Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308984

Topicstarter
Hallo, sinds een paar dagen is mijn Sony pc kapot, althans hij start niet meer op. Ik ben verder een leek, maar heb onlangs een wasmachine gemaakt, dus denk ik ook wel deze pc te kunnen 'maken' (met hulp uiteraard). ;)

Dit gebeurt er als ik mijn pc aan doe: Lampjes gaan branden/lichten op, er komt 1 piepje (is normaal vlgs mij), ik zie Sony verschijnen en daarna het intel logo, de fans die direct begonnen te draaien gaan dan ineens langzamer draaien tot de pc er eigenlijk gewoon mee stopt. Ik zioe dan eerst nog een cursor in een zwart schem en dan alleen nog maar een zwart scherm.

Ik heb nog wat anders geprobeerd:
Als ik op F8 druk tijdens het opstarten kom ik volgens mij in de bios, maar weet eigenlijk niet wat ik moet kiezen.
Als ik op F5 druk tijdens het opstarten dan kom ik in een scherm waar ik kan kiezen voor o.a. veilige modus (en nog vele andere opstart-mogelijkheden). Ik heb veilige modus al geprobeerd en ook 'opstarten volgens laatste juiste configuratieinstellingen' (ofzoiets), maar beiden hielpen niet en gaf als resultaat weer het zwarte scherm.

De monitor is dus niet kapot. Wat zou het dan kunnen zijn?

Ik heb op mijn pc bij aanschaf nog 1 extra schijf in laten bouwn, waar al mijn data (o.a. foto's) op staan, dus mijn hoofddoel is om in elk geval deze schijf met data te redden.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

Misschien kun je wat meer info geven over de Sony PC, welk type, wlek OS draai je en wat is de gebruikte hardware in de PC ?

Sony brengt al een tijdje geen PC's meer uit in Nederland. Heb je losse cd's bijgeleverd gekregen waar je OS op staat of is dit middels een installatie op je harde schijf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Typenr. is PCV-RS324E
PC is in december 2003 aangeschaft.

Specificaties:
Operating System - Windows XP Home (SP2)
Architecture - Intel 865PE
Intel® Pentium® 4 processor
Processor Speed (Mhz) - 2800
L2 Cache (kb) - 512
Memory Size (MB) - 512
Memory Speed (Mhz) - 400
Memory Type - DDR - PC3200 (DIMM)
Max. Supported Memory (MB) - 2048
Graphic Card Name - ATI Radeon 9200LE
Total Graphics Memory (MB) - 128
Audio Chipset - AD1981B - 16-bit CD-quality stereo sound
Hard Drive IDE (GB) - 120

[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 308984 op 25-08-2009 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddog McHare
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-01 00:38

Maddog McHare

ROCK AND STONE!

Als je pc tijdens opstarten blijft hangen kan dat meerdere oorzaken hebben.
1. processor te hoog geklokt maar uit jouw post neem ik aan dat dat niet het geval is. Wat je kunt proberen is je bios te resetten naar default maar dat zal ik pas als laatste doen.
2. Je geheugen is defect. Probeer geheugen om te steken in geheugen bank, gebruik telkens 1 reepje (in de eerste bank (0 of 1 genaamd)), heb je maar 1 reep geheugen probeer te lenen of probeer tooltje als memtest o.i.d.
3. Niet werkende netwerkverbindingen kunnen er voor zorgen dat de pc erg lang of niet opstart. check verbindingen en toegang.

[ Voor 5% gewijzigd door Maddog McHare op 25-08-2009 13:06 ]

M@Dd09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-06 22:38

M2M

medicijnman

Maddog McHare schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:04:
Als je pc tijdens opstarten blijft hangen kan dat meerdere oorzaken hebben.
1. processor te hoog geklokt maar uit jouw post neem ik aan dat dat niet het geval is. Wat je kunt proberen is je bios te resetten naar default maar dat zal ik pas als laatste doen.
2. Je geheugen is defect. Probeer geheugen om te steken in geheugen bank, gebruik telkens 1 reepje (in de eerste bank (0 of 1 genaamd)), heb je maar 1 reep geheugen probeer te lenen of probeer tooltje als memtest o.i.d.
3. Niet werkende netwerkverbindingen kunnen er voor zorgen dat de pc erg lang of niet opstart. check verbindingen en toegang.
plus nog een andere legio mogelijk oorzaken. Neem daarvoor de hangen en opstartproblemen troubleshooter door ;)

@TS:
en post je specs als tekst hier op het forum (dus geen geknip en geplak, maar een regel of 8 met de belangrijkste specificaties), links kunnen veranderen en dan hebben andere mensen die dit topic lezen eigenlijk niets meer aan het hele draadje.

[ Voor 3% gewijzigd door M2M op 25-08-2009 13:09 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het geheugen testen ga ik proberen. Ik zit nu op mijn werk, dus dat wordt pas vanavond.
Ik heb nog nooit een pc opengemaakt, dus ik ben benieuwd :) . Ik laat mijn bevindingen wel weer weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 13:35
In de bios gaan, en de intel logo uitzetten.
Dan zie je het opstarten beter, dan zie je je harde schijven etc voorbij komen, dan kun je ook precies zeggen waar de pc stopt, dus nog in de bios of is hij al windows aan het laden.

Download een ubuntu cd(of een andere livecd), en start van deze op , indien deze werkt dan is het vermoedelijk geen hardware probleem. (Soms is het mogelijk dat ubuntu niet opstart tav bepaalde hardware, dus niet meteen zeggen hardware is defect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een memtest via mijn werk op cd gebrand en net thuis getest. Alles is goed, geen errors.
Ik ga nu het intel logo uitzetten.

Maar hoe doe ik dat? In de bios kan ik alleen maar kiezen hoe ik wil opstarten.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 308984 op 25-08-2009 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb het inmiddels gevonden en heb het logo uitgezet.

Dit komt in mijn scherm: (heb er een foto van gemaakt, want het gaat heel snel)
USB Devices : 1 keybord, 1 hub 3 storage devices
Auto Detecting Pri Master .. IDE Harddisk
Auto Detecting Pri Slave .. IDE Harddisk
Auto Detecting Sec Master .. Atapi cd-rom
Auto Detecting Sec Slave .. Atapi cd-rom
Pri Master : 15.05R15 WDC WD1200JB-32EVA0
Ultra DMA Mode-5,S.M.A.R.T. Capable en Status OK
Pri Slave : 3.04 ST3120022A
Ultra DMA Mode-5,S.M.A.R.T. Capable en Status OK
Sec Master :1.00 Pioneer DVD-RW DVR 106D
Ultra DMA Mode-2
Sec Slave : 0015 HL-DT-STDVD-ROM GDR8162B
Ultra DMA Mode-2
Auto Detecting USB Mass Storage Devices..
Device #01 : Sony UMH-U HS-MS
Device #02 : Sony UMH-U HS-CF
Device #03 : Sony UMH-U HS-SM
03 USB Mass Storage Devices found and configured.

Hierna gaat het te snel en komt bijna direct het zwarte scherm.

Wie helpt?

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 308984 op 25-08-2009 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Het piepje is de POST (Power On Self Test)

Dus het lijkt mis te gaan zodra je OS gaat laden. Memtest werkt, dat bevestigd dit verhaal.

Mijn conclusie is dan ook:
  1. Windows installatie rot
  2. Hardeschijf rot (bad clusters/index whatever)
Kortste klap om een heleboel problemen uit te sluiten is om eens een ubuntu live cd te gebruiken. Als die werkt en je daarmee kan internetten ofzo, dan is in principe met je mobo/cpu/mem/video etc niets aan de hand.
Je kan vanuit ubuntu proberen je hard disk dan te controleren/herstellen (pas op met dataverlies)

Heb je nog enig idee wat je gedaan hebt (installatie van HW/SW of configuratie) voordat dit probleem zich voordeed?

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga morgen op mijn werk een ubuntu cd branden en ga dat eens uitproberen.

Onlangs heb ik de nieuwste Internet Explorer en een spelletje (vanaf een cd) erop gezet. Ook heb ik geprobeerd om een gekregen mp4 speler via de usb op te laden, maar dat is 1 keer gelukt. Bij de 2 keer opladen deed de mp4 speler niets meer.

Verder had de pc de laatste tijd meer kuren, zoals uit zichzelf opnieuw opstarten. Maar dit was niet altijd het geval, de afgelopen dagen was alles weer ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

PC uit 2003 en je hebt nog nooit een PC open gemaakt. Ik denk dat koeler van de CPU/GPU en de voeding flink volgebouwd zitten met stof en dat je daardoor koelings problemen krijgt, instabiliteit dus. Verder denk ik, aanvankelijk hoeveel draaiuren deze heeft gemaakt je voeding onderdelen het zwaar te verduren hebben gehad de afgelopen jaren en de onderdelen, elco's etc. niet meer in beste conditie zijn.

Als ik het zo lees zal je dus flink de koelers schoon moeten maken en je voeding eruit halen en openmaken om ze schoon te krijgen, misschien dat de PC daarna weer stabiel draait als je mazzel hebt. Blijft het probleem dan kun je een herinstallatie overwegen en zeker updaten naar SP3. 512MB geheugen is eigenlijk een beetje karig voor een game etc, zeker met zo een GPU erin.

Op papier is de PC eigenljk al afgeschreven, misschien het overwegen van een nieuwe PC waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een nieuwe pc komt er zeker aan. Ik wil overstappen naar een Mac.
Maar als ik deze pc nog aan de praat krijg, is het een leuke voor de kids. En natuurlijk wil ik mijn bestanden vanaf de 2e ingebouwde schijf eerst even overschrijven naar mijn externe harddisk (voor zover nog niet gedaan).
Kan ik anders de 2e schijf er zo uit halen en inbouwen in een andere pc zonder problemen? Ik zit nu namelijk op een oude pc te werken die het nog goed doet. Zo zou ik natuurlijk ook mijn bestanden veilig kunnen stellen. Ik heb alleen nog nooit iets uit- of ingebouwd, maar met de wasmachine is ook alles goed gedaan (met hulp van een forum), dus wel het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Laatst online: 11-06 22:38

M2M

medicijnman

je kunt je schijf er gewoon uithalen. Waarschijnlijk is het ding geformatteerd in het NTFS formaat. Ik weet niet zeker of een MAC daar zo direct mee om kan gaan.

Over het in en uitbouwen van onderdelen: vrij eenvoudig. Haal de stekkers er uit, zorg dat je kwa statische electriciteit ontladen bent en ga met een schroevendraaier aan de slag. Zolang je met je vingers van de onderdelen op printplaten in de pc af blijft kan er niets mis gaan. Nagenoeg elk onderdeel is vast te pakken aan de zijkanten zonder grote problemen.

Wil je onderdelen schoonmaken, sleep je pc dan naar buiten en haal een busje perslucht. Dan hoef je enkel de kap er af te halen om alle koelers te ontstoffen. De harde schijf is er trouwens gewoon uit te schroeven. Ben er wel voorzichtig mee. Stuiteren is niet goed voor een schijf :).

-_-

Topicstarter
YESSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mijn computer doet het weer!!!

Ik heb eerst de kap eraf gehaald en ben heel voorzichtig met een stofzuiger aan de gang gegaan. Wat een stof zat eronder!!
Daarna weer aangesloten en geprobeerd, maar helaas nog steeds hetzelfde mankement.

Daarna maar opgestart met F8 en Ubuntu-cd in drive gedaan en ............... hij doet het!! Wel even wennen, maar we komen er wel. Ben nu druk bezig om mijn data veilig te stellen op een externe harde schijf.

Maar wat nu? Windows blijkt dus verrot te zijn. Ligt het dan aan de nieuwste explorer versie? Want die heb ik onlangs erop gezet.
En hoe los ik het verder op met Windows, of kan ik beter maar aan Ubuntu gaan wennen?

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:24
Ubuntu is een live-cd, wat wil zeggen dat je je hele besturingssysteem van de cd laadt. Het lijkt er idd op dat er met je pc niets mis is, maar dat windows gewoon even opnieuw geinstalleerd moet worden. Je kan nu je bestanden via ubuntu copieren naar een externe schijf of branden op dvd'tjes. En dan zou ik een handige buurman vragen of hij windows ff voor je wilt herinstalleren. Zo gepiept als het goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb inmiddels een tijdje via een ubuntu-cd op mijn computer gewerkt en het gaat eigenlijk heel goed. Ik kan alleen niet bepaalde programma's gebruiken, dus wilde ik toch weer Windows XP installeren.
Ik heb ervoor gekozen om via een herstel-cd van de fabrikant de hele computer terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Dit alles ging goed, Windows startte gewoon op, alleen startte de computer zichzelf weer automatisch op binnen een paar minuten. Ik kreeg alweer een slecht gevoel en ja hoor, binnen 5 minuten startte de computer uit zichtzelf opnieuw op, wel zo'n 8 keer. Soms zelfs al tijdens het opnieuw opstarten. Zo is het de vorige keer ook begonnen tot de computer uiteindelijk helemaal niet meer opstartte (zie eerste post).
Ik wordt hier dus radeloos van. Onder ubuntu werkt de computer helemaal goed (er lijkt dus niets kapot te zijn) maar onder Windows dus blijkbaar niet (meer). Voor de duidelijkheid: ik heb ubuntu niet geinstalleert, maar start elke keer via de cd op.
Wie weet waar dit aan kan liggen? Alvast bedankt voor het meedenken weer!

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 308984 op 24-10-2009 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:25
Meerdere ideëen:

Je hebt XP herstelt naar december 2003, met je recovery.
Je mist dus SP2 en 3.
Dan wordt je meteen gehackt als je internet opgaat of je kan in een loop van sasser of andere badware zitten.
Of heb je eerst netjes via Ubuntu gezocht naar servicepack 2 en 3 van XP? en dit als eerste vanaf stick of cd laten updaten voordat je internet opging?

Ubuntu live-cd vergt weinig processorkracht (er zijn weinig services geladen) dus misschien wordt de CPU niet te heet.
Verder is een P4 processor nogal warm. heb je de koelventilator van de processor er af gehad en tussen de ribben gezogen? Daar heb ik het wel een helemaal vol zien zitten. :) . Misschien heeft hij te hoge temperaturen.
Wat geeft je BIOS aan voor de cpu temperatuur? Lees de FAQ of voor de temperatuur hier

[ Voor 4% gewijzigd door beascob op 25-10-2009 15:08 . Reden: typo ]

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lotje1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06:51
Ik sluit mij aan bij beascob... Ontstof de binnenkant van je pc... grote stofdraden kun je zo weghalen, voor het fijnere werk raad ik een zacht penseeltje aan (zo'n artistiek penseeltje met platte kop en witte kwastharen en niet zo'n gamma kwast -grote stappen snel thuis- borstel)

Mijn advies zou wel zijn te kijken of je harde schijf met prive-spul goed is.. Vraag iemand uit je vriendenkring dat ding tijdelijk in z'n pc te steken om te kijken of al je gegevens nog intact zijn.
Dan kun je die schijf nl. altijd nog in een nieuwe(re) pc steken, wat mijn tweede advies is. Je kunt voor 300 euro vaak al een standaard systeempje in elkaar zetten, waarvan de onderdelen wel goed zijn en je windows wel goed draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06:00

Nikeo

Jawelles

Het belangrijkste is nu voor jezelf kijken wat de prioriteiten zijn. Ik denk dat je al blij moet zijn als je je data nog hebt kunnen redden. Je computer is momenteel bijna niets meer waard (denk aan echt max 50 euro) en als je hem al die tijd niet hebt schoongemaakt (6 jaar) is het knap dat de boel niet eerder is vastgelopen door het stof. En anders leren de kids toch fijn linux? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gestofzuigd heb ik onlangs al gedaan (zie eerdere posts), maar heeft niets geholpen.
Mijn data heb ik ook inmiddels (met hulp van ubuntu) naar een externe schijf verplaatst.
Ik denk dat het tijd wordt dat ik maar een nieuwe computer koop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Anoniem: 308984 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 23:00:
Gestofzuigd heb ik onlangs al gedaan (zie eerdere posts), maar heeft niets geholpen.
Mijn data heb ik ook inmiddels (met hulp van ubuntu) naar een externe schijf verplaatst.
Ik denk dat het tijd wordt dat ik maar een nieuwe computer koop!
Op zich zou een nieuwe pc geen kwaad kunnen lijkt mij. Het zal iig een wereld van verschil zijn qua snelheid.
Maar goed, als Ubuntu het wel goed doet betekend het dus gewoon dat je CPU/GPU/Geheugen en moederbord goed werken.
Maar zodra er gebruikt gemaakt wordt van de hardeschijf komen er dus problemen ;)
Als je al je data gebackupped hebt dan zou je kunnen proberen om windows te installeren op je 2e hardeschijf. Op die manier zou je kunnen uitsluiten of het aan je hardeschijf of aan de controller (de chip die IDE poorten aanstuurt) ligt.

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb inmiddels een nieuwe installatie van XP Home gedaan incl.SP2. Dit heb ik op beide schijven gedaan. Dit gaat goed, maar ik heb nu ontdekt dat zodra ik mijn usb adapter (die contact maakt met mijn modem) heb geinstalleerd en er contact wordt gezocht met mijn modem, het opnieuw opstarten steeds weer gebeurt (dit gebeurt bij het opstarten van allebei de schijven). Als ik opstart terwijl de adapter is losgekoppeld, dan gaat het goed en start de computer niet steeds opnieuw op. De eerste schijf lijkt dus niet kapot te zijn, de symptonen zijn gelijk aan de 2e schijf.
Als ik met Ubuntu werk (doe ik nu dus) heb ik dit probleem helemaal niet. Mijn usb adapter wordt vanzelf gevonden en ook de connectie met internet gaat prima, niets aan de hand. De adapter en modem zijn dus ok.

Waar kan dit nu aan liggen? Toch een virus via Windows? Wie heeft een idee?

Heb overigens gister een nieuwe computer besteld: Dell Inspiron 545 met de zwaarst mogelijke uitvoering per onderdeel, kan ik weer een flink aantal jaren mee vooruit ;-). Maar deze Sony wil ik voor de kids toch weer werkend krijgen.

Alvast bedankt weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-06 19:54

Nemesizz

Untouchable

Dat je PC telkens opnieuw opstart is denk ik eerder een BSOD (Blue Screen) dan een virus.
Misschien een fout in de driver van een van je apparaten die dan een BSOD veroorzaakt (en met standaart Windows instellingen, reset de PC meteen zonder dat je de bluescreen zag).

Automatisch herstarten van de PC bij een fout kun je dan ook uitzetten (en kun je tenminste de foutcode lezen).
Ga naar 'eigenschappen' van Deze Computer > Geadvanceerde Instellingen > opstart en herstel instellingen (druk dan op de knop instellen) > 'de computer automatisch herstarten' uitvinken en dan OK.

Als het goed is krijg je dan gewoon een blauw scherm te zien met een foutcode en eventueel welk onderdeel de fout veroorzaakte. Schijf die gegevens op en reset dan je PC en dan kun je opzoek naar een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt. Ik heb het uitgezet. Als ik nu Windows opstart dan gaat het even goed. Ik heb geprobeerd om mijn internet verbinding in te stellen, maar helaas, de pc startte toch weer vanzelf opnieuw op. Ik krijg echter geen blauw scherm. Alleen als ik eenmaal (weer) aangemeld ben, dan krijg ik een popup met de vraag of ik een foutenrapport wil verzenden, Bedoel je dan soms dit foutenrapport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-06 19:54

Nemesizz

Untouchable

Als je PC spontaan opnieuw opstart zonder BSOD dan is er vaak iets anders aan de hand.
Het probleem is, het kan vanalles zijn; kortsluiting, stervende voeding, kapot RAM, enz.

RAM kun je eventueel nog testen met Memtest (zie net dat je dat al gedaan hebt, maar hoe lang? 1 pass? paar uur? hele nacht? kan namelijk wat uitmaken).

Tijdens het schoonmaken, heb je toen ook gekeken of er ook bolle elco's op het bord zaten? (kwam nogal eens voor met moederborden uit dat tijdperk). Bolle/kapotte elco's kunnen ook voor instabiliteit zorgen.

Een stervende voeding kan ook soms voor reboots of vastlopers zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit is mijn foutenrapport:

Handtekening van fout:
BCCode : 1000007f BCP1 : 00000008 BCP2 : F7ABFD70 BCP3 : 00000000
BCP4 : 00000000 OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 768_1

Inhoud van foutenrapport:
C:\DOCUME~1\EILBRA~1\LOCALS~1\Temp\WER4957.dir00\Mini110409-08.dmp
C:\DOCUME~1\EILBRA~1\LOCALS~1\Temp\WER4957.dir00\sysdata.xml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Memtest duurde niet erg lang, ongeveer een uur (weet niet meer precies).
Al die andere problemen kan ik weinig mee (ben een leek), dan maar een expert er naar laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lotje1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06:51
de foutenrapport-pop up is van windows zelf, zodat ze van de gebruikers informatie krijgen waar het in windows kan haperen...

Het foutenrapport wat door Untouchable bedoeld wordt is een zeeblauw scherm met daarin een witte tekst als errorcode 000XX00058... maar je ziet dan dus echt een blauw scherm

wat betreft memtest, heb je de 86+ gebruikt? En vaak wordt die test meerdere uren gedraaid om toevallige passes uit te sluiten :)

[ Voor 18% gewijzigd door lotje1 op 04-11-2009 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325253

vortaan steeds herstelpunten maken met systeemherstel ;)
is te vinden bij help en ondersteuning: windows xp
kan je altijd terug naar de oude situatie, als er iets niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 325253 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 22:05:
vortaan steeds herstelpunten maken met systeemherstel ;)
is te vinden bij help en ondersteuning: windows xp
kan je altijd terug naar de oude situatie, als er iets niet meer werkt.
Heb ik ook altijd gedaan, maar daar had ik niets aan. Het probleem was dat ik Windows niet meer opgestart kreeg (zie mijn eerste opmerkingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tot op heden is het probleem niet opgelost. Ik werk nog steeds onder ubuntu (nieuwe computer is nog in de maak) en gelukkig zonder problemen.
Maar nu gebeurt hetzelfde bij mijn 2e (oudere) computer. Hij start steeds spontaan opnieuw op. Hier werk ik nog wel gewoon onder windows. Dit is nu al dik een week aan de gang, dus heb ik gister de tweede computer omgeruild voor een derde computer (die ik nog had staan). Ongelofelijk, maar hier gebeurt bijna direct ook hetzelfde mee! Ik kan er wel even mee werken (ongeveer een uurtje), maar uiteindelijk start deze ook zomaar opnieuw op. Op de Sony computer kan ik echter helemaal niet werken, deze start zichzelf direct opnieuw op zodra er verbinding wordt gemaakt met het internet (behalve als ik de modemkabel eruit trek).
Het gaat er dus op lijken dat het toch een virus moet zijn, want 3 computers die de hele tijd uit zichzelf opstarten is wel erg toevallig, nietwaar?
Na wat googelen heb ik op deze derde computer een aantal programma's laten draaien (hitmanpro, blaster- en een andere worm-virus verwijderaar) maar deze hebben niets gevonden.
Ik weet het nu echt niet meer. Ik durf straks mijn nieuwe computer niet eens meer aan te sluiten!
HELP!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316305

Ik ben ook een leek op het computer gebied, maar na het hele verhaal in dit draadje gelezen te hebben, lijkt het mij alsof er door de randapperatuur (extern spullen, die eraan zitten) dat daar een fout in zit, zoals je zelf al aangeeft, denk ik dat het het modem is, misschien dat deze kapot is / besmet is. En dat het daardoor mis gaat, je zou misschien ook daar is naar kunnen kijken. Want als blijkt, door middel van vervangen van het modem, dat daardoor alle 3 pc's het weer doen, dan kan je die oude modem gewoon bij het grofvuil zetten (indien dit mag volgens de richtlijnen van het afval-gedoe) en een nieuwe aansluiten.

Sterkte en succes ermee :) (Ik weet wat voor een hel het is om met computer spul te werken dat telkens kapot gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Guess what??
Mijn Sony doet het weer!!!!
Ik kreeg via een systeembeheerder op mijn werk de tip om de usb-adapter van Speedtouch eraf te halen, deze schijnen het niet te doen als er in de buurt een modem is die met n-frequentie uitzend (vraag mij niet wat dat is) en die worden steeds meer gemaakt. Waarschijnlijk is er bij mij in de buurt zo'n modem opeens in gebruik (helaas ....). Maar goed, ik heb de Sony even naar boven verplaatst (moet ie toch heen, want de nieuwe Dell komt beneden) en aangesloten met een vaste internetkabel en hij doet het gewoon weer als vanouds!!!
Mooie bijkomstigheid is dat de hele computer weer lekker schoon is (zowel op de schijven als vanbinnen stofvrij). Het heeft me alleen wel heel veel tijd gekost ;-( en jullie ook, sorry!
De computers die boven ook steeds opnieuw opstartten wijt ik toe aan stof en dat het al oudere modellen zijn. Ik heb ze nu in elk geval niet meer nodig.

Dit topic mag gesloten worden!

gr. Debora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126513

Vreemd probleem zeg, goed om te weten.
Ik begon al bijna te denken aan je stroomtoevoer, zoals een stekkerdoos of stroomkabel.
In ieder geval goed dat het is opgelost.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiekeradio
  • Niet online
(overleden)
probleem had duidelijk met de USB aansluiting te maken dus?

Petrolhead en draadjesnerd

Pagina: 1