Toon posts:

Opgelicht help wat moet ik nu doen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.316 views

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, maar ik weet niet waar ik terecht kan met dit probleem waarmee ik nu zit dus stel ik hem maar hier. Zou iemand contact met mij op kunnen nemen a.u.b.

Ik heb enige tijd geleden (30-06-09) zaken gedaan met deze menner: [Verwijderde gebruiker]

Dit was de advertentie waarom het ging: V&A aangeboden: N280GTX-T2D1G-OC MSI

Hij ging akkoord met het bod van 190 euro dat ik hem bood, hij heeft me al zijn gegevens gemaild adres/rekening nummer. Ik koos ervoor dat die het product via de post ging verzenden en daarmee ging die akkoord. Enige dagen later (03-07-09) kwam die aan met een smoes van "Ik heb hem gister uit mijn systeem gehaald, en er viel een onderdeeltje uit de kaart, een condensator...
tijdens het inpakken en dat hij kapot is.."

Goed dit vond ik geen probleem want hij wou de 190 euro terug storten op mijn rekening en hiermee ging ik akkoord. Op 09-07-2009 ontving ik maar 100 euro van deze meneer omdat hij weer eens aankwam met een smoes van dat hij financiële problemen heeft ofzo.... En hij heeft me beloofd dat die het een week later de resterende 90 euro op mijn rekening zou storten en dan was alles klaar. Ik heb een week later gewacht en heb niets op mijn rekening gekregen. Ik heb 'm een e-mailtje terug gestuurd maar daar reageerde die niet op. Ik heb hem nog een laatste e-mailtje gestuurd op 19-07-09, maar daar reageerde die niet op. Ik dacht misschien is deze meneer op vakantie ofzo.

Ik ben zelf 20 juli op vakantie gegaan en dacht dat de meneer het geld wel terug zou storten als ik terug ben van vakantie maar nu immers 4 weken later hoor ik nog steeds niets meer van die meneer terwijl hij nog steeds actief is op deze site !

Hij biedt hier een Gamepc aan met de kaart die die aan mij had verkocht en die zogenaamd kapot is...... V&A aangeboden: GamePC q9400, 280gtx, p5b, 6gb, raptor hd

Wat moet ik nu doen ? ik heb zijn adres ik kan wel een bezoekje langs brengen, maar ik denk dat dat slecht zal aflopen met een van ons. Of moet ik aangifte doen ? zo ja ik weet niet hoe ?

Nogmaals Sorry ik weet dat ik de vraag hier niet mag stellen maar ik weet niet waar ik hem anders moet stellen.

kan iemand contact met me opnemen dit is mijn e-mail adres weg

[ Voor 0% gewijzigd door TERW_DAN op 25-08-2009 20:43 ]

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:38
Bezoekje brengen... Zou ik niet doen, levert alleen maar problemen op. (Doe je het wel, vergeet de knokploeg niet. :7 )

Aangifte lijkt me het handigst? Gewoon even langs het politiebureau gaan.

Verwijderd

Maak even je eigen e-mail adres spam-proof (zoals het er nu gaat ga je spam krijgen).

Kan je a.d.h.v. zijn adres geen telefoonnummer achterhalen (of heb je dat misschien al) en hem eens opbellen? In zijn nieuwe ad staat weer het verhaal van financiële tekorten, maar het lijkt mij inderdaad dat je al lang genoeg hebt gewacht en dat er in de tussentijd best wel ergens 90 euro weg te halen geweest moet zijn.

Voor aangifte ga je naar het politiebureau :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2009 20:21 ]

Verwijderd

Deze persoon heeft wel een mooie reactie :)
ik heb keihard finaciele tekorten |:(
ik ben echt superblij met het systeem,
hij is net gebouwd en draait echt alleees
doet wat een pc voor mij moet doen, maar ik heb gewoon even geen keuze..
helaas pindakaas (voor mij)
Als je deze reactie analyseert kan je denk ik wel zeggen dat dit een verdachte advertentie is.

Gewoon naar het politiebureau gaan inderdaad en zoveel mogelijk gegevens meenemen die je hebt (emails, telefoonnummers, rekeningnummers, t.net V&A link KOPIE?, ...)

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-02 08:42
Zeker aangifte doen. Het helpt misschien niet direct, maar is wel belangrijk als deze gast de truc vaker uithaalt. (En voor de statistieken ook niet onbelangrijk).

Verder moet je proberen zo veel mogelijk gegevens proberen te verzamelen. Als het even kan naam/adres. Dan kun je hem een juridische / juridisch klinkende brief sturen. Vaak helpt dat al.

Verder alles wat je doet goed bijhouden.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties allemaal :)

Ik heb al zijn gegevens al behalve zijn 06. Ik heb zijn adres en naam/achternaam/rekening nummer.

Dus het beste is gewoon aangifte te doen ? hoe moet ik al deze materiaal naar de politie bureau brengen ?

alvast bedankt.

Verwijderd

Zo byzar .Daarom ben ik altyd zo bang zaken te doen .Ik denk dat je geluk heb nog 100 piek terug gekregen te hebben ,maar je hebt toch zoiets als storneren bij de bank? binnen 30 dagen kan je geld ,dat je hebt overgemaakt laten storneren? Ik ben niet zo rijk als jij dus als het mij was overkomen ,wasik in alle staten en zou ik inderdaad ,de "beste "meneer opzoeken samen met "walter".Walter is mijn vriendje ,die ik ooit bij mijn baan bij de politie heb "gevonden "in een lade. Maar hij komt pas te voorschijn als ik hem ook daad werkelijk durf te gebruiken.En om nu voor 100 piek iemand te confronteren met "walter",kan soms verkeerd aflopen.Maar goed,ga voor je recht KURAC assertief zijn ,en pak die oplichter.Ik haat oplichters :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:25:
Ik heb al zijn gegevens al behalve zijn 06. Ik heb zijn adres en naam/achternaam/rekening nummer.
Wat dacht je van weg (bron: V&A aangeboden: Samsung 2443Bw )

[ Voor 3% gewijzigd door TERW_DAN op 25-08-2009 20:44 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:26:
Zo byzar .Daarom ben ik altyd zo bang zaken te doen .Ik denk dat je geluk heb nog 100 piek terug gekregen te hebben ,maar je hebt toch zoiets als storneren bij de bank? binnen 30 dagen kan je geld ,dat je hebt overgemaakt laten stornren?
En om dat maar weer eens uit de wereld te helpen... storneren kun je alleen een automatische incasso en géén betalingsopdracht die je zelf maakte.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:26:Walter is mijn vriendje ,die ik ooit bij mijn baan bij de politie heb "gevonden "in een lade. Maar hij komt pas te voorschijn als ik hem ook daad werkelijk durf te gebruiken.En om nu voor 100 piek iemand te confronteren met "walter",kan soms verkeerd aflopen.
Ik mag niet flamen op GoT. :X

[ Voor 29% gewijzigd door Guardian Angel op 25-08-2009 20:31 ]

ARME AOW’er

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Eigen rechter spelen is niet slim, helemaal niet met een pistool zoals qwerty1971 aangeeft. Vraag me af wat hem bezield.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij niet zozeer om die 90 euro, het gaat mij erom dat ik deze forum vertrouw en ik nooit zaken doe via marktplaats. Ik word er zo agressief van dat iemand mij heeft opgelicht dat ik wel een woede uitbarsting kan krijgen. Ik haat ook OPLICHTERS ! ik dacht dat je ze hier niet had op tweakers, maar je blijft van die mensen houden......

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Gewoon het hele verhaal uitleggen, onderbouwen met mails (die je hebt uitgeprint en hebt meegenomen) etc etc. Zorgen dat je alles chronologisch uit legt en bewijzen overhandigd. (bankafschrift enzo)

* EWK doet tegenwoordig (namens zijn werk) meerdere malen per week aangifte

Hoi!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:53
per fiets?
Envelop vullen met uitgeprinte mails en dergelijke. Bel desnoods eerst even het bureau en vraag wat ze graag willen hebben, dan hoef je maar 1 keer te fietsen.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• wezzley
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 21:07
Storneren kan alleen als een bedrijf iets (onterecht) van jouw rekening heeft geincasseerd. in dit geval is dit niet mogelijk daar de TS het zelf heeft overgemaakt.

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Zo byzar .Daarom ben ik altyd zo bang zaken te doen .Ik denk dat je geluk heb nog 100 piek terug gekregen te hebben ,maar je hebt toch zoiets als storneren bij de bank? binnen 30 dagen kan je geld ,dat je hebt overgemaakt laten storneren? Ik ben niet zo rijk als jij dus als het mij was overkomen ,wasik in alle staten en zou ik inderdaad ,de "beste "meneer opzoeken samen met "walter".Walter is mijn vriendje ,die ik ooit bij mijn baan bij de politie heb "gevonden "in een lade. Maar hij komt pas te voorschijn als ik hem ook daad werkelijk durf te gebruiken.En om nu voor 100 piek iemand te confronteren met "walter",kan soms verkeerd aflopen.Maar goed,ga voor je recht KURAC assertief zijn ,en pak die oplichter.Ik haat oplichters :(
Ehh. :? 8)7

Misschien kun je hem een mailtje doen dat je aangifte gaat doen als hij het niet binnen enkele dagen overmaakt? Daarin ook vermelden dat je al z'n gegevens hebt.

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:05

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Wat lul jij stom zeg. Als je een agent was dan had je een normaal salaris waarvoor 100 euro het (mis)gebruik van een dienstwapen niet echt mee in verhouding staat.

Als de leeftijd in je profiel juist is dan vind ik je een echt sneu figuur. Alsof dit het ergste is wat je in het leven kan overkomen. Van iemand uit 71 zou je toch meer levenservaring verwachten...
Het gaat mij niet zozeer om die 90 euro, het gaat mij erom dat ik deze forum vertrouw en ik nooit zaken doe via marktplaats. Ik word er zo agressief van dat iemand mij heeft opgelicht dat ik wel een woede uitbarsting kan krijgen. Ik haat ook OPLICHTERS ! ik dacht dat je ze hier niet had op tweakers, maar je blijft van die mensen houden......
Mensen met geld problemen zijn gevaarlijk. Zeker als deze mensen dure spullen aanbieden....

[ Voor 15% gewijzigd door swtimmer op 25-08-2009 20:34 ]

Verwijderd

jelmervos schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:28:
Eigen rechter spelen is niet slim, helemaal niet met een pistool zoals qwerty1971 aangeeft. Vraag me af wat hem bezield.
Wie heeft het over een pistool? Ik niet :? Je mag in nederland niet bedreigen ,dat is strafbaar :) dus..iemand oplichten voor 100 euro mag ook niet. Voor verboden wapen bezit krijg je max 6 maanden ,maar het kan wel je leven redden .Crimminelen van vandaag ,zijn niet meer van gisteren.En geloof het of niet de enigste taal die de harde jongens spreken ,is echt geen BASIC ,of pascal ,maar de woorden die mijn vriend "walter uitspreekt"Dit is een tweakers forum ,en ik wou eigenlijk alleen iets zeggen over storneren ,maar dwaalde ff af,omdat ik een hekel aan misdaad heb. :*)

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

@ rutgerlak bedankt voor de 06 helaas neemt hij niet op :( ik probeer het strax/morgen opnieuw, en ik ga hem nog een laatste mailtje sturen en dan ben ik het echt zat, want ik zie dat hij in de tussentijd nog actief is geweest op deze forum. Hopelijk vallen niet nog meer mensen in zijn vallen zoals ik ! dit moet echt recht worden gezet op tweakers.

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:25:
Bedankt voor jullie reacties allemaal :)

Dus het beste is gewoon aangifte te doen ? hoe moet ik al deze materiaal naar de politie bureau brengen ?

alvast bedankt.
Z'n 06 staat in die andere advertentie: [mb]weg[/mbr] ;)

ik neem aan dat ik die gewoon mag posten als hij hem zelf ook op T.net post.

spuit11. :/

[ Voor 3% gewijzigd door TERW_DAN op 25-08-2009 20:53 ]

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Strikie

Athletics

Waarschijnlijk leest hij zijn mails gewoon, je kan een laatste poging wagen door hem te mailen met het verzoek direct te betalen. Je stuurt een linkje naar dit topic en je vertelt hem dat je er anders politiewerk van maakt.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• Bobmeister
  • Laatst online: 13:38
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:22:
Deze persoon heeft wel een mooie reactie :)

[...]

Als je deze reactie analyseert kan je denk ik wel zeggen dat dit een verdachte advertentie is.
Waar heb je dat dan vandaan? :p

Maar ik zou inderdaad geen vrienden meenemen die Walter heten. Bel hem eens. Kijk wat hij heeft te zeggen en vraag wanneer hij de 90 euro gaat overmaken. Eerst vriendelijk blijven! Hangt hij op en neemt hij niet meer op. Hup naar de politie ermee! Doen die ook niks dan (zou ik persoonlijk, vooral om zulke bedragen) naar eigen middelen en wat sterke vriendjes grijpen. Maar dat is wel erg eh, fout en het absolute laatste redmiddel. :+ Hij komt zijn afspraken gewoon niet na!

edit;//

doe dat ook maar niet :p Eerst een rechtszaak!

[ Voor 4% gewijzigd door Bobmeister op 25-08-2009 20:40 ]

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Stuur hem een mail met daarin duidelijk dat hij nog vijf dagen krijgt om te zorgen dat het geld op jouw rekening is bijgeschreven, en dat hij je anders geen keuze geeft dan hiervan aangifte te doen. Bel hem op zijn 06 om hem op deze mail te attenderen. Reageert hij niet, of krijg je géén geld gestort, dan aangifte doen, en met de correspondentie onder de arm het politiebureau binnen lopen, dat scheelt een hoop tijd als je daar zit. Maak ook z.s.m even mirrors van de advertenties en dergelijken.

Storneren is enkel mogelijk bij automatische incasso, niet bij een expliciet verleemde toestemming voor het overmaken van geld.

Overigens vindt ik het nogal wat om zonder enig bewijs de verkoper van dit product gelijk bij naam en toenaam te noemen. Misschien even maskeren...

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-02 18:15

Metzie

Nyaano !

Tja, je kan diverse dingen doen, ik denk dat dit volgende scenario redelijk realistisch is:

1. Hem bellen en hem netjes vragen het geld over te maken.
2. Hem bellen en hem dringend verzoeken het openstaande bedrag over te maken, omdat je anders sancties onderneemt.
3. Hem aangetekend, schriftelijk in gebreke stellen.
4. Aangifte doen bij de politie.
5. Civiele rechtzaak tegen hem aanspannen.

Dit laatste punt (civiele rechtzaak) hoeft volgens mij niet eens zo lastig te zijn. Zie deze postbus 51 publicatie.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:05

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Metzie schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:38:
Tja, je kan diverse dingen doen, ik denk dat dit volgende scenario redelijk realistisch is:

1. Hem bellen en hem netjes vragen het geld over te maken.
2. Hem bellen en hem dringend verzoeken het openstaande bedrag over te maken, omdat je anders sancties onderneemt.
3. Hem aangetekend, schriftelijk in gebreke stellen.
4. Aangifte doen bij de politie.
5. Civiele rechtzaak tegen hem aanspannen.

Dit laatste punt (civiele rechtzaak) hoeft volgens mij niet eens zo lastig te zijn. Zie deze postbus 51 publicatie.
We hebben het wel over juli.... Opzich heeft die meer dan een maand de tijd gehad om geld over te maken. Wat mij betreft dan gewoon gevalletje aangifte en dan zien of meneer wel wil meewerken.

• RoadRunnerRik
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-02 22:26
Het klinkt misschien gek maar ik neem aan dat admins of hoe die mensen heten die deze site in de gaten houden. Kunnen checken vanaf waar er word in gelogt onder welke (gebruikers) naam. Zo kan je lijkt mij ook makkelijk checken of hij vanaf 1 adres bezig is of van meerderen.

* Is maar een idee*

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

dicht voor onderhoud

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hardstyle4Me schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:41:
Het klinkt misschien gek maar ik neem aan dat admins of hoe die mensen heten die deze site in de gaten houden. Kunnen checken vanaf waar er word in gelogt onder welke (gebruikers) naam. Zo kan je lijkt mij ook makkelijk checken of hij vanaf 1 adres bezig is of van meerderen.

* Is maar een idee*
En dat zijn zaken die we zonder gerechterlijk bevel niet vrij mogen geven.

Neem \[V&A] Bedrogen? eens door voor tips.
Voor de duidelijkheid, het posten van persoonsgegevens is hier niet de bedoeling (ook al heeft de persoon deze zelf al ergens neergezet).

Omdat dit topic niet in PMG thuishoort gaat het op slot. Aan te raden is gewoon naar de politie te gaan. Zij zijn degene die je verder kunnen helpen.

[ Voor 14% gewijzigd door TERW_DAN op 25-08-2009 21:10 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.