Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aanschaf kleuren laserprinter

Pagina: 1
Acties:

• josjos
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-12-2023
Beste Tweakers,

Momenteel print ik met 2 Canon IP4500 inktjetprinters ongeveer 1000 pagina's per week.
Ik vul de cartridges zelf bij met potten van 250 ml.
Prijzen:
Zwart 26 ml (500 pagina's) (PGI-5B) origineel: 15 euro bijvulprijs: 5 euro
Geel 13 ml (+/-630 pagina's)(CLI-8Y) origineel: 13 euro bijvulprijs: 3 euro

Ik ben het bijvullen alleen zat omdat de lekbak telkens volzit en deze printers (natuurlijk) niet gemaakt zijn voor deze hoeveelheid printjes. (vingers worden er ook aardig vies van ;))
Ik ben daarom op zoek naar een goede kleuren laserprinter die bij te vullen is, omdat bijvullen van een inktjet goedkoper is dan nieuwe blokken kopen voor een laser.

Iemand ervaring met bijvullen van lasers? Prijzen? Type printer? en waar de bijvulspullen te koop?

Alvast bedankt!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-11 15:29
josjos schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:22:
Beste Tweakers,

Momenteel print ik met 2 Canon IP4500 inktjetprinters ongeveer 1000 pagina's per week.
Ik vul de cartridges zelf bij met potten van 250 ml.
Prijzen:
Zwart 26 ml (500 pagina's) (PGI-5B) origineel: 15 euro bijvulprijs: 5 euro
Geel 13 ml (+/-630 pagina's)(CLI-8Y) origineel: 13 euro bijvulprijs: 3 euro

Ik ben het bijvullen alleen zat omdat de lekbak telkens volzit en deze printers (natuurlijk) niet gemaakt zijn voor deze hoeveelheid printjes. (vingers worden er ook aardig vies van ;))
Ik ben daarom op zoek naar een goede kleuren laserprinter die bij te vullen is, omdat bijvullen van een inktjet goedkoper is dan nieuwe blokken kopen voor een laser.

Iemand ervaring met bijvullen van lasers? Prijzen? Type printer? en waar de bijvulspullen te koop?

Alvast bedankt!
Het lijkt me niet dat je toners zo bij kan vullen als inktcartridges.

Wat voor kleurenprinters heb je wellicht al op het oog? :)

-edit-

Kleinzakelijke kleurenlaserprinter advies

[ Voor 3% gewijzigd door Keiichi op 25-08-2009 10:24 ]

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• josjos
Kleurenlasers zijn bij te vullen is mijn verteld, en een inktshop hier in de buurt doet het ook maar word daar niet wijs uit hun verhaal.
Ik heb gehoord dat HP moeilijk navulbaar is. Onki schijnt wel goed navulbaar te zijn.

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-11 16:59

Lulukai

God's gift to women

Voor zover ik weet bestaan er geen laserprinters die echt gemaakt zijn om bijgevuld te worden. Je kan wel de toners openboren en er poeder indoen, maar dit is natuurlijk op eigen risico.

.

• josjos
ruyckske schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:27:
Voor zover ik weet bestaan er geen laserprinters die echt gemaakt zijn om bijgevuld te worden. Je kan wel de toners openboren en er poeder indoen, maar dit is natuurlijk op eigen risico.
Het bijvullen van inkjetprinter is ook met eigen risico maar is altijd goedgegaan.
Navullen van laserprinters is wel degelijk mogelijk.

• Keiichi
  • Laatst online: 29-11 15:29
Maakt het risico van heel je printer te slopen het voordeel van navullen van toners, ook voordeliger?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• josjos
Keiichi schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:27:
Maakt het risico van heel je printer te slopen het voordeel van navullen van toners, ook voordeliger?
Ja,
1cent prijsverschil per afdruk zou betekenen:
1cent x 1000 pagina per week = 10 euro
Printer ongeveer 400 euro, dus zou ik van het verschil al na 40 weken een nieuwe printer kunnen kopen MOCHT het fout gaan....

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:06
Kijk eens op www.printer.com Daar kan je je verbruik ingeven, en hij berekent de beste investering...

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Het navullen van casettes is prima mogelijk bij een laserprinter. Het enige euvel is dat een drum van een goedkope laser vaak de levensduur heeft van een toner casette. Houdt bij je aanschaf hier dus rekening mee.

• josjos
Xander2000 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:57:
Het navullen van casettes is prima mogelijk bij een laserprinter. Het enige euvel is dat een drum van een goedkope laser vaak de levensduur heeft van een toner casette. Houdt bij je aanschaf hier dus rekening mee.
Oke, heb je een aanrader of ervaring van iets?

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-11 16:59

Lulukai

God's gift to women

Bestaan er trouwens geen printers met een inktreservoir die echt gemaakt zijn om bij te vullen?

.

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 15:05
ruyckske schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:37:
Bestaan er trouwens geen printers met een inktreservoir die echt gemaakt zijn om bij te vullen?
De printerboeren verdienen geld aan inkt cartridges. Als ze dat doen dan schieten ze zichzelf in de voeten ermee. Al die navul tokotjes is leuk voor de consument maar is funest voor de printer boer. Aan printers verdienen ze geen hout.

Kijk eens naar het Gemini programma van Epson. Dan betaal je per afdruk en doet Epson zelf de onderhoudt van de printer en vervangt ook zelf de cartridges / toner, zonder dat je daar voor betaald. Ik weet alleen niet of dat ook voor kleuren lasers is, dat zou je even na moeten gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door silentsnake op 25-08-2009 15:48 ]

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

josjos schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:35:
[...]

Oke, heb je een aanrader of ervaring van iets?
Ik heb een half jaar geleden de keuze moeten maken tussen een kleuren inkjet of laser. Voor mijn specifiek gebruik ben ik voor een inkjet gegaan. En dat is omdat de drums van kleuren lasers duur blijven. Zoek maar eens een goedkope Samsung CLP315 kleuren laser op (138e destijds). Imitatie toners zijn goed en relatief goedkoop beschikbaar. Hervullen was nogal een hassle meen ik. Enkel ging de drum erg kort (6000 pgs kleur) mee en is vaak net zo duur als de printer. De keuze is specifiek voor jouw printgedrag en moet je zelf maken.

Bij mijn weten blijft een goedkope Brother ongeevenaard. Toner is hervulbaar en drums gaan relatief lang mee en zijn niet bijster duur. Maarja, enkel z/w.

[ Voor 10% gewijzigd door Oyster op 25-08-2009 15:52 ]

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Tsja, je kan ook een solid-ink printer kopen. Daar vallen de prijzen van printen behoorlijk mee, voor een xerox phaser 8560 printer kost het iets van 60 euro per 6 blokjes en daar kan je ruim 6000 printjes mee maken. met papier-kosten er bij zit je dan op iets van 2-3 cent per printje. Ik denk een stuk lager dan de maker-kosten voor de inkt en dergelijke en het ziet er goed uit (alleen misschien een beetje duurder dan de vuller-kosten voor inkt...weetniet)

Copy.com

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
Uit mijn ervaring weet ik dat de Drum van een HP laser printer ongeveer 20k pagina's mee gaat. Ik gebruik zelf namaak toners, die erg goedkoop zijn.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:22
ruyckske schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:37:
Die bestaan wel, maar dat zijn industriele hoogvolume printers. Ik heb tijdens mijn studie bij een postorderbedrijf gewerkt waar ze een zwik Printronix L5535 printers hadden. Daar gooide je een bus met toner in en daarmee kon die zo'n 20 dozen facturen printen (1500 vel A3). De drums vervingen we meestal na 500.000 pagina's. Dit was zo'n 10jaar geleden, maar veel zal er in die markt wel niet veranderen.

Ik heb hier zelf een Epson C900 kleurenlaser werkeloos staan aangezien ik voor die paar printjes die ik maak het me niet kan veroorloven om een paar honderd euro aan nieuwe toners te bestellen. Zit er nu ook over te denken om losse toner te kopen en het gewoon eens te proberen. Tweedehands is zo'n printer met lege toner ook niet heel veel waard gok ik.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• ThinkPad
  • Nu online
Vorlon schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:01:
Tweedehands is zo'n printer met lege toner ook niet heel veel waard gok ik.
Klopt.

En toner hervullen kan inderdaad wel, maar je zit met de drum, die verslijt namelijk.
Ik heb nu een LaserJet 4000T, werkt prima, maar sinds ik hem kocht (2e hands) zitten er al strepen aan de zijkanten van de pagina's. Ik heb de toner er al eens uit gehad, en ik zag op de drum inderdaad op die plekken zwarte spikkels zitten. Ik heb dit geprobeerd schoon te maken, maar het was helemaal vast gaan zitten, en ik kreeg het niet los.
Pagina: 1