[iMac 2G] Scherm donkere vlekken

Pagina: 1
Acties:

• Holograph
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-11-2015
Hallo!

Mijn iMac Core 2 Duo 2 GHZ "20 (Early 2006) heeft bruine vlekken. Ik heb gezocht op Google, maar de foto's die erbij zijn gemaakt komen niet echt overeen. de vlekken zijn ook alleen te zien met een licht achtergrond. Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/08/27/1251372582-820.jpg Ik heb geen idee wat het veroorzaakt. Kan het zijn dat de electrostraling van de externe speakers het veroorzaakt? Ik hoop dat iemand me kan helpen, want het wordt steeds erger... (aan rook kan het niet liggen, aangezien ik niet rook, niemand in dit huis trouwens)

Mvg,
Sjors

[ Voor 3% gewijzigd door Holograph op 27-08-2009 14:29 ]

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-02 20:40
Ik heb (denk ik) hetzelfde probleem. Ik weet nog niet wat de oplossing is, maar heb er een thread over lopen op GoT en op GDGT.com:

[iMac 2G] Bruingrijze vlekken achter glasplaat
http://discuss.gdgt.com/a...ns-behind-glass/#post-rb6

edit:
en deze nog op discussions.apple.com:

http://discussions.apple....threadID=1915086&tstart=0

[ Voor 15% gewijzigd door lackaday op 27-08-2009 14:47 ]

• Holograph
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-11-2015
Ik las een reactie over zonlicht, en dat zou bij mij het probleem kunnen zijn geweest. Dit is nl een tweede hands mac en heb m vervoerd zodat ik het scherm niet hoefde aan te raken, maar het scherm heeft gedurende 20 minuten fel in de zon gestaan, zou dat een probleem kunnen zijn??

Verwijderd

Ik weet iemand met de zelfde imac die ook last had van dit probleem, en die rookte naast zijn IMac.

Het kan wel zijn dat de vorige eigenaar naast deze mac gerookt heeft.

Waarschijnlijk is het dus aanslag op de glasplaat, zelf de plaat eraf halen. Of laten schoonmaken is de oplossing.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Glasplaat? Het is een witte iMac.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Met een zwarte rand? Het is gewoon een aluminium iMac met dus een glasplaat :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Frietsaus
  • Niet online
De foto in de topic start is de witte iMac, niet een aluminium.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:20

Exirion

Gadgetfetisjist

Daedalus schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 23:20:
Met een zwarte rand? Het is gewoon een aluminium iMac met dus een glasplaat :)
Die is pas in 2007 op de markt gekomen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ah, k. Werd door de donkere rand op het verkeerde been gezet :) In ieder geval kloppen de specificaties niet, aangezien de late 2006 een Core Duo was en geen Core 2 Duo. De eerste 20" Core 2 Duo 2 GHz was nl. de mid 2007 iMac, wat een aluminium iMac is.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:20

Exirion

Gadgetfetisjist

Daedalus schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 00:17:
Ah, k. Werd door de donkere rand op het verkeerde been gezet :) In ieder geval kloppen de specificaties niet, aangezien de late 2006 een Core Duo was en geen Core 2 Duo. De eerste 20" Core 2 Duo 2 GHz was nl. de mid 2007 iMac, wat een aluminium iMac is.
Ik kan de foto ook niet echt thuisbrengen idd ;) Het lijkt een alu iMac met de levels in de foto aardig opgekrikt. Toch is dat niet waarschijnlijk als het een early 2006 model is. Iets klopt er niet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Tis idd een witte iMac, maar omdat het scherm zo fel is doet de camera sluitertijd snel maken waardoor het LCD goed belicht is en de behuizing onder belicht raakt. De witte rand wordt dus donker. :)

• Frietsaus
  • Niet online
Daedalus schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 00:17:
Ik neem aan dat je in plaats van late 2006, early 2006 bedoelt zoals in de topic start staat? Aangezien de late 2006 iMac juist wel een Core 2 Duo processor aan boord had. ;)
Pagina: 1