Voedingkabels gaan normaal gesproken alleen maar stuk doordat ze fysiek te zwaar belast worden wat weer geheel afhangt van het ge- en misbruik. Ik zou dus zeggen dat dit in principe voor eigen rekening en risico is (na de eerste 6 maanden waarbij omgekeerde bewijslast geldt).

Nou is er in dit geval extra garantie gekocht en hangt het dus af van de bijbehorende voorwaarden. Beetje flauw als een adapter er niet onder valt en valschade wel, maar op zich niets aan te doen. Sla de voorwaarden er nog eens op na zou ik zeggen.
Valschade is dus ook niet gedekt. Vandaar ook het idee van mij dat ik eigenlijk een lege huls heb gekocht. De voorwaarden zijn mij nooit verstrekt maar die ga ik zeker binnenkort opvragen.

Ik heb dus gewoon pech met mijn garantie?

[ Voor 33% gewijzigd door Sigma2k8 op 01-09-2009 11:44 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Sigma2k8 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:41:
[...]
De breuk zit aan de laagspanning kant. Redelijk dicht bij de plug die in de laptop gaat. Stukje kabel ertussenuit knippen kan ik wel maar aan elkaar zetten wordt wat lastiger. Dan moet ik even rondvragen of ik mensen ken die dat kunnen.
[...]

Een nieuwe voeding voor dit model kost rond de 120 euro bij HP en rond de 60 euro bij bv replacedirect.com

Ik heb dus gewoon pech met mijn garantie?
Beetje soldeer en isolatietape en je bent weer in de running, als je een soldeerbout in huis hebt kan je het al netjes doen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Je hebt het over een voeding en over een kabel..
Een kabel kun je via eBay wel opsnorren voor 3,- een voeding daarentegen niet.. Wat is er nou precies kapot?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06:47
Is het extra garantie van HP of van de winkel? Voorwaarden van de extra HP garantie zijn hier te vinden.
Maar eigenlijk zou het niet uit moeten maken, je hebt het binnen 2 jaar na aankoop gemeld en valt dus sowieso onder de standaard garantie (minimaal 2 jaar, maar kan langer zijn). Ik zie geen reden waarom een aansluitsnoer niet onder de (wettelijke) garantie zou vallen, dus laat je niet afschepen.

[ Voor 4% gewijzigd door croxz op 01-09-2009 11:48 ]

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01 16:59
Sigma2k8 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:25:

Eigenlijk heb ik dus simpelweg 125 euro neergelegd voor een lege huls! Wat zijn nu mijn rechten en plichten? Ik heb niet echt zin om een nieuwe voeding te kopen voor veel te veel geld.
Nee je bent verzekerd tegen eerder genoemde situaties. Dus het is geen weggegooid geld.
Maar kan me voorstellen dat het erg rot is. Misschien blijven hameren op wettelijke garantie

[Advocaat van de duivel mode]
Jij hebt dus de voorwaarden niet goed doorgelezen!
[/Advocaat van de duivel mode]

[ Voor 5% gewijzigd door Lumics op 01-09-2009 11:47 ]

• silmaril8
  • Niet online
Op marktplaats.nl zijn er echt zat 2de hands adapters voor de 6715b te vinden voor 25 euro. En die voldoen perfect.

En zoals Rukapul al zegt: check de voorwaarden van de extra verzekering of de adapter erbij inbegrepen is. Een accu bijvoorbeeld zit ook nooit in zo'n extra garantie.
En de IT helpdesk van de UvT zegt nogal eens tegenstrijdige dingen en vaak zijn de personen van de IT helpdesk ook niet allemaal even bekwaam :) Dus nogmaals check de voorwaarden van je verzekering.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Sorry maar je bent een beetje dom geweest als je extra garantie koopt zonder de voorwaarden te lezen. En het is eigenlijk niet meer dan normaal dat zulke kabels niet onder de garantie vallen omdat ze idd niet stuk gaan als je er normaal mee omgaat.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Sigma2k8
CLB schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:44:
Je hebt het over een voeding en over een kabel..
Een kabel kun je via eBay wel opsnorren voor 3,- een voeding daarentegen niet.. Wat is er nou precies kapot?
Het is de kabel die direct verbonden zit aan het voedingsblok waar de kabelbreuk inzit. Dus:

NETSNOER ----- VOEDINGBLOK ------ LAAGSPANNINGKABEL - breuk - LAAGSPANNINGKABEL -> LAPTOP.

De laagspanningskabel zit vast aan het voedingsblok en kan dus niet los gekocht worden.
Verder werd de laptop standaard geleverd met die aanvullende 3 jaar garantie (het was dus geen optie! Anders had ik zéker de voorwaarden gelezen). De servicedesk zegt dat ze een contract hebben bij HP en dat dit niet ergens anders is ondergebracht.

@croxz: standaardgarantie op deze laptop is 1 jaar.

Als laatste rest mij nog te zeggen dat de voedingskabel dus blijkbaar wel kapot kan gaan bij normaal gebruik. Het ding staat het grootste gedeelte van de tijd aan de stroom op een tafel. De keren dat hij vervoerd is is dit altijd gebeurt in een degelijke laptoptas.

Verder leuk om te weten: toen ik de laptop kocht was de windows installatie corrupt en de laptoptas van HP is na 1 dag bij de hengsels afgescheurd. Ben dus redelijk klaar met deze laptop.

edit: @ croxz: je link naar de garantievoorwaarden doet het helaas niet. Ik had zelf net ook al gezocht op de HP site en kon geen expliciete voorwaarden vinden over wat wel en niet wordt gedekt door de garantie. (vermoedelijk een HP Total Care pakket)

[ Voor 8% gewijzigd door Sigma2k8 op 01-09-2009 11:56 ]

• croxz
Probeer deze eens. Anders op hp.nl zoeken op "garantie voorwaarden".

[ Voor 23% gewijzigd door croxz op 01-09-2009 12:00 ]

• Sigma2k8
Not Found

The requested URL /appli_expired.html was not found on this server.

Apache Server at h40039.www4.hp.com Port 1181

Kaput :)

• croxz
Sigma2k8 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:54:
[...]
@croxz: standaardgarantie op deze laptop is 1 jaar.
Heb je de laptop gekocht als consument? Dan geldt in Europa een minimale garantie van 2 jaar. In Nederland kan het langer zijn omdat het hier afhangt van de 'levensverwachting' van het product (ofzoiets), maar dus in ieder geval minimaal 2 jaar.

• silmaril8
  • Niet online
Die extra garantie op deze laptop was volgens mij gewoon een optie hoor? En een corrupte Windows Installatie en een tas die scheurt (die je natuurlijk gewoon na 1 dag terug had moeten brengen) hebben natuurlijk niks met de laptop zelf te maken.
Nikolas schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:38:
Maargoed, TS is niet de enige die niet helemaal tevreden is over HP.
TS regelt de garantie afwikkeling met de IT helpdesk van de UvT en niet met HP.

Verwijderd

Een voedingskabel kan natuurlijk wel kapot gaan bij normaal gebruik (álles kan kapot gaan, ook bij normaal gebruik :P) maar het is niet gebruikelijk dat een voedingskabel kapot gaat. We hebben allemaal legio kabels zien sneuvelen natuurlijk maar dan zal het meestal zijn gegaan om beknelde kabels, of kabels in rare kronkels of hoeken, of die aan de kabel en niet aan de stekker worden losgetrokken, etc.etc. Ik kan me dus best voorstellen dat deze uitgebreide garantie tóch geen fysieke schade aan kabels enz. dekt. Kabels zijn gewoon gebruiksvoorwerpen.

Maar nogmaals, zoals hierboven al gezegd: het hangt van de garantievoorwaarden af. En het is natuurlijk je eigen verantwoordelijkheid om, bij aanschaf van een uitgebreid garantiepakket, éérst door te lezen wát er dan precies extra gedekt is. Te vaak zie je nog dat mensen denken: 'garantie = per definitie alles gedekt en nooit gezeur'. Maar dat is natuurlijk niet zo.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Sigma2k8 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:54:
De laagspanningskabel zit vast aan het voedingsblok en kan dus niet los gekocht worden.
Ahh wist ik niet! My Bad!

Als ik jou was zou ik van van eBay een replacement aftrekken..
En met die kapotte gewoon garantie gaan claimen, voet bij stuk houden en dan heb je er straks 2!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Sigma2k8
silmaril8 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:02:
Die extra garantie op deze laptop was volgens mij gewoon een optie hoor? En een corrupte Windows Installatie en een tas die scheurt (die je natuurlijk gewoon na 1 dag terug had moeten brengen) hebben natuurlijk niks met de laptop zelf te maken.
De garantie zat er standaard bij en het was een standaardprijs van 800 euro voor de laptop. Geen optie dus. Uiteraard hebben die windows installatie en die tas niks met de laptop te maken maar het draagt wel bij aan mijn ontevredenheid over deze laptop. Ik wou het ook niet aandragen als argument waarom ik wel recht zou hebben op garantie.

• silmaril8
  • Niet online
Sigma2k8 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:08:
[...]

De garantie zat er standaard bij en het was een standaardprijs van 800 euro voor de laptop. Geen optie dus. Uiteraard hebben die windows installatie en die tas niks met de laptop te maken maar het draagt wel bij aan mijn ontevredenheid over deze laptop. Ik wou het ook niet aandragen als argument waarom ik wel recht zou hebben op garantie.
Nee, de extra hardware garantie zat er niet standaard bij. Wat er wel standaard bij zat was 4 jaar software-related ondersteuning van de IT helpdesk.
Hmm nu begin ik toch een beetje te twijfelen. Je kreeg in ieder geval 4 jaar ondersteuning van de IT helpdesk van de UvT. En je kon een extra garantie van 125 euro erbij kopen. Die extra garantie a 125 euro was een optie (en dat weet ik zeker). Alleen wat ik niet weet is wat nou precies onder die 4 jaar ondersteuning valt en wat er precies onder die extra garantie a 125 euro valt.

[ Voor 23% gewijzigd door silmaril8 op 01-09-2009 12:14 ]

• Sigma2k8
Goed gezien het nog steeds binnen de wettelijke termijn valt en ik de garantie toch hebt maakt het nu niet zo veel meer uit of het optie was of niet. Ik heb net een mail de deur uitgedaan naar de service desk van de UvT.

Uiteraard kan ik ook gewoon een voeding kopen op eBay maar ik vind dat ik recht op garantie. Nu ga ik ook mijn uiterste best doen om deze te claimen.
Beste,

Vanochtend op 1 september heb ik met een van uw collega's contact gehad betreffende de voeding van mijn 6715b HP laptop. De laptop laadt niet meer op en krijgt geen voeding meer tenzij de laagspanningskabel van het voedingsblok naar de laptop in een bepaalde houding wordt gelegd.

De laptop is gekocht op 10-09-07 en er is altijd zorgvuldig mee omgegaan.

In het telefoongesprek kwam naar voren dat de voeding(skabel) niet wordt gedekt door de 3 jaar garantie die afgesloten is bij deze laptop. Graag ontvang ik van u de voorwaarden die bij deze garantieregeling horen aangezien deze niet eerder aan mij zijn verstrekt.

Verder wil ik u er op attent maken dat het gehele product nog steeds valt binnen de wettelijke garantie van 2 jaar. Ik heb bij deze het probleem dan ook binnen deze termijn vermeld en wens aanspraak te maken op deze wettelijke garantie wanneer de eerder genoemde afgesloten garantie geen dekking biedt.

Gezien het feit dat er duidelijk geen sporen van gebruikersschade op de voeding (en bijbehorende kabels) aanwezig zijn en het probleem is ontstaan ondanks normaal en deugdelijk gebruik neem ik geen genoegen met de telefonische mededeling dat dit niet wordt gedekt.

Graag ontvang ik dus van u de voorwaarden van het garantiepakket dat is afgesloten bij de laptop. Mocht alsnog uit deze voorwaarden blijken dat de voedingskabel niet wordt gedekt dan wens ik alsnog aanspraak te maken op mijn wettelijke garantie welke toepasselijk is op het gehele product (en derhalve ook op de bijbehorende voedingskabel).

In afwachting van uw reactie,

teken ik,

xxxxx

Gegevens laptop:
Aanschafdatum: 10-09-07
Bestelnummer: xxxx
Model: HP Compaq 6715b
S/N: xxxx
P/N: xxxx
Service Tag: xxxx

• silmaril8
  • Niet online
Goede mail :)

• Sigma2k8
Ja vond ik zelf ook wel :)

• croxz
Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:02:
[...]
Kabels zijn gewoon gebruiksvoorwerpen.
[...]
De term 'gebruiksvoorwerp' komt wel vaker voorbij in duscussies over garantieafhandeling. Ik heb hier echter geen definitie van kunnen vinden (wat zou er wel of niet onder vallen) en ook maakt de wet hierin volgens mij geen onderscheid.
Naar mijn mening is alles gebruiksvoorwerp: de voedingskabel, de scharnieren, het toestenbord, Toch verwacht ik dat alles zo gemaakt is dat het normaal gebruik voor minstens 2 jaar doorstaat.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:56
croxz schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:36:
[...]

De term 'gebruiksvoorwerp' komt wel vaker voorbij in duscussies over garantieafhandeling. Ik heb hier echter geen definitie van kunnen vinden (wat zou er wel of niet onder vallen) en ook maakt de wet hierin volgens mij geen onderscheid.
Naar mijn mening is alles gebruiksvoorwerp: de voedingskabel, de scharnieren, het toestenbord, Toch verwacht ik dat alles zo gemaakt is dat het normaal gebruik voor minstens 2 jaar doorstaat.
De wet legt de bewijslast na 6 maanden bij de consument neer en dat is voor een laptopvoeding die ook daadwerkelijk gebruikt is een mission impossible. Redelijkerwijs mag aangenomen worden dat de kabelbreuk waarschijnlijker komt doordat de kabel een keer dubbel of klem heeft gezeten dan doordat deze door een normaal slijtageproces (van het oprollen? :P) is ontstaan. Dat soort kabels gaan bij normaal gebruik namelijk vrijwel niet stuk.

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 01-09-2009 13:54 ]

• croxz
Rukapul schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 13:52:
[...]
De wet legt de bewijslast na 6 maanden bij de consument neer
Bewijslast is misschien een wat zwaar begrip, de consument moet aannemelijk maken dat hij het product normaal gebruikt heeft. Er van uit gaande dat het snoer aan de buitenkant onbeschadigd is, is het aannemelijk dat het niet mishandeld is.

• Sigma2k8
Grappig genoeg sprak ik vandaag een mede student die exact hetzelfde probleem heeft gehad, met dezelfde laptop. Hij heeft een nieuwe voeding gekocht

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-01 15:44
Voor 10 eur heb je een vervangende voeding bij DX

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.23841

En als je twijfelt of bang bent voor Chinese meuk kun je desnoods kabeltje omzetten (maar goed, adaptor werkt prima, heb er zelf ook 1)

Het probleem met zulke discussiegevallen over garantie.. recht hebben is 1, recht krijgen is 2...
En dan moet je een volhouder zijn om je recht ook te krijgen. In vrijwel alle gevallen ben je langer bezig met je recht halen dan de kosten die je maakt als je het maar voor eigen rekening neemt.

[ Voor 38% gewijzigd door DJSmiley op 01-09-2009 21:15 ]

Verwijderd

Je hebt geen garantie meer op de adapter, dit omdat een adapter (en accu) gebruiksvoorwerpen zijn.
Daar zit maar 1 jaar fabrieksgarantie op voor wat ik weet, ik heb dit al eens eerder op laten zoeken bij Hub A van Laarhoven en die gaven dat ook aan. Ik denk dat ze het daar op gaan houden, ik zou toch maar overwegen om voor de 10 euro adapter te gaan ;) :)

greets

• Sigma2k8
@DJSmiley: thanks! Zeker een nette prijs.

@luminosar: Ik heb geen boodschap aan één jaar garantie aangezien ze wettelijk verplicht zijn om 2 jaar garantie te verlenen. Bovendien is van Laarahoven zelf natuurlijk niet echt onpartijdig in dezen.

Ik heb besloten een goedkope nieuwe adapter te bestellen én aanspraak te maken op mijn garantie. Gewoon omdat ik vind dat ik er recht op heb.

Verwijderd

Zoals ik al zei: geldt niet voor verbruiksartikelen, dat zullen zij ook dondersgoed weten...
Maar het is jouw gevecht, ik geef je weinig kans ;) succes! :)

• Simon Verhoeven
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Ik heb het voorgehad met mijn dell laptop (ook met 3 jaar NBD garantie) en Dell deed er totaal niet moeilijk over.
Ze moesten nog geeneens mijn oude lader hebben.

Ik vind het wat raar dat ze er moeilijk over doen. Dat ze geen batterij vervangen omdat deze tegenwoordig minder lang meegaat is normaal, maar een voedingskabel vind ik toch al wat anders.

Verwijderd

bij hp helaas niet zo makkelijk en HAvL is enkel een tussenpartij zij staan in contact met hp... hp geeft hun door dat het niet gaat en dan houdt het op, ik heb mijn adapter ook niet vervangen gekregen ik heb er ook weken mee bezig geweest

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Sigma2k8 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 12:20:
Gewoon omdat ik vind dat ik er recht op heb.
Ouch.

Laten we even de versimpelde versie erbij halen
Is de garantieperiode voorbij?
Is uw product kapot en is de extra garantie of fabrieksgarantie voorbij? Dan hebt u nog steeds rechten. U kunt dan dus nog steeds met het product teruggaan naar de winkel. Let op: het moet dan wel gaan om een product dat ondeugdelijk is! U moet de verkoper uitleggen dat u het product normaal hebt gebruikt en dat het toch zomaar stuk is gegaan. U hebt dan recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Als de winkel dat niet kan of niet wil, hebt u er recht op dat u uw geld terugkrijgt.
Er is niets anders te doen dan bewijzen dat het apparaat normaal gebruikt is. Wat dus niet mogelijk is in dit geval. Gevalletje nieuwe kopen :)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• Sigma2k8
Niet dus 8) :
Geachte,

Over het Service Request met onderwerp 'Klacht garantie', dat bij ons geregistreerd staat onder nummer xxxx kunnen wij u het volgende melden:

Ik heb voor u een gesprek aangezet met de accountmanager van HP, zij hielden in eerste instantie voet bij stuk maar na een lange discussie is besloten om uw adapter toch onder de garantie te laten vervangen. Ik laat u wel weten dat de garantie wel degelijk verlopen is en dus na deze vervanging wij niks meer kunnen met uw adapter. Graag zouden wij uw oude adapter aan onze balie ontvangen zodat deze opgestuurd kan worden en de vervanging opgestuurd kan worden naar ons, u kunt hem inleveren aan onze balie in G82.

Wij verzoeken u bij correspondentie over dit Service Request het volgende nummer te vermelden:xxxx

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben ge§nformeerd en wachten uw reactie af.

Met vriendelijke groet,
Dit was een tweede mail nadat met mij had geemaild dat het idd een gebruiksvoorwerp is en ik dus pech had. Ze zijn er vervolgens alsnog zelfstandig achteraan gegaan.

Geen officiele garantie dus (ik vraag me nog steeds af of ik niet recht op "echte" garantie...) maar hier ben ik even tevreden mee.

Jammer dat ik nét een nieuwe lader heb besteld bij DealXtreme.. ach 12 dollar: daar ga ik niet dood aan.

Verwijderd

daar heb je verdomde geluk bij! :) als ik jou was zou ik heel dankbaar aan degene die dat geregeld heeft, zal niet makkelijk zijn geweest.

• Sigma2k8
Ja absoluut. Maar weet iemand waar staat dat er maar 1 jaar garantie zit op gebruiksvoorwerpen. En beter nog: wat is de definitie van gebruiksvoorwerp waar dus een laptop blijkbaar niet onder valt maar de voeding wel?

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
SgtStrider schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 15:29:
[...]

Er is niets anders te doen dan bewijzen dat het apparaat normaal gebruikt is. Wat dus niet mogelijk is in dit geval. Gevalletje nieuwe kopen :)
Uitleggen is iets héél anders dan bewijzen..

• Sigma2k8
Bovendien waren we het er al over eens dat het niet gaat om "bewijzen" maar aannemelijk maken. Dat is geen probleem aangezien er geen enkele externe schade op de kabel zit.

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zeg gewoon dat er stroomdraden losliggen, dan horen ze het als safety hazard af te handelen en zou je zonder meer een nieuwe voeding moeten krijgen

• Sigma2k8
Haha ok nogmaals: Er is mij al een nieuwe voeding toegezegd. Dat is het probleem niet meer:

Het gaat mij erom dat men garantie weigert omdat een adapter een gebruiksvoorwerp zou zijn en dus maar een jaar garantie zou hebben.

Waar staat dat een gebruiksvoorwerp maar 1 jaar garantie heeft en waarom is een adapter een gebruiksvoorwerp en de laptop bv niet? (wat is de exacte definitie van gebruiksvoorwerp in deze?)

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Gwaihir schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 17:20:
[...]

Uitleggen is iets héél anders dan bewijzen..
Zo staat het er wel, maar dat is natuurlijk niet zo. Als ik tegen jou zeg; "Ik heb hem normaal gebruikt. Hij is nooit van zijn plaats geweest.", is dat never nooit voldoende. Maar het is wel een uitleg.

Maargoed, mooi dat het opgelost is voor de TS, happy people!

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

edit. laatste post niet gelezen. probleem is al verholpen

[ Voor 80% gewijzigd door Ray op 05-09-2009 20:15 ]

• Sigma2k8
Sigma2k8 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 15:33:
<knip>
Waar staat dat een gebruiksvoorwerp maar 1 jaar garantie heeft en waarom is een adapter een gebruiksvoorwerp en de laptop bv niet? (wat is de exacte definitie van gebruiksvoorwerp in deze?)
Kan iemand hier nog een antwoord op geven? Ik ben hier oprecht benieuwd naar...

• croxz
Antwoord ga je niet krijgen, want dit staat nergens beschreven :o

Volgens mij is hierin iedereen elkaar na gaan praten en is het zo een eigen 'waarheid' geworden, maar mijns insziens niet hard te maken in een rechtzaak.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-01 18:59
Volgens mij is het niet alleen bij hp/compaq zo maar bij alle merken de accu / lader niet onder de garantie vallen van de hele laptop..hoe bizar ook

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
SgtStrider schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 20:02:
[...]

Zo staat het er wel, maar dat is natuurlijk niet zo. Als ik tegen jou zeg; "Ik heb hem normaal gebruikt. Hij is nooit van zijn plaats geweest.", is dat never nooit voldoende. Maar het is wel een uitleg.
Dat is wel voldoende. Dat is nu juist het punt. Je hoeft het niet te bewijzen, doch slechts aannemelijk te maken.

Juist omdat het doorgaans niet mogelijk is om sluitend te bewijzen dat er niet geks gebeurd is, hoef je dat als consument ook niet. Gelukkig voor de leverancier laten de meeste gekkigheden wel degelijk zichtbare sporen na.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:15
Mektheb schreef op zondag 06 september 2009 @ 11:44:
Volgens mij is het niet alleen bij hp/compaq zo maar bij alle merken de accu / lader niet onder de garantie vallen van de hele laptop..hoe bizar ook
Dit mag niet. Als je een product koopt met een x-aantal tijd garantie dan geld dat natuurlijk (!) voor het gehele product. Ook met ritsen en dergelijke. Echter verschuift de bewijslast na 6 maanden naar de consument toe. Waardoor jij dus moet bewijzen dat jij niet raars hebt gedaan.
Pagina: 1