Omdat ons dorp nog buiten het ADSL2+-gebied valt en KPN ook niet kon meedelen wanneer het ADSL2+ zou worden hebben wij besloten om over te stappen naar Ziggo die met een goed aanbod kwam voor 20Mbit ADSL.
Omdat we alles standaard hebben gehouden hebben we straks dus een Kabelrouter nodig die we achter het modem zetten van Ziggo.
Op de pricewatch zijn helaas de zoekvariabelen niet zo uitgebreid, terwijl ik wel wat "eisen" heb:
- N-wifi
- Liefst gigabit lan
- NAS functionaliteit
- Torrentfunctionaliteit (eventueel)
- Goede interface met veel opties voor bijv. NAPT
Opeens stuitte mijn vader op deze:
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=972158
Deze heeft eigenlijk alles wat ik zoek behalve dan Gigabit netwerksnelheid, maar dat is ook meer een gimmick dan echt noodzakelijk hier. Ik word alleen een beetje afgeschrikt door het eigen merk Conrad en geen groots en bekend routermerk, maar mogelijk is dit vooroordeel onterecht.
Uit de pricewatch bij de populaire producten zie ik deze ook nog staan:
pricewatch: Linksys WRT610N Simultaneous Dual-N Band Wireless Router
Met een soort netwerkbestanden-functionaliteit, helaas geen bittorrent downloadfunctie.
Ook kwam ik deze tegen
pricewatch: D-Link DIR-855 Draadloze N Gigabit-router
Veel handige dingetjes, hoge snelheid, maar weer geen bittorrent-achtige functionaliteit.
Ook op Google kom ik geen duidelijke routers tegen met verder functionaliteit om het beestje 's nachts te laten downloaden ipv een veel te zware computer aan te laten.
Hebben jullie hier misschien ervaring met deze Conrad router? Qua functionaliteit is het namelijk vrij compleet. Alleen weet ik dus niet of de kwaliteit een beetje goed is. Ook lees ik in het Ziggo topic dat lang niet alles werkt met Ziggo, nog een extra factor dus.
Omdat we alles standaard hebben gehouden hebben we straks dus een Kabelrouter nodig die we achter het modem zetten van Ziggo.
Op de pricewatch zijn helaas de zoekvariabelen niet zo uitgebreid, terwijl ik wel wat "eisen" heb:
- N-wifi
- Liefst gigabit lan
- NAS functionaliteit
- Torrentfunctionaliteit (eventueel)
- Goede interface met veel opties voor bijv. NAPT
Opeens stuitte mijn vader op deze:
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=972158
Deze heeft eigenlijk alles wat ik zoek behalve dan Gigabit netwerksnelheid, maar dat is ook meer een gimmick dan echt noodzakelijk hier. Ik word alleen een beetje afgeschrikt door het eigen merk Conrad en geen groots en bekend routermerk, maar mogelijk is dit vooroordeel onterecht.
Uit de pricewatch bij de populaire producten zie ik deze ook nog staan:
pricewatch: Linksys WRT610N Simultaneous Dual-N Band Wireless Router
Met een soort netwerkbestanden-functionaliteit, helaas geen bittorrent downloadfunctie.
Ook kwam ik deze tegen
pricewatch: D-Link DIR-855 Draadloze N Gigabit-router
Veel handige dingetjes, hoge snelheid, maar weer geen bittorrent-achtige functionaliteit.
Ook op Google kom ik geen duidelijke routers tegen met verder functionaliteit om het beestje 's nachts te laten downloaden ipv een veel te zware computer aan te laten.
Hebben jullie hier misschien ervaring met deze Conrad router? Qua functionaliteit is het namelijk vrij compleet. Alleen weet ik dus niet of de kwaliteit een beetje goed is. Ook lees ik in het Ziggo topic dat lang niet alles werkt met Ziggo, nog een extra factor dus.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn