Router voor Ziggo Alles-in-1-Plus

Pagina: 1
Acties:
  • 2.990 views

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:59

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Omdat ons dorp nog buiten het ADSL2+-gebied valt en KPN ook niet kon meedelen wanneer het ADSL2+ zou worden hebben wij besloten om over te stappen naar Ziggo die met een goed aanbod kwam voor 20Mbit ADSL.

Omdat we alles standaard hebben gehouden hebben we straks dus een Kabelrouter nodig die we achter het modem zetten van Ziggo.

Op de pricewatch zijn helaas de zoekvariabelen niet zo uitgebreid, terwijl ik wel wat "eisen" heb:

- N-wifi
- Liefst gigabit lan
- NAS functionaliteit
- Torrentfunctionaliteit (eventueel)
- Goede interface met veel opties voor bijv. NAPT

Opeens stuitte mijn vader op deze:
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=972158

Deze heeft eigenlijk alles wat ik zoek behalve dan Gigabit netwerksnelheid, maar dat is ook meer een gimmick dan echt noodzakelijk hier. Ik word alleen een beetje afgeschrikt door het eigen merk Conrad en geen groots en bekend routermerk, maar mogelijk is dit vooroordeel onterecht.

Uit de pricewatch bij de populaire producten zie ik deze ook nog staan:
pricewatch: Linksys WRT610N Simultaneous Dual-N Band Wireless Router

Met een soort netwerkbestanden-functionaliteit, helaas geen bittorrent downloadfunctie.

Ook kwam ik deze tegen
pricewatch: D-Link DIR-855 Draadloze N Gigabit-router

Veel handige dingetjes, hoge snelheid, maar weer geen bittorrent-achtige functionaliteit.

Ook op Google kom ik geen duidelijke routers tegen met verder functionaliteit om het beestje 's nachts te laten downloaden ipv een veel te zware computer aan te laten.

Hebben jullie hier misschien ervaring met deze Conrad router? Qua functionaliteit is het namelijk vrij compleet. Alleen weet ik dus niet of de kwaliteit een beetje goed is. Ook lees ik in het Ziggo topic dat lang niet alles werkt met Ziggo, nog een extra factor dus.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:45
Moet je ook nog opletten dat je niet een modemrouter krijgt van Ziggo.
Kan geen reviews vinden maar de prijs is niet hoog dus je zou een gokje kunnen wagen. Conrad zelf kennende zal het geen rotzooi zijn.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Jim423 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 01:16:
Moet je ook nog opletten dat je niet een modemrouter krijgt van Ziggo.
Ziggo kennende krijg je die wel. Functie is gelukkig eenvoudig uit te schakelen.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Kijk eens in het [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 6

Iedereen met meer dan één computer heeft gewoon een router achter het door Ziggo geleverde modem hangen.

Enige waar je op moet letten is de doorgangsnelheid van WAN naar LAN, vooral met het oog op toekomstige snelheidsverhogingen. Maar die informatie kan je prima vinden in het door mij genoemde topic. :)

• The Dolf
  • Niet online
Staat er trouwens gewoon 1 in de PW die aan alles voldoet.

pricewatch: D-Link DIR-685 Xtreme N Storage Router

Gezocht!
Router

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Bedankt voor de replies. Die D-Link gaat toch een beetje boven het budget :P, zo'n fotolijst hoeft van mij ook niet.

Wat ik heb begrepen krijgen wij gewoon een modem-achtig iets die puur voor 1 PC bedoeld is, en waarna ik ook niet meteen een switch kan plaatsen, aangezien de routering dan mist, dus moet ik er achter gewoon een kabelrouter plaatsen. Ik zit er aan te denken om zodra we Ziggo hebben de conrad te kopen en als hij niet bevalt gebruik te maken van de 7 dagen koop-op-afstand regeling. Dan zal ik hier de ervaringen wel posten.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• The Dolf
  • Niet online
MsG schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:30:
Wat ik heb begrepen krijgen wij gewoon een modem-achtig iets die puur voor 1 PC bedoeld is, en waarna ik ook niet meteen een switch kan plaatsen, aangezien de routering dan mist,
De meeste modems die ziggo levert hebben wel degelijk een routeringfunctie. Je moet er idd een switch achter plakken.

Gezocht!
Router

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
De standaard router zonder extra kosten is als ik het goed lees gewoon een 1pc's modem, dus een wan poort > kastje > lan poort. Waarna je niet zomaar een switch kan neerzetten zei men hier, maar ik ga toch eerst wat proberen alvorens ik een router koop.

Hier wat meer specs:

Model Number MZK-W04NU
International Standard IEEE 802.11b/g/n (Draft2.0)
Antenna Detachable Dipole Antenna(RP-SMA 3dBi*3pcs 3T3R)
FrequencyRange 2.412GHz-2.472GHz
Number of Channels USA , TW : 11 channels
Europe : 13 channels
Japan : 14 channels
Modulation Method 11b: DSSS, 11g: OFDM, Draft 11n: OFDM
Data Rate 802.11b(11 Mbps, 5.5 Mbps, 2 Mbps, 1 Mbps)
802.11g(54 Mbps, 48 Mbps, 36 Mbps, 24 Mbps, 18 Mbps, 12 Mbps, 9 Mbps, 6 Mbps)
Draft 802.11n(Max 300Mbps)
Support Specification IEEE802.3 : 10BASE-T
IEEE802.3u : 100BASE-TX
Data Transfer Rate 10/100Mbps (Auto-Negotiation)
Security Function
MAC Address Filtering(Authorize/Refuse)
WEP (64/128bit)
WPA/WPA2 (cipher system:TKIP/AES、authentic method:PSK/IEEE802.1X)
External RADIUS Support
SSID notification(Valid/Invalid)
Fixed IP address(Manual Setup)
IP filter
Access Format Infrastructure Mode
WDS WDS Bridge、WDS Repeater
Maximum Connection Units : 4
Support WAN line ADSL、FTTH、VDSL、CATV
WAN Setup
IP Address Auto gain(DHCP client)
Fixed IP address(Manual Setup)
PPPoE client setup
PPPoE IP fixed setup
PPPoE multi session(Max.2 session)
Multiple fixed IP setup(Unnumbered setup)
UPnP UPnP Forum Internet Gateway Device v1.0 compliance
Dynamic DNS CyberGate - DDNS -DynDNS
USB Function
File Server Function
BitTorrent Client Function (Download Function)
iTunes Server Function
DLNA Server Function
Operation Temperature 0 ~ 40°C
Operation Humidity 10 ~ 90% (Non-condensing)
Storage Temperature -20 ~ 70°C
Storage Humidity 10 ~ 95% (Non-Condensing)
Power Consumption 10W max
Power Input :AC100V、50/60Hz
Output :DC5V、3A
Dimension 34(W) * 189(H) * 163(D)mm
Weight 500g (without Antenna)

[ Voor 79% gewijzigd door MsG op 28-08-2009 00:40 ]

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Een Asus WL-500G misschien een optie? Deze heeft torrent en nas functionaliteit. Wat die niet heeft is gigabit lan en N wifi...

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-03 10:03

DaRoot

Some say...

Modems van Ziggo zijn nooit routers.. hebben er al veel van verkocht, allemaal bridge modems.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
kingrichard47 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 00:23:
Een Asus WL-500G misschien een optie? Deze heeft torrent en nas functionaliteit. Wat die niet heeft is gigabit lan en N wifi...
Die routers met custom firmware is misschien wel een goede tip ja. Ik zoek alleen nog even naar een nieuwer type router mét N die het ook kan, ik had gister al een paar leuke gevonden.

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-03 21:50
The Dolf schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 01:25:
[...]

Ziggo kennende krijg je die wel. Functie is gelukkig eenvoudig uit te schakelen.
Huh? Volgens mij ben jij een beetje in de war :+

@OP: Ziggo levert kabel, geen adsl ;)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

The Dolf schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 21:04:
[...]

De meeste modems die ziggo levert hebben wel degelijk een routeringfunctie. Je moet er idd een switch achter plakken.
Nope, die hebben ze niet.
Ze leveren een modem die bridged. Je moet dus zelf een router aanschafen.
Dat kan via ziggo zelf, maar dan betaal je altijd teveel.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
job schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:55:
[...]
Seconded.
Gisteren namelijk toevallig bezig geweest met het installeren van Ziggo alles-in-1. Inderdaad leuk Motorola modempje; maar zonder routeringsmogelijkheden; met een switch kreeg ik niks aan de praat. Routertje erachter (modem op de WAN-poort en de router instellen op "Dynamic") en het werkt meteen :)

Verwijderd

MsG schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:30:
Bedankt voor de replies. Die D-Link gaat toch een beetje boven het budget :P, zo'n fotolijst hoeft van mij ook niet.

Wat ik heb begrepen krijgen wij gewoon een modem-achtig iets die puur voor 1 PC bedoeld is, en waarna ik ook niet meteen een switch kan plaatsen, aangezien de routering dan mist, dus moet ik er achter gewoon een kabelrouter plaatsen. Ik zit er aan te denken om zodra we Ziggo hebben de conrad te kopen en als hij niet bevalt gebruik te maken van de 7 dagen koop-op-afstand regeling. Dan zal ik hier de ervaringen wel posten.
Gisteren een Eminent EM4551 wLink N 300 gekocht.
Dit ding doet het perfekt met mijn Ziggo Alles in 1 extra abbo.
En dan nog een redelijke prijs. nl : € 69,00

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zou je behalve een 20Mbit lijn niet ook de overstap naar usenet willen maken?
Bij Ziggo krijg je standaard toegang tot usenet met 30 dagen retentie. Ik heb het zelf niet gebruikt maar om het even uit te proberen is het natuurlijk prima, daarna kan je indien nodig een payserver nemen voor een paar euro per maand.
Ik zit bijvoorbeeld bij Giganews, daar heb je een jaar retentie dus je kan vrijwel alles wel vinden, en het belangrijkste, je download met je volle snelheid en je bent niet (illegaal?) aan het uploaden :P

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• The Dolf
  • Niet online
job schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:55:
[...]
In mijn modem zie ik het volgende.

The SURFboard cable modem can be used as a gateway to the Internet by a maximum of 32 users on a Local Area Network (LAN).

Nou moet ik er wel bij zeggen dat het bij mij wel altijd heeft gewerkt (jaartje of 10 terug) om zonder router met 3 computers online te zijn mbv een switch. Maar toen moest je nog gebruik maken van cpxxxx-a/c namen.

Gezocht!
Router

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-03 14:55

r0b

The Dolf schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 03:28:
[...]

The SURFboard cable modem can be used as a gateway to the Internet by a maximum of 32 users on a Local Area Network (LAN).
Indien jij ook 32 publieke IP-adressen toegewezen krijgt van je ISP, ja. "Gateway to the internet" is in deze wat ongelukkig gekozen want het is geen 'gateway' alsin 'router / NAT-bak'. :)
Nou moet ik er wel bij zeggen dat het bij mij wel altijd heeft gewerkt (jaartje of 10 terug) om zonder router met 3 computers online te zijn mbv een switch. Maar toen moest je nog gebruik maken van cpxxxx-a/c namen.
@Home? Uh-huh; daar kreeg je dan ook 1 public IP adres per hostname (cc-naam) dus hoefde er geen publiek IP-adres gedeeld te worden.

Met 1 publiek IP-adres zal het toch NAT worden, dus zit je vast aan een huis-tuin-keuken router. De SurfBoard (zwarte 5100? 5100e?) is geen router. :)

..of er moet een nieuw type SurfBoard bijgekomen zijn die dat sindskort wel heeft O-) ..

[ Voor 14% gewijzigd door r0b op 29-08-2009 03:48 ]

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:49
The Dolf schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 03:28:
[...]

Dan moet je wel volledig quoten:

"The SURFboard cable modem can be used as a gateway to the Internet by a maximum of 32 users on a Local Area Network (LAN). When the Cable Modem is disconnected from the Internet, users on the LAN can be dynamically assigned IP Addresses by the Cable Modem DHCP Server. These addresses are assigned from an address pool which begins with 192.168.100.11 and ends with 192.168.100.42. Statically assigned IP addresses for other devices on the LAN should be chosen from outside of this range"

M.a.w. wanneer er geen signaal is, kan de modem functioneren als router voor het lokale netwerk. Wanneer er wel signaal is, schakelt de modem om in bridge stand. Je hebt dus ten aller tijde een eigen router nodig indien je meer dan één computer aan wilt sluiten.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
fsfikke schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 01:32:
Zou je behalve een 20Mbit lijn niet ook de overstap naar usenet willen maken?
Bij Ziggo krijg je standaard toegang tot usenet met 30 dagen retentie. Ik heb het zelf niet gebruikt maar om het even uit te proberen is het natuurlijk prima, daarna kan je indien nodig een payserver nemen voor een paar euro per maand.
Ik zit bijvoorbeeld bij Giganews, daar heb je een jaar retentie dus je kan vrijwel alles wel vinden, en het belangrijkste, je download met je volle snelheid en je bent niet (illegaal?) aan het uploaden :P
Als jij een router weet met usenet functie is dat ook prima :P. Al vind ik betalen voor illegaal downloaden altijd een beetje een gek fenomeen, maar ik zal ook eens kijken naar routers met usenet functie. Voorlopig gaat mijn voorkeur uit naar een router met N- functionaliteit en optioneel gigabit LAN, en dan kijken naar goede custom firmware. Daar kan je vaak veel meer mee dan wat de fabrikant zelf bied bij bepaalde routers, mogelijk dat ik dan sowieso bittorrent en nasfunctionaliteit heb.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Het wordt mogelijk de pricewatch: D-Link DIR-655 Draadloze N Gigabit-router of heel misschien de Dir-855, hoewel die 2 x zo duur is, enkel voor wat betere wifi. Jammer van de bittorrent functies e.d., maar de goede routers met custom firmware zijn vooral de oudere linksys, die gewoon hardwarematige features mist en de nieuwe schijnen crap te zijn en kunnen geen custom firmware meer draaien. Dan ga ik liever voor zo'n D-Link waar ik goede verhalen over lees.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

MsG schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 16:40:
[...]

Als jij een router weet met usenet functie is dat ook prima :P. Al vind ik betalen voor illegaal downloaden altijd een beetje een gek fenomeen, maar ik zal ook eens kijken naar routers met usenet functie. Voorlopig gaat mijn voorkeur uit naar een router met N- functionaliteit en optioneel gigabit LAN, en dan kijken naar goede custom firmware. Daar kan je vaak veel meer mee dan wat de fabrikant zelf bied bij bepaalde routers, mogelijk dat ik dan sowieso bittorrent en nasfunctionaliteit heb.
Ik ging er even van uit dat je bij het gebruik van usenet een stuk sneller klaar bent dan met Torrents.
Als ik bijvoorbeeld nu naar m'n downloadprogramma kijk (Grabit) heeft ie nog een uur nodig voor meer dan 20GB :P Je hebt dus nooit last van te weinig seeders of met torrents die blijven steken op 99.9%.
Betalen hoeft niet perse als je de Usenet van Ziggo gebruikt, om te beginnen is dat zeker niet verkeerd. En betalen voor een Usenet abbo om illegaal te downloaden is niet heel erg anders dan meer betalen voor een router met torrent functionaliteit om illegaal te downloaden ;)

De WRT320N heeft op zich wireless-N, op 2.4/5GHz en gigabit. Aan een dd-wrt firmware wordt nog gewerkt.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Even een update. De bittorrent en nas-functionaliteit hebben we maar laten varen. Dat is niet zo breed beschikbaar voor een normale prijs.

Wij hoorden veel goede ervaringen over de DIR-655 van D-Link. Helaas had deze geen 5Ghz band en aangezien wij een router wel kopen voor meer dan 5 jaar vond ik het zelf een beetje jammer. De logische keuze was dan de 825, echter vlak voor dat ik wilde bestellen las ik dit topic: WAN Performance Dlink DIR-825 (50Mbit Ziggo) en durfde het niet aan. Uiteindelijk voor de wel wat duurdere maar erg populaire Netgear WNDR3700 gegaan, welke we straks kunnen ophalen. Volgens smallnetbuilder is de WAN-LAN throughput ook erg hoog, dat is met die snelstijgende kabelsnelheden toch wel een voordeel.

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-02 15:25
MsG schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 15:46:
Even een update. De bittorrent en nas-functionaliteit hebben we maar laten varen. Dat is niet zo breed beschikbaar voor een normale prijs.

Wij hoorden veel goede ervaringen over de DIR-655 van D-Link. Helaas had deze geen 5Ghz band en aangezien wij een router wel kopen voor meer dan 5 jaar vond ik het zelf een beetje jammer. De logische keuze was dan de 825, echter vlak voor dat ik wilde bestellen las ik dit topic: WAN Performance Dlink DIR-825 (50Mbit Ziggo) en durfde het niet aan. Uiteindelijk voor de wel wat duurdere maar erg populaire Netgear WNDR3700 gegaan, welke we straks kunnen ophalen. Volgens smallnetbuilder is de WAN-LAN throughput ook erg hoog, dat is met die snelstijgende kabelsnelheden toch wel een voordeel.
Persoonlijk zou ik voor een Linksys gaan zijn heel erg leuke opties beschikbaar als je er DD-WRT op kan draaien. Dat heb ik nou ook op mijn WRT54GL, met dd-wrt alleen dat is een 100mbit ik weet niet of hier een 1gb + Nstandaard voor beschikbaar is. Ben zelf erg tevreden over dit product, neem zelf niks anders meer. Wat ik heb gemerkt krijg je bij Ziggo zo'n netgear routertje er bij die ook wel bruikbaar is, maar heeft geen 100mbit.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Volgens mij is de enige linksys waar dd-wrt op kan en die gigabit & wireless-n ondersteund de wrt610n.
Maar dat kan je beter voor de zekerheid even nazoeken.
Je kan er dan volgens mij ook nog via usb een HD aanhangen.

[ Voor 16% gewijzigd door job op 15-10-2009 16:24 ]

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
kokkel schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 16:09:
[...]

Persoonlijk zou ik voor een Linksys gaan zijn heel erg leuke opties beschikbaar als je er DD-WRT op kan draaien. Dat heb ik nou ook op mijn WRT54GL, met dd-wrt alleen dat is een 100mbit ik weet niet of hier een 1gb + Nstandaard voor beschikbaar is. Ben zelf erg tevreden over dit product, neem zelf niks anders meer. Wat ik heb gemerkt krijg je bij Ziggo zo'n netgear routertje er bij die ook wel bruikbaar is, maar heeft geen 100mbit.
de nieuwere linksys apparaten kunnen allkemaal niks meer met die opensource software helaas en die oudere apparaten hebben geen N-wireless en nog veel belangrijker, maar 100mbit. Daar gaat ziggo als het goed is volgend jaar al overheen. Dan wil je niet weer een nieuwe router moeten kopen. We hebben hem al gekocht, en je kan er een HDD aan hangen dus alsnog een beetje NAS-achtig :).

• gri-
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Heb hier een WRT320N perfect draaien met dd-wrt, je kan het beste op het forum van dd-wrt kijken want die check op de homepage is niet echt uptodate.
Heb hier trouwens 20mbit ziggo en dit werkt perfect samen met deze router/firmware :)
Hier is een handige chart trouwens om wan-lan throughput the zien http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/

[ Voor 22% gewijzigd door gri- op 15-10-2009 17:34 ]

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Vind je met zo'n router een throughput van 140 niet link? Ziggo is in sommige steden nu al 120. Nou nog even en je router is alweer de beperking. Ik zit nu redelijk safe met 408.9 Mbit

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
gri- heeft nu een abbo met 20 Mbit, een alles in 1 plus
eer die op +100 zitten, zijn we 2 jaar verder.

De Ain1 extra gaan dit jaar, of in Q1 begin 2010 over naar 120, dan gaan de "plusjes" naar 50 & 80
dus relatief safe nog

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:23
Met n beetje zoeken was je op reviewsites als http://www.smallnetbuilder.com gekomen, zoals gri-. Hier is genoeg info te vinden over specs en testresultaten van routers. Bovendien zijn er al genoeg topics hierover.
Volgende keer graag iets meer je best doen hoor!

[ Voor 10% gewijzigd door FatalError op 15-10-2009 21:11 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.