Toon posts:

50mm headphone drivers.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Case,

Ik ben in het bezit van een Technics RP-DH1200. Deze heeft 50mm drivers. Specs:
- 50 mm grote drive units
- 3,500mW Max. Input
- 5Hz-30kHz Freq. bereik
- Gevoeligheid 106 (dB/mW)

Tevens heb ik een Skullcandy Hesh. Het bekende wit/roze exemplaar. Specs:
- type: 50mm power driver
- impedantie: 32 Ohm
- maximale invoer: 400mW
- frequentiebereik: 10Hz – 18kHz

De skullcandy headphone zit prima alleen het geluid valt tegen en de frequenties limiteren de manier van luisteren. Ook overstemmen de drivers vrij simpel.

Neem als voorbeeld de technics headphone, deze heeft prima drivers van het zelfde formaat.

Concrete vraag, waar vind ik die dingen van het formaat van de technics. Ik ben niet thuis is audio componenten dus wellicht dat jullie me kunnen adviseren wat betreft drivers.

Uiteraard heb ik zelf al gezocht maar heb niet echt iets passends kunnen vinden..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2009 17:05 ]

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:17

GaMeOvEr

Is een hork.

Volgens mij zijn headphone drivers nu niet bepaald gestandariseerde dingen die je prima los ergens kunt kopen. ;)

Tenminste, ik heb nog nooit ergens los headphone drivers gezien.

Aannames zijn fataal.

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:03
Misschien bij Technics informeren of zij vervangende drivers kunnen leveren voor je Technics koptelefoon. Gewoon aangeven dat je 'm kapot hebt gemaakt en zelf weer wilt repareren.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:17

GaMeOvEr

Is een hork.

Dan is het nog maar de vraag of die drivers qua vorm überhaupt gestandariseerd zijn, en dus te modden zijn in de Skullcandy headphone. :)

Aannames zijn fataal.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:05

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ik denk dat je er beter aan doet gewoon een fatsoenlijke hoofdtelefoon te halen, scheelt je heel veel moeite en zal niet veel duurder zijn dan losse drivers te bestellen (zeker als je die Skullcandy weer verkoopt). Waarom gebruik je die Technics niet als die beter klinkt?

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Topicstarter
mr.paaJ schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 14:02:
Ik denk dat je er beter aan doet gewoon een fatsoenlijke hoofdtelefoon te halen, scheelt je heel veel moeite en zal niet veel duurder zijn dan losse drivers te bestellen (zeker als je die Skullcandy weer verkoopt). Waarom gebruik je die Technics niet als die beter klinkt?
Hier heb ik natuurlijk geen drol aan. Ik heb een fatsoenlijke hoofdtelefoon, de Technics. Maar de skullcandy is stijlvoller en zit prima, zoals ik al aangaf. Daarentegen kan ik, zoals je zelf snapt denk ik, maar 1 headphone per keer opzetten. Dus snap de vraag waarom niet een fatsoenlijke headphone niet echt...

Plus, als ik die skullcandy verkoop, heb ik geen headphone meer om die drivers in te plaatsen... 8)7
GaMeOvEr schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:24:
Dan is het nog maar de vraag of die drivers qua vorm überhaupt gestandariseerd zijn, en dus te modden zijn in de Skullcandy headphone. :)
Ik ga even technics mailen...misschien dat zij dat kunnen. Overgens wat betreft standaardisering. 50mm is 50mm de hoogte is niet intressant.

Mocht er toch iemand zijn die die ergens los kan krijgen...ben nog steeds geintresseerd!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2009 16:47 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:26

BHQ

Tsja.. Skullcandy is aardig inferieur imho :X

Maar zelfs al heb je degelijke drivers, dan is met maar de vraag of die proper gaan klinken. Je zit wel met de grootte van de klank'kast'.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 15:20
Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:13:
[...]

Hier heb ik natuurlijk geen drol aan. Ik heb een fatsoenlijke hoofdtelefoon, de Technics. Maar de skullcandy is stijlvoller en zit prima, zoals ik al aangaf. Daarentegen kan ik, zoals je zelf snapt denk ik, maar 1 headphone per keer opzetten. Dus snap de vraag waarom niet een fatsoenlijke headphone niet echt...

Plus, als ik die skullcandy verkoop, heb ik geen headphone meer om die drivers in te plaatsen... 8)7
Volgens mij bedoelt hij dat je misschien beter eens kunt kijken naar een andere headphone die er ook goed uit ziet, comfortabel zit maar dan dus wel goed klinkt. Dan heb je de skullcandy dus niet meer nodig (evenals drivers of en technics ook niet)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:05

mr.paaJ

generatie cmd+z

't was niet vijandig bedoeld hoor, ik vraag me gewoon af waarom je niet gewoon die Technics gebruikt. In het beste geval eindig toch ook met de sound van de Technics, als alles gewoon past en als de vorm van de klankkast niet het geluid aanpast.

... en wat ShittyOldMan ook zegt dat ik denk :)
geen geld uitgeven aan nieuwe drivers + Skullcandy verkopen = meer geld voor een andere die wel aan je geluidswensen voldoet.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:51

mr_petit

opperprutser

Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:13:
[...]

Ik ga even technics mailen...misschien dat zij dat kunnen. Overgens wat betreft standaardisering. 50mm is 50mm de hoogte is niet intressant.
eeuhhh ja.... 50mm is een (benadering) van de grootte van het membraam.
Dat is natuurlijk niet het bevestigingssysteem van de driver. (veelal zijn drivertjes gewoon in de beugelschelpen vastgelijmd)

Maar met een hamer past natuurlijk alles :+

[ Voor 11% gewijzigd door mr_petit op 29-08-2009 17:25 ]

"man is not truly one, but truly two,"

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-02 00:15

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Je zou idd kunnen proberen om bij technics die drivers te bestellen. Maar haal ze allebei open en kijk of het gaat passen. Ga er niet van uit dat die 50mm betekent dat ze hetzelfde zijn.

Assumption is the mother of all fuckups. ;)

Verwijderd

Topicstarter
mr.paaJ schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 17:15:
't was niet vijandig bedoeld hoor, ik vraag me gewoon af waarom je niet gewoon die Technics gebruikt. In het beste geval eindig toch ook met de sound van de Technics, als alles gewoon past en als de vorm van de klankkast niet het geluid aanpast.

... en wat ShittyOldMan ook zegt dat ik denk :)
geen geld uitgeven aan nieuwe drivers + Skullcandy verkopen = meer geld voor een andere die wel aan je geluidswensen voldoet.
Excuse me, verkeerd begrepen. Besides ik heb de technics drivers al in die skullcandy gehad. Dat is dus niet het probleem. Alleen ik wil nog een setje van die dingen hebben. Het geluid gaat er overigens stevig op vooruit.

Ik zorg dat technics maandag mn mail heeft ;) Ik hou me nog steeds aanbevolen voor "de headphone drivers winkel"!
Pagina: 1