Toon posts:

Computer updaten of nieuwe computer?

Pagina: 1
Acties:
  • 544 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb ongeveer 1,5 jaar geleden dit systeem gekocht bij azerty maar echt optimaal snel heeft het niet gelopen. Hierbij de specs:

Computertype ACPI Multiprocessor-pc
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack Service Pack 3
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
DualCore Intel Core 2 Duo E6850, 3000 MHz
Moederbordnaam: MSI P6N SLI V2
Moederbord Chipset: nVIDIA nForce 650i SLI
NVIDIA GeForce 8400 GS (512 MB)
Realtek ALC888/S/T @ nVIDIA nForce 430i
Harde schijf: 250 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133
Harde schijf: 250 GB, 7200 RPM, SATA-II
Harde schijf: 400 GB, 7200 RPM, SATA-II
Ik weet niet of de harde schijven invloed hebben op het spelen van game's.
Ik heb nu heel erg moeite met GTA 4, ArmA 2. Die game's schokken heel erg dus kan ze niet spelen...

Ik weet niet echt wat ik moet doen, is dit nog goed te updaten en kan dan weer een tijdje mee, of kan ik beter naar een nieuwe computer kijken?
Zelfs bij het legen van de prullenbak moet hij soms al nadenken:S
Mocht er nog andere info nodig zijn, vraag aub.
Graag hoor ik jullie reactie's

Simon

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:34
Gewoon een nieuwe schermkaart en je kan terug met je games mee. een ati 4870 bvb
en als hij moet "nadenken" bij het legen van prullebak zit er waarschijnelijk veel spyware en andere rommel op je pc. Gewoon is herinstaleren :p

25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)

Verwijderd

Prima compu lijkt me... Er staat niet bij wat voor / hoeveel geheugen erin zit. Dat kan je wellicht nog wel uitbreiden (kost bijna niets).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2009 23:56 ]

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-12-2025
Als eens een paar benchmarks zou bekijken had je wel opgemerkt dat zelfs de high-end systems het met GTA4 moeilijk hebben.

Het meest logische en hetgeen dat ook het meest effect zal hebben is gewoon je videokaart upgraden en misschien ook je geheugen (hangt er vanaf hoeveel je er nu hebt)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Vrij logisch dat games bijna niet te spelen zijn. Toen je hem kocht was het al een budget/low-end kaartje. ;)

Wat voor beeldscherm en voeding heb je? Dat is nogal belangrijk bij het uitzoeken voor een nieuwe kaart. ;)

O en de mensen die advies geven zonder deze bovenstaande punten te weten lullen uit hun nek. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door -The_Mask- op 29-08-2009 00:26 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Gewoon ATi kaartje erin knallen voor iets van 80 euro (4770 bijvoorbeeld) en het loopt allemaal weer perfect. Compu is verder niets mis mee ;)

• Adames
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2025
Ik zou voor alleen nieuwe videokaart aan. 8400 GS was toen al een budgetkaartje.
HD4850 of HD4870 zijn imo mooie kaarten voor nu

processor niks aan veranderen. Voor de 775 socket kan je nog weinig upgraden. Natuurlijk zal een E8600 beter draaien. En een Q9550 zal voor een goede boost zorgen. Maar het geld wat je dan erin steekt krijg je lang niet zo goed eruit als een nieuwe videokaart. En vind het een beetje zonde om te gaan te investeren in een dood socket.

Wat ik zou doen als ik jou was, is een nieuwe videokaart. Om dan in een jaar de rest te vervangen (mocht er dan behoefte aan zijn natuurlijk).

Dat hij moet denken bij legen van een prullenbak klinkt niet heel gezond, maar dat zou ik verhelpen door een clean install. Stof je kast nog eens goed uit en je zult zien dat je pc weer als een zonnetje draait.

[ Voor 14% gewijzigd door Adames op 29-08-2009 00:14 ]

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

* Hoeveel geheugen heb je? -> 1GB is genoeg, 2GB is lekkerder, 4GB is heerlijk.
* Hoeveel harde schijf-ruimte heb je nog over op je Windows-partitie? -> minder dan 20% kan zorgen voor een slome Windows
* Hoeveel programma's draaien er nu op de achtergrond? Ga eens naar configuratiescherm>software en deïnstalleer alle programma's waar je toch geen gebruik meer van maakt.
* Heb je al eens anti-spyware programma's laten draaien (meerdere)? -> misschien zit er ongemerkt wat spyware je pc te vertragen.
* Videokaart updaten voor spellen is sowieso een goed idee. Wat benchmarks voor GTA4 met verschillende videokaarten voor het idee (let op resolutie):
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/ZGVnn2ZryZZl/bGRkapiamJLKZcg,bGhkZpiTmJjKZMg,bGVkaZiamJTKYcg,bGhkZpiTmJjKY8g,bGNkZ5iamJfKYcg,bGhkZZiUmJLKYMg,bGdkapiVmJLKaMg,bGRkapiUmJHKYMg,bGdkapiXmJbKYsg,bGdkapiVmJLKacg/FF0000,FF0000,FF0000,0000FF,00FF00,00FF00,00FF00,00FF00,00FF00,00FF00/benchmark/
Afbeeldingslocatie: http://pcgameshardware.de/screenshots/original/2009/03/GTA4-v1.030-1920-OC.png

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Die test van HWI slaat volledig de plank mis en die van PCGamesHardware.de heeft een hotlink beveiliging. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

4GB geheugen en een 4870 ... klaar :) . Ook kan je die proc met dat bord vrij gemakkelijk op 3,4 - 3,6GHz zetten.

Kan je zo weer dik een jaar of langer vooruit!

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Cassius schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 00:24:
4GB geheugen en een 4870 ... klaar :)
En dan gelijk even XP x64 erop i.p.v. XP 32-bit, dan kan ie nog jaren mee :)

Verwijderd

7 is officieel nog niet uit en de keuze tussen XP x64 (= Server 2003 R2 x64) en Vista x64 lijkt me een makkelijke... XP dus.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2009 01:12 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-12-2025

Edmin

Crew Council

get on my horse!

En dat terwijl je Vista (een perfect stabiel OS met Dx10) nu koopt incl. Win7 voucher en de ondersteuning van XP is afgelopen/binnenkort afloopt!

O, en hoe goed zit het met de XP64 driver support?

Hmm

En die van Vista?
Juist, dat dacht ik ook.

[ Voor 27% gewijzigd door Edmin op 29-08-2009 01:21 ]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

Madrox

Oh, Pharaoh!

GTA IV is ook gek op videogeheugen, als het kan neem er eentje met 2GB videogeheugen.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Hammer
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 01:11:
7 is officieel nog niet uit en de keuze tussen XP x64 (= Server 2003 R2 x64) en Vista x64 lijkt me een makkelijke... XP dus.
Vista x64 werkt perfect hoor, nog geen problemen mee gehad en met de nodige tweaks voelt het zelfs soepeler dan XP!

Ontopic: Wat de anderen zeggen; nieuwe graka, meer geheugen (en ff je voeding checken), en je kan weer even vooruit :)

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12-2025

Gé Brander

MS SQL Server

Heb je je OS op de IDE aangesloten HD staan of op een van de SATA schijven? Als het op de IDE aansluiting is, dan zou ik die eens installeren op een van de SATA schijven, die zijn sneller.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Edmin schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 01:20:
En dat terwijl je Vista (een perfect stabiel OS met Dx10) nu koopt incl. Win7 voucher en de ondersteuning van XP is afgelopen/binnenkort afloopt!
Volgens mij loopt de gewone ondersteuning (security updates) van de normale XP nog wel even door. Van XP x64 zal dit wellicht nog veel langer zijn omdat het meest gebruikte server OS van Microsoft (2003) effectief hetzelfde is. Dit laatste is niet zo voor de normale XP.
O, en hoe goed zit het met de XP64 driver support?
Perfect? Die scanner van 20 jaar geleden zal niet werken, maar dat doet ie ook niet onder Vista...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, had echt niet zoveel bruikbare antwoorden verwacht:)

Ik heb 2gb geheugen 1 GB DDR2-800 DDR2 SDRAM 2x
e-yama 17JN1 [17" LCD] monitor
Ik heb een 500 Watt voeding
Ik heb nog 1 derde vrije ruimte op me harde schijf. Hij is 48 gb en heb nog 16 over. Ik heb een aantal kleine partities, leek me wel makkelijk ivm films enz. En dacht dan de spelen op en andere partitie te schrijven zodat me windows partitie niet vol/langzaam raakt. Of slaat dit echt nergens op?
Maakt XP x64 veel verschil op XP 32?
Alvast heel erg bedankt voor alle reacties!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu op azerty te kijken voor een video kaart. Maar dezelfde kaart kost tussen de 134 en 200 euro. Zit er nou veel verschil of zelfs een verschil in de kaarten? Of kies ik gewoon de goedkoopste?
http://www.azerty.nl/prod...0&SORTERING=levertijd_asc
Ik zit trouwens ook na te denken over een nieuw scherm, maar weet niet of dat wel nodig is..
gr
simon

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:23
Welkom op GoT! :w

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG ([BBG] Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.