Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] partitie converteren van NTFS naar FAT32?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakeraars,

Helaas heb ik al van alles geprobeerd, maar niets lijkt te lukken.

Het probleem: ik heb een LaCie externe harde schijf van 1 TB. Deze externe harde schijf is verdeeld in 3 partities. Deze drie partities zijn allemaal van het type NTFS. Nu wil ik één van deze partities omzetten naar FAT32, zodat deze partitie kan communiceren met mijn PS3. Maar goed, dat wil dus maar niet lukken :(

Hetgeen ik reeds heb geprobeerd:

- Partition Magic (wil niet lukken, aangezien dit programma niet gebouwd is voor Vista, het os dat ik juist heb. Het programma loopt daarom ook constant vast. Opnieuw installeren heb ik geprobeerd, maar heeft geen zin.)

- Siwssknife (wil niet lukken, aangezien ook dit programma niet gebouwd is voor Vista.)

- Promptopdracht (via Start --> Uitvoeren) de volgende opdracht 'convert X: /fs:fat32' (waarbij de 'X' staat voor de partitie die je wilt veranderen van NTFS naar FAT32) geven heeft ook geen zin, omdat de computer dan het volgende zegt: "Toegang geweigerd omdat u niet gemachtigd bent. U dient dit hulpprogramma met benodigde bevoegdheden uit te voeren." Nu weet ik echter volledig zeker dat ik de administrator ben (heb het ook zojuist gecontroleerd bij 'Gebruikersaccounts'. Daar staat feitelijk dat ik Administrator ben. Ook is er maar één gebruikersaccount (de account die ik nu dus gebruik). Opstarten in veilige modus lijkt geen zin te hebben. Ook in de veilige modus kan ik namelijk slechts kiezen voor één gebruikersaccount en ook dan ben ik de Adminisrator.

Helaas weet ik nu echt niet meer wat ik moet doen. Ik heb al flink wat geprobeerd, maar ik denk dat mijn ervaring met computers (en Vista 8)7 ) toch een beetje tekort schiet :P. Heeft iemand misschien nog suggesties?

Alvast bedankt en gegroet,

KJKVU

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-10 16:48
En als je nu via Schijfbeheer (rechtermuisknop op 'Computer' --> 'Manage') gewoon de desbetreffende NTFS partitie verwijderd en een nieuwe FAT32 aanmaakt?

smile an everlasting smile

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Op de cmd snelkoppeling rechtermuis uitvoeren als administrator (Run as administrator)? Anders heb je sowieso nog geen admin privs binnen je prompt...

[ Voor 4% gewijzigd door wasted247 op 29-08-2009 01:36 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-11 00:04

r0b

En anders is er altijd nog Acronis Partition Manager; die werkt wel prima onder Vista :)

Maar ^^ wat wasted hierboven zegt zal inderdaad de oplossing wel zijn. :)

[ Voor 30% gewijzigd door r0b op 29-08-2009 01:40 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gaat niet.

- Moet je 3rd party partitiemanagement software voor gebruiken, want de native spullen (diskpart, disk management) laten je geen grotere partitie dan 32GB in FAT32 aanmaken/formatteren.
- convert werkt alleen de FAT(32) > NTFS kant uit.
- Partition Magic was leuk en handig in het win98 tijdperk, maar het is sinds 2002 (!) niet meer onderhouden.
Reken zelf uit wat er dan gebeurt met wijzigingen die naderhand zijn aangebracht voor OS ondersteuning.

Tenslotte mag je nog wel even rekening houden dat de meeste conversies van NTFS naar iets anders destructief zijn - dus je data is dan foetsie. Maak een backup.

En lees de Opslagmedia FAQ door, want daar staan handige dingen in voor je :)

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 29-08-2009 10:24 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakeraars,

Bedankt voor jullie reacties :). Ik heb inmmiddels ongeveer 8 programma's bekeken, maar helaas. OF het programma is niet geschikt voor Vista, OF het programma is wel geschikt maar kost flink wat geld, OF de demo-versie van een programma heeft zo weinig opties dat het meer voor de sier is :P . En dat alleen om de partitie om te zetten naar FAT32, terwijl mijn (kleine) iPod FAT32 is. Ik gebruik mijn iPod wel. 't Zal wel lang duren, maar het is tenminste gratis :)

Nogmaals bedankt voor jullie reacties. Uiteindelijk weet ik nu wel hoe ik het probleem, mocht ik het ooit nog eens willen, waarschijnlijk kan oplossen (namelijk met het programma Disk Director Suite van Acronis)

Groetjes,

KJKVU

P.S. Hier kan wel een slotje op :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tools als gPartED zijn gewoon gratis hoor :) En daar zijn bootable CD's van te downloaden zodat je niet eens wat hoeft te installeren in Windows - dat is lang niet altijd nodig namelijk.

Maar goed, je moet het zelf weten :)
ps: slotjes doen we niet aan tenzij er iets vreselijk mis is met een topic ;)

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 29-08-2009 13:55 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
alt-92 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:54:
Tools als gPartED zijn gewoon gratis hoor :) En daar zijn bootable CD's van te downloaden zodat je niet eens wat hoeft te installeren in Windows - dat is lang niet altijd nodig namelijk.
Ik raad je Parted Magic aan, dat is een live CD met o.a. Gparted.
Een tutorial voor gparted vind je hier
Laat je niet van de wijs brengen door de benaming onder deze Linux gebaseerde omgeving. Een externe USB disk heet waarschijnlijk /dev/sda of /dev/sdb

[ Voor 12% gewijzigd door Henk007 op 29-08-2009 14:14 ]

Pagina: 1