Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe bepaal ik de juiste voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views

• Stown
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-10 14:24
Ik zat laatst te denken, je hebt voedingen van 350 Watt, 500 Watt en nog veel meer soorten. Maar eigenlijk heb je toch altijd wat stroom over, want je kunt toch nooit precies controleren hoeveel je pc nou eigenlijk nodig heeft. Stel je wilt zo min mogelijk stroom verbruiken op je pc, laten we zeggen ook precies rekening houden met de soort voeding als je een pc samenstelt/bouwt. Kan iemand mij vertellen hoe ik daar dan achter kom, hoeveel ik dan nodig heb? En wat is normaal voor een huis/tuin pc? Ik schat 350 Watt /400 Watt.

Alvast bedankt

[ Voor 10% gewijzigd door Stown op 26-08-2009 02:12 ]

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Je kunt erachter komen door informatie te zoeken. Dan vind je hoogstwaarschijnlijk Welke voeding heb ik nodig? Deel 22.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Hier staat genoeg om je beetje verder te helpen: Welke voeding heb ik nodig? Deel 22 :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Dat is afhankelijk van de onderdelen in je pc... Tel alle vermogens bij elkaar op en je hebt het antwoord.

Zo verbruikt een Pentium 4 M 35 Watt (Joule/sec) en een normale Pentium 4 zo'n 90 Watt.

Harde schijven en andere draaiende dingen verbruiken ook veel...

Als je twee harde schijven hebt, twee videokaarten, twee drives en een quad core heb je toch wel 500 watt nodig.

Het vermogen/wattage op je voeding geeft dus capaciteit aan, en verder niets.

Dit topic is gesloten.