Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kleinzakelijke kleurenlaserprinter advies

Pagina: 1
Acties:

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mijn bedrijfsruimte deel ik met mijn beide ouders, die allebei een eigen bedrijf hebben.
Voor die toepassing zijn we op zoek naar een degelijke kleurenlaserprinter.
Nu hebben we de volgende eisen:

- Geen consumentending aka Samsung CLP-315, HP CP10xx etc
- Liefst met duplexfunctie
- Netwerkaansluiting aanwezig
- Liefst met standaard 2e lade, of anders tegen geringe meerprijs (lees: <200 euro) verkrijgbaar
- 20ppm monochroom én kleur is de minimale gewenste snelheid
- Economisch in gebruik, dwz een zwarte toner voor minimaal 6000 paginas tegen een prijs van <100 euro
- Prijs maximaal ~400 euro excl. BTW

Zelf heb ik de volgende opties gevonden:

Brother 4050CDN

Voordelen:

- Economisch
- Binnen budget
- Goede ervaringen met Brother
- Duplex aanwezig
- Extra lade schappelijk geprijst

Nadelen:

- Misschien wat traag, al is 20ppm opzich ok
- Model bestaat al vrij lang, opvolger echter nog niet bekend?

Samsung CLP-660ND

Voordelen:

- 24ppm
- Extra lade schappelijk geprijst
- Fraai uiterlijk
- Duplex aanwezig

Nadelen:

- Minder economisch dan de Brother
- Wisselende verhalen op internet mbt betrouwbaarheid

HP CP2025DN

Voordelen:

- HP, dus degelijk
- Fraai uiterlijk

Nadelen:

- Érg duur in gebruik
- Extra lade niet te betalen
- Relatief hoge aanschafprijs

Behalve deze modellen heb ik eigenlijk geen geschikte kandidaten gevonden. Xerox is doorgaans te duur in gebruik, OKI en Kyocera zijn te duur in aanschaf (zeker als je ook duplex en een extra lade wil).

Dus; heeft iemand ervaring met de door mij genoemde modellen, of wellicht een andere goede suggestie?

Uiteraard heb ik GoT doorzocht, maar ik vond alleen oudere topic waarin óf goedkopere modellen stonden, of modellen die inmiddels EOL zijn.

Alvast bedankt!

• Timmert
  • Niet online
Anyone? :)

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-11 15:29
Hoe sta je tegenover een printer 'huren' met servicecontract.

Dan weet je in ieder geval dat de volgende dag de printer weer werkt. Dit kan wellicht ook een belangrijke afweging zijn :)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Keiichi schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:06:
Hoe sta je tegenover een printer 'huren' met servicecontract.

Dan weet je in ieder geval dat de volgende dag de printer weer werkt. Dit kan wellicht ook een belangrijke afweging zijn :)
Bij een budget van 400 EUR is dat vaak niet echt interessant; pas bij kleinzakelijke MFP's vanaf 2000+ euro zou ik daar naar gaan kijken; daaronder volstaat een standaard pick-up & return garantie al (evt uitbreidbaar naar xx jaar)

Hoeveel prints worden er maandelijks gemaakt? Hoeveel z/w & kleur?
Wil je overigens de printer aansluiten op het netwerk (duurder)? Of via USB op één van de pc's (goedkoper)?

[ Voor 23% gewijzigd door r0b op 10-08-2009 11:23 ]

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 07:43

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

r0b schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:17:
[...]

Bij een budget van 400 EUR is dat vaak niet echt interessant; pas bij kleinzakelijke MFP's vanaf 2000+ euro zou ik daar naar gaan kijken; daaronder volstaat een standaard pick-up & return garantie al (evt uitbreidbaar naar xx jaar)

Hoeveel prints worden er maandelijks gemaakt? Hoeveel z/w & kleur?
Wil je overigens de printer aansluiten op het netwerk (duurder)? Of via USB op één van de pc's (goedkoper)?
- Netwerkaansluiting aanwezig
Ik denk dat TS hem op het netwerk wil aansluiten ;)
Overigens is de vraag van hoeveel printjes je verwacht te maken wel heel belangrijk...Wellicht zou je namelijk al af kunnen met een inkjetje...bijv een HP AiO Officejet...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Keiichi
  • Laatst online: 29-11 15:29
Fastex schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:27:
Overigens is de vraag van hoeveel printjes je verwacht te maken wel heel belangrijk...Wellicht zou je namelijk al af kunnen met een inkjetje...bijv een HP AiO Officejet...
Ik heb altijd een hoop gezeik gehad met inkjetjes. Dure koppen/cartridges voor weinig prints. Dichtzitten van nozzles.

Als er geen printjes op fotopapier gemaakt hoeven te worden, is een laserprinter een goede keuze. Ik heb zelf een zw laserprinter staan, omdat die het ook gewoon altijd doet. Kleurenafdrukken hoef ik nooit tot zelden te maken.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Timmert
  • Niet online
Huren/leasen heb ik overwogen, maar dat kost al snel 50 euro per maand en dat vind ik gewoon zonde geld.
Inkjet is niet echt een optie, ten eerste vanwege de iets hogere verbruikskosten, ten tweede vanwege de beperkte beschikbaarheid van modellen met een extra lade/netwerkaansluiting, en ten derde kosten die dan net zoveel als een fatsoenlijke kleurenlaser.

Hij wordt overigens via het netwerk aangesloten en gedeeld via de (w2k3) server. Geschat aantal pagina's is gemiddeld een stuk of 150 per dag, overwegend zwart/wit.

• Timmert
  • Niet online
Ik zag net dat een Kyocera FS-C5100DN al verkrijgbaar is voor 315 euro excl BTW. Komt dan nog wel 250 euro bij voor een extra lade en is daarmee iets boven budget, maar ik heb niets dan goede ervaringen met het merk en de prijs per pagina is ook nog eens laag. Denk dat ik daarvoor ga, tenzij iemand hier nog andere suggesties heeft?

• Timmert
  • Niet online
Ik heb zojuist bovenstaande Kyocera besteld, bedankt voor jullie adviezen :)

• ThinkPad
  • Nu online
Dang!

€250 voor een extra lade :o

Dat is bijna net zo duur als de hele printer

• Timmert
  • Niet online
Die heb ik er dus niet bij besteld, we stoppen het briefpapier wel lekker in de handinvoer.

Bij HP kost zo'n lade trouwens hetzelfde.. Das niet eens zo'n heel ongebruikelijke prijs dus..

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:05
Ik volg dit topic ook omdat ik ook in een klein bedrijfje werk waar de inktjet hoognodig de deur uit moet maar uh... Kyocera? Is het raar als ik dat merk niet ken?

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 08:38
lowfi schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 16:26:
Ik volg dit topic ook omdat ik ook in een klein bedrijfje werk waar de inktjet hoognodig de deur uit moet maar uh... Kyocera? Is het raar als ik dat merk niet ken?
Kyocera is geen raar merk, Kyocera is een zeer uitstekend merk.
Ze maken zeer goede printers, van klein tot groot ;)

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:54
Het is geen consumenten merk.. dus kan redelijk normaal zijn dat je daar nog niet van gehoord hebt.

http://www.zdnet.be/itprofessional/?id=101192&mxp=220
http://www.twenga.nl/prij...RA-Laser-printer-493451-0

[ Voor 39% gewijzigd door Icekiller2k6 op 12-08-2009 16:34 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:05
The_Greater schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 16:30:
[...]

Kyocera is geen raar merk, Kyocera is een zeer uitstekend merk.
Ze maken zeer goede printers, van klein tot groot ;)
Raar dat ik het merk niet ken ;)

• Timmert
  • Niet online
Erg goed merk idd, momenteel hebben wel een monochroom laser van die lui staan en die bevalt opzich ook prima. Toner voor 10k pagina's kost 70 euro. Das pas goedkoop printen :)

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-11 16:59

Lulukai

God's gift to women

Alleen is er tweedehands wel bijna niets van Kyocera te vinden.

.

• Star65
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-11 22:37
Ik werk sinds een jaar met de voorloper van de Samsung 660ND, de CLP-610ND.
Mijn ervaringen zijn bovenal positief binnen een klein zakelijke omgeving. Printer hheft bijna nooit vastlopers in vergelijking met een Dell zwart/wit laser. Mijn CLP-610ND heeft al jouw wensen, behalve tweede lade.
Een klein nadeel is wel de langere opwarmtijd vanuit slaapstand.

Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),

Pagina: 1