Ervaringen met klantendienst HP (i.c.m UPS)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-06 18:21
Omdat de klantendienst van HP naar mijn mening haar werk niet naar behoren doet en de samenwerking met UPS al helemaal niet draait, had ik van jullie graag geweten of jullie betere, dan wel slechtere ervaringen hebben met die twee? Ik ben het inmiddels een beetje zat.

Mijn ervaring:

Na de levering van mijn laptop (september 2008), merkte ik dat op de omlijsting van het scherm afdrukken stonden van het verpakkingsmateriaal dat HP gebruikte. Ik heb toen contact opgenomen met HP en uiteindelijk is beslist dat ze de notebook zouden repareren. De notebook is daar echter nooit geraakt omdat UPS/HP zich tot twee keer toe niet aan de afspraak hield. De eerste keer zijn ze gewoon niet komen opdagen, na contact met HP bleek dat HP's verzendopdracht niet is doorgegaan omdat de medewerker van HP de maat van de verpakking niet zou hebben doorgergeven, de tweede keer stond UPS op het verkeerde adres. Omdat ik die notebook nodig had voor mij studies heb ik het dossier dan maar laten sluiten, ik zou mijn laptop anders niet op tijd hebben voor het schooljaar. Dat was mijn eerste ervaring met de klantenservice van HP i.c.m. UPS.

juni '09: de laptop begint vervelend te doen, valt uit bij een bepaald batterijniveau en de batterij gaat heel snel leeg
6/7 juni: ik neem contact op met de winkel waar ik hem heb gekocht, stuurt me door naar HP
12 juni: contact met de chat van HP, raden me aan de BIOS te updaten en een hardware reset uit te voeren. Laatste keer dat ik contact kan opnemen met HP, daarna doet de chat het niet meer
Tusentijd: examens en dus geen tijd voor dit soort ongein
16/07: wegens de onbereikbaarheid van de chat stuur ik een mail naar de klantenservice, die één dag later zal worden beantwoord volgens de site
29/07: niet één dag, maar elf dagen later krijg ik voor het eerst antwoord van de klantenservice. Ik voer alle stappen uit, die hetzelfde zijn als de chatmedewerker mij aanraadde, maar deze keer moest ik nog een Battery Check doen ook. De batterij bleek defect. Dat is ook wat ik heb geantwoord naar HP.
31/07: antwoord met de vraag om mijn gegevens op te sturen, wat ook gebeurt.
03/08: vier dagen later krijg ik opnieuw antwoord
10/08: de batterij komt aan. De batterij blijkt na gebruik niet meer op te laden, ik krijg de melding "accu wordt niet opgeladen"
11/08: ik neem opnieuw contact op met de HP-klantenondersteuning
13/08: antwoord, deze keer mag de laptop worden opgestuurd
14/08: de laptop lijkt het weer goed te doen. Tijdelijk probleem? Ik laat het weten aan HP.
18/08: antwoord van HP dat bij nieuwe problemen ik contact mag opnemen. Ik antwoord meteen op de mail, want ik wachtte alweer vier dagen op die mail, omdat de laptop opnieuw moeilijk deed. Hij wordt ook steeds warmer, zo erg zelfs dat de prestaties er onder lijden en de laptop na langdurig (eenvoudig) gebruik gewoon uitvalt.
20/08: een reparatie is aangemaakt, UPS zou om 24/08 om de laptop komen. Ik moet ondertussen wel mijn harde schijf back-uppen, dat ga ik de zondagavond, 23/08, doen. Tot dan heb ik hem gewoon nodig.
21/08: UPS aan de deur. Of ze mijn laptop meekrijgen? Hell no. Ik krijg een verzendlabel waarmee ik UPS moet contacteren. Ik stuur een mail naar HP met de melding dat UPS tegen de afspraak in aan de deur stond en dat de laptop dus vertraging zal oplopen. Tot op vandaag geen antwoord.
24/08: ik bel naar UPS, maak een nieuwe afspraak voor dinsdag, inmiddels back-ups gemaakt. Als ik zeg dat er een communicatiefout is gebeurd tussen UPS en HP krijg ik het doodleuke antwoord: "dat is geen communicatiefout, wij komen altijd sowieso eens langs als HP de dag nadat HP iets vastlegt bij ons". De vrouw aan de andere kant van de lijn klonk bovendien alsof ze dringend een andere job vond, maar goed, ik kan het haar niet kwalijk nemen. Enkele uren later staat UPS aan de deur: of ze de laptop mogen meedoen? Zucht :') Ik geef mijn laptop mee.
28/08: de laptop komt opeens terug, onhersteld. Er zit een briefje bij: "please deliver WITH ac adapter", with staat dubbel onderlijnd, alsof ik moest weten dat dat ding erbij moest. In de mail die ik had gekregen stond nochtans duidelijk dat er NIETS van accessoires bij mocht. Ik meld dat aan HP en vraag hen een nieuwe afspraak te maken met UPS. Tot op heden geen antwoord.

Kortom, mijn ervaring met de klantendienst van HP i.c.m. UPS is vooral dat het mailcontact zeer stroef verloopt en dat de samenwerking met UPS al helemaal een ramp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Opzich is het niet zo raar dat als je problemen hebt met je stroomadapter dat je de stroomadapter meestuurt :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Bertus schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:35:
Opzich is het niet zo raar dat als je problemen hebt met je stroomadapter dat je de stroomadapter meestuurt :)
Als er staat dat ik dat niet mag meesturen, dan doe ik dat toch ook niet :9 De man van de helpdesk zei trouwens dat het om een los contact zou gaan in de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:07
waarom wacht je in godsnaam twee, vier of zelfs elf dagen op een mail?

Bij dit soort dingen kun je veel beter bellen, dan heb je meteen antwoord op je vraag en lossen ze het direct op (mijn ervaring met HP).

edit: HP klantenservice 0900 - 202 0165

[ Voor 9% gewijzigd door MochiGohan op 01-09-2009 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
MochiGohan schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:52:
waarom wacht je in godsnaam twee, vier of zelfs elf dagen op een mail?

Bij dit soort dingen kun je veel beter bellen, dan heb je meteen antwoord op je vraag en lossen ze het direct op (mijn ervaring met HP).

edit: HP klantenservice 0900 - 202 0165
Omdat je dan een hoop geld kwijt bent aan de klantendienst? Mijn ervaring is dat het ook bij HP soms héél lang kan duren. Bovendien had ik al gemaild en erbij nog eens bellen leek me geen goed idee omdat alles dan nog meer in de soep dreigt te draaien. Maar misschien bel ik in het vervolg wel, goed plan :)

Maar als je van de duivel spreekt, vandaag nog eens antwoord gehad. Ik begon mijn klantenondersteuningsmedewerker al te missen...nog maar eens een afspraak maken met UPS via HP dan. Hopelijk gaat het dit keer wel goed.

[ Voor 3% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 01-09-2009 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nikolas schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 10:06:
Omdat de klantendienst van HP naar mijn mening haar werk niet naar behoren doet en de samenwerking met UPS al helemaal niet draait, had ik van jullie graag geweten of jullie betere, dan wel slechtere ervaringen hebben met die twee? Ik ben het inmiddels een beetje zat.
Hm. Niet de consumentenafdeling maar ik heb wel 's kapotte server-hdd's gehad, binnen garantie. Dat was een kwestie van bellen, de volgende dag nieuwe binnen hebben (of de dag daarna afhankelijk van wanneer ik belde), de oude in de doos van de nieuwe stoppen en ofwel meegeven aan de chauffeur die de nieuwe bracht of daar een nieuwe voor laten komen.

Ik merk niets van een slechte samenwerking met UPS, m.a.w.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
CyBeR schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:37:
[...]

Hm. Niet de consumentenafdeling maar ik heb wel 's kapotte server-hdd's gehad, binnen garantie. Dat was een kwestie van bellen, de volgende dag nieuwe binnen hebben (of de dag daarna afhankelijk van wanneer ik belde), de oude in de doos van de nieuwe stoppen en ofwel meegeven aan de chauffeur die de nieuwe bracht of daar een nieuwe voor laten komen.

Ik merk niets van een slechte samenwerking met UPS, m.a.w.
Nja, dan zitten we terug op de zakelijke markt, ik denk niet dat je die twee echt kan vergelijken. Alhoewel, UPS is natuurlijk gewoon UPS...blijkbaar heb jij dan meer geluk gehad :) Misschien ben ik dan gewoon een uitzondering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bij mijn omwisseling van mijn HP laptop blu ray speler qua verzending geen probleem gehad. Het duurde alleen een tijdje voordat ze de vervangende speler konden versturen. Maar die kreeg ik via UPS geleverd, kon zelf de speler omwisselen en daarna UPS bellen om de oude weer op te halen.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:17
Nikolas schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:34:
[...]

Omdat je dan een hoop geld kwijt bent aan de klantendienst? Mijn ervaring is dat het ook bij HP soms héél lang kan duren. Bovendien had ik al gemaild en erbij nog eens bellen leek me geen goed idee omdat alles dan nog meer in de soep dreigt te draaien. Maar misschien bel ik in het vervolg wel, goed plan :)

Maar als je van de duivel spreekt, vandaag nog eens antwoord gehad. Ik begon mijn klantenondersteuningsmedewerker al te missen...nog maar eens een afspraak maken met UPS via HP dan. Hopelijk gaat het dit keer wel goed.
klantendienst situeert zich dan ook in Ierland (dublin om precies te zijn). Blijkbaar is het daar altijd een leuk zooitje wegens mensen die de centra voor rot uitschelden (mijn zus werkt daar dus ik weet waar ik over spreek:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik heb heel goede ervaringen met HP waarschijnlijk ook omdat ik een HP Carepack op mijn apparaat had bijgekocht. UPS komt hem netjes halen en brengen binnen de gestelde termijnen. Niets dan lof wat dat betreft.

Elect a clown, expect a circus.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:11

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik heb ook hele goede ervaringen met HP. Ik heb de laptop gekocht in februari en in mei kreeg ik opeens heel raar of geen beeld. Ik had het idee dat de laptop wel gewoon startte.

HP op zaterdag gebeld en zij vertelde me na een korte troubleshoot dat ze 'm op laten halen door UPS, of het me maandag schikte.
- Maandag is hij opgehaald (idd, zonder adapter of accu) door UPS. Hij werd verstuurd naar Duitsland, dus ik hield rekening met 2 a 3 weken.
- Vrijdag was hij weer terug \o/

Ik pak hem uit en het eerste wat me opviel dat de dikke kras in de cover verdwenen was. Ik kijk dus op de reperatiebon en bleek dat ze die hadden vervangen. Samen met de videokaart en het toetsenboord.

Ze waren dus sneller dan verwacht en hadden meer vervangen dan noodzakelijk.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:45

SmartDoDo

Woeptiedoe

Dit topic past beter in SF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Laatst online: 22:40

ManiacsHouse

Scheisse!

Hier geen slechte ervaringen met HP eerder met MediaMarkt waar de laptop is gekocht. Mijn laptop gaf na 2 dagen van gebruik de geest. Geen beeld meer. Ik terug naar MM, maar die wilden niet ruilen want er zat een krasje op (ziedaar het verhaal dat MM gerepareerde spullen weer in de winkel zet).

Toen maar direct HP gebeld. Volgende dag (vrijdag) UPS aan de deur. Laptop meegegeven (zonder voeding!). Maandagmiddag UPS weer aan de deur met een gerepareerde laptop. Het bleek intern een defecte kabel te zijn. Hoezo snelle service! Ding was heen en weer naar Duitsland geweest en in het weekend gerepareerd.

Woensdagmiddag telefoontje van HP. Of de reparatie naar tevredenheid was gelopen. Zelfs excuses voor defecten. Mocht ik in de toekomst weer problemen hebben moest ik vooral niet schromen wederom contact op te nemen. Vond het zeer correcte en nette taalgebruik bijna overdreven.

Hier dus tot nu toe een tevreden HP-gebruiker. Maar dat kan toeval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelke
  • Laatst online: 06-06 14:49
Ik heb ook hele goede ervaring met de zakelijke kant van HP
ik heb een HP 6730s en was tijdens het gebruik een van de rubberen dopjes aan de onderkant kwijt geraakt.
Dat is best wel lastig want dan wiebelt de laptop
Hierna heb ik de HP klantenservice gebeld, en die heeft mij kostenloos 5 nieuwe rubberen dopjes opgestuurd voor mijn laptop.
Hier dus ook niks dan lof.

I've GoT a solution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223266

Ook hier veel lof voor reparatie service van HP

Mijn laptop, een pavilion dv 9670 ter reparatie gestuurd omdat mijn beeldscherm het niet meer deed, alleen verticaal witte strepen.
Op donderdag telefonisch contact opgenomen met HP, erg vriendelijk geholpen en ze zouden de volgende dag mijn laptop ophalen. Dit gebeurde ook zoals afgesproken vrijdags.

Mijn laptop was meer dan 1,5 jaar oud dus ik verwachte een flinke rekening omdat ik geen garantie meer had (onder op de laptop stond op een sticker Warranty 1 year). Dinsdags werd er aangebeld en het bleek mijn laptop al te zijn. In totaal 4 dagen kwijt geweest (incl weekend) en hij is gerepareerd in Duitsland (munster volgens mij). Laptop deed het weer perfect.

Nergens een rekening te bekennen, ze hebben mijn laptop gewoon gerepareerd zonder kosten, ze hebben er een nieuw moederbord in gezet. Lijkt mij toch een flink dure reparatie. Alleen een HP klantenservice enqeute in de mail een aantal dagen later. Die natuurlijk positief ingevuld. Ook werd ik nog gebeld over mijn ervaringen met HP en de reparatieafhandeling.

HP bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Laatst online: 22:40

ManiacsHouse

Scheisse!

Anoniem: 223266 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 10:43:
Ook hier veel lof voor reparatie service van HP

heel verhaal...

HP bedankt!
Exact zoals het dus bij mij ging. Erg netjes en snel. Misschien dat ts gewoon net even pech heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05 22:50

r0b

21/08: UPS aan de deur. Of ze mijn laptop meekrijgen? Hell no. Ik krijg een verzendlabel waarmee ik UPS moet contacteren. Ik stuur een mail naar HP met de melding dat UPS tegen de afspraak in aan de deur stond en dat de laptop dus vertraging zal oplopen. Tot op vandaag geen antwoord.
Als je die mail net zo verwoord hebt als bovenstaande vetgedrukte dan zou ik zelf de mail ook alleen ter kennisgeving nemen. m.a.w; behoeft geen reactie.

(Hier ook prima ervaringen, ook i.c.m. UPS; 01-Aug HDD defect, aangemeld bij klantenservice. 02-Aug: UPS aan de deur met een nieuwe (gratis) hdd.)

[ Voor 13% gewijzigd door r0b op 27-09-2009 11:27 ]

Pagina: 1