Toon posts:

Hamachi verzaakt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik weet zo gauw niet of dit het goede gedeelte is maar ik heb een probleem:

Ik probeer met een maat van me AoE2 te gaan spelen via Hamachi (via LAN dus).
We kunnen wel met elkaar chatten via Hamachi, ik kan hem pingen maar hij mij niet. Hosten bij AoE2 gaat op goede IP bij beide en we hebben allebei Hamachi als belangrijkste verbinding ingesteld.

Firewall uit maakt geen verschil. We hebben bij Hamachi allebei een eigen server waar de ander inzit en Hamachi heeft geen meldingen ofzo. Nieuwste versie van Hamachi en zelfde versie van AOE2

Heeft iemand een idee wat er verkeerd gaat? Vroeger werkte het namelijk wel.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waarom hebben jullie allebei een server? Is het niet zo dat één een netwerk maakt en de ander zich daarbij aanmeldt? Dat moet je niet dubbel doen, dat schiet niet op.

Lekker aan het fotograferen? 📸
Check mijn V&A voor een upgrade!

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03:32
Wel, het feit dat de chat werkt en jij je maat kan pingen, duidt er op dat wel degelijk wederzijdse communicatie mogelijk is. Dat hij jou vervolgens niet kan pingen, ligt vrijwel altijd aan je firewall, maar elkaar kunnen pingen is niet bepaald noodzakelijk om een game AoE2 te spelen.

Wat bedoel je eigenlijk precies met een server? Ik heb Hamachi een tijd lang niet gebruikt, maar ik meende dat het allemaal client-software was en dat er na matchmaking geen centrale server meer aan te pas kwam.

Beschrijf het probleem eens trouwens. Buiten het feit dat we uit je bericht wel kunnen opmaken dat je een probleem hebt, is het niet helemaal duidelijk wat er nu precies niet werkt.

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dus dat we geen AoE2 kunnen spelen. Ik zie zijn server niet, hij de mijne niet.

En bij Hamachi is het mogelijk om een eigen server te maken, die kunnen anderen dan joinen en op die manier kun je samen gamen :P

Maar het zou dus mijn firewall (kunnen) zijn?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:57

Umbrah

The Incredible MapMan

Ja, het kan je firewall zijn, eventueel, mits van toepassing, een NAT, en een tal van andere problemen. Zorgen dat beiden de juiste poorten open hebben is vereist. Zorgen dat basis-LAN functionaliteit (elkaar kunnen pingen, windows file sharing eventueel is ook een goede 'functionaliteit meter') werkt is ook een must, hoe is je LAN geconfigureerd? (in term: IP's, DHCP, Topologie)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 21:27:
[...]

En bij Hamachi is het mogelijk om een eigen server te maken, die kunnen anderen dan joinen en op die manier kun je samen gamen :P
Ja, dat heet alleen een netwerk en niet een server. Je draait namelijk geen server, maar je maakt een virtueel netwerk op de servers van Logmein.
Maar het zou dus mijn firewall (kunnen) zijn?
Je schreef dat je je firewall al uitgezet had, hoe kan het dan je firewall nog zijn?
Umbrah schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 21:30:
Ja, het kan je firewall zijn, eventueel, mits van toepassing, een NAT, en een tal van andere problemen. Zorgen dat beiden de juiste poorten open hebben is vereist.[...]
Hamachi werkt juist goed zonder dat je poorten van buiten naar binnen open hoeft te zetten. Hij gaat gewoon over een poort naar buiten (een server van logmein) en heeft daarmee de mogelijkheid bi-directioneel te communiceren. De andere partij doet hetzelfde en zo kun je met elkaar kletsen zonder firewall configuratie.

Uiteraard is de firewall wel weer van toepassing op het vers gecreëerde virtuele netwerk!

[ Voor 39% gewijzigd door Room42 op 29-08-2009 21:57 ]

Lekker aan het fotograferen? 📸
Check mijn V&A voor een upgrade!

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03:32
Port forwarding enzo is inderdaad geklungel waar je je bij Hamachi geen zorgen om hoeft te maken. Wel van toepassing is natuurlijk je firewall. Als je een game host, moet die ofwel uitstaan, ofwel je moet de applicatie in je witte lijst zetten. Let erop dat je de firewallinstellingen wel bij de goede verbinding aanpast, en wel bij die van Hamachi.

Waar ik verder met Hamachi nog wel eens mee in de knoop lag, is het feit dat games soms op het verkeerde subnet zoeken naar hosts, dus 192.168.1.0 in plaats van 5.0.0.0. Ik dacht dat "Hamachi instellen als belangrijkste verbinding" dit zou moeten verhelpen, maar anders kun je proberen om direct het IP-adres van de host in te vullen, mits de game deze optie biedt uiteraard.

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

Misschien moeten jullie in zelfde werkgroep zitten?

Anders moet je eens op het Hamachi forum kijken of jou game/ probleem voorkomt

[ Voor 173% gewijzigd door Dre op 29-08-2009 22:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm firewall is naar mijn weten bij beide partijen uit en de IP's kloppen (je kan checken op welk IP je host).

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-03 16:37
Om 1 of andere reden is Age of Empires 2 altijd zo'n gekloot. Bij mij werkt het soms ook niet, hamachi geprobeerd lukte soms. Ook via IGZones gespeeld. Ik kan wel hosten, niet joinen. Anderen weer niet hosten, alleen joinen. Slaat allemaal nergens op... maar het is zo'n master spel 8)

[ Voor 4% gewijzigd door YoshiBignose op 03-09-2009 16:14 ]

Facts don't care about your feelings

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
AoE 2 werkte bij mij eigenlijk ook nooit via Hamachi. Alleen met het opzetten van een eigen VPN server lukte het, na veel geklungel dan nog.

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-03 17:31
Ik gebruik thuis hamachi voor remote desktop ed, maar problemen heb ik nog nooit gehad.

Jullie zitten beide in hetzelfe virtuele netwerk van hamachi of niet (dat is mij nog niet helemaal duidelijk)?

Wat betreft de firewall, hamachi creeert een virtuele adapter met weer zijn eigen instellingen idd dus heb je dan wel bij de juiste adapter de firewall uitgezet.
Ik denk niet het laatste het probleem is, maar toch ter info

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Age of Empires 2 hosten ! vooral de laatste post

Iperf

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-03 16:37
I know, als je host en je klikt op IP dan zie je wel adres je hebt en dat moet natuurlijk Hamachi zijn, maar dan alsnog werkt het niet altijd. Ach ja, Warcraft III is ook wel leuk.

Facts don't care about your feelings

Pagina: 1