Toon posts:

Homeserver

Pagina: 1
Acties:
  • 391 views

Verwijderd

Topicstarter
Graag had ik wat meer informatie gekregen over het bouwen van een eigen home server.
Nu ben ik totaal geen leek op het gebied van "gewone" PC's bouwen, maar een eigen home server is nogal redelijk nieuw. Welke software installeer ik het best? Welke onderdelen zijn hiervoor geschikt (Atom CPU, ...) om zo zuinig en stil mogelijk toch een optimaal gebruik te kunnen benutten?

Verwijderd

wat is het doel? een zware SQL server met een zuinig Atom CPU lijkt mij niet zo handig.

wat voor software is ook afhankelijk van het doel (wil je bepaalde apps draaien?)

64 bits ondersteuning? wat verwacht je aan geheugen en schjif gebruikt?

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-12-2025

Verwijderd

Topicstarter
Doel is om al mijn documenten (gaande van word documenten tot films, muziek, afbeeldingen, ...) op 1 plaats te bewaren.

Af en toe een backup laten nemen van mijn 4 pc's (2 werk pc's en 2 mediacenters) is ook een must.
Ook zou ik er mee willen downloaden.

Streamen van muziek en films (in samenwerking met Mediaportal). Ik gebruik momenteel mijn werkpc als soort van server met 4 schijven van 1TB (schijven staan gewoon gedeeld en de andere pc's hebben deze als netwerkshare).

Het zou dus eigenlijk een soort van NAS moeten zijn waar ik al mijn bestanden kan plaatsen en redelijk veel plek heeft om HDD's in te bouwen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2009 14:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tenzij jullie een NAS weten waar ik 4 schijven kan inbouwen en die niet zo duur is
Iets zoals de Linksys NAS200

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2009 14:57 ]

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-12-2025
miss de Intel ss4200-e

Verwijderd

Misschien dat je hier wat info uit kan halen ?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:23
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG ([BBG] Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

In de genoemde topics vind je genoeg info en ruimte om je vragen beantwoord te krijgen. Op GoT verwachten we wel dat je eerst het een en ander uitzoekt voor je komt vragen om hulp.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.