Upgrade PC

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-11-2025

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
hey,

Ik wil al een poosje mijn pc upgraden.
Dit is mijn huidige configuratie:

Intel Core Duo ,E5200, Socket 775, OEM
Asrock Wolfdale1333-D667 R2.0,Retail
2x Kingston 2GB, DDR2-800, for HP/Compaq, Pavilions
Western Digital Caviar Blue,7200RPM, SATA II, 16MB, 320GB
Samsung SH-S223F
Nvidia GeForce 9400GT

Nu wil ik nog 3 Western Digital Caviar Blue,7200RPM, SATA II, 16MB, 320GB bijkopen. Om ze dan in een RAID5 configuratie te zetten. Verder wil ik eigenlijk ook mijn mobo upgraden.

nu is mijn vraag dus: Wat is een niet al te duur mobo waarmee ik met 4 harddisks een raid5 configuratie kan doen, en het liefst ook nog crossfire. Verder gigabit lan, en het moet dus zo goedkoop mogelijk, maar wel goed.

Als iemand het weet: zeg het a.u.b.

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 31-12-2025

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Gigabit LAN zit bij de meeste moederborden ingebakken, en de meeste moederborden kunnen 4 schijven aan, danwel software matige raid.
Kijk daarvoor eens in de RAID FAQ
Misschien is het een idee om bij BBG langs te springen en te kijken wat er te vinden valt qua opstellingen.
En natuurlijk hebben we voor jou vraag de Pricewatch waar je zelf kan filteren en je eigen keuze kan maken qua moederbord.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-11-2025

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
kKaltUu schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 14:51:
Gigabit LAN zit bij de meeste moederborden ingebakken, en de meeste moederborden kunnen 4 schijven aan, danwel software matige raid.
Kijk daarvoor eens in de RAID FAQ
Misschien is het een idee om bij BBG langs te springen en te kijken wat er te vinden valt qua opstellingen.
En natuurlijk hebben we voor jou vraag de Pricewatch waar je zelf kan filteren en je eigen keuze kan maken qua moederbord.
idd, Gigabit is niet zo moeilijk te verkrijgen. En wat ik begrijp uit softwarematige raid is dat je dat pas kan installeren als je OS al is geinstalleerd. Dan is je snelheidsvoordeel dus redelijk weg.
en wat betreft BBG: ik wil juist niet een standaard opzetje, want dan kan ik mijn pc ook wel bij de mediamarkt kopen ofso. Ik wil juist zelf samenstellen.
En bij pricewatch kan ik niet zo goed selecteren wat ik precies wil. Er staan wel een heleboel socket 775 mobo's, maar verder dan socket kan ik niet filteren.
dus vandaar nog steeds mijn vraag: weet iemand wat voor een mobo een beetje betaalbaar en geschikt is?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:23
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG ([BBG] Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.