Websites laden niet, wel verbinding met bijv. msn

Pagina: 1
Acties:

• Droathoah
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-03-2019
Ik heb een probleem met mijn pc. Na een tijdje (uur) dan laden websites opeens niet meer. Blijf wel ingelogd op bijv. msn of een andere applicatie, maar de sites laden niet. Ja soms en heel langzaam. Op een andere pc op het netwerk heb ik dat niet. Wat is er aan de hand?

Alvast bedankt.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Gescand op virussen en spyware/adware?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Droathoah
Deadeye878 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:42:
Gescand op virussen en spyware/adware?
Heb je een goed gratis alternatief? Malwarebytes' Anti-Malware? Nog meer?

En nee, nog niet gedaan.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wat heb je al wel gedaan?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Droathoah
Hij vond 2 aparte files, die zijn nu verwijderd, ff testen of die het weer gaat doen.

Ik heb het met Windows 7 en met XP Dual boot.

Voor de rest niet veel, omdat ik het een heel vaag probleem vindt.

Verwijderd

DNS Issue. Loop die eens na. Of herstart je router/modem eens.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Probeer idd eens andere DNS servers, van OpenDNS bijv.

• Oogje
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:54:
DNS Issue. Loop die eens na. Of herstart je router/modem eens.
Maar het eerste uur geen DNS issue?
Ik geef toe, was ook mijn eerste gedachte maar een uur lang geen problemen doet me toch eerder aan iets denken als spyware oid.

Heb hetzelfde gedrag 1x eerder gezien, bleek een rootkit te zijn die de router qua DNS requests helemaal om zeep hielp.

• Droathoah
Exorcist schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:56:
Probeer idd eens andere DNS servers, van OpenDNS bijv.
Moet je daar een account voor aanmaken?

• Droathoah
Hoe kan het dan zijn dat ik wel gewoon verbinding heb met msn en met bijv. een pokerapplicatie?

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Omdat die misschien gebruik maken van ip adressen en niet van DNS namen?

Als je op de commandline nslookup www.tweakers.net doet krijg je dan een ip adres terug? Zo niet waar vraagt hij dat ipadres vandaan?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Droathoah schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:02:
[...]

Moet je daar een account voor aanmaken?
Nee.

• Oogje
  • Niet online
En die andere pc zonder problemen gebruikt nu dezelfde DNS-server als de pc met problemen? Zo ja, dan heeft Open DNS instellen weinig zin imho.

Verwijderd

Droathoah schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:36:
Hoe kan het dan zijn dat ik wel gewoon verbinding heb met msn en met bijv. een pokerapplicatie?
Daar is nu een DNS voor, die een websitenaam omzet in een IP. IM en andere applicaties hebben vaak een directe verbinding met een IP ipv hostnaam dus vandaar dat ze blijven werken.

Met jouw probleem is het dus voorkomend dat je een DNS-probleem hebt.

Wat je kan doen is instellen als DNS het IP van je router / modem. Dit kan je onder Windows netwerk beheer doen. Als IP kan je een automatische laten toewijzen of er zelf 1 invullen. Dat laatste is wat ik persoonlijk prefereer.

• Droathoah
Xorsist schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:40:
Omdat die misschien gebruik maken van ip adressen en niet van DNS namen?

Als je op de commandline nslookup www.tweakers.net doet krijg je dan een ip adres terug? Zo niet waar vraagt hij dat ipadres vandaan?
Ja, kreeg ik terug.

• Droathoah
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 17:50:
[...]

Daar is nu een DNS voor, die een websitenaam omzet in een IP. IM en andere applicaties hebben vaak een directe verbinding met een IP ipv hostnaam dus vandaar dat ze blijven werken.

Met jouw probleem is het dus voorkomend dat je een DNS-probleem hebt.

Wat je kan doen is instellen als DNS het IP van je router / modem. Dit kan je onder Windows netwerk beheer doen. Als IP kan je een automatische laten toewijzen of er zelf 1 invullen. Dat laatste is wat ik persoonlijk prefereer.
Het probleem doet zich weer voor. Als je hem zelf invult moet je dan dat ip nemen dat je ook gebruikt om in je modem te komen?

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:21
Droathoah schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:29:
Het probleem doet zich weer voor. Als je hem zelf invult moet je dan dat ip nemen dat je ook gebruikt om in je modem te komen?
Veel modem/routers hebben een DNS proxy die alle requests doorstuurt naar die van je ISP. Niet allemaal hebben ze dat en dan geven ze via DHCP een extern IP adres.

Maar als jij gewoon een hostname kan resolven is er geen DNS probleem...

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Droathoah
Andere opties?

• Droathoah
Iemand?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Gebeurd hier ook wel eens.

Router uit en weer aan, en alles werkt weer. Is je router niet gewoon brak, of je TCP/IP stack is over de rooie gegaan?

Ey!! Macarena \o/

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:46

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Je vertelt verder niks over de overige applicaties die draaien... een modem, dat na een uur over zijn nek gaat, klinkt verdacht veel als Torrentverkeer.. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Droathoah
RaZ schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:25:
Gebeurd hier ook wel eens.

Router uit en weer aan, en alles werkt weer. Is je router niet gewoon brak, of je TCP/IP stack is over de rooie gegaan?
Het is alleen op deze pc. Windows 7 en XP.

• Droathoah
Michael Knight schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:27:
Je vertelt verder niks over de overige applicaties die draaien... een modem, dat na een uur over zijn nek gaat, klinkt verdacht veel als Torrentverkeer.. :)
Dat gebruik ik niet.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Haal voor een tientje een andere NIC, en probeer dat.

Het is 1 pc, en beide OS'en hebben er last van... klinkt als hardware die brak is.

Ey!! Macarena \o/

• Stay1ed
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-02 20:51
Ik heb het vermoeden dat ik hetzelfde probleem heb. Daar heb ik ooit eens een topic over geopend: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1354400 Het probleem is nooit opgelost, maar ik weet dus bijna zeker dat het bij mij het HTTP protocol dat problemen geeft.

Ik weet maar één oplossing, namelijk TCP/IP resetten (heeft bij mij dus niet gewerkt). Hoe dat moet vind je hier.

[ Voor 3% gewijzigd door Stay1ed op 29-08-2009 13:37 ]

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Da's dan wel erg vaag, dat het met 2 besturingssystemen is. Lijkt me echt sterk dat de stck in Vista alsmede in Win7 brak is.

* RaZ zet z'n geld in op de NIC :P

Ey!! Macarena \o/

• Droathoah
RaZ schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:31:
Haal voor een tientje een andere NIC, en probeer dat.

Het is 1 pc, en beide OS'en hebben er last van... klinkt als hardware die brak is.
Ik heb een ingebouwde wireless kaart en een netwerkadapter voor de kabel. Zou wel heel erg toeval zijn als beiden dan naar de tering zouden zijn toch?

• Droathoah
Stay1ed schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:37:
Ik heb het vermoeden dat ik hetzelfde probleem heb. Daar heb ik ooit eens een topic over geopend: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1354400 Het probleem is nooit opgelost, maar ik weet dus bijna zeker dat het bij mij het HTTP protocol dat problemen geeft.

Ik weet maar één oplossing, namelijk TCP/IP resetten (heeft bij mij dus niet gewerkt). Hoe dat moet vind je hier.
Ik heb hem handmatig gereset, zal het probleem even afwachten op deze pc. Of die nog komt nu ;)

Bedankt allemaal voor zover voor jullie hulp.

• Droathoah
Hebben jullie iets aan een prtscreen van ipconfig /all van het moment dat ik het probleem had?

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 21:00
Is het niet een instelling van je router. Ik kon ook geen website's bereiken maar wel MSNén.
Bleek een instelling in de router te zijn. Die stond op medium en moest op low. Bleek iets met pakketjes over en weer verzenden te zijn.

• Droathoah
RedHat schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 15:03:
Is het niet een instelling van je router. Ik kon ook geen website's bereiken maar wel MSNén.
Bleek een instelling in de router te zijn. Die stond op medium en moest op low. Bleek iets met pakketjes over en weer verzenden te zijn.
Ik heb 4 pc's aan de router hangen en op eentje maar het probleem. En ook niet gelijk, maar na een uurtje pas. Lijkt me niet dus...

[ Voor 4% gewijzigd door Droathoah op 29-08-2009 15:05 ]

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Werk je met DHCP of heb je een vast IP opgegeven met bijbehorende DNS servers?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Droathoah gelieve niet om de haverklap je topic te schoppen met amper aanvullende info.
Als je meer informatie hebt, kun je gewoon je laatste post editten.
Hoewel het een vaag probleem is, verwacht ik eerlijk gezegd toch wel wat meer eigen inzet en informatie.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-03 12:56
Ik heb het zelfde probleem.

Ik zit met mijn pc via een kabel aangesloten op mijn router (Linksys WRT54G v7). Ik gebruik zelf Windows Vista Ultimate. Ik heb het probleem al een paar maand, maar toen werd het altijd langdurig opgelost door de router uit / aan te doen.

Sinds 3 dagen lijkt het een meer hardnekkig probleem te worden. In het begin werkt alles goed, ik start MSN op, laat wat torrents draaien, log in op wow. En na een tijd doen websites het opeens bijna niet meer. Bijna niet meer omdat als je maar lang genoeg probeert ze het af en toe wel weer doen. Maar ondertussen draaien MSN, torrents en wow gewoon vrolijk verder.

Ik zal het vanmiddag proberen met een vast DNS adres.

Ik weet in ieder geval zeker dat het een probleem is met de router. Als ik mijn pc direct op de modem aansluit doet alles het perfect terwijl met de router, 1 minuut geleden, websites het absoluut niet deden.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:46

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Maxily schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 15:13:
Ik heb het zelfde probleem.

Ik zit met mijn pc via een kabel aangesloten op mijn router (Linksys WRT54G v7). Ik gebruik zelf Windows Vista Ultimate. Ik heb het probleem al een paar maand, maar toen werd het altijd langdurig opgelost door de router uit / aan te doen.

Sinds 3 dagen lijkt het een meer hardnekkig probleem te worden. In het begin werkt alles goed, ik start MSN op, laat wat torrents draaien, log in op wow. En na een tijd doen websites het opeens bijna niet meer. Bijna niet meer omdat als je maar lang genoeg probeert ze het af en toe wel weer doen. Maar ondertussen draaien MSN, torrents en wow gewoon vrolijk verder.

Ik zal het vanmiddag proberen met een vast DNS adres.

Ik weet in ieder geval zeker dat het een probleem is met de router. Als ik mijn pc direct op de modem aansluit doet alles het perfect terwijl met de router, 1 minuut geleden, websites het absoluut niet deden.
De WRT54 staat er bekend om vast te lopen door vele openstaande conecties (vooral gegenereerd door torrents).

Je zou een andere firmware in die lLinksys kunnen proberen...

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Max Hunt
Ik heb sinds mijn laatste post vanmiddag getest met het vast zetten van de DNS in windows. Tot nu toe lijkt alles goed te werken. Ik zal zo snel mogelijk het wachtwoord van de router proberen te krijgen om dan eens te kijken naar hoe open de instellingen zijn.

Ik zal ooks een kijken naar andere firmware, en vooral na hoe schadelijk het kan zijn :p

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Maxily schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 19:10:
Ik heb sinds mijn laatste post vanmiddag getest met het vast zetten van de DNS in windows. Tot nu toe lijkt alles goed te werken. Ik zal zo snel mogelijk het wachtwoord van de router proberen te krijgen om dan eens te kijken naar hoe open de instellingen zijn.

Ik zal ooks een kijken naar andere firmware, en vooral na hoe schadelijk het kan zijn :p
Dat kun je ook zelf zijn hoor. Juist met custom firmwares met firewall gaat die router alle connecties (ook van torrents) controleren en dan wordt het al snel te veel.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Droathoah
Xorsist schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 15:07:
Werk je met DHCP of heb je een vast IP opgegeven met bijbehorende DNS servers?
DHCP

Net andere ip's en DNS ingesteld, maar kreeg geen verbinding.

Het moet echt een pc probleem zijn aangezien het echt alleen op deze pc is.

• Max Hunt
De afgelopen dagen bleef internet het voor mij doen met onder Windows de DNS server handmatig in te hebben gesteld. Maar vandaag kwam ik een aantal websites tegen die gewoon niet wouden laden met deze instellingen.

Voorbeeld websites:
- http://www.videolan.org/vlc/
- http://xkcd.com/#

Met de DNS server ingesteld wouden deze websites niet laden. En als ik het op automatisch zet doen ze het wel weer. Zou dat aan een router instelling kunnen liggen?
Pagina: 1