[Vista] HTTP geeft het op na onbepaalde tijd.

Pagina: 1
Acties:

• Stay1ed
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-02 20:51
Hallo,
Ik heb nu anderhalf jaar een laptop met vista (Sony Vaio VGN-FZ21M, doet er verder niet zo toe). Oktober vorig jaar heb ik Vista schoon geinstalleerd, want ik werd gek van alle bloatware (bekend van Sony).

Na een tijd, ik weet niet meer precies hoe lang dit al speelt, kreeg ik problemen met internet. Firefox wou nog al eens crashen en het proces was dan op geen enkele manier meer af sluiten, zelfs niet met taskmanager. Dan moest ik dus rebooten of verder met IE. Dat rebooten duurde dan eeuwen door vastgelopen FF.

Dat probleem heb ik nog steeds af en toe, maar vervelender is het probleem dat Vista veroorzaakt door iets fout te doen met HTTP. Ik kan dan het HTTP-protocol op geen enkele manier meer gebruiken. De opdracht PING www.google.nl werkt, dus DNS werkt nog. HTTPS en FTP en IM clients doen het dan nog gewoon. Het instellen van een ander ip-adres binnen het netwerk heeft geen zin. De DNS dervers van OpenDNS heb ik ook al geprobeerd, maar dat werkte ook niet.

Ik heb gekeken in de logboeken, maar er werd niks vermeld. Probleemoplossing en diagnose voor netwerken uit het netwerkcentrum gaf niks op qua problemen en gaf helemaal geen oplossingen.

Ik heb heel even een korte zoekopdracht gedaan naar bestanden met de naam HTTP op de C: schijf een daar kwam 1 bijzonderheid uit, namelijk het bestand met een naam in de richting van HTTPblocker. Het stond in een subdirectory van System32 en aan het pad te zien was het duidelijk van ZoneAlarm.

De router is echt helemaal brak. Zoals bij meer mensen wordt 'ie erg warm en maakt ie een soort sissend geluid. Het echte probleem bij de router is de firmware. Hij wil nogal eens crashen en de enige oplossing dan is even de stroom eraf. Met BitTorrent crasht 'ie gegarandeerd na 20 minuten.
Vanwege deze brakke router, die soms dubbele ip-adressen uitdeelt, heb ik mijn ip-adres zelf ingesteld.

Dan zal ik wat specs geven;
Windows Vista Home Premium 32 bit
ZoneAlalarm firewall
AVG virusscanner
Firefox 3.0.10 en IE 7
Router: AlliedData CopperJet 816-2P VoATM

We hebben thuis nog drie pc's staan, waarvan 1 met Vista (zelfde firewall en virusscanner) maar daarop zijn geen problemen. Het modem en de router zitten in de CopperJet en daar achter zit een switch met alle pc's eraan.

Ik weet dat een herinstallatie het probleem waarschijnlijk verhelpt, maar ik heb niet zo'n zin om alles over te zetten en dergelijke.

Alvast bedankt voor jullie hulp,
Thomas

• Stay1ed
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-02 20:51
--- SCHOP ---
Ik heb nu de firefox plugin van AVG uitgeschakelt en het hele handeltje lijkt nu wat beter te lopen. Niet alleen firefox is stabieler, ook het HTTP protocol binnen Windows lijkt het beter te houden. Lijkt me wel een beetje vreemd dat een Firfox plugin kan zorgen voor een crash van het hele HTTP protocol.

Als jullie nog andere oplossingen hebben hoor ik het graag.

Verwijderd

Heb je al eens geprobeerd zonder Zonealarm te internetten? Hier thuis heb ik op een pc ook zonealarm staan en die doet soms toch wel raar.
Ivm de router: zou je de firmware niet eens kunnen updaten ofzo?
[url="Heb je al eens geprobeerd zonder Zonealarm te internetten? Hier thuis heb ik op een pc ook zonealarm staan en die doet soms toch wel raar. Ivm de router: zou je de firmware niet eens kunnen updaten ofzo? ftp://ftp.allieddata.com/CopperJet/CopperJet_816_2P/"]ftp://ftp.allieddata.com/CopperJet/CopperJet_816_2P/[/url]