Age of Empires 2 hosten

Pagina: 1
Acties:
  • 2.775 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• XhaiKhaL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-03 20:09
Hallo,

Ik wil graag met een Zweedse vriend wat potjes AoE2: The Conquers spelen, dus bedachten we dat ik wel even zou hosten. Dus ik even naar de port op internet gezocht en deze TCP en UDP geopend (port 23978) en hij probeerde te joinen, ik zag hem dan wel verschijnen in mijn game maar hij zag het game zelf niet staan.

Toen ik naar de lijst met geopende poorten keek zag ik dat AoE2 er zelf twee had geopend,
- TCP: externe poort: 23752 interne poort: 2300
- UDP: externe poort: 36553 interne poort: 2350
Maar mijn vriend kan dan nog steeds niet joinen.

Ik weet trouwens zeker dat het probleem bij de poorten (en niet bij ZoneAlarm ofzo) ligt want op een andere computer (in lan) kan ik wel joinen.

Vervolgens wilde ik hem laten hosten, ik help hem een beetje poorten te openen, en natuurlijk kon ik niet joinen maar bij het starten van de server werden ook bij hem een reeks poorten geopend (extern en intern hetzelfde),
- TCP: 47624
- TCP: 6073
- TCP: 2300-2400
- UDP: 2300-2400
Volgens een andere site die ik vond terwijl ik dit aan het typen was kloppen deze poorten inderdaad (http://www.u.arizona.edu/~trw/games/ports.htm).

Weet iemand waarom wij elkaars game niet kunnen joinen?

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-03 16:22
probeer het eens via hamachi, www.hamachi.cc, dat is een soort vpn verbinding tussen jou en je maat waardoor het lijkt dat je op hetzelfde netwerk zit.

• XhaiKhaL
Big Daddy schreef op maandag 29 mei 2006 @ 14:04:
probeer het eens via hamachi, www.hamachi.cc, dat is een soort vpn verbinding tussen jou en je maat waardoor het lijkt dat je op hetzelfde netwerk zit.
Ik heb Hamachi geïnstalleerd en ik kon door zijn gesharede bestanden browsen en ze downloaden maar ik AoE2 werkte gewoon niet :|

• L0we
heb je ook al op het hamachi forum gekeken? volgens mij wordt daar wel het eea uitgelegd als er aparte instellingen nodig zijn.

wat je ook kan proberen is een vpn-server instellen, die zit standaard in xp pro maar vereist iets meer instellingen.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Die lijst met poorten die je gaf moeten bij jou allemaal geforward zijn.
Hele desktopfirewall uitzetten of AoE toelaten en het moet werken.

Let overigens op dat de spellen dezelfde versie zijn. Laat ze dus eventueel jouw gamebestanden kopiëren over internet :)

edit: Meerdere netwerkinterfaces kunnen ook een probleem zijn, AoE bindt zich dan misschien aan de verkeerde.
Disable alle andere interfaces en hou alleen je LAN-verbinding over (of diegene die aan internet zit).

[ Voor 30% gewijzigd door DarthPlastic op 29-05-2006 17:25 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• XhaiKhaL
Trouwens.. Als mijn instellingen goed staan, zou ik dan moeten reageren op op een ping request? Als iemand mij pingt namelijk reageer ik hier niet op, hij timed out, ik heb mijn firewall uit staan (ZoneAlarm). Maar als ik bijvoorbeeld op DC++ zit kan ik wel bestanden downloaden van mensen met firewall dus dan zou ik toch ook moeten kunnen hosten?

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-02 10:15
Controleer eerst ff op jullie bijde de zelfde versie hebben. als het goed is 1.0c , of 1.0 kan ook.

als dat klopt doe dan het volgende. download deze prog. install hem bijde op jullie pctjes.

vervolgens ga je in de prog naar file>poort range . en daar selecteer je poort 2302 - 2311.

dan komt er waarschijnlijk een scherm van windows firewall , en druk blokkeren opheffen.
druk vervolgens in de prog "update"
laat de prog aanstaan.

doe dat bijde , probeer dan nogis te joinen.
lukt dat niet . probeer dan bijde poort 2312 tot 2321 .

dan moet het lukken.
Laat ff weten of het gelukt is!

Succes!

[ Voor 40% gewijzigd door ikbengoofy op 29-05-2006 20:09 ]

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• XhaiKhaL
We hebben het allemaal nog eens geprobeerd maar het wil gewoon niet werken. Ik snap ook het nut van dxport niet helemaal en leek me sowieso overbodig, maargoed we hebben het maar opgegeven. We gaan nu eens proberen om Warcraft 3 tegen elkaar te spelen. Toch bedankt voor de reacties.

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
XhaiKhaL schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 16:12:
We hebben het allemaal nog eens geprobeerd maar het wil gewoon niet werken. Ik snap ook het nut van dxport niet helemaal en leek me sowieso overbodig, maargoed we hebben het maar opgegeven. We gaan nu eens proberen om Warcraft 3 tegen elkaar te spelen. Toch bedankt voor de reacties.
Weet je zeker dat de interne firewall van XP SP2 staat uitgeschakeld? Standaard staat deze namelijk aan, en blokkeerd zodoende ook de ping-requests van je vriend. Je kunt dit checken door de eigenschapppen van je netwerkkaart op te vragen, en dan het laatste tabblad 'Geavanceerd'.

Op het moment dat je hamachi gebruikt, hoef je geen poorten meer te forwarden, je moet ook dan alleen zorgen dat de interne firewall uitstaat. Dan werkt het hierzo perfect met AoE 1 :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• XhaiKhaL
Die van windows staat sowieso uit, ik heb wel ZoneAlarm geinstalleerd maar die had ik onder het testen afgesloten. Er staat in ZoneAlarm trouwens wel "3867 access attempts have been blocked" en ik geloof ook dat dat er meer worden als iemand mij pingt.

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06-2025
Laat dan je ZoneAlarm eens aanstaan als uitschakelen niet lukt, maar zet is de instellingen de security settings op "off", of in ieder geval op de laagste stand, dan draait het programma nog wel maar de firewall functionaliteit niet.

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

Verwijderd

Als je met hamachi gaat werken moeten beide computers die poorten open hebben staan. Als je een game host maak dan wel even zeker ervan dat het ook om een Lan game gaat.

Ik speel zo nu en dan ook AOE2 Age of kings over hamachi met wel 6 man waarvan ik de host ben. Zolang je de porten goed forward moet het allemaal gewoon werken :)

• L0we
waar je even goed op moet letten als je via hamachi host, is dat degene die het spel host het ip-adres krijgt van hamachi (5.*.*.*) als dat niet het geval is, krijgt hij een lokaal ipadres, en is het niet mogelijk om het spel te joinen. in dat geval kan de ander het spel hosten, als dat ook niet werkt moet je ff op het hamachi forum kijken, daar stond volgens mij wel een oplossing om AoE via een andere netwerkinterface te laten lopen.
Voeg 5.*.*.* ook even toe als Thrusted Zone in Z.A.
Pagina: 1