Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 16:02

Saven

Administrator

Topicstarter
Hello alle Tweakers.
Zoals een aantal van jullie weten heb ik laatst mijn Dell Studio XPS 16 laptop ontvangen. Meteen die dag netjes een refund aangevraagd omdat ik de Windows en Works licentie heb geweigerd.

Na bijna een week en 3 mailtjes verder nog niks van hun te horen gekregen hebben ben ik maar eens gaan bellen. Ik ben serieus anderhalf uur bezig geweest met verschillende mensen hoe dit nou opgelost moet worden, en net kreeg ik het 'verlossende' woord van een kerel die ik daar ken dat het volgens dell geen recht was, en omdat het teveel voorkwam de laatste tijd, ze daar niet meer aan doen.

Dit terwijl toch echt in hun algemene voorwaarden staat dat binnen 7 dagen de licentie mag worden geweigerd zodat er een refund plaats kan vinden als ik mij niet vergis. Staat in iedergeval in de voorwaarden van Microsoft:
http://download.microsoft...875-8153-889cf5105718.pdf

Maargoed, omdat Dell dus niet mee wil werken ben ik Microsoft maar eens gaan bellen, aangezien in hun algemene voorwaarden staat dat als de OEM niet zo mee wil werken, ik bij hun kan gaan klagen als het ware.

Ook hier wisten ze nergens van zogenaamd......

Ik erger me nu best wel :') Kan iemand mij vertellen wat ik het beste kan doen om dit met zo min mogelijk gezeur op te gaan lossen?
Mocht het nodig zijn dan heb ik genoeg financiele middelen voor een eventuele rechtzaak, maar dan echt als allerlaatste optie.

[ Voor 7% gewijzigd door Saven op 25-08-2009 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 08:37
Doe je beklag op het Dell forum in de USA. Dat wil soms nog helpen, vaak wordt je case dan bij iemand wat hoger op de lader onder de aandacht gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Tja, het blijft lastig, zo'n refund te krijgen. Er is zelfs een topic over.

Ik heb zelf een soortgelijke ervaring met HP, en het maar opgegeven. Als jij de tijd, moeite en geld wilt investeren om je refund te krijgen, bewonder ik dat zeer, maar ben bang dat het de frustratie niet waard is.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Omdat dit toch een los geval is met een probleem apart heb ik dit topic gemaakt. Lijkt me handiger dan in het topic.
Dus zou je deze open willen laten :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 09:54

Rannasha

Does not compute.

Ik zou Dell contacten per aangetekende brief. Brieven worden vaak serieuzer behandeld dan mails of telefoontjes. En stuur de brief aangetekend zodat ze het ding niet in de prullenbak kunnen gooien met als excuus "Welke brief? Wij hebben nooit iets ontvangen." Leg in je brief duidelijk uit welke stappen je hebt ondernomen, voeg eventueel kopietjes van je mails toe. Tegen de tijd dat de brief aankomt zul je wellicht al voorbij de 7 dagen limiet zijn, dus laat duidelijk blijken dat je op tijd de refund hebt aangevraagd, maar dat dingen door Dell vertraging opgelopen hebben.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Het probleem is is dat ik helemaal geen mailtjes van Dell heb ontvangen om die er bij te kunnen doen. Ik heb gemaild via het contact formulier op de website

edit: net nog een keer met MS gebeld, en zij stellen omdat het om een OEM licentie gaat, de windows licentie onderdeel van het systeem is, dus dat ik dan ook de machine zelf weiger ofzo 8)7

[ Voor 38% gewijzigd door Saven op 25-08-2009 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je hebt een antwoord kunnen lezen, dat antwoord kan je waarschijnlijk alsnog opvragen? Print screen maken dan. Ook je contact met Microsoft vermelden, mits het schriftelijk is. En verwijzen naar de PDF van Microsoft.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Ik heb echt helemaal niks gekregen van Dell na mijn mailtjes, en het contact met Microsoft is ook alleen maar telefonisch geweest.

Dus als Dell dat niet meer zou doen, zouden ze op zijn minst toch kunnen terugmailen dat ze daar niet meer aan doen? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:17
Dan ook inderdaad de laptop maar weigeren en retourneren? Wet koop op afstand.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Mocht het nodig zijn dan heb ik genoeg financiele middelen voor een eventuele rechtzaak, maar dan echt als allerlaatste optie.
Een rechtzaak? Hoeveel verwacht je dan te krijgen van Dell? Een MS Works OEM kost 20 euro ofzo.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:57
coyote1980 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:25:
Dan ook inderdaad de laptop maar weigeren en retourneren? Wet koop op afstand.
Dan betaal je nog wel de retourkosten a 29,- euro.
Saven schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:04:
Het probleem is is dat ik helemaal geen mailtjes van Dell heb ontvangen om die er bij te kunnen doen. Ik heb gemaild via het contact formulier op de website

edit: net nog een keer met MS gebeld, en zij stellen omdat het om een OEM licentie gaat, de windows licentie onderdeel van het systeem is, dus dat ik dan ook de machine zelf weiger ofzo 8)7
MS Nederland praat poep. Deze hele refund regeling gaat juist om OEM software.

Maar goed, de oplossing van je probleem is Dell te zijn op hun eigen AV, helemaal onderaan staat:
Dell heeft geen invloed of controle over de inhoud en toepasselijkheid van voorwaarden van derden. Indien u de voorwaarden voor het gebruik van de Software weigert te aanvaarden en als u een consument bent, accepteert Dell gedurende 7 werkdagen na de datum van aflevering van de Software retournering daarvan en zal Dell de daarvoor door u betaalde prijs terugbetalen. Deze mogelijkheid bestaat alleen dan indien het gaat om Software in een computer of indien de Software als een apart product is geleverd. Ontbinding is uitsluitend mogelijk voor Software waarvan de zegel niet is verbroken.
Ze zijn gebonden door hun eigen regels en mogen je niet weigeren. Kortom, of nog een keer bellen of schriftelijk refund aanvragen. Zorg er wel voor dat je kunt bewijzen binnen 7 dagen gereageerd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
croxz schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:48:
[...]

Dan betaal je nog wel de retourkosten a 29,- euro.

[...]

MS Nederland praat poep. Deze hele refund regeling gaat juist om OEM software.

Maar goed, de oplossing van je probleem is Dell te zijn op hun eigen AV, helemaal onderaan staat:

[...]

Ze zijn gebonden door hun eigen regels en mogen je niet weigeren. Kortom, of nog een keer bellen of schriftelijk refund aanvragen. Zorg er wel voor dat je kunt bewijzen binnen 7 dagen gereageerd te hebben.
Ja thnx voor die laatste link, die zocht ik idd
Enige probleem is dat de bestelling op naam van een (niet bestaand) bedrijf is gedaan. dat komt omdat een kennis van mij daar dat ding aan mij heeft verkocht, maar hij doet eignelijk alleen maar zakelijke bestellingen.

gelukkig staat er 7 werkdagen. dus heb nog 2 dagen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Saven op 25-08-2009 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
Maak een printscreen van die link! Voeg hem bij je brief of iets dergelijks, zodat ze er in elk geval niet omheen kunnen dat ze dat claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

en als u een consument bent
Saven schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:27:
Enige probleem is dat de bestelling op naam van een (niet bestaand) bedrijf is gedaan. dat komt omdat een kennis van mij daar dat ding aan mij heeft verkocht, maar hij doet eignelijk alleen maar zakelijke bestellingen.
Oei. Succes.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
[...]

Dus je doet aan schriftvervalsing en dan durf je nog een refund te vragen? Het moet niet gekker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 12:21

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Die vriend van jouw trekt dus het eind van het jaar even mooi 19% btw af op een laptop die die niet gebruikt, fraai is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Die 7 dagen staat voor zover ik zie nadrukkelijk onder 'consumenten'. Een aankoop door een bedrijf - bestaand of niet - valt daar niet onder... Ook bij garantie zal Dell je kunnen verwijzen naar dat niet bestaande bedrijf aangezien zij het jou verkocht hebben en jij dus geen overeenkomst met Dell hebt. Dan mag je hopen dat 'je vriend' (fijne vriend...) de garantie voor je wil indienen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2009 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
0X55AA schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:48:
[...]

Dus je doet aan schriftvervalsing en dan durf je nog een refund te vragen? Het moet niet gekker worden.
Nee ik weet niet precies hoe het ging, maar er staat een soort bedrijfsnaam boven wat mijn bedrijf zogenaamd zou moeten zijn :P
Maar dat kan ook gedaan zijn voor de EPP korting.

Mevrouw uit india zei namelijk dat het om een zakelijke bestelling ging :X

Alles is via de telefoon gegaan, die kerel die ik aan de telefoon had kende ik. En die had alles voor mij geregeld incl extra kortingingen.

edit: ik besef mij net dat dat voor de EPP is. toen ik mijn eerste laptop online bestelde met EPP korting moest ik ook het bedrijf invullen waar ik werkte, en dat stond toen ook op de factuur boven mijn eigen naam

[ Voor 26% gewijzigd door Saven op 25-08-2009 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je zakelijk hebt gekocht (op een bedrijfsnaam) dan kun je niks retourneren en geld ook de wet kopen op afstand niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

EPP is niet zakelijk. Ik heb ook een Dell prive laptop gekocht met EPP korting van het werk. Het heet ook "Aankoopprogramma voor werknemers"

[ Voor 23% gewijzigd door jelmervos op 25-08-2009 21:15 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:04:
Als je zakelijk hebt gekocht (op een bedrijfsnaam) dan kun je niks retourneren en geld ook de wet kopen op afstand niet.
Bij mijn eerste bestelling was het precies hetzelfde :')
Maar ik zal morgen nog eens bellen, kijken of ik een wat hoger iemand aan de telefoon kan krijgen
Pagina: 1