Hallo,
Sinds 2 weken is de MMORPG Entropia Universe overgegaan van de Gamebryo Engine naar CE2. Mijn PC trekt het absoluut niet meer (22 fps op low settings). Als 6+ jaar veteraan moet ik natuurlijk door kunnen spelen, maar rondvraag hier op Tweakers heeft al geleerd dat upgraden weinig zin heeft. Dus moet er een nieuwe PC komen, simpel
.
Deze wil ik zelf samenstellen en online, samengebouwd bestellen. Hier beneden staat wat ik bij elkaar uitgezocht heb:
Mobo:
ASUS M4A79XTD EVO AMD790x socket AM3
Cpu:
AMD Black Edition Phenom II x2 550 3.1Ghz socket M3
RAM:
Kingston HyperX singel channel 2 Gb DIMM 240-pins DDR3-1800Mhz(2x)
Gfx kaart:
Club3D Radeon HD4890 PCI-Express 2.0x16 1Gb DDR5
HDD:
Seagate SV35.3 Series ST3500320SV 500Gb SATA300 7200tpm 32 mb buffer
DVD/CD:
ASUS DRW 24B1ST
Voeding:
Silverpower SP-SS650 650W
Koeler:
Cooler Master Hyper 212 Plus
Nog geen kast uitgezocht.
Mijn vragen zijn:
1. Graag algemeen advies over deze combo. Antwoorden als: Als je nou dit en dit moederbord neemt voor een tientje meer dan zijn dat en dat de voordelen. Of: Waarom neem je nou dat geheugen? Het is duurder en je mobo trekt die en die eigenschappen toch niet. Neem beter dat en dat geheugen, dat is ook nog goedkoper.
2. Ik zie vaak de Radeon HD4770 of HD4850 aanbevolen staan. Brengt de HD4890 me echt meer resultaat en heeft deze daardoor ook een langere houdbaarheidsdatum? Brengt 1 gig gfx geheugen ook echt meer dan 512mb?
3. Is alleen een processor koeler voldoende?
4. De harde schijf die ik gekozen heb is 3,5". Is dit gangbaar of zou ik een 2,5" moeten nemen?
5. Een aanbeveling voor een mooie toren tussen de €50-100 is welkom.
6. Ik heb dit systeem in eerste instantie samengesteld bij Azerty.nl. Hier komt mijn huidige PC ook vandaan en naar alle tevredenheid. Is er een beter alternatief qua webwinkel?
Als laatste nog een hulpje, de systeem req. voor Entropia Universe onder CE2:
http://www.planetcalypso....es-1/system-requirements/
Bij voorbaat dank aan iedereen die al eens de moeite genomen heeft om het hele verhaal te lezen!
Sinds 2 weken is de MMORPG Entropia Universe overgegaan van de Gamebryo Engine naar CE2. Mijn PC trekt het absoluut niet meer (22 fps op low settings). Als 6+ jaar veteraan moet ik natuurlijk door kunnen spelen, maar rondvraag hier op Tweakers heeft al geleerd dat upgraden weinig zin heeft. Dus moet er een nieuwe PC komen, simpel
Deze wil ik zelf samenstellen en online, samengebouwd bestellen. Hier beneden staat wat ik bij elkaar uitgezocht heb:
Mobo:
ASUS M4A79XTD EVO AMD790x socket AM3
Cpu:
AMD Black Edition Phenom II x2 550 3.1Ghz socket M3
RAM:
Kingston HyperX singel channel 2 Gb DIMM 240-pins DDR3-1800Mhz(2x)
Gfx kaart:
Club3D Radeon HD4890 PCI-Express 2.0x16 1Gb DDR5
HDD:
Seagate SV35.3 Series ST3500320SV 500Gb SATA300 7200tpm 32 mb buffer
DVD/CD:
ASUS DRW 24B1ST
Voeding:
Silverpower SP-SS650 650W
Koeler:
Cooler Master Hyper 212 Plus
Nog geen kast uitgezocht.
Mijn vragen zijn:
1. Graag algemeen advies over deze combo. Antwoorden als: Als je nou dit en dit moederbord neemt voor een tientje meer dan zijn dat en dat de voordelen. Of: Waarom neem je nou dat geheugen? Het is duurder en je mobo trekt die en die eigenschappen toch niet. Neem beter dat en dat geheugen, dat is ook nog goedkoper.
2. Ik zie vaak de Radeon HD4770 of HD4850 aanbevolen staan. Brengt de HD4890 me echt meer resultaat en heeft deze daardoor ook een langere houdbaarheidsdatum? Brengt 1 gig gfx geheugen ook echt meer dan 512mb?
3. Is alleen een processor koeler voldoende?
4. De harde schijf die ik gekozen heb is 3,5". Is dit gangbaar of zou ik een 2,5" moeten nemen?
5. Een aanbeveling voor een mooie toren tussen de €50-100 is welkom.
6. Ik heb dit systeem in eerste instantie samengesteld bij Azerty.nl. Hier komt mijn huidige PC ook vandaan en naar alle tevredenheid. Is er een beter alternatief qua webwinkel?
Als laatste nog een hulpje, de systeem req. voor Entropia Universe onder CE2:
http://www.planetcalypso....es-1/system-requirements/
Bij voorbaat dank aan iedereen die al eens de moeite genomen heeft om het hele verhaal te lezen!