Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SPSS 17 werkt niet met Snow Leopard :( Da's tamelijk dramatisch, want ik heb het nodig. Weet iemand een mogelijkheid om het werkend te krijgen?
thaan schreef op maandag 14 september 2009 @ 00:57:
[...]

Die werkt (vaak) niet bij eduroam netwerken op universiteiten in Nederland, zijn vast meer situaties waar dat niet werkt.

Er is een geupdate versie van de Cisco VPN client die wel werkt op snow leopard, kun je vast wel via de systeembeheerder krijgen. Zoniet, dan is hij wel op het internet te vinden ;)
Ik kan met de ingebouwde VPN client van Snow Leopard probleemloos verbinding maken met de universiteit (UvA). Cisco client niet meer nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 19:22:
SPSS 17 werkt niet met Snow Leopard :( Da's tamelijk dramatisch, want ik heb het nodig. Weet iemand een mogelijkheid om het werkend te krijgen?
Is inmiddels bekend, dat heeft te maken met de 64-bits Java die geïnstalleerd is. Op internet kun je vinden hoe je de 32-bits versie kunt installeren. Houd er wel rekening mee dat (iig bij mij) de graphs-module het niet meer doet en je dus geen (aftandse) grafieken kunt maken.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Als je Adium open hebt staan en op status 'offline' staat, dan laat Expose toch je contact list (niks) zien als item. Bugje in Adium die nog niet met SL compatible is, of ben ik de enige die daar last van heeft?

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:21

aerofreak

Steve Jobs

Ik heb het even getest en troost je, je bent niet de enige...

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

OK wachten we op een update :)

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
@Tom: was dat niet ook zo in Leopard? Dacht dat dat een van de weinige Spaces-bugs was die ze niet hadden opgelost / niet op te lossen was.
Krisp schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 20:22:
[...]

Is inmiddels bekend, dat heeft te maken met de 64-bits Java die geïnstalleerd is. Op internet kun je vinden hoe je de 32-bits versie kunt installeren. Houd er wel rekening mee dat (iig bij mij) de graphs-module het niet meer doet en je dus geen (aftandse) grafieken kunt maken.
Die 32 bits versie heb ik er hier gewoon op staan. Kwestie van de Java preferences (staat in /Applications/Utilities) opstarten en de 32 bits versie naar boven slepen. De enige 2 versies die ik heb zijn JRE 1.6 32 en 64 bit dus geen 1.5 en ook geen 1.4. In Leopard had ik alleen maar een 64 bit JRE 1.6 versie dus die 32 bit is er wel degelijk bij de upgrade naar Snow Leopard op gekomen.

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

ppl schreef op woensdag 16 september 2009 @ 22:59:
[...]

Die 32 bits versie heb ik er hier gewoon op staan. Kwestie van de Java preferences (staat in /Applications/Utilities) opstarten en de 32 bits versie naar boven slepen. De enige 2 versies die ik heb zijn JRE 1.6 32 en 64 bit dus geen 1.5 en ook geen 1.4. In Leopard had ik alleen maar een 64 bit JRE 1.6 versie dus die 32 bit is er wel degelijk bij de upgrade naar Snow Leopard op gekomen.
Als je verder kijkt, weet je dat java 1.5 slechts verwijzingen kent. ;-) Daarom moet je de Java-engine van Leopard installeren.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Dan snap je mijn verhaaltje niet. Snow Leopard heeft alleen maar 1.6 in zowel 32 als 64 bit smaak terwijl ik een bewering zag dat dat niet zo was (het zou alleen 64 bit zijn). Dat alleen 64 bit zijn van 1.6 is alleen zo onder Leopard, niet onder Snow Leopard. Heb je problemen omdat dit 64 bit is dan kun je in Snow Leopard in de Java Preferences dus de 32 bits naar boven slepen waardoor het de 1e keuze wordt (moet je wellicht ook Safari in 32 bits modus laten opstarten wat via het Get info scherm kan).

Je moet overigens helemaal niks. Je kunt aan het hakken en breken aan gaan door de Java spullen van Leopard naar Snow Leopard over te hevelen maar je kunt ook terug gaan naar Leopard of gewoon zien te zorgen dat de boel naar de meest gebruikte versie (1.6 dus) wordt geupgrade. Frappant dat men eerst begint te miepen dat Apple niet de nieuwste versie (1.6 dus) ondersteund en nu begint te zagen over het feit dat het geen 1.4/1.5 doet, zeker als je ziet dat Sun 1.6 als default naar voren schuift als je de JRE wil downloaden.
Tom schreef op woensdag 16 september 2009 @ 20:33:
Als je Adium open hebt staan en op status 'offline' staat, dan laat Expose toch je contact list (niks) zien als item. Bugje in Adium die nog niet met SL compatible is, of ben ik de enige die daar last van heeft?
De contactlist is gewoon een venster of hij nou leeg is of niet. Als dat venster open staat of geminimaliseerd is zal het dus net als ieder ander venster in Exposé terugkomen (leeg of niet). Als je contactlist niet open staat en ook niet geminimaliseerd is maar toch wel in Exposé voorbij komt is er wel sprake van een bug, Exposé moet geen vensters laten zien die er niet zijn. In Snow Leopard is het trouwens nieuw dat hij ook de geminimaliseerde vensters laat zien in Exposé, Leopard en Tiger deden dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik 10.6 heb geinstalleerd heb ik niiks anders dan problemen met mijn airport/wifi, elke keer ik verbind, valt het signaal weg na een paar minuten. En moet ik allles opnieuw herstarten, om zodoende mss 10minuten online te bijven...

Als ik dan opnieuw wou verbinden, bleef dat icoontje maar bewegen, maar niet verbinden

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/9ho2hi.gif

Dus, ga naar je settings van netwerk. En veranderen DHCP naar handmatig

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2w59l3b.png

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/29zenur.png

Ik ben sindsdien al uren online zonder fouten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 17:10
Mijn Matrix screensaver alsmede mijn Menumeters versie is niet compatibel met SL.
Zal even de websites van de fabricanten raadplegen of daar een oplossing voor is.

Wat belangrijkers is, is dat mijn Wacom tablet hapert als een beest als ik in- of uitlog. Als ik inlog duurt het gewoon meer dan 10 seconden voordat het tablet werkt, en bij het uitloggen vrijwel hetzelde, ondanks dat ik de laatste Wacom drivers heb geïnstalleerd.

Sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 11-09 17:10
Wat ook zuigt is dat als je je Trash empty-t, dat erg lang duurt, of er nu 1, of 1000 grote of kleine bestanden inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 12-09 17:52
willem169 schreef op maandag 21 september 2009 @ 09:28:
Wat ook zuigt is dat als je je Trash empty-t, dat erg lang duurt, of er nu 1, of 1000 grote of kleine bestanden inzitten.
Secure delete uitzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
willem169 schreef op maandag 21 september 2009 @ 08:05:
Mijn Matrix screensaver alsmede mijn Menumeters versie is niet compatibel met SL.
Zal even de websites van de fabricanten raadplegen of daar een oplossing voor is.

Wat belangrijkers is, is dat mijn Wacom tablet hapert als een beest als ik in- of uitlog. Als ik inlog duurt het gewoon meer dan 10 seconden voordat het tablet werkt, en bij het uitloggen vrijwel hetzelde, ondanks dat ik de laatste Wacom drivers heb geïnstalleerd.

Sucks.
Mijn Wacom tablet Graphire (wireless) zorgt er voor dat de interactieve hoek (beeldscherm in sluimerstand) niet goed werkt. Dit was in Leopard ook al het geval. Het werkt alleen als ik de muis naar de juiste hoek slinger en dan snel op de aan/uit knop druk. Hier ook de nieuweste drivers.

Het probleem wat jij beschrijf met je Wacom herken ik niet, maar misschien heb jij een andere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Wat meer info over Secure Empty:
Emptying the Trash in this manner clears room on your Mac for other files. But the data hasn’t actually been removed from your computer — the space occupied by these files is simply available to be overwritten by new information. Until this happens, it may be possible for someone to use data recovery software to restore your “deleted” files. And if this information is sensitive or confidential, it could potentially end up in the wrong hands.
Bron: http://www.apple.com/pro/tips/empty_trash.html

[ Voor 75% gewijzigd door MoietyMe op 21-09-2009 11:39 . Reden: Quote toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 23:39:
Weet iemand of het mogelijk is om de pictogrammen in het dock vast te zetten?
En dat de programmas in het dock pas starten als je dubbelklikt?

Kan deze opties niet vinden dus denk dat het niet mogelijk is...
Rechtsklikken op de applicatie en dan via Opties op Permanent in Dock. Eén keer klikken is ook voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 09:20
willem169 schreef op maandag 21 september 2009 @ 08:05:

Sucks.
Dat is het nadeel van de vroege vogel ;-)
Volgens mij zijn juist nu alle fabrikanten hun drivers aan het updaten. over een paar maanden zal alles wel werken. je ziet nu ook veel apps die problemen hebben.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Helaas werkt iStumbler niet...

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:58

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik heb net een poster gemaakt voor mijn opleiding, met Photoshop CS3, op een macbook white SL (2Ghz/4Gb). Bij het opslaan naar PSD/PDF en JPEG formaat had ik drie keer een gigantische vastloper.

Uiteindelijk is het me gelukt, (stug doorgaan) maar ik kreeg wel een flinke wegtrekker toen ik merkte dat mijn laatste save als PSD kwijt was. Bij het opslaan van de poster liep noch de mac, noch photoshop vast, dus ik ging er van uit dat het goed zat. Toen heb ik een save als JPEG gedaan, en liep mijn mac finaal in de soep. Uitzetten (dmv de aan/uitknop) was het enige wat nog kon. Na opstarten kon ik ineens geen verbinding meer krijgen met het Eduroam netwerk op de hogeschool.

Nu lees ik hierboven me dat CS4 ook flink kan bokken, terwijl ik dacht dat CS4 wel ondersteund werd op Snow leopard. Is het verstandig te upgraden naar CS4, of kom ik daar dezelfde problemen tegen?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 15:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Pixeltje schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:29:
.

Nu lees ik hierboven me dat CS4 ook flink kan bokken, terwijl ik dacht dat CS4 wel ondersteund werd op Snow leopard. Is het verstandig te upgraden naar CS4, of kom ik daar dezelfde problemen tegen?
Ik ben al 3 dagen flink aan het ps'en met CS4 en tot nu toe nog 0 problemen hoor....

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornson
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-09 22:35
CrankyGamerOG schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:31:
[...]

Ik ben al 3 dagen flink aan het ps'en met CS4 en tot nu toe nog 0 problemen hoor....
Ik werk vrij intensief met CS4 (Premiere, Photohop, Illustrator) en ook ik heb absoluut geen problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:58

Pixeltje

Woo-woohoo!

Nice, bedankt voor de reacties.

Ik werd wel een beetje verdrietig van CS3 gister. Nu maar hopen dat CS4 een beter oplossing is.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-08 11:17
igmar schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:00:
[...]

Update is er inmiddels, het werkt weer :-)

[...]

Helemaal verwijderen en opnieuw installeren werkt inmiddels weer (na de laatste SL updates). Sommige apps segfaulten af en toe, maar de koppeling met truecrypt werkt inmiddels weer. We blijven alleen zoeken naar de 5.0 versie :)
5.0 versie van de PKI client ? Is dit misschien iets: http://www.aladdin.ru/support/download/category177

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-08 11:17
igmar schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:00:

[...]

Helemaal verwijderen en opnieuw installeren werkt inmiddels weer (na de laatste SL updates). Sommige apps segfaulten af en toe, maar de koppeling met truecrypt werkt inmiddels weer. We blijven alleen zoeken naar de 5.0 versie :)
Wat heb je precies verwijderd en wat werkt precies weer ? Ik heb hier ook een Aladdin eToken (een NG-OTP) en die doet tot nog toe helemaal niets :) Aladdin komt in 2010Q1 met een versie van PKI Client voor Snow Leopard, maar ik meen uit je post te lezen dat je token bij jou al het een en ander doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen die via Surfspot SPSS 18 voor Mac kunnen bestellen? Ik vraag me af of het helemaal nog niet leverbaar is of dat het per onderwijsinstelling verschilt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Sinds mijn update naar 10.6.2 werkt NNTPGrab-0.5.1 niet meer, hebben meer mensen daar last van? Iemand al een oplossing? Google levert nog niet op voor mij....

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Is er nog steeds geen oplossing om FLIQLO op OSX 10.6 te draaien? :?

[ Voor 8% gewijzigd door filenox op 19-12-2009 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 20:21
Ik heb sinds gisteren dat Quicktime X .mov bestanden van het internet niet meer afspeelt. "You may need to install additional software to open this type of file" zo volgt de melding. Ik heb het dan over trailers van apple.com/trailers. Quicktimevideo's in een venster in mijn webbrowser werken ook niet meer. Ik krijg het quicktimelogo met een vraagteken.

Ik lees dat mensen die problemen hebben met Quicktime X het beste Quicktime 7 kunnen installeren. Dit heb ik gedaan maar ik kan nog steeds geen trailers bekijken.

Ik heb dit probleem in samenwerking met Firefox en Safari.

Wat moet ik doen?

EDIT: ik heb hier wat meer gevonden over mijn probleem: http://discussions.apple....=2307414&start=0&tstart=0

Helaas nog geen oplossing.

[ Voor 11% gewijzigd door htf99 op 23-01-2010 22:06 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste