Verwijderd

Topicstarter
Hoi.
Ik heb sinds eergisteren ziggo-alles-in-1 extra aangesloten.
Dit is lekker snel internet met iets van 50 mbps.
Ik heb een NETGEAR WNR2000 300-N router aangeschaft, dit omdat ik 2 laptops thuis heb en deze allebei draadloos internet wil geven.

Echter is er wel een probleem. Zoals nu heb ik goed internet, lekker snel en goed signaal.
Maar regelmatig valt het internet er achter weg en zegt hij "Beperkte verbindingsmogelijkheden". Hij geeft dan wel vol signaal aan met de router maar meer ook niet, ik kan dan zelfs niet in de admin van de router komen (http://192.168.1.1). Ook wil het wel eens zijn dat hij aangeeft "Alleen lokaal". Ook hier heb ik dan geen internetverbinding.

Dan moet ik de verbinding verbreken en weer opnieuw verbinding maken, dan pakt hij hem weer goed (Lokaal en Internet), of ik moet 2 tot 5 minuten wachten dan pakt hij hem weer vanzelf.

Dit is best irritant als ik bijvoorbeeld live tv kijk via ziggo.nl, dan valt natuurlijk het beeld stil.
Dit probleem doet zich ongeveer 1 keer in de 3 kwartier / uur voor.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

Groetjes, Sven

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2009 18:00 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Het klinkt alsof je teveel connecties hebt met de router. Tot ik de firmware van mijn router ging updaten had ik regelmatig hetzelfde probleem als ik een tijdje maximaal aan het downloaden was. Dat moet de router zo veel verbindingen verwerken dat het verkeerd gaat. Je zal even kunnen kijken of je dit ergens in kan stellen

Desktop | Server | Laptop

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 19:25

Tags NL

Harmful or Harmless?

Je zou hier eens kunnen kijken : [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 6 . Kan ook aan je Ziggo modem liggen, welke heb je dan?

https://powershellisfun.com

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 18:22:
Het klinkt alsof je teveel connecties hebt met de router. Tot ik de firmware van mijn router ging updaten had ik regelmatig hetzelfde probleem als ik een tijdje maximaal aan het downloaden was. Dat moet de router zo veel verbindingen verwerken dat het verkeerd gaat. Je zal even kunnen kijken of je dit ergens in kan stellen
Ik kan wel instellen in de router:
Maximaal 45mbps
Maximaal 145mbps
Maximaal 300mbps

Deze staat nu op 300mbps, standaard stond die op 145mbps.
Maar ik had gelezen dat voor de snelste "N"-resultaat deze op 300mbps moest staan.
Nu heb ik er dus niet zo heel veel verstand van, dus heb ik hem op 300mbps gezet.
Maar zou hierdoor dit probleem kunnen komen dan?
Ben trouwens ook bezig met downloaden, maar dit deed ik ook met ADSL van KPN en daar had ik geen last van.
In Utorrent staan de instellingen op 50mbps, want dit internet heb ik ook van Ziggo.
Rupie schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 18:22:
Dit lijkt me het probleem niet, als ik de laptop bedrade internet geef, doet dit probleem zich niet voor.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:50

DukeBox

loves wheat smoothies

Heb je wel N netwerkkaarten in je laptops ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Topicstarter
DukeBox schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 20:51:
Heb je wel N netwerkkaarten in je laptops ?
http://tweakers.net/price...o-vgn-fw21e.html#tab:info
Dit zijn de specs van mijn laptop, daar staat:

Verbinding (wlan): 802.11a, 802.11b, 802.11g, 802.11n

meer weet ik niet haha

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Wat staat er in de logs van de router?
Met bedraad is het er niet zeg je, ligt dus aan je router of laptop.

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.bol.com/nl/p/n...03004006416004/index.html
Dit is mijn router, nu zie ik op bol.com dat dit een ADSL router is?
Kan dit het probleem zijn? Bij de mediamarkt zeiden ze dat dit een ideale router is voor Ziggo alles-in-1-extra, maar dit is dus een ADSL maar via de Kabel...

Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 19:25

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:26:
http://www.bol.com/nl/p/n...03004006416004/index.html
Dit is mijn router, nu zie ik op bol.com dat dit een ADSL router is?
Kan dit het probleem zijn? Bij de mediamarkt zeiden ze dat dit een ideale router is voor Ziggo alles-in-1-extra, maar dit is dus een ADSL maar via de Kabel...

Anyone?
Denk dat het geen probleem is, er zit een ADSL modem in maar die hoef je toch niet te gebruiken? Volgens mij gebruiken ze hetzelfde model bij UPC trouwens ook. (Waarbij deze wordt afgeraden voor snelheden boven 100Mbit aangezien het 100Mbit poorten en geen Gigabit poorten heeft)

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 19:59
Ik heb hier precies dezelfde combi, wnr2000 router met AiO extra werkt prima hier :)

Probeer eens de firmware van je router te updaten en de drivers van je laptop wireless kaart. En onthoud dat niet alle N kaartjes met N routers overweg kunnen.

Verwijderd

Ook wij hebben deze router, ellendig ding.

Wij hebben 3 laptops en 2 computers draadloos aangesloten.
Alle computers (dus de 2 pc's en 3 laptops) hebben N-kaarten (niet van die Pre-N dingen, maar echte N+ kaarten).

Echter hebben we sinds we het ding hebben het probleem dat hierboven beschreven staat. Eens in de 1-2 uur valt de verbinding weg, en na 2-3 minuten is het weer terug, soms na 30 seconden.

Of we nu een meter verwijderd zijn, of ergens op zolder zitten, de verbinding is gewoon ronduit K-walitatief U-itermate T-eleurstellend.

Gewoon direct via het Docsis 3.0 Arris modem (jawel, wij hebben ook 50mbit via Sicko) is de verbinding constant.

Ook ervaren wij dat de snelheid dermate tegenvalt, om van te huilen.
En dan weer direct via kabel, halen we maar liefst 5.9mbs..

We hebben alle 13 beschikbare kanalen al geprobeerd, we hebben de nieuwste firmware er op staan, de nieuwste drivers van de netwerkkaarten op alle 5 computers zijn up2date .. we zijn ten einde raad.

Ik ga er morgen nog een uurtje mee aan de gang, anders vot ik hem direct in de vuilnisbak .. dan neem ik een router mee van mijn werk (ik werk voor Belkin).
Pagina: 1