Toon posts:

Pc configuratie advies

Pagina: 1
Acties:
  • 564 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan een nieuwe pc in elkaar te steken en ik wou wat meer advies vragen.
Dit zijn mijn gewenste onderdelen:
- i7 920
- minstens 6Gig ram
- 1Tb HDD
merk weet ik nog niet

Dit zijn de onderdelen waarvan ik niet zeker ben of nog aan twijfel:
- Asus of PNY GTX 275?
- Voeding? hoeveel watt heb ik nodig (of minimum) indien ik later mss nog een 2de GTX 275 in SLi wil hebben...
- Moederbord Asus of MSI of Gigabyte met Sli ondersteuning?
-Case van Antec die klein en stil is, waar alle componenten er in kunnen... (geen mega big tower dus)
de Antec P180 ziet er goed uit maar zijn er misschien kleinere kasten op de markt die ook stil en goedkoper zijn?

Eén van mijn grootste vereisten is een stille, niet te grote Pc van rond de 1000 euro max.
(ik kan aan dealer prijzen geraken)
Ik geraak er niet aan uit want ik zit al dagen lang reviews te lezen maar het ene zegt dit en het ander zegt dat...

Als ik mijn onderdelen koop, op wat moet ik dan letten voor een optimale compatibiliteit?
(Ik heb ervaring met computers maar niet in het samenstellen van PC's...)

(in het kort wil ik zo veel mogelijk prestaties voor rond de 1000 euro's en het moet stil en niet te groot zijn... )
:)
Alvast bedankt voor uw hulp,

Charly

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-02 18:12
Persoonlijk zou ik niet voor de GTX 275 kiezen, maar nog even wachten op de nieuwe serie van AMD. Die zijn over een maand waarschijnlijk wel leverbaar, maar daar is nu nog vrij weinig van bekent.

Anders zou je altijd nog naar een 4890 kunnen kijken. Dan bij voorkeur eentje met Vapor-X koeling van Sapphire. Deze is onlangs getest, en kwam goed uit de test :)

De voeding kun je denk ik het beste al laatste kiezen, wanneer je zeker weet wat er allemaal in komt ;)

Er is momenteel alleen maar keuze uit X58 moederborden, die ondersteunen zowel SLI(NVidia) als Crossfire(AMD/ATI) (correct me if i am wrong)

Verder over je Case eisen. Je wilt een kleine en stille behuizing, waar een beest van een computer in komt. Volgens mij is dat niet echt makkelijk :) Als we naar mid towers kijken is de Antec Performance One P183 wel een goede keuze denk ik

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Verwijderd

http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B213927%5D=1

Ik heb deze stille pc voor mn vader gebouwd, je hebt gewoon een paar kleine aanpassingen nodig

een x58 moederborde (neem gewoon het goedkoopste) met i7 920
passieve cpu koeler prolimatech megahalems
neem kingstone valueram
op het moment is de caviar black en samsung F3 het beste (F3 iets beter)
gfx: ik zie dat ge iets meer high end gfx wilt dan een hd 4770, neem de vapor x hd 4890 van sapphire
Je hebt wrrs geen crossfire nodig want de eerst volgende upgrade die ge gaat doen is met een hd 5xxx en geen 2de gfx

Ook ik heb een noctua fan in de link gezet die gaat waarschijnlijk niet passen met die cpu koeler

Verwijderd

Topicstarter
Danku voor snelle respons,
maar spijtig genoeg kan ik enkel aan het merk Asus, MSI, Gigabyte, geraken voor de grafische kaarten.
(bij Tech data dealer prijzen )dus voor een Shappire kaart zal het niet lukken...

De reden voor de GTX 275 van Asus is dat hij de 4890 beat in de benchmarks en dat deze kaart even duur is:
http://www.hardware.info/...benchmarks/&iGroupId=bGdk

Het is een computer die ik ook voor Solid Works ga gebruiken een Cad programma voor 3D modellen en Photoshop af en toe... en ik weet dat Nvidia beter is met deze software's omdat ze een betere relatie hebben met elkaar, lang verhaal,... en ook dat de Ati kaarten altijd meer geluid produceren dan de Nvidia's naar mijn mening toe.

En zelfs als ik een maand wacht voor de nieuwe HD5000 series van Amd zullen die bij release toch veel duurder zijn dan 200 euro, en meer wil ik op dit moment niet geven aan een grafische kaart.
Ander advies voor 3d kaarten met de merk namen die ik wel kan bestellen...?
alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
ahja ook het merk PNY, maar dat is wel wat duurder blijkbaar ; )
want denken jullie van die benchmarks op Hardware.info??

Verwijderd

http://ati.amd.com/products/workstation/solidworks.html

dat is solidworks he?

trouwens dat maakt echt niet uit voor cad programma 's.
alleen de industrie versies (firestream en tesla denk ik?) zijn daar voor optimized en die zijn allebei boven de 200 euro.
tenzij je ze flasht naar die versies.

verder ik denk niet dat photoshop zo gfx afhankelijk is.

en ofdat de hd 4890 beter of slechter is dan de gtx 275 hangt sterk af van welk spel. De hd 4890 heeft wel directx 10.1 ondersteuning, dus ge kan zeggen dat het deels directx 11 ondersteuning heeft
http://www.hardwarecanuck...ond-his-sapphire-xfx.html
http://www.hardwarecanuck...evga-msi-sparkle-bfg.html

over het geluidsprobleem, ik denk dat het wel zeer goed gaat meevallen als je de voltinia case gebruikt (geluisabsoberend materiaal aan de binnenkant)

btw geef uw scherm resolutie eens, als het maar 17 inch is ofzo kan ge makkelijk een passieve gfx nemen ;)

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-12-2025

MikeVM

- Baloo -

Zeer belangrijk, een goede en stille CPU Cooler

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

MikeVM schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 18:36:
Zeer belangrijk, een goede en stille CPU Cooler
^^Met slim

Een Scythe Ninja2 is wel een leuke.
Combineer die met een Antec Three Hundred kast, en je kan em passief koelen :) Die kast heeft nl (net als de P180 btw) achter en boven de CPU een outtake. Fan op de CPU hoeft dan niet meer.

Mijn Athlon64X2 3800+ draait met die combi, en pas nog een Intel C2D E8400 met dezelfde config gemaakt. Echt lekker stil.
En als je geld over hebt, neem dan een setje dempingsmatten erbij om de boel nog stiller te maken :)

edit: Oeh, weet niet zeker of er een i7 versie van de Ninja2 is btw... Zou je ff moeten kijken...
Als die er niet is, is de Mugen 2 een goed alternatief. Die heeft geloof ik zelfs wat meer koeloppervlakte.

[ Voor 13% gewijzigd door McKaamos op 29-08-2009 19:09 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Hey
hier wat ze mij bij HW.info aanbevolen hebben
http://azerty.nl/winkelma...7293]=1&product[196104]=1

Maar hier zijn er nog een aantal problemen.
Ik kan aan dealer prijzen geraken en dus zijn de merken beperkt.

De gekozen voeding Be-quite kan ik helaas niet aan geraken.
Zou een Corsair CMPSU-750HX eventueel ook stil zijn? of een stille voeding van bij Antec??
Dus 750 watt is echt het minimum voor deze configuratie?

Aan de Scythe Mugen 2 kan ik ook niet geraken maar ik heb gemerkt dat bijna iedereen met een i7 920 deze koeler koopt en er zijn heel veel positieve reacties voor deze koeler.
maar moest je een stille alternatief kennen zou het leuk zijn...
hier lijst van Vendors: http://www.techdata.be/public32/be/public/vendors/

alvast bedankt,

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 17:21:
De reden voor de GTX 275 van Asus is dat hij de 4890 beat in de benchmarks en dat deze kaart even duur is:
http://www.hardware.info/...benchmarks/&iGroupId=bGdk

Het is een computer die ik ook voor Solid Works ga gebruiken een Cad programma voor 3D modellen en Photoshop af en toe... en ik weet dat Nvidia beter is met deze software's omdat ze een betere relatie hebben met elkaar, lang verhaal,... en ook dat de Ati kaarten altijd meer geluid produceren dan de Nvidia's naar mijn mening toe.

En zelfs als ik een maand wacht voor de nieuwe HD5000 series van Amd zullen die bij release toch veel duurder zijn dan 200 euro, en meer wil ik op dit moment niet geven aan een grafische kaart.
Ander advies voor 3d kaarten met de merk namen die ik wel kan bestellen...?
alvast bedankt
Nee, volgende maand komen waarschijnlijk de HD5870 en de 5850 uit. De HD5870 kost dan 300 dollar, dus ook 300 euro waarschijnlijk (heel flauw). De HD5850 zal dus wel iets van 200-250 worden. Die komt wel boven de GTX275 uit.

Één benchmark zegt trouwens niet veel, zeker niet als het niet een benchmark is van de programma's waarmee je hem wilt gebruiken. Voor gamen is de HD4890 minstens even snel als de GTX275 maar als je zegt dat NVidia in jouw programma's beter werkt is dat natuurlijk wel prima. Stilte kan je bij allebei de fabrikanten wel krijgen, ligt gewoon aan of de koeler goed is. (Nvidia's nieuwe generatie GPU's duurt helaas nog wel even, niet dit jaar in ieder geval).

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 19:45:
Nee, het minimum is eerder 400W. Als je een goed merk neemt voor je voeding dan, maar dat is niet zo'n probleem. Alleen hebben sommige lichtere voeding minder kabeltjes meegeleverd dus moet je misschien een verloopje gebruiken om aan te sluiten.

Antec en corsair zijn trouwens ook goede merken voor voedingen.

Edit: O wacht, je wilt misschien een tweede GTX275 is Sli nemen. In dat geval is het veilige minimum 600W ofzo.

[ Voor 17% gewijzigd door bwerg op 29-08-2009 20:18 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 19:45:
Hey
hier wat ze mij bij HW.info aanbevolen hebben
http://azerty.nl/winkelma...elmandje/?legen=1&product\[70278]=1&product\[206667]=1&product\[97107]=1&product\[232735]=1&product\[232753]=1&product\[208879]=1&product\[78224]=1&product\[207293]=1&product\[196104]=1

Maar hier zijn er nog een aantal problemen.
Ik kan aan dealer prijzen geraken en dus zijn de merken beperkt.

De gekozen voeding Be-quite kan ik helaas niet aan geraken.
Zou een Corsair CMPSU-750HX eventueel ook stil zijn? of een stille voeding van bij Antec??

Aan de Scythe Mugen 2 kan ik ook niet geraken maar ik heb gemerkt dat bijna iedereen met een i7 920 deze koeler koopt en er zijn heel veel positieve reacties voor deze koeler.
maar moest je een stille alternatief kennen zou het leuk zijn...
hier lijst van Vendors: http://www.techdata.be/public32/be/public/vendors/

alvast bedankt,
de azerty link werkt ni

op heel die lijst staat geen enkele cpu koeler fabrikant. Stock koelers maken meestal veel lawaai en ge kan dan zeker niet passief koelen.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-02 14:38

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Systeempjes bouwen doen we hier:
[BBG Aanschaf] Mainstream en High-end gamesysteem juli 2009

Helaas is het niet toegestaan je vraag in een apart topic te plaatsen.

Aan de posters hierboven: deze policy is niet nieuw. De meesten van jullie weten hoe het werkt, dus antwoorden in dit topic heeft geen zin.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:58

Thandor

SilverStreak

Dit soort 'welke PC moet ik nemen?'-topics zijn niet toegestaan volgens het PMG beleid en gaan daarom op slot. Zie het topic van Ed_L hierboven. Lees deze BBG zodat je veel meer komt te weten. Wil je meer weten over het BBG-concept (Opzet, aanschaf, discussie, front-page, etc.) dan moet je [BBG] Best Buy Guide topicoverzicht even lezen :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.