Rotel en Speaker Keuze

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 9741

Topicstarter
Goedeavond Allemaal

Ik heb een vraagje waar ik mee zit >:)

Binnenkort [krijg] ik de Rotel RB-1080 Eindversterker en de Voorversterker RC-1070 nu ben ik op zoek naar juiste speakers die hier goed bij passen

Misschien heeft iemand een idee en/of Ervaring en kan mij voorzien van tips en eventueel een adres waar ik bepaalde speakers kan kopen... [ben een nieuweling kwa Rotel] Alvast bedankt voor de eventuele reactie`s _/-\o_

http://www.rotel.com/UK/products/ProductDetails.htm?Id=8

http://www.rotel.com/UK/products/ProductDetails.htm?Id=10

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-06 21:59

Part

Helemaal niets.....

Goed bij passen qua design of kleur?

Er zijn niet veel luidsprekers waar deze versterker moeite mee heeft.
Gewoon luisteren en een luidspreker kopen die bij jou smaak past.

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-01 23:24
Gewoon even naar de winkel gaan en luisteren naar speakers die je goed vind klinken. Volgens mij doet B&W het altijd wel goed met Rotel.

Anoniem: 185410

Anoniem: 9741 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 20:44:
Binnenkort [krijg] ik de Rotel RB-1080 Eindversterker en de Voorversterker RC-1070 nu ben ik op zoek naar juiste speakers die hier goed bij passen
Is dit niet een verkapt; "Ik krijg een leuke stereoset, relaxt he?!"-topic?

Zo niet, neem desnoods je set mee naar een betere HiFi winkel en kijk/luister wat je aanstaat. Voor ieder budget en voor iedere smaak valt wel iets te vinden.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 10:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

Swagger schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 22:26:
Gewoon even naar de winkel gaan en luisteren naar speakers die je goed vind klinken. Volgens mij doet B&W het altijd wel goed met Rotel.
Rotel en B&W worden door hetzelfde bedrijf geimporteerd. Net als NAD en Dali. Dat ze 'goed bij elkaar passen' is IMO voor elk merk onzin. Speakers (ook van hetzelfde merk, zelfs van dezelfde serie) kunnen onderling dermate van klank verschillen bij verschillende modellen, dat het hele 'dit merk past bij dat merk' echt nergens over gaat...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:48
Niet helemaal mee eens... speakers van B&W staan erom bekend dat ze baat hebben bij een wat zwaardere versterker (Dali heeft vaak een hoger rendement bijvoorbeeld). Bij Rotel heb je voor leuk geld veel vermogen, dus ik vind het niet zo'n gekke combi ;) Dat er meer onder de zon is weet Swagger ook wel, denk ik.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185891

Anoniem: 185410 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 23:09:
[...]

Is dit niet een verkapt; "Ik krijg een leuke stereoset, relaxt he?!"-topic?

Zo niet, neem desnoods je set mee naar een betere HiFi winkel en kijk/luister wat je aanstaat. Voor ieder budget en voor iedere smaak valt wel iets te vinden.
Dit.

Daarnaast is met een klein beetje Googlen ook wel een antwoord te vinden op deze vraag. Rotel + B&W is een combinatie die al tijden wordt aangeraden.

Waarom worden dit soort dingen toch steeds gevraagd als je al weet dat het antwoord zal zijn; ga luisteren? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-05 22:20
Zoals al vaker gezegt is Rotel + B&W een standaard combo. Persoonlijk vond ik het niks en ik heb aan een RC1070+RB1070 Monitor Audio GS20's hangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andorig
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:24
Ik begrijp niet dat mensen nog steeds geloven in magische combinaties van speakers en versterkers. Een hifi versterker moet gewoon signaal versterken, liefts zonder vervorming (vind ik, tenminste).

Het enige waar je op moet letten is dat je versterker genoeg stroom kan leveren voor je speakers (om clippen te vermijden). Dat zal met die Rotel wel geen probleem zijn denk ik.
Gewoon gaan luisteren welke speakers je het mooiste vindt.
Mooie versterkers trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-06 21:59

Part

Helemaal niets.....

Gluten Parody schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 00:02:
Niet helemaal mee eens... speakers van B&W staan erom bekend dat ze baat hebben bij een wat zwaardere versterker (Dali heeft vaak een hoger rendement bijvoorbeeld). Bij Rotel heb je voor leuk geld veel vermogen, dus ik vind het niet zo'n gekke combi ;) Dat er meer onder de zon is weet Swagger ook wel, denk ik.
Maar het heeft helemaal geen voordeel om dat extra vermogen ook daadwerkelijk te gebruiken.
Als je een luidspreker met hoog rendement mooier vind klinken dan is die net zo goed aan te sturen door deze versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185410

Ik snap het niet. Was jij nog niet helemaal wakker of ben ik het nog niet helemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250276

Gluten Parody schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 00:02:
Net of speakers die veel vermogen vragen op een zware versterker zekerste weten goed klinken... not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 10:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

Daarnaast heb ik nog jaren met een setje B&W DM 604's gespeeld op een AMC CVT3030 (2x30 watt). B&W speakers zijn juist makkelijk aan te sturen en hebben een hoog rendement (90db/1 watt) .

Op deze versterker moet je zoals al vaker gezegd gewoon de speakers aansluiten die in jouw smaak en in jouw kamer het mooist klinken

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185891

Anoniem: 185410 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:31:
[...]

Ik snap het niet. Was jij nog niet helemaal wakker of ben ik het nog niet helemaal?
Nevermind, ik zit te veel op Fok! denk ik. Daar wordt, indien men een uitspraak van een medeforummer wil onderschrijven, de uitspraak geciteerd en wordt er 'dit' of 'dat dus' onder gezet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtjv
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-02-2023
Een soort van "wat hij zegt..." :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:05
forum trend, die dingen waaien wel over ja :P