Toon posts:

PC MEDION AKOYA® MD 8333 GOED OF SLECHT?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.251 views

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een nieuwe pc kopen en zag deze staan in het reclameblad van Aldi: PC MEDION AKOYA®
MD 8333.

€499 is de prijs, wat iet veel is en op het eerste zicht lijkt het mij een goede pc. Klopt dit?
Een echte zware gamecomputer wil ik niet maar toch moet er nog om gegamed worden.
Het hoofddoel is nog blijft nog steeds er op werken.
Ook vroeg ik mij af wat de mankementen zijn en wat het verschil is tussen de "Mainstream- en high-end gamesysteem van Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2009" en deze

▪ Processor

Intel® Core™2 Duo Processor E7400
(2,8 GHz, 3 MB L2 Cache, 1066 MHz FSB)
▪ Besturingssysteem

Authentieke Windows Vista® Home Premium 32 Bits met nieuwe Media Center-gebruikersinterface.

(OEM-versie, 64-bits herstel-dvd extra meegeleverd)
▪ Grafische Kaart

Nvidia® GeForce® GT 230 DirectX® 10
▪ HDMI en eSATA

De high performance-oplossingen voor betrouwbare datatransfer, met een optimale overdrachtsnelheid en unieke multimedia-ervaringen in absolute topkwaliteit.
▪ 8-kanaals HD-audio

Sluit uw 8-kanaals surround-installatie aan en geniet van films, muziekbestanden of games met een adembenemend geluid.
▪ MEDION® Databay2

De directe en supersimpele aansluiting van een externe harde schijf HDDrive2Go ultra speed op uw pc, zonder lastige kabelverbindingen4

▪ Brander voor meerdere formaten
ondersteunt alle gangbare DVD/CD-normen, incl. Dual Layer DVD-R en DVD+R.1
▪ 4 GB werkgeheugen dat aan hoge eisen voldoet

Open meerdere toepassingen tegelijk en schakel zonder wachttijd over van het ene programma naar het volgende. 4 GB (4096 MB) werkgeheugen DDR2 SDRAM.2
▪ 640 GB harde schijf

▪ Ethernet LAN

Geïntegreerde Ethernet LAN
10/100 Mbit/s. on board

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2009 20:20 ]

Verwijderd

Lijkt mij ok ,alleen er zit een home premium bij ,krijg je dan ook een graties upgrade naar 7? Ik zoek ook een laptop,maar er moet wel zo`n regeling bij zitten. ;)

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Opzich geen slecht systeem nee. Ook geen hoogvlieger, dus als je GTA4 en Crysis gaat spelen moeten de settings flink omlaag. Dus je moet zelf weten hoeveel waarde je daaraan hecht. Vooral de grafische kaart is niet denderend ofzo, maar voor 500 euro eigenlijk nog best netjes.

Wat het verschil is tussen dit systeem en het gamesysteem uit de laatste BBG? Dat die uit de BBG toch wel veel en veel sneller is. Je krijgt de meeste prestaties als je een systeem zelf in elkaar zet, als je een legale windows vista neemt (70-80 euro dacht ik?) heb je nog meer dan 400 euro over voor een pc. Ik kan je zo wel wat onderdelen vertellen, waarmee je een snellere pc krijgt, vooral voor gamen. Maar ik snap het ook wel als je daar geen zin in hebt :).

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:23
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG ([BBG] Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.