Inconsequente topic plaatsing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Ik wil er zeker niet moeilijk over gaan doen, maar voornamelijk een inconsequentie aanwijzen - is het aan de crew om er eventueel iets mee te doen:
Waarom is "Het grote Drum-topic" geplaatst in Stuffis Generalis, maar andere muziek-gerelateerde dingen zoals bijvoorbeeld "Het Grote Gitaar-topic" in Nieuws, Sport, TV & Muziek? Is er zo'n afkeer van heftig slagwerk dat het niet als muziek meetelt, of historisch zo gegroeid?

En, vervolgvraag: is het zinnig om het drum-topic te verplaatsen of kunnen we er vanuit gaan dat de mensen het toch wel weten te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 18:54
Ik denk dat het nooit opgevallen is. Ik vind het scherp gezien in ieder geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat is het zelfde als met de BBG's. Alle BBG's staan in CSL. Ook die voor de Gamers.

De BBG voor HTPC's staat dan weer in het Thema-forum voor MediaPlayers..

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

RedHat schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 10:22:
Ik denk dat het nooit opgevallen is. Ik vind het scherp gezien in ieder geval. :)
Het is wel vaker opgevallen alleen is er niets op ondernomen omdat de crew van mening was dat het op de goede plek staat :)

NSTM is met name bedoeld voor actuele Nieuws, Sport, Televisie en Muziek-zaken. Een algemeen gitaartopic hoort dan dus niet in NSTM thuis. Een recent of komend concert van Madonna hoort er juist weer wel.

Zo is de scheiding iig zoals ik hem hanteer en volgens mij ook ongeveer zoals de NSTM-crew die hanteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
RaZ schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 10:32:
Dat is het zelfde als met de BBG's. Alle BBG's staan in CSL. Ook die voor de Gamers.

Dat komt waarschijnlijk omdat pc's niet in de game-fora passen. Terwijl pc's wel kunnen passen in MSP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Mwah, Primair gezien is een HTPC niets anders dan een CSL-systeem met wat specifieke hardware. Maar dat is een gamers-bak toch ook.

Een gamers-bbg past net zo prima in HSA, als een htpc-bbg in MSP

Just an idea ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
SmartDoDo schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 10:40:
[...]
Een algemeen gitaartopic hoort dan dus niet in NSTM thuis.
Maar die staat dus wel in NSTM, dat is juist het punt van de TS?

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

RaZ schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 10:32:

De HTPC BBG is een Alias in MSP, het origineel staat gewoon in CSL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik word dus echt kippig 8)7 Morgen toch maar eens naar Pearl dan >:)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 07:05
Het games forum is echter gewoon een software forum. Alle BBG systemen kunnen ook Linux en Windows draaien, maar we zetten toch ook geen alias in WOS en NOS. Sterker, je kunt hem in de huiskamer neerzetten, maar ook staan de BBG's niet in HK :+

Van origine is de BBG gewoon een CSL ding en daarbij hoorden ook de HTPC's. Echter is die laatste nu dus van de CSL losgesplitst in een eigen themaforum. Daar zit dan ook de crux, HTPC's zijn net als networked media tanks gewoon spelers die in het forum aldaar thuishoren, maar tegelijkertijd ook nog in de CSL als _het_ BBG-forum bij uitstek.

En zo was het altijd, CSL en BBG horen bij elkaar, maar met het themaforum MSP is dat wat veranderd. Dat de HTPC BBG daar ook staat is wat dat betreft vrij logisch. Verder hebben we er eigenlijk ook nooit bij stilgestaan. Want de Gamesysteem BBG kan eigenlijk ook best in Spielerij Hardware. Waarom zou dat enkel voor consoles zijn? Net als MSP niet enkel voor NMT's is.

* GENETX gaat even wat collega's schoppen, want zo'n slecht idee is het nog niet om daar ook standaard een alias heen te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
In Hardware & Spielerij Algemeen kan inderdaad prima een alias voor het gamessysteem. Dat mogen die hardware-lui dus wel even regelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Regelen we dat op 1 september met de nieuwe BBG. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Kickje: And done, [BBG Aanschaf] Game- en high-end gamesysteem september 2009 staat nu ook in HSA :) . Bedankt voor de input 8)

[ Voor 10% gewijzigd door GENETX op 01-09-2009 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
Ik vind het toch wel ban-waardige topic-kaping door de mods hierboven, hoor... kan mij die game-BBG nou schelen, daar had ik het toch niet over... ;)

Ondertussen zie ik namelijk weinig over waar drum- en gitaartopic plaats horen en of er iets aan gedaan moet worden. Het maakt mij dus niet veel uit, maar een beslissing (verplaatsen of zo houden) zou wel zo goed zijn.
SmartDoDo schreef:
Het is wel vaker opgevallen alleen is er niets op ondernomen omdat de crew van mening was dat het op de goede plek staat :)

NSTM is met name bedoeld voor actuele Nieuws, Sport, Televisie en Muziek-zaken.
Mja, kan je op twee manieren lezen: "actuele Nieuws, .... en (niet-actuele) muziek-zaken" of "actuele Nieuws, ... en actuele muziek-zaken".... Kwestie van interpretatie zou ik denken (al zou het best kunnen dat de nederlandse taal daar regels voor heeft).
Een algemeen gitaartopic hoort dan dus niet in NSTM thuis. Een recent of komend concert van Madonna hoort er juist weer wel.

Zo is de scheiding iig zoals ik hem hanteer en volgens mij ook ongeveer zoals de NSTM-crew die hanteert.
Om bovenstaande even te ontkrachten even naar de afgelopen twee weken gekeken naar niet-actuele muziek-topics:
SG:
- Het grote drum-topic

... en in NSTM:
- Het grote metal-topic
- Ik zoek muziek die lijkt op...
- Hoe heet dit nummer
- Het grote gitaar topic
- Het grote electro-topic
- Het grote gabber topic
- Tweakers en techno
- Het Hardstyle topic

In aantallen lijkt het drum-topic dus niet op de juiste plek te staan en hoort muziek algemeen wel in NSTM. Maar goed - ik ga er verder geen woorden aan vuil maken, is m.i. niet belangrijk genoeg daarvoor. Als jullie het best vinden, vind ik het zo ook goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn meerdere verzoeken ingediend om dat drumtopic over te plaatsen, maar nooit gehoor :P Vast om een reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Laatst online: 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

vanaalten schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 13:02:
Als jullie het best vinden, vind ik het zo ook goed. :)
Het is meer een kwestie van wat de NSTM'ers ervan vinden :) Ik zet het topic gerust door naar NSTM, daarmee is echter nog steeds niet precies duidelijk wat er wel en niet in NSTM past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 14:54

r0b

Maar .. in Is het een idee om een forum over muziek te starten? wordt juist NSTM als "muziekforum" bestempeld, ook voor niet-actuele zaken :?

Opzich is het niet eens zo gek; 1 plek voor alle muziek, heck, waar "muziek" zelfs al in de forumnaam zit. Het schraapt een paar topics bij SG weg, maar opzich is het dan wel een stuk duidelijker imho. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
r0b schreef op maandag 07 september 2009 @ 07:23:
Maar .. in Is het een idee om een forum over muziek te starten? wordt juist NSTM als "muziekforum" bestempeld, ook voor niet-actuele zaken :?

Opzich is het niet eens zo gek; 1 plek voor alle muziek, heck, waar "muziek" zelfs al in de forumnaam zit. Het schraapt een paar topics bij SG weg, maar opzich is het dan wel een stuk duidelijker imho. :)
Dat lijkt nu dus het geval te zijn. Het drum-topic is naar NSTM gestuurd zodat je daar nu alle (niet-actuele) muziek topics kan vinden. Heb hier nog geen sputterende NSTM mods gezien, dus blijkbaar vinden ze het goed dat niet-actuele muziek-topics daar geplaatst worden. :)
Pagina: 1