Het MG / Rover topic

Pagina: 1
Acties:

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 23:54

sjirafje

No inspirational quotes here

Topicstarter
MG - Rover

Afbeeldingslocatie: http://janwib.web-log.nl/photos/uncategorized/2008/09/09/embleem_mg.jpg Afbeeldingslocatie: http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:e-leDNO9wOQ3vM:http://www.navishop.nl/images/small/rover.jpg&t=1 Afbeeldingslocatie: http://www.topnews.in/files/Land-Rover-logo.jpg

Naar aanleiding van deze post omdat er nog geen topic was voor deze britse merken dit topic!

In dit topic kun je al je vragen over MG en Rover kwijt en met andere MG en Rover bezitters praten. Ook Landrover bezitters en liefhebbers zijn van harte welkom
MG - De geschiedenis

MG staat voor Morris Garages, die in eerste instantie een dealer was voor Morris en welke ook eigendom was van William Morris, en later Lord Nuffield. Toen Cecil Kimber general manager werd in 1922 begon het bedrijf met aanpassingen aan de standaard Morris Cowleys zoals het verlagen van het chassis en het aanbrengen van een meer sportieve carrosserie.

In 1924 adverteerde Morris Garages met de "MG Special four-seater Sports" en had het het beroemde achthoekige logo in gebruik genomen.

Morris Garages ontgroeide zijn onderkomen driemaal voordat ze verhuisden naar Abingdon in 1929 en werd het bedrijf hernoemd naar de MG Car Company. Tijdens de eerste jaren dertig werd de naam MG synoniem met de term "sports car". Hun auto's werden gepromoot door succesvolle race wedstrijden. Met name met de 6 cilinder modellen werden opmerkelijke resultaten behaald. In 1935 verkocht William Morris al zijn privébedrijven aan Morris Motors.

Puristen zijn niet blij met deze stap omdat in hun ogen MG nooit meer hetzelfde zou zijn. Minder modellen, minder racewedstrijden waaraan meegedaan werd en de MG badge die op niet MG modellen werden geplaatst zoals de Morris Oxford en 1300. Realisten echter geven aan dat zelfs na Kimbers dood in 1945 betaalbare sportauto's werden gemaakt en verkocht zoals de TC, MGA, Midget en MGB. De werkelijke doodsteek kwam volgens hen door het management van British Leyland's die de naam in de jaren 70 verkwanselden.

De productie van MG auto's in Abingdon werd gestaakt in 1980. Van 1982 tot 1990 waren de auto's niets anders dan herlabelde en getunede Maestros, Montegos en Metros. MG enthousiasten werden in 1992 verblijd met een nieuwe RV8 en de latere MGF welke meer op de oude leest geschoeid zijn.

In 2005 ging moederbedrijf Rover failliet, waarmee ook het doek voor MG viel. In 2006 maakte de Chinese autobouwer Nanjing Automotive Group bekend dat het onder meer de MG TF weer gaat produceren, in zowel China als het Verenigd Koninkrijk. Op 29 mei 2006 rolden de eerste geassembleerde MG TF's weer van de band in Longbridge. De Chinese eigenaren hebben de betekenis van MG veranderd in Modern Gentleman.

Toekomst

Wellicht dat de merken Rover en MG toch weer bij elkaar komen. De eigenaren van de beide merken zijn met elkaar in gesprek over een mogelijke MG-Rover groep in China. De Chinese overheid staat achter het voorstel.

Shanghai Auto bouwt momenteel zijn eigen versie van de Rover 75 onder de naam Roewe 750, terwijl Nanjing Auto de MG TF roadster nieuw leven heeft ingeblazen in de originele Engelse fabriek in Longbridge.

Rover - De geschiedenis

Rover is een van oorsprong Brits auto-, fiets- en motorfietsmerk dat bestond van 1883 tot 2005.

Vanaf 1883 bestond Rover als rijwielfabriek. Eerst onder de naam van de eigenaar, Starley-Sutton, in de jaren negentig van de negentiende eeuw als Rover. In 1903 werden de eerste Rover motorfietsen gebouwd en in 1904 bouwde Rover haar eerste auto. In 2005 ging Rover failliet.

Fietsen
De eerste eigenaar van Rover, J.K. Starley, ontwikkelde in 1885 de fiets zoals we die nu kennen, de Rover Safety Bicycle, de fiets met het diamant frame: twee evengrote wielen, aandrijving van het achterwiel door middel van een ketting.

Motorfietsen
The Rover Co. Ltd., later The New Rover Co. en The Rover Cycle Co. Ltd., Meteor Works, Coventry (1903-1905 en 1908-1925).

In 1903 verscheen de eerste motorfiets, de Rover Imperial forecar met een autostuur. Een jaar later kwam er een gewoon motorstuur. De productie werd echter al in 1905 gestaakt.

In 1908 werd een Zwitsers 1¼ pk Motosacoche-blokje in een Rover-fiets gebouwd. Dit model werd in 1910 gevolgd door een echte motorfiets met een eigen 500 cc blok zonder versnellingen. De Bosch-ontstekingsmagneet werd aangedreven door een ingesloten ketting, hetgeen een handelsmerk voor Rover zou blijven.

In 1912 volgde het TT model met drie versnellingen. Rover maakte veel gebruik van toeleveranciers voor o.a. voorvorken, carburateurs en handels. De frames werden gebouwd bij Meteor Works. De machines werden steeds verbeterd en het 1914 model werd zelfs door het Russische leger aangeschaft. Na 1918 kwam er een 485 cc eencilinder zijklepper en nog later 246- en 346 cc eencilinder kopkleppers met eigen blokmotoren.

Naast eigen motoren gebruikte Rover ook blokken van JAP. In 1926 beëindigde men de productie van motorfietsen om alleen nog automobielen te gaan maken.

Personenauto's

Tot het midden van de jaren dertig bouwde Rover betrekkelijk eenvoudige auto's net zoals het gros van de andere fabrikanten. Bij een surseance kwamen de gebroeders Wilks aan het hoofd van de fabriek te staan en werd de koers gewijzigd, door kwalitatief hoogstaande auto's te bouwen. De auto's werden ontwikkeld onder de P-projectnaam, zoals die tot het midden van de jaren zestig gebruikt bleef met de P6.

In de Tweede Wereldoorlog werden geen auto's meer gebouwd en legde Rover zich toe op vliegtuigonderdelen, met name motoren. Door de staalschaarste na de oorlog, mochten de Engelse fabrikanten maar zeer beperkt auto's bouwen. Alleen voor de export werd dit toegestaan. Voor Rover betekende dit twee dingen. Ten eerste werd een ouder model, de P2 in productie genomen, die met een nieuw chassis de P3 ging heten. Ten tweede werd nagedacht over een andere metaalsoort, aluminium.

Land Rover

Dat laatste ging gepaard met het ontwikkelen van een niche product: een Jeep-achtig voertuig, dat als Land Rover werd geproduceerd. De eerste Land-Rover beleefde in 1948 op de RAI in Amsterdam de wereldprimeur. Land Rover bleek zeer succesvol. De aluminium carrosserie op een stalen frame bleek zeer betrouwbaar en de omzet steeg elk jaar. In 1970 presenteerde Rover de Range Rover als luxe variant op de Land Rover. Later werden ook de Discovery en Freelander gepresenteerd. Het al vanaf 1948 geproduceerde model bestaat eigenlijk nog steeds en heet tegenwoordig Defender.

Ondertussen werd in 1949 de Rover P4 gepresenteerd. Dit door Raymond Loewy getekende model zou tot 1962 in productie blijven. Het werd als Rover 75 met een 6-cilinder motor verkocht. Er verschenen vele varianten met 4- en 6-cilinders. Ook werd versie met een automatische versnellingsbak geproduceerd (de 105R). Enkele Rover mensen bouwden op basis van de P4 ook een sportwagen, de Marauder. Die werd met 15 exemplaren geen groot succes, maar zag er aardig uit.

De kwaliteit en betrouwbaarheid van het merk ging flink vooruit, wat de reden werd om een hoger marktsegment te ontsluiten met de Rover P5. Dit model werd eerst een een vergrote 6 cilinder van 3 liter verkocht. Na de aankoop van de Buick 8 cilinder 3.5 liter, verscheen ook die motor in het als P5B bekende model. De P5 stond bekend als Poor man's Rolls.

Het ontwikkelen van vliegtuigmotoren bleef ondertussen wel doorgaan. Hoewel de motoren werden verkocht aan Rolls Royce, bleef Rover wel onderzoek doen naar alternatieven. Rover bouwde als eerste een gasturbinemotor, die zelfs heeft meegedaan aan de 24 uurs race van Le Mans.

Een revolutie bleek de Rover P6. De eerste P6, de Rover 2000, schopte het tot de eerste Auto van het Jaar in 1963/1964. Het model werd in 1967 ook met de bekende V8 3500 motor uitgerust.

Fusies en overnames

In 1965 nam Rover het merk Alvis over. Vlak daarna fuseerde Rover met Jaguar-Triumph, en nog even later met Austin. Deze combinatie ging als British Leyland door het leven.

Door alle perikelen met fusies kwam de ontwikkeling enigszins stil te staan. Een prototype sportwagen op basis van de P6 was bestemd om als Alvis door het leven te gaan, maar dat is nooit zo ver gekomen. Ook een prototype voor een Rover P7 overleefde niet. De reden was dat Rover nu deel uitmaakte van British Leyland. Door de P7 zou teveel concurrentie ontstaan voor Jaguar, eveneens onderdeel van British Leyland.

Rover ploeterde voort en ontwikkelde de SD1, een volwassen 5-deurs topmodel gepositioneerd onder de Jaguars. Het grootste succes beleefde de SD1 met de tweede Auto van het Jaar prijs in 1976. Het model bleek de laatste echte Rover.

Het Japanse Honda verleende in 1981 bijstand door het model Honda Ballade te laten bouwen in Longbridge. Dit model werd meteen ook als Triumph Acclaim uitgebracht. Omdat het merk Triumph niet sterk genoeg bleek, werden de opvolgers onder de merknaam Rover op de markt gebracht. De sportieve modellen werden als MG aan de man gebracht. Deze wijziging betekende ook dat de oude Austins voortaan ook Rover gingen heten: de Austin Metro ging Rover 100 heten, de Austin Montego Estate werd later Rover Tourer.

In de jaren negentig bouwde Rover samen met Honda enkele nieuwe modellen. Feitelijk waren dit Honda's, maar enkele modellen waren voorzien van de Rover K-engine. Achtereenvolgens werd de Honda Concerto als Rover 200 uitgebracht, de Honda Legend als Rover 800 en Sterling, De Honda Accord, die de Rover 600 serie werd. Daarna als laatste de Honda Civic 5-deurs als Rover 400.

In 1995 werd de oude British Leyland combinatie gesplitst en werd het merk Jaguar verkocht aan Ford. De overblijvende combinatie, MG Rover werd in 1997 verkocht aan BMW. Verrassend, omdat de algemene overtuiging was dat Honda wel interesse zou hebben. Bij deze overname kreeg BMW ook de merken Mini en Land Rover in handen. Onder BMW werd gestart met de ontwikkeling van de Rover 75.

In 2000 werden ook de Rover restanten gesplitst. BMW hield de Mini. Land Rover werd verkocht aan Ford, net als eerder Jaguar, en de personenautodivisie werd verzelfstandigd.

In 2003 werd een samenwerkingsverband aangegaan met het Indiase bedijf Tata. Het door Tata ontwikkelde model Indica werd als Rover CityRover uitgebracht.

2005
Rover Cityrover (2004)

Het merk kwam in 2005 opnieuw in financiële moeilijkheden, en nadat de Chinese autobouwer Shanghai Automotive weigerde het concern MG-Rover over te nemen heeft MG-Rover in april 2005 surseance van betaling aangevraagd. Verschillende onderdelen zijn uit het faillissement gekocht. Een andere Chinese autobouwer, de Nanjing Automotive Group heeft een aantal onderdelen overgeplaatst, maar sinds 2006 wordt in de fabriek in Longbridge weer de MG F gebouwd.

Hoewel Shanghai Automotive de merknaam Rover graag wou overnemen, was Ford de andere kandidaat voor overname. Aangezien Ford de eerste rechten had en graag het merk Land Rover wou versterken, heeft zij de merknaam Rover overgenomen.

Op 24 oktober 2006 werden de eerste foto's van de Roewe 750 vrijgegeven. het is feitelijk de Rover 75 V8. Aan het einde van het jaar komt de auto in China op de markt. het is niet zeker of de auto naar Europa komt. SAIC produceert de auto dus onder de merknaam Roewe.
Handige MG en Rover links

http://www.mgmotor.co.uk/ Officiele MG site
http://www.mgcarclub.nl/ Site van de officiële Nederlandse MG club
http://www.mgtto.nl/ Site over de T modellen
http://www.mgf-tf.com/ T en TF site en forum
http://www.mg-r.nl/ Forum over MG en Rover (voornamelijk recentere modellen)
http://www.roverclub.nl/ Rover club
http://www.landrover.nl/ Officiele Landrover site
MG's van Tweakers

Sjirafje - MG F
Afbeeldingslocatie: http://i680.photobucket.com/albums/vv166/sjirafje/MGF/Foto469.jpg

JB - Rover 400
Afbeeldingslocatie: http://www.jaconet.nl/meuk/rover.jpg

RonaldMcDonald - Rover 2?? Coupe
Afbeeldingslocatie: http://94.100.113.112/129100001-129150000/129118801-129118900/129118883_6_CFm6.jpeg

Snowman - Rover 75 Sterling
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.stroosma/auto/rover75/auto7.jpg

[RaceEend - Mini Cooper[/bb]
Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/lergn004/got/mini/1topicstart.jpg

Overig

Vragen/opmerking over de startpost? Mis je iets in de startpost? Wil je je eigen Rover of MG erbij? Weet je een handige link die in de TS vermeld kan worden? DM mij dan even.
Ik heb al een half uur geleden een dm gestuurd en ik sta nog steeds niet in de startpost :'(
Jammer dan, ik heb ook gewoon dingen te doen, wacht dus gewoon totdat het er in staat. Mocht je echt bang zijn dat ik je dm gemist heb, schop hem dan nog ff. Ik zit regelmatig op GoT, dus hij komt er heus wel. ;) Uiteraard geld in dit topic de gewone policy, let hier dus op bij het posten van foto's.

Topic layout schaamteloos gejat uit het BMW topic
De info komt van wikipedia

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Aan- opmerkingen? Stuur me een DM!

Ik ben sinds kort in het bezig van doorzichtige pinkers en een fijne hoes voor m'n hardtop :)
Voor:
Afbeeldingslocatie: http://i680.photobucket.com/albums/vv166/sjirafje/MGF/P1030462.jpg
Na:
Afbeeldingslocatie: http://i680.photobucket.com/albums/vv166/sjirafje/MGF/Foto027.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door sjirafje op 27-08-2009 23:40 ]

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Verwijderd

GM is weer wat anders toch? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2009 23:43 ]

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Yup. Topic report is al verstuurd 8)7

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:30

GaMeOvEr

Is een hork.

Ja, foutje in de topictitel, zal MG moeten zijn. ;)

Overigens bestaan volgens mij zowel MG als Rover niet meer, en Land Rover is tegenwoordig van BMW.

Edit:

Owh, Land Rover van Ford? Dacht dat dat ook nog steeds van BMW was, maar die hebben volgens mij alleen de "nieuwe" Range Rover gedaan, zou kunnen dat het daarna idd Ford is geworden. :)

[ Voor 39% gewijzigd door GaMeOvEr op 27-08-2009 23:48 ]

Aannames zijn fataal.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:44

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

GaMeOvEr schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 23:46:
Ja, foutje in de topictitel, zal MG moeten zijn. ;)

Overigens bestaan volgens mij zowel MG als Rover niet meer, en Land Rover is tegenwoordig van BMW.

Edit:

Owh, Land Rover van Ford? Dacht dat dat ook nog steeds van BMW was, maar die hebben volgens mij alleen de "nieuwe" Range Rover gedaan, zou kunnen dat het daarna idd Ford is geworden. :)
Mini is van BMW. Voor zover ik weet is Land Rover een ford divisie. BMW heeft volgens mijn weten nooit wat te maken gehad met de productie van Range Rovers/Land Rovers. Correct me if I am wrong :$

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01

Wok

Dakloos...

Urban exploring @ verlaten Rover fabrieken:

klik
klik
klik
klik

_O_ omdat het prachtige platen oplevert, :'( vanwege vergane glorie...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Wok schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 00:01:
Urban exploring @ verlaten Rover fabrieken:

klik
klik
klik
klik

_O_ omdat het prachtige platen oplevert, :'( vanwege vergane glorie...
Staat het er nog steeds zo bij? Ongelofelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01

Wok

Dakloos...

Geen idee hoe het er nu bij staat... Kwam die linkjes toevallig tegen op een ander forum. :)

Ik krijg altijd de koude rillingen van dergelijke foto's, zeker als ook de oorzaak bekend is... Voor de onwetende misschien alleen maar een verlaten terrein, maar de foto's vertellen eigenlijk een ontzettend tragisch verhaal ;(

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Het ziet er uit alsof er een ramp is gebeurt, zo verlaten, lopendeband halverwege stop gezet etc. Mja het was eigenlijk ook van de ene op de andere dag echt over. Honderden mensen op straat. En een merk/merken met een rijke geschiedenis dat ophoudt te bestaan.

Ik zou daar best eens wat onderdeeltjes uit de rekken willen uitzoeken en mijn F ombouwen naar een TF. Mja

[ Voor 28% gewijzigd door sjirafje op 28-08-2009 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:46

JB

Cédric roelt!

sjirafje schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 00:55:

Ik zou daar best eens wat onderdeeltjes uit de rekken willen uitzoeken en mijn F ombouwen naar een TF. Mja
Idd, daar zal ik ook makkelijk zo''n afdekplaatje voor mijn dash vinden :) Maakt echt indruk man, dat ziet er echt uit als in een film dat de mensheid in 1x is weggevaagd...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:30

GaMeOvEr

Is een hork.

Touchdomex schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 23:52:
[...]

Mini is van BMW. Voor zover ik weet is Land Rover een ford divisie. BMW heeft volgens mijn weten nooit wat te maken gehad met de productie van Range Rovers/Land Rovers. Correct me if I am wrong :$
Ik weet wel dat toen de nieuwe Range Rover werd geïntroduceerd (2002) dat de V8 versie de 4.4V8 van BMW erin had liggen. Gezien het feit dat de Rover 75 ook onder BMW hierarchie is gemaakt, ging ik ervan uit dat dit ook opging voor de Land Rovers. Nu is het idd sinds een tijdje Ford, gezien dezelfde motorblokken als Jaguar enzo.

Zal inderdaad wel zo zijn als in de TS. BMW heeft het gekocht, daarna Land Rover en Rover weer verpatst en Mini gehouden. :)

Aannames zijn fataal.

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:23

Vuvuzela

My spire is forming

BMW heeft Land Rover in 2000 verkocht aan Ford. Die het vorig jaar verkocht aan Tata.

De "new" Range Rover is inderdaad ontwikkeld met hulp van BMW. Zoals idd de 4.4 V8 en de TD6 (3liter 6cilinder diesel) in het begin. De range rover en X5 delen ook best een aantal onderdelen. Ik zag van de week dat de gaspedaal van een 2010 model nog steeds van BMW is bijvoorbeeld.

I served in a company of heroes.

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Wintermutsje er op:

Afbeeldingslocatie: http://i680.photobucket.com/albums/vv166/sjirafje/MGF/fac93930-bc5b-4d79-994d-ff5cc7ff14e.jpgAfbeeldingslocatie: http://i680.photobucket.com/albums/vv166/sjirafje/MGF/34646ff7-8b7e-40fe-a881-10b63cdf0c7.jpg

Als het goed is gaat ie over een week, uiterlijk twee weken, een heel stuk minder kilometers maken. Nu is dat gemiddeld 160 kilometer per dag. Dat gaat een kleine 40 kilometer per week worden.(Mooi weer uitgezonderd 8))

• JB

JB

Cédric roelt!

Vandaag ook nog wat plaatjes geschoten :)

Afbeeldingslocatie: http://www.jaconet.nl/meuk/rover3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.jaconet.nl/meuk/rover2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.jaconet.nl/meuk/rover1.jpg

Ik rij ongeveer 100 km per dag maar dat zal er in de wintermaanden niet minder op worden. Mijn collega is volgende week weer terug van 3 weken vakantie en dan staat ie weer om de week stil (alsin niet richting mijn werk).

Vandaag ook nog even een setje nieuwe wissers gemonteerd. Op mijn vorige auto zaten ze ook en die dingen wissen super:

Afbeeldingslocatie: http://www.yatesandbloomfield.co.uk/BOSCH/IMAGES/WIPERS/aerotwin2wipersretro.jpg

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 11:11
ik heb deze:

Afbeeldingslocatie: http://94.100.113.112/129100001-129150000/129118801-129118900/129118883_6_CFm6.jpeg

en daarvoor had ik deze:

Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.23/324150001-324200000/324154801-324154900/324154856_6_4liD.jpeg

[ Voor 36% gewijzigd door RonaldMcDonald op 26-09-2009 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Ik ben ook nog aan het overwegen om van die arrow ruitenwissers op de MG te zetten. Ik vind alleen het prijs verschil tussen de bosch/valeo en de nepperts zo groot.
Wat was jij kwijt als ik vragen mag JB?

Ziet er netjes uit Ronald!

Gewassen:
Afbeeldingslocatie: http://i680.photobucket.com/albums/vv166/sjirafje/MGF/Foto088.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i680.photobucket.com/albums/vv166/sjirafje/MGF/Foto087.jpg
Waarschijnlijk blijft ie de komende maanden stil staan. Helaas kan ik hem niet binnen zetten deze winter. Als ik hem voor 30 p/m zou kunnen stallen dan was het het overwegen wel waard om hem de wintermaanden te schrappen.

Impressie MG meeting 20sept: http://picasaweb.google.nl/RickMGF/MGFIM09#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Bij Heuts gekocht voor 40 euro :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ook gewassen vandaag :)

Afbeeldingslocatie: http://www.jaconet.nl/meuk/rover4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.jaconet.nl/meuk/rover5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.jaconet.nl/meuk/rover6.jpg

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Nu maar hopen dat er geen kerels naar je lachen...

De F had inmiddels 3 weken stil gestaan maar starte ondanks het koude weer prima :)
Hopelijk (je weet het maar nooit met die chinese post ;)) binnenkort een setje 4300K xenon er in zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Terwijl ik op vakantie was is er een pakje voor me afgeleverd, en vandaag weer eentje :9

Afbeeldingslocatie: http://i680.photobucket.com/albums/vv166/sjirafje/MGF/Foto275.jpg
Een K&N kitje

Afbeeldingslocatie: http://i680.photobucket.com/albums/vv166/sjirafje/MGF/Foto276.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i680.photobucket.com/albums/vv166/sjirafje/MGF/Foto279.jpg
Een 52 mm gasklephuis, ook wel bekend als de TTB (Trophy Throttle Body)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 23:44
Ik moet zeggen dat ik die MG-F wel erg leuk vindt, en echt duur zijn ze niet, zeker als je wat meer kilometers op de teller niet erg vindt. Ik werk veel in Engeland op moment en daar zijn ze nog goedkoper natuurlijk. Helaas heb ik geen garage om hem in te zetten en volgens mij is dat niet zo goed voor een cabrio. Hoe zit het met de kosten van het onderhoud / wegenbelasting?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06 10:19
Hey tof, een Rover topic. :P Heb zelf een ZS gehad:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.stroosma/auto/foto1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.stroosma/auto/foto2.JPG

Heb hem nu ingeruild op een 75 Sterling. :*) Bij de dealer:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.stroosma/auto/rover75/auto5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.stroosma/auto/rover75/auto6.jpg

De schoonheid zelf:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.stroosma/auto/rover75/auto7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.stroosma/auto/rover75/auto1.jpg

Het geweldige interieur:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.stroosma/auto/rover75/auto4.jpg

Het is een 2.5 liter V6 automaat. Zitten leuke opties op; climate en cruisecontrol, lederen interieur, electrische stoelen plus verwarming, zonnescherm, 6CD wisselaar, electrische ramen rondom, boordcomputer. Zelfs een cassettedeck. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg om een Rover 45 1.8 Club aan te schaffen als mijn eerste auto, omdat het erg mooie auto's zijn, met redelijk veel power en ze blijkbaar ook nog betaalbaar in de verzekering zijn.

Mensen waarschuwen echter dat Britse auto's, waaronder deze Rover, geen goede reputatie hebben m.b.t. de kwaliteit van de auto/motor. Is het verstandig om een andere auto te nemen in mijn geval? Ik wil echt niet te veel maandelijks kwijt zijn aan reparatiekosten.

Afbeeldingslocatie: http://img.autotrader.nl/Rover/45/Rover-45-Sedan-Benzine-Zwart-001--1745204-Medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt me sterk, aangezien ze gewoon honda of bmw zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 17:12:
Ik moet zeggen dat ik die MG-F wel erg leuk vindt, en echt duur zijn ze niet, zeker als je wat meer kilometers op de teller niet erg vindt. Ik werk veel in Engeland op moment en daar zijn ze nog goedkoper natuurlijk. Helaas heb ik geen garage om hem in te zetten en volgens mij is dat niet zo goed voor een cabrio. Hoe zit het met de kosten van het onderhoud / wegenbelasting?
Wegen belasting ben ik 29 euro per maand voor kwijt.
Onderhoud heb ik nog niet veel aan hoeven doen. Toen ik hem net gekocht had heb ik de D-riem/waterpomp/spanrollen laten vervangen a 560€, mja da's 1 x per 90k km
Airco laten vullen 90€
APK + nieuwe remblokken voor 160€
Hij moet volgens mij van de zomer volgens het onderhoudsschema wel een beurt hebben. Weet nog niet hoeveel dat gaat kosten.
Let er bij het zoeken naar een goedkope F op dat de meeste goedkope F-jes rechtsgestuurd zijn. Dit hoeft natuurlijk geen probleem te zijn, maar is wel iets om rekening mee te houden.
Snowman schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 19:04:
Hey tof, een Rover topic. :P Heb zelf een ZS gehad:

[afbeelding]
[afbeelding]

Heb hem nu ingeruild op een 75 Sterling. :*) Bij de dealer:

[afbeelding]
[afbeelding]

De schoonheid zelf:

[afbeelding]
[afbeelding]

Het geweldige interieur:

[afbeelding]

Het is een 2.5 liter V6 automaat. Zitten leuke opties op; climate en cruisecontrol, lederen interieur, electrische stoelen plus verwarming, zonnescherm, 6CD wisselaar, electrische ramen rondom, boordcomputer. Zelfs een cassettedeck. 8)
Ziet er heel netjes uit die 75! Wel ziet die ZS er een stuk sportiever uit.
Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 13:04:
Ik overweeg om een Rover 45 1.8 Club aan te schaffen als mijn eerste auto, omdat het erg mooie auto's zijn, met redelijk veel power en ze blijkbaar ook nog betaalbaar in de verzekering zijn.

Mensen waarschuwen echter dat Britse auto's, waaronder deze Rover, geen goede reputatie hebben m.b.t. de kwaliteit van de auto/motor. Is het verstandig om een andere auto te nemen in mijn geval? Ik wil echt niet te veel maandelijks kwijt zijn aan reparatiekosten.

[afbeelding]
Wat betreft kwaliteit, valt het erg mee. Je kunt eens op spritmonitor.de kijken naar wat mensen hier aan kwijt zijn. En kijk ook eens op MG-R.nl voor meer info over de 45

Ik laat trouwens morgen loweringpins plaatsen. Ik hoop nog een paar foto's te kunnen maken +/- 15 F-jes 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman
Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 13:04:

[afbeelding]
Ik heb een jaar lang een MG ZS gereden. (dat is gewoon een gestripte 45, maar dan wat sportiever gemaakt) Heb nooit problemen met het ding gehad, alleen een lege airco en blokken en schijven die op waren. Kijk anders even verder en zorg dat je een sterling op de kop tikt in plaats van een club. Die zijn gewoon full option en kosten bijna even veel. :P

Een zwak punt aan de 1.8 schijnt de koppakking te zijn. Als die knapt dan vervangen ze hem door de verbeterde landrover koppakking. Maar ik denk dat het vaker komt in een Freelander of een 75 dan in een 45, aangezien die een stuk lichter is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Mijn F-je op de brug. Op de foto wordt de druk van de vering gehaald.
Afbeeldingslocatie: http://i680.photobucket.com/albums/vv166/sjirafje/MGF/Foto285.jpg
Ik kan het nog niet goed beoordelen omdat ik alleen nog maar door de storm heb gereden. Maar het lijkt er op dat het weggedrag er met de lowering-pins een stuk beter op is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
is dat bij Bruno?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogen originele Mini's ook in dit MG / Rover topic? Het is immers een British Leyland product, en is ook een tijdje onder het merk Rover verkocht.

Dit is mijn '91 Mini Cooper (die volgens het kentekenbewijs ook een Rover is :)):
Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/lergn004/got/mini/1topicstart.jpg

Meer info staat in dit topic. Het ligt helaas al een tijdje stil. Er zijn ondertussen wel vorderingen, maar het staat een beetje zielig om zelf 3 posts achter elkaar te plaatsen :'(.

Hopelijk kan ik hem technisch helemaal in orde maken voor mei, want dan ga ik er een weekje mee naar Engeland :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 08:28
Ik zit er serieus aan te denken een Rover 75 te kopen als opvolger van mijn oude Almera. De klassieke uitstraling en de luxe die dit model biedt spreken mij zeer aan. Rijgenot schijnt ook zeer goed te zijn!

Hoe is deze wagen? Wat betreft betrouwbaarheid, technische kwaliteit, maar zeker belangrijk: hoe zit het met onderdelen de komende (pak hem beet) 10 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman
Molybdenum schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 22:27:
Ik zit er serieus aan te denken een Rover 75 te kopen als opvolger van mijn oude Almera. De klassieke uitstraling en de luxe die dit model biedt spreken mij zeer aan. Rijgenot schijnt ook zeer goed te zijn!

Hoe is deze wagen? Wat betreft betrouwbaarheid, technische kwaliteit, maar zeker belangrijk: hoe zit het met onderdelen de komende (pak hem beet) 10 jaar?
Nou ik vind het een plezierig automobiel, maar ik ben zelf dan ook een liefhebber van Engelse auto's. :P De betrouwbaarheid van deze auto's is volgens mij wel goed. Maarja zoals elke auto hebben ze wel wat mankementjes. :)

De 1.8 benzine uitvoering heeft een zwakke koppakking. Ik geloof dat ze bij alle 1.8 uitvoeringen wel een keer lek gaan. De 2.5 V6 heeft hier niet last van, maar deze hebben weer andere "kwaaltjes" :+ Alle koelvin motoren gaan daar een keer verrot. Thermostaat wil nog wel eens gaan scheuren. Er zit een dubbele distributieriem op die nog al prijzig is om te vervangen.

De diesels schijnen wel goed te zijn. Dat zijn BMW blokken. Wat ik er van hoor is dat de luchtmassameter hier wel eens stuk wil gaan. Krijg je vermogenverlies. En wat onderdelen betreft, motorisch is er van alles wel te krijgen. Behalve een originele einddemper voor mijn 75. :P Die was gaar. Kwam een aftermarket op, die iets meer lawaai maakt.

De bouwkwaliteit vind ik zelf wel goed. Alles is mooi afgewerkt, solide materialen. Ik heb lederen bekleding. En na 10 jaar ziet het er nog strak uit. De auto heeft een geweldig comfort, de V6 is erg stil. De automaat schakelt soepeltjes over. Een klein minpuntje is misschien de deurvergrendeling. Mijn achterportier blijft nog wel eens steken, dan moet ik 2x drukken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
10 punten! :P

Bah, ik heb bij Bruno, een extra afstandsbediening laten programmeren, kom ik er net achter dat de afstandsbediening die ik nog thuis had liggen en het voorheen wel deed, het nu niet meer doet. Ben er dus niets mee opgeschoten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
Misschien kunnen er maar 2 ab's op de computer gesynced worden? Of heb je er nu maar 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Waarschijnlijk moesten om ze te programmeren eerst allemaal gewist worden en vervolgens weer in geprogrammeerd worden. Ik heb er nooit aan gedacht dat die ab die ik thuis had liggen het dan niet meer zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Wohoo!

Net de 52mm throttle-body en de K&N kit gemonteerd. Nu heb ik net een proefritje gemaakt en ik heb echt een grijns van oor tot oor >:)

Geluid is crappy.

[ Voor 21% gewijzigd door sjirafje op 05-04-2010 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
Eens kijken of dit topic nog wat nieuw leven in te blazen is. En aangezien ik nog geen tweaker met Land Rover ben tegengekomen, bij deze een Land Rover Defender 90 Dieseltje. Zoals je in het filmpje kan zien ziet hij er na een crashje helaas niet meer uit zoals op de foto maar hij rijdt nog steeds prima. Bak is er later afgehaald (schade) en vervangen voor een nieuwe(2de hands uiteraard) met softtop. Is eigenlijk niet mijn auto (vader) maar rijd er wel het meest mee :D. Staat nu op frans kenteken en wordt voornamelijk in de bossen gebruikt bij het houtkappen.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5251/5563401111_dc1c42bfc5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 13:09
Moet je eens naar deze tweaker kijken:
MTWZZ in "Hoe zou jouw garage eruit zien en waarom?"
En hij heeft ook nog een oude :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

* Flagg neemt een onmeunige aanloop..

middelmatigmidscheepsgemotoriseerdemidfligecrisisauto

En geeft dit topic een "klein" schopje.

Ben ik inmiddels de enige GoT'er met een MG TF of zijn er nog meer? :)

[edit] Ik dacht, ik organiseer dit weekend het grote GoT'ers met een MG (T)F bij ons thuis met gratis drank en pizza's, maar ik geloof niet dat ik een parkeerprobleem zou genereren in de straat...

Echt... helemaal.. niemand meer hier? :+

* Flagg heeft echt wel een hele exclusieve wagen 8)

[edit2] Dus als ik met de rondrit hier in de buurt voorop rijd, dan volgen jullie allemaal en sluit ik de rij ook weer voor het gemak.. okay? :+

[edit3] Kom nou zeg, dit is toch wel heel treurig.... -O-

[edit4] wie is de burgermeester van weeeeezel.... :+

[edit5 het is maart inmiddels] Nou het eerste echt lekkere weeekend komt eraan, morgen een ritje binnendoor apeldoorn <--> almere en zondag ff 2 nieuwe badges ophalen aangezien de huidgie nogal verweerd zijn. Not that anyone cares.. :p

[edit6] 1 april! 8)7 Nou heb alle nieuwe posts weer ff gelezen, en de nieuwe badges zitten erop, ziet er een stuk minder shabby uit

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/BVI1DsdMorFHWasxnu0pXdrM/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/KhmTawclQAHOZGZDZY3qieWv/medium.jpg

Jammer dat het weer niet echt meewerkt op dit moment.

[Edit 24 mei alweer :o ]
Vandaag gek genoeg zeker 5 MG TF's gezien dus ze zijn er wel, alleen niet hier blijkbaar, of iedereen is druk met rijden ipv posten. Volgende maand gaat ie denk ik ff voor een prevakantiebeurt aangezien we er eind aug 11 dagen naar engeland ermee gaan, dat wordt lachen!! :D
Iemand nog tips voor een goede garage in de buurt van Apedorp die niet gaan gillen als ze een MG zien?

[Edit stardate 12062015]
MG heeft last van oprispingen, hij heeft neiging om boven de 3500 toeren een beetje te stotteren, nieuwe bougies erin gedaan maar vandaag op de snelweg even wat doorgetrokken en het is nog niet weg, sterker nog, het mtormanagement lampie begon zelfs kortstondig te knipperen. Nou ja over 2 weken gaat ie voor de pre-vakantiebeurt en heb al aangegeven dat de bougiekabnels vervangen moeten worden en het brandstoffilter daarna maar even bekijken of het weg is anders gaan we lambda's, maf sensoren en aanverwante maar 1 voor 1 vervangen. Of zij zien direkt het probleem als ze hem uitlezen dat kan natuurlijk ook. :)

[Edit]
Sjo beurt gehad alle filters en olie en vloeistoffen + brandstoffilter, voor nieuwe remblokken en nieuwe bougiekabels en 415 € lichter. Het stotterprobleem was inmiddels een serieus probleem geworden met knipperende motorlampjes en amper boven de tachtig uit kunnen komen zonder uit elkaar geschud te worden. Het was een brandstofproblem volgens de computer,echter de brandstoffilter heeft het helaas niet opgelost. Nu staat voor volgende week de brandsstofpomp op de planning om vervangen te worden. The saga continous. Alsof iemand in dit hoekje van het forum ooit iets leest. :P

[edit 07-07)

Sjo net de mg weeropgehaald en het waren de bobines dus, althans 1tje maar zijn allemaal vervangen. Kosten? Geen idee zijn vrouw maakt de factuur morgen, dus we zien het wel. :)

[Edit] lol weer 400 euro dus, hij had mijn telefoonnummer niet dus had voor de zekerheid ook maar de bougies en kabels vervangen aangezien nu alles toch open lag. Ach ja had ik het maar moeten zeggen dat die al vervangen waren, was ik ff vergeten. :D Hij baalde er wel van maar hij matst me de volgende keer wel. Ik vind het prima, nu een aantal langere ritjes gehad en hij loopt weer als een zonnetje, das belangrijker.

[Edit wo 09 sept] zo 11 dagen door zuid engeland gescheurd en hij heeft geen krimp gegeven. O+ Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5701/20896616402_3ff9399624_c.jpgEngland by Flaggr, on Flickr

[Edit 10-10-2015]
Woensdag gaat ie voor de APK, gaat niet in 1x lukken ben ik bang de handrem doet het niet zo gek lekker.

[Edit 09-02-2016] sjo das lang geleden, De apk is overigens redelijk goed gegaan nirts aan de hand behalve nieuwe remklauw achter voor de rest geen enkel probleem, de bekende engelse degelijkheid. Hij heeft een poosje in een garagebox gestaan vaneeg k-weer en dan ziet ie er opeens zo uit.

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1524/24392375260_d4fa0bca42_c.jpgDSC_0298 by Flaggr, on Flickr

Ja precies, tis een frans schimmelautootje geworden. :X Maar niet getreurd, morgen wordt ie door een detailer van binnen helemaal ende volledig gereinigd voor 70 euro, prima prijs .Daar kan ik het zelf niet voor doen, tegen de tijd dat ik alle benodigdheden gekocht heb, ben ik minimaal 50 euro verder.
Dus dan geen frans schimmelautootje meer, maar weer een serieuze britse sportwagen. :Y

Moet zeggen dat ik wel weer moest grijnzen, wat is het een leuke stuurauto, stuurt zo ontzettend direkt instant grijns O+

[Edit] 30042016

Nou, andere pipercross luchtfilter erin, merk je dus niks van. :)

En deze ligt nu al een tijdje te wachten tot ie gemonteerd wordt, even een keer wat geld overhouden tussendoor.
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1608/24630549223_e23d880cde_c.jpgMg tf toyosports manifold downpipe by Flaggr, on Flickr

[Edit] en ja hoor daar istie weer.. in het grote geëvacueerde mg/rover topic... Gezellig hier.

Nou bovenstaand spruitstuk gaat over 2 weken erin bemeubeld worden, kwam hem vorige week tegen in de schuur en was hem eigenlijk vergeten :F , dus aangezien hij over een paarweken toch een nieuwe APK moest hebben meteen maar een afspraak gemaakt voor een grote beurt en het spruitstuk.

Ben nu bijna 2 jaar verder en het blijft een briljant karretje, nog nooit zolang een auto gehouden volgens mij. O+

Nu nog op zoek naar een knappe, licht roffelende, geen overdreven lawaai makende rvs uitlaat het liefst met passende burble bij lift-off. :P

[Edit] sjo grote beurt en APK achter de rug, vandaag auto weer opgehaald, spruitsuk zit er nog niet onder vanwege tijdgebrek, hij wil eerst ff gaan inlezen hoe ie dat aan moet pakken, iig de remschijven achter en 1 remklauw moesten vervangen worden, ben benieuwd wat de rekening gaat zijn. :+

[Edit]02-06-2017
Rekening hierboven kan nooit te veel geweest zijn want ben het bedrag alweer vergeten. :P Inmiddels tuft ie lekker verder en wel op 4 nieuwe toyo proxes bandjes (de enige safe bet qua banden voor de TF) en voorzien van led stadslichtjes en led dimlicht, 100% meer licht op tafel, dankzij de lenzen een prima lichtbeeld ook. Spruitstuk ligt overigens nog steeds achterin de kofferbak. :X

Ps bedankt DeBe iig iemand die het leest. :P

[ Voor 139% gewijzigd door Flagg op 03-06-2017 19:52 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SDaalmeijer
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-12-2021
Flagg schreef op maandag 10 november 2014 @ 18:59:
* Flagg neemt een onmeunige aanloop..
Hoe gaat het inmiddels met de MG?

Had een Rover 45 maar deze recent "geruild" voor een MG ZR, wil op moment niets anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

SDaalmeijer schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 13:04:
[...]

Hoe gaat het inmiddels met de MG?

Had een Rover 45 maar deze recent "geruild" voor een MG ZR, wil op moment niets anders :)
Aaaaaaaaaaaah meer mensen in dit topic!! :D O+

MG is briljant, heb hem nog steeds en blijft maar doorgaan. _/-\o_

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:46
Nooit geweten dat er een MG topic was hier... In 2012 deze MG-TF 135 op kenteken gezet in Nederland en er lekker een zomer mee rondgereden. Kon hem toen eind augustus voor een mooi bedrag verkopen en had toen geen stallingsmogelijkheden voor de winter... Ondertussen 4 of 5 keer verkocht en zelfs omgebouwd van RHD naar LHD, bizar! Ik zou er geen meter meer in willen rijden als er iemand zoiets aan heeft lopen beunen :X .

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ArghULtCQAE4RdJ.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SDaalmeijer
Sinds augustus 2012 4-5 keer verkocht?
Zou hem in ieder geval niet terugkopen haha

Deze heb ik op moment!

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/m08CtZTWMuQZ/540.jpg

Toevallig vandaag gasklep verwisseld voor een 52mm TTB, wereld van verschil!

[ Voor 25% gewijzigd door SDaalmeijer op 07-10-2017 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
SDaalmeijer schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 18:28:
Sinds augustus 2012 4-5 keer verkocht?
Zou hem in ieder geval niet terugkopen haha

Deze heb ik op moment!

[afbeelding]

Toevallig vandaag gasklep verwisseld voor een 52mm TTB, wereld van verschil!
Heel grappig om te zien. Ik zag je vanmiddag sleutelen in de regen toen ik met ons roze renaultje de parkeergarage uit kwam rijden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:46
Inmiddels 5/0 particuliere eigenaren volgens de RDW, en ik was de eerste haha. Inmiddels alweer 2 jaar bij zijn huidige eigenaar. Nooit meer gespot helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SDaalmeijer
Iuigi schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 18:35:
[...]

Heel grappig om te zien. Ik zag je vanmiddag sleutelen in de regen toen ik met ons roze renaultje de parkeergarage uit kwam rijden. 8)7
Gelukkig was het klusje snel geklaard en ben ik vrij droog gebleven, komt mede doordat ik hem onder een boom had gezet :9
Appartement is niet ideaal wanneer er gesleuteld moet worden, vooral het opslaan van gereedschap en onderdelen is lastig (zonder berging :X |:( 8)7 dit grapje zullen alleen de medebewoners snappen sorry hiervoor)

Wel leuk dat er mede "Tweakers" in de building wonen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Ik ben niet langer alleen hier...?

Afbeeldingslocatie: https://tromoticons.files.wordpress.com/2012/11/crying-meme.png?w=400&h=286&crop=1

:P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 19:10

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Flagg schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 22:46:
Ik ben niet langer alleen hier...?

[afbeelding]

:P
Ik heb een tijd lang een MG TF (80th oOo) gehad. Als ik geld over zou hebben zou ik er zo weer één kopen. Een mooie trophy blue als tweede auto voor naast de bimmer :D

Afbeeldingslocatie: http://oi54.tinypic.com/21mx7w4.jpg

Geweldige auto's!

Er zit volgens mij nog een lid hier op Tweakers die voor zo ver ik weet, nog altijd een TF heeft. Heeft zich echter nog nooit hier laten zien ;)

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SDaalmeijer

• Zweef
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-03 19:34
Wat leuk, ik heb sinds een jaar geleden een F-je!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2C2bybAjCcw8fGYdfpQyTaVL/full.jpg

Net zonder problemen de APK weer door (aandrijfashoesjes vervangen), nieuwe olie er op, Toyosports RVS einddemper er onder, dus nu op pad met een mooi bruin, maar niet te hard roffeltje

Van het weekend fijn een blokje om :)

[ Voor 198% gewijzigd door Zweef op 17-05-2019 10:39 . Reden: Foto erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
Boem, Granny says hi!

maar wie niet waagt wie niet wint. zijn er toevallig tweakers hier die een P-scan tool hebben en mij willen helpen met het programmeren van 2 afstandsbedieningen op mijn MG TF ?
Pagina: 1