Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 15:21
De kleur-calibratie van Pantone (Huey/HueyPro (versie 1.5.1) werkt zover ik heb kunnen zien ook feilloos met/onder Snow Leopard.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
basset schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 08:05:
Ik weet niet of het toeval is, maar mn optische uit werkt niet met snow leopard. Er is wel signaal (rood licht aan uiteinde), maar mn receiver pakt het gewoon niet op.

Helaas heb ik de optische uit pas getest met snow leopard. Hij heeft het welgeteld 3 liedjes perfect gedaan.....

Anyweg, hier heb ik al een topic over gestart.
Ik heb het ff getest op mijn MBP met SL, optisch out werkt hier gewoon nog goed. Op mijn iMac moet ik SL nog installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-04 11:50
Helaas is het niet zeker of voor deze tool een nieuwe SL compatible versie komt. Ik heb hem iig zo aan de praat gekregen:

Plaats hem op een locatie waar je hem niet vanuit wilt opstarten (Ik heb hem gedumpt in /Applications/Utilities/)

Dan maak je met de Applescript Editor een bestand met het volgende:
code:
1
do shell script "/Applications/Utilities/InsomniaX.app/Contents/MacOS/InsomniaX" with administrator privileges

Dat sla je op als .app op de plek waar je normaal InsomniaX.app wilt hebben (en voor t gemak noem je hem ook zo).

In principe ben je nu klaar, maar als je het icoon uit je dock wilt, dan open je de .app van het script, open je /Contents/Info.plist en voeg je het volgende toe:
code:
1
2
<key>NSUIElement</key>
<string>1</string>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:51

alienfruit

the alien you never expected

Hebben jullie ook het probleem dat wanneer je Front Row gebruikt en wilt opstarten via de Apple Remote dat je soms het proces moet killen voordat het echt te voorschijn komt? En soms zelf als het éénmaal opgestart is dat je twee maal op play moet klikken op een filmpje te laten starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 09:21

Hokkie

Hello

alienfruit schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:32:
Hebben jullie ook het probleem dat wanneer je Front Row gebruikt en wilt opstarten via de Apple Remote dat je soms het proces moet killen voordat het echt te voorschijn komt? En soms zelf als het éénmaal opgestart is dat je twee maal op play moet klikken op een filmpje te laten starten?
Nee, dat heb ik niet. Sterker nog ben zeer tevreden over front row nu, de trailers (HD) laden veeel sneller dan voorheen. :9

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-04 11:50
Hokkie schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 22:13:
[...]
Nee, dat heb ik niet. Sterker nog ben zeer tevreden over front row nu, de trailers (HD) laden veeel sneller dan voorheen. :9
Hoe krijg je dat voor elkaar? Het volgende werkt niet meer bij mij:
code:
1
defaults write com.apple.frontrow TrailerBypass http://www.apple.com/trailers/home/xml/current_720p.xml && killall "Front Row"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:52
Ik heb nu al enkele keren de melding gezien dat internet bankieren van de Rabobank niet functioneert, dat is bij mij al sinds Safari 4. Op de site van de Rabobank is er ook een stukje over te vinden, mocht het niet functioneren, dan adviseren ze Firefox. Er wordt aangewerkt volgens zeggen. Probleem staat dus los van Snow Leopard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Sinds een paar weken werkt Rabobank internet bankieren in combinatie met Safari 4 weer volledig.

Merk dat Boxee nog niet lekker werkt. Las dat applicaties die gebruik maken van het Quicktime framework moeten worden aangepast, aangezien hier het een en ander is aangepast.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
Zojuist heb ik een schone schijf (ongepatitioneerd) in mijn MB (Late 2006) geschoven, heb de SL-cd in mijn drive gestopt en opgestart. Ik heb 1 partitie aangemaakt, namelijk HFS+ (als ik het goed begrijp ondersteunt deze grote bestanden), maar SL wil niet op HFS+ installeren, omdat, zo hij aangeeft, deze nog niet gejournalled is. Zodra ik de partitie op journalled zet ziet hij de partitie als een gewone uitgebreide partitie, niet HFS+.

Klopt het dat het niet mogelijk is om SL op een HFS+ partitie te installeren?

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:51

alienfruit

the alien you never expected

Aha, ik startte een verkeerde Front Row applicatie op eentje in /System/Library ipv. /Application/ lekker duidelijk. Eens zien hoe ik dat er uit kan filteren in Quicksilver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 21:48
Serenity schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:44:
[...]

Als alternatief voor AdBlock kun je ook http://glimmerblocker.org/ gebruiken.
Eens kijken of die even goed is, zonder adblock kan ik niet meer internetten ;)

Nu eens kijken of ik multiclutch weer aan de praat kan krijgen, ik hoop het wel.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven2
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-06-2023
Sinds ik Snow Leopard erop heb staan kan ik geen cd's meer lezen of schrijven, mijn MacBook pro laad ze maar spuugt ze meteen uit. Heb al een PRAM reset gedaan.

Nog iemand dit probleem? Gaat dus om cd's, met dvd's ben ik nog niets raars tegengekomen.

Heb een clean install gedaan en moet nog een paar dingen installeren vanaf cd. Grrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
ZpAz schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 15:48:
[...]

Eens kijken of die even goed is, zonder adblock kan ik niet meer internetten ;)

Nu eens kijken of ik multiclutch weer aan de praat kan krijgen, ik hoop het wel.
Ik gebruik ook beide addons. Verder kon ik voor geen van beide echt goede alternatieven vinden, dus draai ik Safari momenteel maar in 32 bit. Scheelt (naar mijn mening) niks in snelheid o.i.d. Beide addons werken weer goed :) Dus totdat er geen nieuwe versies uitkomen die 64bit ondersteunen draai ik Safari gewoon in 32. (zie eigenlijk geen nadelen, heb wel gehoord dat het dan iets minder veilig is... maar of dat waar is?..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:22

Smoonshine

Feyenoord!!

Ik merk trouwens dat mijn macbook (unibody late 2008) wel meer moeite heeft met het afspelen van mkv's in Plex. In het verleden werden deze bestanden zonder probleem afgespeeld, maar nu is er toch wel regelmatig een hapering/buffermoment te zien in Plex.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52
Verder heb ik geen problemen (meer), maar ik begin mijn oude DEFCON screensaver wel te missen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
Ik zat zelf al een geruime tijd te denken om over te stappen van Windows XP naar Mac OSX, maar als ik het schandaal lees over dat een hoop software het niet meer doet na een versie update, heb ik echt mijn twijfels...

Ik weet zelf dat Microsoft in het verleden ook veel narigheid heeft veroorzaakt met updates, maar dat er zo veel software niet meer doet na een versienummer update als Snow Leopard, blijf ik liever bij het veilige Windows XP.

Ik wil geen fan boy oorlog uitlokken, maar waarom wordt dit geaccepteerd door de scene?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daxter
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Na iedere nieuwe release van windows is er ook een hele boel software die opeens niet meer werkt. SL is niet echt een versie nummer ophoging het is een beetje te vergelijken met windows vista naar 7. Onder de motorkap is er veel veranderd. Overigens valt het mij enorm mee met de hoeveelheid software die niet meer werkt. Van het meeste heb ik al een update, eigenlijk is op dit moment alleen quicksilver nog niet helemaal lekker hier. Voor de rest kan ik gewoon prima werken nog.
Bij de overstap xp vista heb ik des tijds toch iets meer last gehad (dat zat em welliswaar meer in drivers dan software).
Ik denk dat dit soort problemen bij windows en os x voorkomen, en er niet 1 van de twee heeeeel veel beter is in dat op zicht. Overstappen doe je waarschijnlijk om andere redenen. Mooier, gebruiksvriendelijker, handiger, sneller (dit zijn allemaal geen feiten, denk kwestie van voorkeur). Ik ben sinds een half jaar over en enorm tevreden.

edit:
Mijn vermoeden is dat over een paar weken de meeste problemen verholpen zijn. Als je echt niet goed tegen problemen kan moet je nooit direct een nieuw os installeren daags na de release maar even de kat uit de boom kijken :). Als je een beetje rommelen wel leuk vind en je zeker weet dat een upgrade je werkzaamheden niet volledig stil legt kan je rustig updaten.

[ Voor 16% gewijzigd door Daxter op 02-09-2009 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Djerique schreef op woensdag 02 september 2009 @ 18:18:
Ik zat zelf al een geruime tijd te denken om over te stappen van Windows XP naar Mac OSX, maar als ik het schandaal lees over dat een hoop software het niet meer doet na een versie update, heb ik echt mijn twijfels...

Ik weet zelf dat Microsoft in het verleden ook veel narigheid heeft veroorzaakt met updates, maar dat er zo veel software niet meer doet na een versienummer update als Snow Leopard, blijf ik liever bij het veilige Windows XP.

Ik wil geen fan boy oorlog uitlokken, maar waarom wordt dit geaccepteerd door de scene?
Erm, voor zolang als we uberhaupt kunnen spreken van het bestaan van computers in de vorm van hardware en software is dit al het geval bij wat voor systeem dan ook. Het geldt dus ook voor je mobieltje, de firmware van je cdrom speler, etc. Er wordt dan ook vaak genoeg gekscherend geroepen "Of course it doesn't work! We have performed an upgrade!". De eerste upgrade waarbij alles vlekkeloos werkt en er echt niets stuk gaat moet nog uitgevonden worden. Eigenlijk ook wel erg logisch, er spelen namelijk gigantisch veel factoren een rol omdat het allemaal erg complex is. De kans op een misser is dan ook aanzienlijk. Bij bedrijven weet men dit ook en houdt men er rekening mee. Dat is wat je noemt risicomanagement en uit zich vooral in de vorm dat men als vuistregel hanteert om nooit zogenaamde point releases te installeren (dus spiksplinternieuwe versies als 10.5, 10.6, 2000, xp, etc.). Men is heel erg afwachtend, soms wachten ze 1 "service pack" af, soms wel 3 (heeft met een stukje ervaring en voorkeur te maken).

Overigens hebben we hier niet te maken met een simpele update zoals van 10.5.7 naar 10.5.8 maar met een upgrade van 10.5.x naar 10.6. In 10.6 zijn er aardig wat wijzigingen geweest die specifiek bedoeld zijn voor ontwikkelaars. De boel is flink onderhanden genomen en er is heel wat omgezet naar 64 bit. Alleen al daardoor werken heel veel zaken niet meer zoals voorheen. Neem hierbij Safari als voorbeeld. Die is nu standaard 64 bit en draait ook standaard als 64 bit. Alle oude plugins en andere stukken software die er gebruik van maken zijn nog geen 64 bit maar 32 bit. Je kunt geen 64 bit programma in OS X draaien die gebruik kan maken van 32 bit plugins, daar moet een vertalingslaag tussen zitten. Bij Safari is dit niet zo met als gevolg dat al die oude 32 bit plugins niet meer werken. Dat is echter heel eenvoudig op te lossen door Safari te vertellen dat ie niet in 64 bit maar in 32 bit moet starten en dat kan heel simpel door in de eigenschappen van Safari een vinkje te zetten voor "open in 32 bit mode". In Windows termen zou dit vergelijkbaar zijn met de compatibiliteitsmodus die men destijds in XP heeft geïntroduceerd (8 jaar geleden dus). Voor de overige stukken software is het een kwestie van wachten tot men met een update komt die de problemen oplost (er ligt dus ook een stukje verantwoordelijkheid bij de gebruiker zelf, als je problemen hebt rapporteer ze dan want alleen dan weten developers van het bestaan van het probleem!).

Op moment dat de boel volledig op de schop gaat kun je niet verwachten dat er dingen goed blijven werken, je zult dan moeten rekenen op de nodige missers en je dus ook goed voorbereiden. Daarom is het ook nooit verstandig om maar klakkeloos te gaan lopen upgraden bij wat voor systeem dan ook. Al helemaal niet zonder backup en op een machine waar je nogal sterk afhankelijk van bent (bijv. voor je inkomsten). Je denkt wat dat betreft veel te licht over het verschil tussen Leopard en Snow Leopard en over upgrades in het algemeen. Ook hier geldt dat een goede voorbereiding het halve werk is. Het is dus geen fanboy reactie van je maar onwetendheid en daar heb je iets als dit forum voor :)

[ Voor 4% gewijzigd door ppl op 02-09-2009 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simlock
  • Laatst online: 08-07-2021
oei! Gelukkig heb ik niet geüpdate zeg! Na het lezen van dit topic blijf ik lekker bij leopard! (vind dit wel belachelijk, alsof ze dit niet wisten, zo'n programma wordt toch getest voor het uitkomt??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:11

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

simlock schreef op woensdag 02 september 2009 @ 19:27:
oei! Gelukkig heb ik niet geüpdate zeg! Na het lezen van dit topic blijf ik lekker bij leopard! (vind dit wel belachelijk, alsof ze dit niet wisten, zo'n programma wordt toch getest voor het uitkomt??)
ik zou zelfs nog even wachten tot 10.6.2, dan weet je het echt heel zeker!

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

simlock schreef op woensdag 02 september 2009 @ 19:27:
Dit heeft niets met Apple te maken. Officiële 32 bit plug-ins zoals Flash werken prima in de 64 bit Safari. Daar vindt inderdaad een vertaalslag plaats via een speciaal 32 bit proces. De software die stuk gaat in SL wordt op een manier in Safari gehangen waar Apple niet achter staat. Dat het toch werkt is leuk, maar het maakt het hele systeem minder stabiel. In Leopard hebben ze al een restrictie gelegd op de zogenoemde InputManagers en in Snow Leopard zijn ze voor 64 bit programma's helemaal taboe. Ter informatie: InputManagers zijn bedoeld om complexe talen zoals Japans en Chinees in te voeren. Een Safari plug-in die als InputManager geïnstalleerd wordt, wordt daarom met elk programma meegeladen, met alle risico's van dien.

[ Voor 2% gewijzigd door Digistorm op 02-09-2009 19:42 . Reden: link naar InputManager vulnerability toegevoegd ]

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist geupgrade, en wat een diepe, diepe teleurstelling... Om de paar minuten loopt het actieve programma compleet vast, 30(!) seconden strandbal en gaat dan weer vrolijk verder. Klik ik op een ander programma dan loopt die ook gewoon vast. Ze komen wel terug maar mijn systeem is volledig onwerkbaar geworden.

Ik ben sinds een paar maanden over op een Macbook Pro. Heel veel mooie dingen, heel veel teleurstellingen.

Ik ben een expert op het gebied van Windows, maar niet op dat van de Mac. Weet niet wat ik moet doen nu... Zie niets in de logs, geen aanwijsbare processen via Activity Monitor... Het voelt alsof veel typen en de muis de boel vernaggelen... Help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:39
Je hebt overschot van gelijk, MAAR ik ben altijd een Windows gebruiker geweest en heb nu sinds ee -n jaar ook een Mac, en vroeger werd er altijd gelachen met de Windows gebruikers upgraden etc. Nu hebben de mac gebruikers het ook voor : PowerPC naar i386 , Rosetta naar ?? ben het even kwijt.

ik vind het maar meer dan normaal, maar ben blij dat ik van dat Windows bashen af ben.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_John
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 01:35
Klein vraagje, normaal gebruik ik 4 vingers om exposé op te roepen. Dit werkt niet meer sinds m'n SL upgrade. Iemand een idee? Alles staat aan bij systeemvoorkeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven2
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-06-2023
Probeer nu al een tijdje MAMP (laatste versie) aan de praat te krijgen. Apache start gewoon op MySql server niet. Ben een designer dus iemand een idee hoe en wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tc982 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 19:50:
[...]

Je hebt overschot van gelijk, MAAR ik ben altijd een Windows gebruiker geweest en heb nu sinds ee -n jaar ook een Mac, en vroeger werd er altijd gelachen met de Windows gebruikers upgraden etc. Nu hebben de mac gebruikers het ook voor : PowerPC naar i386 , Rosetta naar ?? ben het even kwijt.

ik vind het maar meer dan normaal, maar ben blij dat ik van dat Windows bashen af ben.
Ten eerste is dat upgrade verhaal dus echt altijd zo geweest, ook bij Mac gebruikers want dit is echt niet iets van de laatste jaren met OS X zo. Het is wel zo dat upgraden van software (wat dan ook) vandaag de dag wel een stuk makkelijker en vlekkeloser verloopt dan voorheen (houden zo!). Daar waar jij op doelt kent 2 verhalen. De eerste keer van PowerPC lopen switchen ging niet helemaal lekker om een aantal redenen waaronder het prille tijdperk waarin dat gebeurde (computers waren toen een zeldzaamheid en zeker niet een gewoon iets zoals nu) waardoor de kennis en de technologie ontbrak. Ze hebben er destijds echter wel enigszins over nagedacht. Bij de switch van PowerPC naar Intel hebben ze die kennis weer uit de kast gehaald en een overgangsperiode gecreeerd waarbij universal binaries de hoofdrol spelen. Dankzij die dingen waren programma's op de PowerPC en Intel Macs te draaien en dat is eigenlijk nog steeds zo. Dat Rosetta verhaal is nog zo'n stuk software die ze bij de switch hebben ingezet. Niet alles kon naar Intel of universal binary dus hadden ze iets nodig om de oude PowerPC spullen nog op de Intel Macs te kunnen draaien. Dat Rosetta is nou precies de tool die dat mogelijk maakt. Windows heeft een vergelijkbaar verhaal met het 64 bits gebeuren (xp vs Vista/7).

Maar goed, begint nu wel heel erg offtopic te raken zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 20:22

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Raven2 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 20:30:
Probeer nu al een tijdje MAMP (laatste versie) aan de praat te krijgen. Apache start gewoon op MySql server niet. Ben een designer dus iemand een idee hoe en wat?
Bij mij doet MAMP het gewoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:39
ppl schreef op woensdag 02 september 2009 @ 20:44:
[...]

Ten eerste is dat upgrade verhaal dus echt altijd zo geweest, ook bij Mac gebruikers want dit is echt niet iets van de laatste jaren met OS X zo. Het is wel zo dat upgraden van software (wat dan ook) vandaag de dag wel een stuk makkelijker en vlekkeloser verloopt dan voorheen (houden zo!). Daar waar jij op doelt kent 2 verhalen. De eerste keer van PowerPC lopen switchen ging niet helemaal lekker om een aantal redenen waaronder het prille tijdperk waarin dat gebeurde (computers waren toen een zeldzaamheid en zeker niet een gewoon iets zoals nu) waardoor de kennis en de technologie ontbrak. Ze hebben er destijds echter wel enigszins over nagedacht. Bij de switch van PowerPC naar Intel hebben ze die kennis weer uit de kast gehaald en een overgangsperiode gecreeerd waarbij universal binaries de hoofdrol spelen. Dankzij die dingen waren programma's op de PowerPC en Intel Macs te draaien en dat is eigenlijk nog steeds zo. Dat Rosetta verhaal is nog zo'n stuk software die ze bij de switch hebben ingezet. Niet alles kon naar Intel of universal binary dus hadden ze iets nodig om de oude PowerPC spullen nog op de Intel Macs te kunnen draaien. Dat Rosetta is nou precies de tool die dat mogelijk maakt. Windows heeft een vergelijkbaar verhaal met het 64 bits gebeuren (xp vs Vista/7).

Maar goed, begint nu wel heel erg offtopic te raken zo :)
Laatste off-topic:

Het is voor mij persoonlijk maar meer dan normaal dat bepaalde designfouten of limieten eruit worden gehaald. Maar het toont aan dat MS & Mac dichter bij elkaar komen!

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hokkie schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 22:13:
[...]
Hoe krijg je eigenlijk HD trailers in Front Row? Ik heb net even zitten Googlen naar aanleiding van je post, en ik heb het defaults commando gevonden ( "defaults write com.apple.frontrow TrailerBypass http://www.apple.com/trai...ome/xml/current_720p.xml" ) maar die schijnt niet te werken met de Front Row die in Snow Leopard zit. Bij mij niet, in elk geval :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn007
  • Laatst online: 01:09
Voor Quicksilver is inmiddels een 10.6 update, http://www.blacktree.com/ . Echt een super programma, kan niet meer zonder.

FIip4mac heb ik ook aan de praat gekregen met streams van uitzendinggemist.nl. Ik heb Quicktime7.app verwijderd uit Applications/Utilities/ en alles werkt weer zoals het zou moeten.

[ Voor 7% gewijzigd door martijn007 op 02-09-2009 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de streams van uitzendinggemist.nl is Silverlight inmiddels ook wel een aanrader. Dat werkt toch best prettig. Nu moet Microsoft er nog even voor zorgen dat er een fatsoenlijke up to date versie voor Linux komt dan kunnen ook zij er gebruik van maken.

@hieronder: resizen? Dat is mij nog nooit opgevallen maar ik heb ook nooit echt de behoefte gehad om dat te doen moet ik bekennen. Thnx voor de tip, gaan we eens bekijken :)

[ Voor 25% gewijzigd door ppl op 02-09-2009 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn007
  • Laatst online: 01:09
ppl schreef op woensdag 02 september 2009 @ 22:35:
Voor de streams van uitzendinggemist.nl is Silverlight inmiddels ook wel een aanrader. Dat werkt toch best prettig. Nu moet Microsoft er nog even voor zorgen dat er een fatsoenlijke up to date versie voor Linux komt dan kunnen ook zij er gebruik van maken.
Inderdaad ik heb hier ook even gebruik van gemaakt, echter een groot nadeel vind ik dat je met silverlight niet zelf de grote van het scherm kan aanpassen. Het is of het kleine schermpje of fullscreen. Als je gebruik maakt van van Flip4Mac icm Quicktime kun je zelf het scherm vergroten of verkleinen.
[/offtopic]

• Executor16
  • Niet online
martijn007 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 22:46:
[...]

Inderdaad ik heb hier ook even gebruik van gemaakt, echter een groot nadeel vind ik dat je met silverlight niet zelf de grote van het scherm kan aanpassen. Het is of het kleine schermpje of fullscreen. Als je gebruik maakt van van Flip4Mac icm Quicktime kun je zelf het scherm vergroten of verkleinen.
[/offtopic]
Ik heb het getest zonder iets te installeren in SL. Op uitzendinggemist.nl kan ik gewoon met Quicktime die fimlpjes bekijken. Heb je geen Flip4Mac voor nodig. Je kunt ze ook opslaan en vanaf die file opstarten in een apart Quicktime venster en dan kun je ook resizen etc.

• afterburn
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

GekkePrutser schreef op woensdag 02 september 2009 @ 21:32:
[...]

Hoe krijg je eigenlijk HD trailers in Front Row? Ik heb net even zitten Googlen naar aanleiding van je post, en ik heb het defaults commando gevonden ( "defaults write com.apple.frontrow TrailerBypass http://www.apple.com/trai...ome/xml/current_720p.xml" ) maar die schijnt niet te werken met de Front Row die in Snow Leopard zit. Bij mij niet, in elk geval :'(
Geen idee (lekker behulpzaam), maar ik had de HD trailers aangezet in Leopard en na upgrade naar SL heb ik de HD trailers nog steeds in Frontrow als (werkende) keuze mogelijkheid.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:58

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ben afgelopen dinsdag ook overgegaan op SL, en ben de volgende problemen tegengekomen:

MarcoPolo werkt niet meer, is ook nog geen oplossing voor.
Open FTD werkt niet meer, de link van de eerste pagina (waar iemand dit ook al aangeeft) werkt bij mij ook niet.
Logitech control center voor mijn MX620 werkt niet meer. Download hiervoor de LCC300 installer van Logitech website, in het 'rechtermuisknopmenu' kies je voor toon pakketinhoud, ga naar de map contents, en installeer vanaf daar de .mpkg die je tegenkomt. Dan werkt het naar behoren. (beter dan eerst, moet ik zeggen!)

Dropbox werkt gewoon.

Extern Bureablad (applicatie van Microsoft) werkt niet meer naar 1 computer toe. Naar anderen nog wel.
coRD, ook een extern bureaublad-applicatie werkt prima, maar ook niet meer naar die ene computer (vista-bak)

Voor de rest ben ik vrij tevreden, het is duidelijk sneller geworden hier, en kennelijk boot hij standaard met de 64-bit kernel, want ik kan bij applicaties kiezen om ze in ' 32 bit modus' uit te voeren.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Nee hoor, enkel de Xserves booten standaard met de 64-bits kernel. De 32-bits kernel kan gewoon 64-bits applicaties draaien (moet je wel een 64-bits processor hebben natuurlijk), daarom zie je die optie.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

Ik zag net een tweet dat iStat Menus een versie uit heeft voor SL :) Dus liefhebbers kunnen het even downloaden.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Bjornson
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-09 22:35
Ik kwam vanmiddag een probleempje tegen.
NTFS 4 MAC werkte niet onder 64 bit..
Toen ik m'n macbook pro opnieuw opstarte in 32 bit werkte het gelukkig weer wel..

Weet iemand of er al een 64 bit versie beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigJeff
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-03-2022
Bjornson schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:27:
Toen ik m'n macbook pro opnieuw opstarte in 32 bit werkte het gelukkig weer wel..

Dat is een groot probleem :o
hoop dat hier snel een oplossing voor komt,

Heb ntfs namelijk nodig voor werk/studie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik heb het probleem dat de remote bij gebruik van XBMC ook Itunes gaat bedienen. Dus druk je op play wat in XBMC selecteren is, start Itunes op de achtergrond en begint met het afspelen van een mp3. Zeeeeer vervelend dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
BigJeff schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 00:15:
...
Dat is een groot probleem :o
hoop dat hier snel een oplossing voor komt,

Heb ntfs namelijk nodig voor werk/studie..
dan draai je toch gewoon een 32 bits kernel? Of moet je gebruik maken van 64bits kernelextensions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Laatst online: 09-01-2024
Weet niet of dit al gepost is:

Lijst van meest bekende programma's welke wel en niet doen
http://snowleopard.wikidot.com/start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Standaard meegeleverde Canon Software voor hun gehele Digitale Camera reeks lijkt niet meer te werken.

Zijn programma's als:
  • ImageBrowser
  • Camera Window
Failed to initialize Program
Opzich zijn er natuurlijk 1001 wegen om de foto's op mijn Mac te krijgen; maar deze software vond ik heerlijk qua beheer; en hoefden nergens op te letten.

Erg jammer :(

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem:

Nu een paar dagen in het bezit van SL, het is idd een stuk sneller maar af en toe krijg ik de welbekende "strandbal" te zien als ik alleen maar Safari en Azureus open heb. Deze zie ik soms tot 15sec, erg irritant! Hebben meer mensen hier last van?

Heb een Macbook Pro 2,66 mid 2009 dus daar kan het niet aan liggen...

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag SL vers geïnstalleerd (op een nieuwe, grotere HD) op m'n MacBook, en het werkt vooralsnog prima hier. d:)b
En erg snel en vloeiend.
Nu nog de case eens laten herstellen (scheurtjes/afgebrokkelde stukken naast trackpad...) en hij voelt weer als nieuw aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 22:58

igmar

ISO20022

Bjornson schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:27:

Je moet de beta versie van MacFuse installeren, die is wel 64 bits AFAIK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar

igmar

ISO20022

Ik ben inmiddels ook over, en een tweetal zaken werken niet meer :

- launch2net (ook andere mobiel internet software werkt niet meer)
- Aladdin etoken PKI drivers

Vooral die laatste is vrij vervelend, aangezien mijn TryeCrypt sleutel daarop staat :)
Verder werkt het allemaal erg soepeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Richard schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 22:38:
Standaard meegeleverde Canon Software voor hun gehele Digitale Camera reeks lijkt niet meer te werken.

Zijn programma's als:
  • ImageBrowser
  • Camera Window
[...]

Opzich zijn er natuurlijk 1001 wegen om de foto's op mijn Mac te krijgen; maar deze software vond ik heerlijk qua beheer; en hoefden nergens op te letten.

Erg jammer :(
Raar, want ik draai SL en in 64b en al mijn Canon software werkt prima, DPP, IB, CW, EOS Utility enz., alles werkt. En dat is maar goed ook, want ik kan niet zonder DPP. :)

Het was wel zo dat de eerste keer opstarten van DPP duurde een eeuwigheid. Strandballetje erbij enz. Daarna, alles normaal en snel.

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 16:21

Cliffie

Trompetslet

Download Redirector van Synology (NAS) werkt niet meer onder Snow Leopard. Meer mensen hebben dat. Wel raar dat als ik die voor de eerste keer wilde starten, dat ik Rosetta moest installeren.

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Had ik ook met NX Client van NoMachines. Rosetta installeren en daarna gewoon werken. Kan ik tenminste ook weer gemakkelijk thuis werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar

igmar

ISO20022

igmar schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 22:19:
Ik ben inmiddels ook over, en een tweetal zaken werken niet meer :

- launch2net (ook andere mobiel internet software werkt niet meer)
Hier komt (zeker) een update van. Nog even wachten dus.
- Aladdin etoken PKI drivers
Die update gaat er niet / voorlopig niet komen. Iemand suggesties voor een e-token die het wel doet op Snow Leopard ? Ik gebruik 'm alleen voor m'n truecrypt keyfile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
igmar schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 21:14:
[...]

Je moet de beta versie van MacFuse installeren, die is wel 64 bits AFAIK.
De huidige beta versie is 2.1.5 en die heeft nog immer een 32 bit prefpane. Het 64 bits zijn boeit toch niet aangezien de kernel 32 bit is (wat overigens echt 0,0 zegt over het kunnen draaien van 64 bit software, dat is namelijk geen probleem sinds Leopard). Zie verder ook de discussie op het MacFUSE forum zelf: Snow Leopard status. Met de 32 bit kernel werkt het prima, met de 64 bit kernel heeft het problemen (net zoals 239047293742 andere dingen dat ook hebben..het is een nieuw OS ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Ik heb het idee dat Little Snitch toch nog voor redelijk wat vertraging zorgt. Ik heb de BETA geinstalleerd die in SL verder prima werkt, maar het maakt alles onzettend traag. Programma's starten gaat bijv van 1-2 bounces naar 7-8. Na een uninstall is alles weer lekker snel. Dan maar geen Snitch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Vodafone Mobile Connect (driver en beheer pakketje voor alle mogelijke datacards en USB UMTS dongles van Vodafone) werkt helaas ook niet onder Snow Leopard. Hij klaagt dat de bijgesloten kernel extensions (waarschijnlijk drivers) niet geinstalleerd kunnen worden en werkt vervolgens ook niet. Ik heb ook nog geen andere drivers gevonden die wel werken met de K3715 (Huawei E169). Als iemand die wel weet dan houd ik me aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Sinds de upgrade naar SL kan ik met Dropbox geen public links meer genereren, het contextmenu-item voor Dropbox ontbreekt in Finder.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

GLIMS is inmiddels geupdate voor SL en werkt met 64b Safari. Binnen hengelen kan hier.

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canaria schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 21:51:
Sinds de upgrade naar SL kan ik met Dropbox geen public links meer genereren, het contextmenu-item voor Dropbox ontbreekt in Finder.
het kan nog gewoon via de website van dropbox (kleine driehoekje rechts van het bestand is een menuutje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Is er toevallig een insomnia versie die wel werkt op snow leopard?

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Serenity schreef op maandag 07 september 2009 @ 15:55:
Ik heb het idee dat Little Snitch toch nog voor redelijk wat vertraging zorgt. Ik heb de BETA geinstalleerd die in SL verder prima werkt, maar het maakt alles onzettend traag. Programma's starten gaat bijv van 1-2 bounces naar 7-8. Na een uninstall is alles weer lekker snel. Dan maar geen Snitch :)
Same here, draait niet echt lekker.
Vuze en Transmissions werkt ook niet zoals het moet.

Als het hier bij blijft vind ik het allemaal wel prima.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:10
Hmm ik gebruikte Cisco VPN client, maar die schijnt bij mij nu niet meer te werken.
Heeft iemand anders ook dergelijke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:37
Canaria schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 21:51:
met dropbox 0.7.19 kan dat weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Voor de mensen die ook problemen hadden met een Canon printer via Wifi. Canon heeft 4 dagen geleden nieuwe drivers online gezet voor 10.6. :) Dit was tenminste voor mijn MP600R. Bij mij werkt het weer. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is om de pictogrammen in het dock vast te zetten?
En dat de programmas in het dock pas starten als je dubbelklikt?

Kan deze opties niet vinden dus denk dat het niet mogelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Laatst online: 12-09 12:54
keanu_ schreef op zondag 13 september 2009 @ 20:33:
Hmm ik gebruikte Cisco VPN client, maar die schijnt bij mij nu niet meer te werken.
Heeft iemand anders ook dergelijke ervaringen?
Probeer eens de ingebouwde VPN client. Snow Leopard heeft tegewoordig ook Cisco IPSec suport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft apple trouwens geen lijst vrijgegeven met alle nieuwe opties en addons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 17:42
Myrdhin schreef op maandag 14 september 2009 @ 00:15:
[...]

Probeer eens de ingebouwde VPN client. Snow Leopard heeft tegewoordig ook Cisco IPSec suport.
Die werkt (vaak) niet bij eduroam netwerken op universiteiten in Nederland, zijn vast meer situaties waar dat niet werkt.

Er is een geupdate versie van de Cisco VPN client die wel werkt op snow leopard, kun je vast wel via de systeembeheerder krijgen. Zoniet, dan is hij wel op het internet te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 12-09 17:52
Scrobblepod heeft een update gekregen en werkt nu ook onder Snow Leopard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Letterbox (alternatief voor WideMail) werkt inmiddels ook op SL.

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar

igmar

ISO20022

igmar schreef op maandag 07 september 2009 @ 14:10:
Hier komt (zeker) een update van. Nog even wachten dus.
Update is er inmiddels, het werkt weer :-)
Die update gaat er niet / voorlopig niet komen. Iemand suggesties voor een e-token die het wel doet op Snow Leopard ? Ik gebruik 'm alleen voor m'n truecrypt keyfile.
Helemaal verwijderen en opnieuw installeren werkt inmiddels weer (na de laatste SL updates). Sommige apps segfaulten af en toe, maar de koppeling met truecrypt werkt inmiddels weer. We blijven alleen zoeken naar de 5.0 versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 23:39:

Dat is gewoon een kwestie van het applicatie icoon in het dock sleuren.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 04-07 09:17
Synery KM heeft een update gekregen en werkt nu perfect onder sneeuwtje. Ideaal om je muis en tobo te delen met een Windows PC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Zijn er meer mensen die issues hebben met het openen van *.doc bestanden in Pages '09 onder Snow Leopard?

Ik heb een *.doc bestand wat onder Leopard gewoon prima werkte, maar nu doet het allemaal lastig en is Pages 'not responding'...

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SPSS 17 werkt niet met Snow Leopard :( Da's tamelijk dramatisch, want ik heb het nodig. Weet iemand een mogelijkheid om het werkend te krijgen?
thaan schreef op maandag 14 september 2009 @ 00:57:
[...]

Die werkt (vaak) niet bij eduroam netwerken op universiteiten in Nederland, zijn vast meer situaties waar dat niet werkt.

Er is een geupdate versie van de Cisco VPN client die wel werkt op snow leopard, kun je vast wel via de systeembeheerder krijgen. Zoniet, dan is hij wel op het internet te vinden ;)
Ik kan met de ingebouwde VPN client van Snow Leopard probleemloos verbinding maken met de universiteit (UvA). Cisco client niet meer nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 19:22:
SPSS 17 werkt niet met Snow Leopard :( Da's tamelijk dramatisch, want ik heb het nodig. Weet iemand een mogelijkheid om het werkend te krijgen?
Is inmiddels bekend, dat heeft te maken met de 64-bits Java die geïnstalleerd is. Op internet kun je vinden hoe je de 32-bits versie kunt installeren. Houd er wel rekening mee dat (iig bij mij) de graphs-module het niet meer doet en je dus geen (aftandse) grafieken kunt maken.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Als je Adium open hebt staan en op status 'offline' staat, dan laat Expose toch je contact list (niks) zien als item. Bugje in Adium die nog niet met SL compatible is, of ben ik de enige die daar last van heeft?

• aerofreak
  • Laatst online: 09:48

aerofreak

Steve Jobs

Ik heb het even getest en troost je, je bent niet de enige...

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

OK wachten we op een update :)

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
@Tom: was dat niet ook zo in Leopard? Dacht dat dat een van de weinige Spaces-bugs was die ze niet hadden opgelost / niet op te lossen was.
Krisp schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 20:22:
[...]

Is inmiddels bekend, dat heeft te maken met de 64-bits Java die geïnstalleerd is. Op internet kun je vinden hoe je de 32-bits versie kunt installeren. Houd er wel rekening mee dat (iig bij mij) de graphs-module het niet meer doet en je dus geen (aftandse) grafieken kunt maken.
Die 32 bits versie heb ik er hier gewoon op staan. Kwestie van de Java preferences (staat in /Applications/Utilities) opstarten en de 32 bits versie naar boven slepen. De enige 2 versies die ik heb zijn JRE 1.6 32 en 64 bit dus geen 1.5 en ook geen 1.4. In Leopard had ik alleen maar een 64 bit JRE 1.6 versie dus die 32 bit is er wel degelijk bij de upgrade naar Snow Leopard op gekomen.

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

ppl schreef op woensdag 16 september 2009 @ 22:59:
[...]

Die 32 bits versie heb ik er hier gewoon op staan. Kwestie van de Java preferences (staat in /Applications/Utilities) opstarten en de 32 bits versie naar boven slepen. De enige 2 versies die ik heb zijn JRE 1.6 32 en 64 bit dus geen 1.5 en ook geen 1.4. In Leopard had ik alleen maar een 64 bit JRE 1.6 versie dus die 32 bit is er wel degelijk bij de upgrade naar Snow Leopard op gekomen.
Als je verder kijkt, weet je dat java 1.5 slechts verwijzingen kent. ;-) Daarom moet je de Java-engine van Leopard installeren.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Dan snap je mijn verhaaltje niet. Snow Leopard heeft alleen maar 1.6 in zowel 32 als 64 bit smaak terwijl ik een bewering zag dat dat niet zo was (het zou alleen 64 bit zijn). Dat alleen 64 bit zijn van 1.6 is alleen zo onder Leopard, niet onder Snow Leopard. Heb je problemen omdat dit 64 bit is dan kun je in Snow Leopard in de Java Preferences dus de 32 bits naar boven slepen waardoor het de 1e keuze wordt (moet je wellicht ook Safari in 32 bits modus laten opstarten wat via het Get info scherm kan).

Je moet overigens helemaal niks. Je kunt aan het hakken en breken aan gaan door de Java spullen van Leopard naar Snow Leopard over te hevelen maar je kunt ook terug gaan naar Leopard of gewoon zien te zorgen dat de boel naar de meest gebruikte versie (1.6 dus) wordt geupgrade. Frappant dat men eerst begint te miepen dat Apple niet de nieuwste versie (1.6 dus) ondersteund en nu begint te zagen over het feit dat het geen 1.4/1.5 doet, zeker als je ziet dat Sun 1.6 als default naar voren schuift als je de JRE wil downloaden.
Tom schreef op woensdag 16 september 2009 @ 20:33:
Als je Adium open hebt staan en op status 'offline' staat, dan laat Expose toch je contact list (niks) zien als item. Bugje in Adium die nog niet met SL compatible is, of ben ik de enige die daar last van heeft?
De contactlist is gewoon een venster of hij nou leeg is of niet. Als dat venster open staat of geminimaliseerd is zal het dus net als ieder ander venster in Exposé terugkomen (leeg of niet). Als je contactlist niet open staat en ook niet geminimaliseerd is maar toch wel in Exposé voorbij komt is er wel sprake van een bug, Exposé moet geen vensters laten zien die er niet zijn. In Snow Leopard is het trouwens nieuw dat hij ook de geminimaliseerde vensters laat zien in Exposé, Leopard en Tiger deden dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik 10.6 heb geinstalleerd heb ik niiks anders dan problemen met mijn airport/wifi, elke keer ik verbind, valt het signaal weg na een paar minuten. En moet ik allles opnieuw herstarten, om zodoende mss 10minuten online te bijven...

Als ik dan opnieuw wou verbinden, bleef dat icoontje maar bewegen, maar niet verbinden

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/9ho2hi.gif

Dus, ga naar je settings van netwerk. En veranderen DHCP naar handmatig

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2w59l3b.png

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/29zenur.png

Ik ben sindsdien al uren online zonder fouten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 11-09 17:10
Mijn Matrix screensaver alsmede mijn Menumeters versie is niet compatibel met SL.
Zal even de websites van de fabricanten raadplegen of daar een oplossing voor is.

Wat belangrijkers is, is dat mijn Wacom tablet hapert als een beest als ik in- of uitlog. Als ik inlog duurt het gewoon meer dan 10 seconden voordat het tablet werkt, en bij het uitloggen vrijwel hetzelde, ondanks dat ik de laatste Wacom drivers heb geïnstalleerd.

Sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 11-09 17:10
Wat ook zuigt is dat als je je Trash empty-t, dat erg lang duurt, of er nu 1, of 1000 grote of kleine bestanden inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 12-09 17:52
willem169 schreef op maandag 21 september 2009 @ 09:28:
Wat ook zuigt is dat als je je Trash empty-t, dat erg lang duurt, of er nu 1, of 1000 grote of kleine bestanden inzitten.
Secure delete uitzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
willem169 schreef op maandag 21 september 2009 @ 08:05:
Mijn Matrix screensaver alsmede mijn Menumeters versie is niet compatibel met SL.
Zal even de websites van de fabricanten raadplegen of daar een oplossing voor is.

Wat belangrijkers is, is dat mijn Wacom tablet hapert als een beest als ik in- of uitlog. Als ik inlog duurt het gewoon meer dan 10 seconden voordat het tablet werkt, en bij het uitloggen vrijwel hetzelde, ondanks dat ik de laatste Wacom drivers heb geïnstalleerd.

Sucks.
Mijn Wacom tablet Graphire (wireless) zorgt er voor dat de interactieve hoek (beeldscherm in sluimerstand) niet goed werkt. Dit was in Leopard ook al het geval. Het werkt alleen als ik de muis naar de juiste hoek slinger en dan snel op de aan/uit knop druk. Hier ook de nieuweste drivers.

Het probleem wat jij beschrijf met je Wacom herken ik niet, maar misschien heb jij een andere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Wat meer info over Secure Empty:
Emptying the Trash in this manner clears room on your Mac for other files. But the data hasn’t actually been removed from your computer — the space occupied by these files is simply available to be overwritten by new information. Until this happens, it may be possible for someone to use data recovery software to restore your “deleted” files. And if this information is sensitive or confidential, it could potentially end up in the wrong hands.
Bron: http://www.apple.com/pro/tips/empty_trash.html

[ Voor 75% gewijzigd door MoietyMe op 21-09-2009 11:39 . Reden: Quote toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 23:39:

Rechtsklikken op de applicatie en dan via Opties op Permanent in Dock. Eén keer klikken is ook voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:44
willem169 schreef op maandag 21 september 2009 @ 08:05:

Sucks.
Dat is het nadeel van de vroege vogel ;-)
Volgens mij zijn juist nu alle fabrikanten hun drivers aan het updaten. over een paar maanden zal alles wel werken. je ziet nu ook veel apps die problemen hebben.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Helaas werkt iStumbler niet...

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik heb net een poster gemaakt voor mijn opleiding, met Photoshop CS3, op een macbook white SL (2Ghz/4Gb). Bij het opslaan naar PSD/PDF en JPEG formaat had ik drie keer een gigantische vastloper.

Uiteindelijk is het me gelukt, (stug doorgaan) maar ik kreeg wel een flinke wegtrekker toen ik merkte dat mijn laatste save als PSD kwijt was. Bij het opslaan van de poster liep noch de mac, noch photoshop vast, dus ik ging er van uit dat het goed zat. Toen heb ik een save als JPEG gedaan, en liep mijn mac finaal in de soep. Uitzetten (dmv de aan/uitknop) was het enige wat nog kon. Na opstarten kon ik ineens geen verbinding meer krijgen met het Eduroam netwerk op de hogeschool.

Nu lees ik hierboven me dat CS4 ook flink kan bokken, terwijl ik dacht dat CS4 wel ondersteund werd op Snow leopard. Is het verstandig te upgraden naar CS4, of kom ik daar dezelfde problemen tegen?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:51

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Pixeltje schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:29:
.

Nu lees ik hierboven me dat CS4 ook flink kan bokken, terwijl ik dacht dat CS4 wel ondersteund werd op Snow leopard. Is het verstandig te upgraden naar CS4, of kom ik daar dezelfde problemen tegen?
Ik ben al 3 dagen flink aan het ps'en met CS4 en tot nu toe nog 0 problemen hoor....

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornson
  • Laatst online: 01-09 22:35
CrankyGamerOG schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:31:
[...]

Ik ben al 3 dagen flink aan het ps'en met CS4 en tot nu toe nog 0 problemen hoor....
Ik werk vrij intensief met CS4 (Premiere, Photohop, Illustrator) en ook ik heb absoluut geen problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Nice, bedankt voor de reacties.

Ik werd wel een beetje verdrietig van CS3 gister. Nu maar hopen dat CS4 een beter oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-08 11:17
igmar schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:00:
[...]

Update is er inmiddels, het werkt weer :-)

[...]

Helemaal verwijderen en opnieuw installeren werkt inmiddels weer (na de laatste SL updates). Sommige apps segfaulten af en toe, maar de koppeling met truecrypt werkt inmiddels weer. We blijven alleen zoeken naar de 5.0 versie :)
5.0 versie van de PKI client ? Is dit misschien iets: http://www.aladdin.ru/support/download/category177

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-08 11:17
igmar schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:00:

[...]

Wat heb je precies verwijderd en wat werkt precies weer ? Ik heb hier ook een Aladdin eToken (een NG-OTP) en die doet tot nog toe helemaal niets :) Aladdin komt in 2010Q1 met een versie van PKI Client voor Snow Leopard, maar ik meen uit je post te lezen dat je token bij jou al het een en ander doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen die via Surfspot SPSS 18 voor Mac kunnen bestellen? Ik vraag me af of het helemaal nog niet leverbaar is of dat het per onderwijsinstelling verschilt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Sinds mijn update naar 10.6.2 werkt NNTPGrab-0.5.1 niet meer, hebben meer mensen daar last van? Iemand al een oplossing? Google levert nog niet op voor mij....

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Is er nog steeds geen oplossing om FLIQLO op OSX 10.6 te draaien? :?

[ Voor 8% gewijzigd door filenox op 19-12-2009 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 20:21
Ik heb sinds gisteren dat Quicktime X .mov bestanden van het internet niet meer afspeelt. "You may need to install additional software to open this type of file" zo volgt de melding. Ik heb het dan over trailers van apple.com/trailers. Quicktimevideo's in een venster in mijn webbrowser werken ook niet meer. Ik krijg het quicktimelogo met een vraagteken.

Ik lees dat mensen die problemen hebben met Quicktime X het beste Quicktime 7 kunnen installeren. Dit heb ik gedaan maar ik kan nog steeds geen trailers bekijken.

Ik heb dit probleem in samenwerking met Firefox en Safari.

Wat moet ik doen?

EDIT: ik heb hier wat meer gevonden over mijn probleem: http://discussions.apple....=2307414&start=0&tstart=0

Helaas nog geen oplossing.

[ Voor 11% gewijzigd door htf99 op 23-01-2010 22:06 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste