Geld tegoed van webshop, geen contact mogelijk

Pagina: 1
Acties:

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Zo'n twee maanden geleden bestelde ik bij www.snarenshop.nl een setje snaren en een mondharmonica. Na netjes betaald te hebben heb ik een tijdje gewacht op de bestelde producten. Er stonden geen levertijden bij de producten op de website dus ik ging er logischerwijs vanuit dat de producten op voorraad zouden zijn. De mondharmonica was ook nog eens in de aanbieding en dan is het toch zeker normaal dat een product zonder levertijdsindicatie met extra reclame gewoon leverbaar is.

Het duurde allemaal een tijdje en toen ik contact opnam via e-mail kreeg ik te horen dat de harmonica niet op voorraad was en het niet bekend was wanneer dit wel het geval zou zijn. Dit vond ik een beetje slordig van de winkel maar zoiets kan gebeuren. Ik heb toen de bestelling van de snaren doorgezet en de rest van de bestelling geannuleerd; ik had immers mijn snaren snel nodig. De snaren kwamen ongefrankeerd binnen dus ik kon nog even een boete betalen aan de TNT; het gaat hier duidelijk om slordige mensen.

Er werd mij gevraagd mijn rekeningnummer te geven en dat heb ik netjes gedaan. Maar sindsdien is er geen contact meer mogelijk en het bedrag van €25,- is nog niet overgemaakt. Ik heb geprobeerd te bellen en contact te leggen via e-mail, zoals eerst wel lukte, maar ik krijg geen reactie. Op internet is ook het een en ander te vinden over deze slordige club; google maar eens.

Nu kan mij die €25,- niet zoveel schelen maar ik kan een dergelijke standaard gewoon niet accepteren omdat ik veel spullen via het internet koop; zo'n 90% van alles dat uberhaupt in een pakketje verzonden kan worden.

Mijn vraag is eigenlijk vooral: Hoe kan ik (legaal) dat zootje daar het zo moeilijk mogelijk maken?

Ik zat er zelf aan te denken om een dure advocaat in te schakelen (á €100/h of iets in die richting) en gewoon te kijken waar ik kom, maar hier heb ik geen ervaring mee. Het moge duidelijk zijn dat het hier niet om het geld gaat maar dat ik het gewoon onacceptabel vind dat ik en andere consumenten in een dergelijke situatie onmachtig zijn.

Tips en (smerige) ideeën zijn welkom >:)

*edit*
Alle e-mails heb ik natuurlijk bewaard!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09-2025

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Wat dacht je van simpel aangifte doen bij de politie, in principe is het toch gewoon diefstal!?

[ Voor 29% gewijzigd door Robinski op 24-08-2009 15:27 ]

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:29
[b][message=32459911,noline]
Ik zat er zelf aan te denken om een dure advocaat in te schakelen (á €100/h of iets in die richting) en gewoon te kijken waar ik kom, maar hier heb ik geen ervaring mee. Het moge duidelijk zijn dat het hier niet om het geld gaat maar dat ik het gewoon onacceptabel vind dat ik en andere consumenten in een dergelijke situatie onmachtig zijn.
Je hebt er inderdaad geen ervaring mee. Waar wou je dit van betalen? Of heb je een duizenden euro's klaarliggen? Dan maakt die 25 euro toch niet uit?

[ Voor 3% gewijzigd door ID-College op 24-08-2009 15:35 ]

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:53

Croga

The Unreasonable Man

ID-College schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:32:
Je hebt er inderdaad geen ervaring mee. Waar wou je dit van betalen? Of heb je een duizenden euro's klaarliggen?
En let wel: Dat zijn duizenden euros die je NOOIT meer terug gaat zien... Geen enkele kantonrechter gaat je dat soort kosten door hen laten vergoeden aangezien het buiten alle proportie is.

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:39
Zo te zien ben je niet de enige (hoe erg het echt is kan ik niet overzien...)

thread op gitaarnet.nl

Daar staat ook de straatnaam van de registrar... :*)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• Solovine
Robinski schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:27:
Wat dacht je van simpel aangifte doen bij de politie, in principe is het toch gewoon diefstal!?
Daar heb je gelijk in natuurlijk maar ik vraag me af of er veel mee gedaan wordt omdat het om zo'n klein bedrag gaat. Wat ook een mogelijkheid is is met meerdere personen contact op te nemen met de Kamer van Koophandel. Gezamelijk aangifte doen is ook een optie natuurlijk maar ergens heb ik het gevoel dat de kvk op kortere termijn een oplossing kan bieden ten opzichte van de politie. Politiecorpsen zijn toch over het algemeen meer gericht op de lokale situatie.

Graag zou ik horen van mensen met ervaring omtrent (kleine) oplichtingspraktijken op het web. Beter de Kvk of politie?

• ID-College
Croga schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:35:
[...]

En let wel: Dat zijn duizenden euros die je NOOIT meer terug gaat zien... Geen enkele kantonrechter gaat je dat soort kosten door hen laten vergoeden aangezien het buiten alle proportie is.
Ik zie nou 100 euro per uur. Maak er dus maar tienduizenden euro's van.
Het moge duidelijk zijn dat hij geen cent terug gaat zien, maar daar moet ie blijkbaar zelf achterkomen. Geen enkel bedrijf gaat tienduizenden euro's betalen tegen een zaak voor de kantonrechter a 25 euro.

Die tienduizenden euro's kun je dus direct van je rekening afschrijven en beschouwen als letterlijk weggegooid geld..

Wat je kan doen: consumentenbond inschakelen en aangifte doen. En verder kun je hopen.

Dit zijn je mogelijkheden, (en die tienduizenden euro's investeren natuurlijk...)

[ Voor 10% gewijzigd door ID-College op 24-08-2009 15:39 ]

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-01 11:18
Meestal een mailtje waar je de woorden politie en aangifte laat vallen zijn wel genoeg om de mensen bang te maken en je geld terug te krijgen..

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:01
Ik snap niet wat het tarief van jouw advocaat ertoe doet?

• Solovine
ID-College schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:32:
[...]

Je hebt er inderdaad geen ervaring mee. Waar wou je dit van betalen? Of heb je een duizenden euro's klaarliggen? Dan maakt die 25 euro toch niet uit?
Ik heb zat geld en die 25 euro is puur symbolisch.
Croga schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:35:
[...]

Daar was ik een beetje bang voor ja. Ik ben het er overigens niet mee eens dat het buiten proporties is; online winkels hebben wat mij betreft een zeer bijzondere verantwoordelijkheid.
Luqq schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:40:
Meestal een mailtje waar je de woorden politie en aangifte laat vallen zijn wel genoeg om de mensen bang te maken en je geld terug te krijgen..
Dat heb ik natuurlijk allang gedaan.
Anarchy 99 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:43:
Ik snap niet wat het tarief van jouw advocaat ertoe doet?
Het gaat maar om het idee. Ik wil gewoon dat het de winkel duidelijk is dat je niet zomaar contact kan verbreken met een consument. Misschien dat het ze afschrikt als ik een advocaat een brief laat opstellen á 100 euro/uur met de mededeling dat ze nu 125 euro kunnen betalen en anders een rechtszaak kunnen verwachten.

Ik ga nu even de thread op www.gitaarnet.nl lezen :)

[ Voor 34% gewijzigd door Solovine op 24-08-2009 15:51 ]

• Evil Genius
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-12-2025
Heel leuk allemaal, contact via de e-mail, aangifte e.d.. Maar ooit eens verder gedacht dan de e-mail? Ik zie dat MusicXL het geheel afhandelt en bereikbaar is via telefoonnummer 076 - 5968041. Als je de thread op gitaarnet.nl leest zie je ook dat men belt naar MusicXL en dat ze het daar voor je kunnen uitzoeken hoe het met het terugbetalen staat. Ik zie in jou verhaal helemaal niets over telefonisch contact. Je weet niet of MusicXL ook achter de website zit.

[ Voor 10% gewijzigd door Evil Genius op 24-08-2009 15:56 ]

Verwijderd

Persoonlijk zou ik het pakketje nooit in ontvangst hebben genomen, feitelijk ga je door aanname een "beetje" akkoord met hun manier van werken.

Bij mij is het ook vaak zo dat geld ondergschikt is aan de intentie maar ik vraag me af, met snaren heb je toch altijd wel een spare setje liggen ? En Nederland barst van de goeie muziekwinkels, waarom bestel je daar dan niet ? Waarom aankopen doen bij een webshop, waarvan ik als ik de layout zie al gauw wegklik ? :)

http://www.nederlandmuziek.com/

http://www.google.nl/sear...1&q=muziekwinkels&spell=1

Nu achteraf je druk maken om die 25 euro is verspilde energie. Dergelijke webshops zijn toch geen lang leven beschoren dus als advies, maak je niet druk, temeer omdat je zelf akkoord er mee bent gegaan ;)

• Solovine
Evil Genius schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:54:
Heel leuk allemaal, contact via de e-mail, aangifte e.d.. Maar ooit eens verder gedacht dan de e-mail? Ik zie dat MusicXL het geheel afhandelt en bereikbaar is via telefoonnummer 076 - 5968041. Als je de thread op gitaarnet.nl leest zie je ook dat men belt naar MusicXL en dat ze het daar voor je kunnen uitzoeken hoe het met het terugbetalen staat. Ik zie in jou verhaal helemaal niets over telefonisch contact. Je weet niet of MusicXL ook achter de website zit.
Als je goed had gelezen dan heb je gezien dat ik al gebeld had. Ter bevestiging: dit was inderdaad hetzelfde nummer als in jouw post. Ik zal nog wel eens bellen maar ik heb het dus al drie keer eerder geprobeerd en er werd niet opgenomen.
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:56:
Persoonlijk zou ik het pakketje nooit in ontvangst hebben genomen, feitelijk ga je door aanname een "beetje" akkoord met hun manier van werken.
Je hebt helemaal gelijk maar het pakketje met de snaren kwam helaas door de brievenbus. Ik weet trouwens niet eens of een groter pakket uberhaupt zonder frankering verzonden kan worden; het lijkt me dat het dan geweigerd wordt door de TNT!?
Bij mij is het ook vaak zo dat geld ondergschikt is aan de intentie maar ik vraag me af, met snaren heb je toch altijd wel een spare setje liggen ? En Nederland barst van de goeie muziekwinkels, waarom bestel je daar dan niet ? Waarom aankopen doen bij een webshop, waarvan ik als ik de layout zie al gauw wegklik ? :)
Je hebt alweer gelijk. Echter was dit het eerste setje snaren dat ik ooit gekocht heb. Ik heb zolang mogelijk gespeeld met de snaren die al op de gitaar van mijn vader zaten en ik heb er nooit zo bij stilgestaan dat die ook wel eens vervangen moesten worden. Ik speel dus nog niet zo lang.
Nu achteraf je druk maken om die 25 euro is verspilde energie. Dergelijke webshops zijn toch geen lang leven beschoren dus als advies, maak je niet druk, temeer omdat je zelf akkoord er mee bent gegaan ;)
Ik ben akkoord gegaan met een deelzending en vlak daarna met een permanente annulering van de restbestelling (snaren). Hiervoor werd zelfs mijn rekeningnummer gevraagd! Ik doe eigenlijk vooral zo moeilijk om die 25 euro omdat ik zo ontzettend veel van mijn spullen online koop. Het is voor mij erg belangrijk dat online kopen op zijn minst net zo veilig blijft als nu, dus ik zit er bovenop als een shop niet netjes handelt.

• fnoff
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01 13:49
Alexio schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 16:15:
[...]
Je hebt helemaal gelijk maar het pakketje met de snaren kwam helaas door de brievenbus. Ik weet trouwens niet eens of een groter pakket uberhaupt zonder frankering verzonden kan worden; het lijkt me dat het dan geweigerd wordt door de TNT!?
[...]
Dan nog kun je het weigeren. Volgens mij moet je het dan ongeopend weer bij de TNT langsbrengen. Anders zou men je ongewenst met kosten op kunnen zadelen.

• Solovine
fnoff schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 16:20:
[...]

Dan nog kun je het weigeren. Volgens mij moet je het dan ongeopend weer bij de TNT langsbrengen. Anders zou men je ongewenst met kosten op kunnen zadelen.
Tja, voor 3 postzegels... :O

Ik snap je wel hoor, maar ik word meestal pas principieel als ik me echt genaaid voel en dat was toen nog niet aan de orde. Ik zal het onthouden voor de volgende keer.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:42

Wildfire

Joy to the world!

Nog even afgezien van het hele verhaal om terugbetaling enzo:
Er stonden geen levertijden bij de producten op de website dus ik ging er logischerwijs vanuit dat de producten op voorraad zouden zijn. De mondharmonica was ook nog eens in de aanbieding en dan is het toch zeker normaal dat een product zonder levertijdsindicatie met extra reclame gewoon leverbaar is.
Juist als er nergens een actuele voorraad of levertijd staat vermeld weet je dus niets en kun je nergens vanuit gaan.

Als ik ergens iets bestel waar geen voorraad- of levertijden staan vermeld dan ga ik er bij voorbaat maar vanuit dat er een redelijke kans is dat het niet op voorraad is. Dat lijkt me nou juist de meest logische gedachte.

-- Edit: @ hieronder: ach, er zijn zelfs mensen die zich al om €1,95 druk maken :P

[ Voor 27% gewijzigd door Wildfire op 24-08-2009 16:41 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Alexio schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:45:
[...]

Het gaat maar om het idee. Ik wil gewoon dat het de winkel duidelijk is dat je niet zomaar contact kan verbreken met een consument. Misschien dat het ze afschrikt als ik een advocaat een brief laat opstellen á 100 euro/uur met de mededeling dat ze nu 125 euro kunnen betalen en anders een rechtszaak kunnen verwachten.
Och, die kosten voor een advocaat ben je toch kwijt. Je kunt je kosten namelijk niet verhalen op de wederpartij, ook niet als je wint. Je krijgt alleen de 'proceskosten' terug en dat zijn niet de advocaatkosten die jij maakt. Een uurtarief van € 100 is overigens een afbraaktarief, daar kan geen advocaat op overleven, tenzij het een stagiaire is die nog onder begeleiding staat. Denk voor een 'dure' advocaat eerder in de richting van de € 300 - € 350 per uur, en dan hebben we het nog niet eens over de absolute top van de markt.

Moraal van dit verhaal is: denk aan je bloeddruk, ga niet de witte ridder lopen uithangen, dat mensen genaaid worden komt aan de lopende band voor. Als je je al zo druk maakt over € 25 dan heb je nog een zwaar leven voor de boeg.

• Solovine
Wildfire schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 16:30:

-- Edit: @ hieronder: ach, er zijn zelfs mensen die zich al om €1,95 druk maken :P
Er zijn mensen die zich druk maken om van-alles-en-nog-wat. Ik denk dat je daar alleen maar blij mee kunt zijn want anders zouden we nog in de steentijd leven.
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 16:35:
[...]

Och, die kosten voor een advocaat ben je toch kwijt. Je kunt je kosten namelijk niet verhalen op de wederpartij, ook niet als je wint. Je krijgt alleen de 'proceskosten' terug en dat zijn niet de advocaatkosten die jij maakt. Een uurtarief van € 100 is overigens een afbraaktarief, daar kan geen advocaat op overleven, tenzij het een stagiaire is die nog onder begeleiding staat. Denk voor een 'dure' advocaat eerder in de richting van de € 300 - € 350 per uur, en dan hebben we het nog niet eens over de absolute top van de markt.

Moraal van dit verhaal is: denk aan je bloeddruk, ga niet de witte ridder lopen uithangen, dat mensen genaaid worden komt aan de lopende band voor. Als je je al zo druk maakt over € 25 dan heb je nog een zwaar leven voor de boeg.
Bedankt voor de informatie! Ik heb trouwens wel een kennis die het voor 100 euro/uur zou doen vermoed ik.

En het leven zwaar? Gelukkig wel!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 16:35:
Denk voor een 'dure' advocaat eerder in de richting van de € 300 - € 350 per uur, en dan hebben we het nog niet eens over de absolute top van de markt.
Dat is wel erg overdreven. Een buurman die het een stuk breder heeft dan ik, heeft een advocaat voor 160 euro ex btw. Rond de 200 euro per uur is vrij gemiddeld.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Exirion schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:31:
[...]

Dat is wel erg overdreven. Een buurman die het een stuk breder heeft dan ik, heeft een advocaat voor 160 euro ex btw. Rond de 200 euro per uur is vrij gemiddeld.
Een beetje een marginale discussie dit, maar een gemiddelde advocaat is niet waar we het over hadden, we hadden het over een dure :P En die kosten rustig boven de 450 per uur ex BTW (19%) ex kantoorkosten (vaak 6%). Dus reken op netto meer dan 550 per uur. Niet echt doenlijk voor een particulier. Gelukkig zijn er inderdaad ook hele erge goede advocaten die het voor veel minder dan de helft doen :)

Verwijderd

Alexio schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 16:15:

Het is voor mij erg belangrijk dat online kopen op zijn minst net zo veilig blijft als nu, dus ik zit er bovenop als een shop niet netjes handelt.
Ik deel je mening, zo ben ik ook maar ik zal daar iets tegenover zetten. Denk aan je hart, die is iets meer waard dan 25 euro en stress is een stille killer. Verder "vecht" ik al heel lang niet meer op lokaal nivo, bedoelende, advocaten, consumenten instantie's etc, zeker niet als het om dergelijke kleine zaken gaat.

Ik zend diverse zaken tegenwoordig rechtstreeks naar de centrale overheid toe om een punt te maken bij beleidsmakers die rechtstreeks iets kunnen doen aan bepaalde problematiek die snel hun aandacht vereisen. Dat wil niet zeggen dat er overmorgen een nieuw wetsontwerp op tafel ligt met nieuwe richtlijnen maar ik probeer het niet alleen voor mzelf te veranderen maar ook voor mijn mede consumenten die vaak met dit soort zaken in aanraking komen. Ik ga dan even een paar uurtjes er voor zitten, stel een mail op gevuld met links aangaande het onderwerp en verstuur dat dan in één keer richting Den Haag.

Alleen op deze manier kan ik/we eraan bijdragen dat er scherpere regels/richtlijnen komen daar waar nodig is. Het zal niet altijd helpen, het kan vaak lang duren maar je ziet op een gegeven moment ineens nieuwe wetten/richtlijnen. Zo heb ik zelf 2 keer succesvol met onze vertegenwoordigers om de tafel gezeten en iets kunnen veranderen, omtrend speciefieke gezondheidszorg zaken en internet regelgeving. Het probleem echter is, weinig mensen benaderen Den Haag en gebruiken de fora's teveel om hun ongeriefen uit te spreken. Als beide zou plaatsvinden kunnen we langslepende problemen sneller oplossen.

En advocaten maken de overheid niet wijs, zo noch de rechters, die zitten eer alleen maar om hun eiegen zakken te vullen en hun CV op te bouwen, met hier en daar een uitzondering. Maar goed, dat is mijn manier van "strijd" leveren en ik moet zeggen, ik heb altijd 80 over 120, goed voor de rikketik dus :)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:15
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:56:

http://www.nederlandmuziek.com/

http://www.google.nl/sear...1&q=muziekwinkels&spell=1

Het 'erge' is, is dat de meeste layouts van websites in muziekland niet schrikbarend veel beter zijn. Dit zegt echter niets of nauwelijks iets over de shops. Deze sites zijn namelijk vaak gemaakt door grafisch ontwerpers (die niet gespecialiseerd zijn in webdesign) welke al sinds jaar en dag voor het bedrijf werken en handig met Photoshop overweg kunnen.

• twiFight
  • Niet online
Alexio voor mij ben je een held als je het aanvecht.

En al die andere mensen zijn precies de reden waarom mensen dagelijks nog genaaid worden door webshops. "Ach het is maar 25 euro." "Ach een civiele zaak kost teveel." etc. Ja, en dus kunnen webshops dus prima doorgaan met dit soort acties, en lees de shop reviews maar eens na, sommige shops doen dit aan de lopende band. Misschien weten jij en ik die shop reviews te vinden, maar de andere 98% van nederland niet. En omdat iedereen liever lui dan moe is doet niemand er wat aan en vangt zo'n shop keer na keer weer 25 euro. Lucratieve hufterij is het.

Verwijderd

alex3305 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 18:20:
[...]

Het 'erge' is, is dat de meeste layouts van websites in muziekland niet schrikbarend veel beter zijn.
Moet ik je gelijk in geven maar dat is iets van hunzelf. Regelmatig wijs ik degelijke zaken/webshops op hun internetsite, met als opmerking, het ziet er niet helemaal betrouwbaar uit, het is geen visistekaartje. Wat ze er mee doen is aan hunzelf.

Maar er ligt ook een grote verantwoordelijkheid bij de consument zelf, in die zin, kijk even verder dan je neus lang is voordat je "zomaar" even online iets koopt. Vaak valt er genoeg info online te halen, zoals hier met de shop survey.

Toevallig ben ik wel eens in Nederland Muziekland geweest om wat spullen aan te schaffen en het is een bekende grote zaak met een grote test ruimte, goeie service en altijd tijd voor goeie uitleg onder het genot van een kopje koffie. Hun site is ook niet helemaal je van het maar daar heb ik ze al eens op gewezen en ze doen daar, helaas, niets mee.

• ID-College
twiFight schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 18:39:
Alexio voor mij ben je een held als je het aanvecht.

En al die andere mensen zijn precies de reden waarom mensen dagelijks nog genaaid worden door webshops. "Ach het is maar 25 euro." "Ach een civiele zaak kost teveel." etc. Ja, en dus kunnen webshops dus prima doorgaan met dit soort acties, en lees de shop reviews maar eens na, sommige shops doen dit aan de lopende band. Misschien weten jij en ik die shop reviews te vinden, maar de andere 98% van nederland niet. En omdat iedereen liever lui dan moe is doet niemand er wat aan en vangt zo'n shop keer na keer weer 25 euro. Lucratieve hufterij is het.
Je bereikt er alleen geen flikker mee. Het kosten je duizenden euro's en je bent geen steek verder.
Held of niet, het gaat om je eigen portemonnee, en niet die van een ander...

[ Voor 11% gewijzigd door ID-College op 24-08-2009 21:03 ]

• twiFight
  • Niet online
ID-College schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 21:02:
[...]

Je bereikt er alleen geen flikker mee. Het kosten je duizenden euro's en je bent geen steek verder.
Wat dacht je van gerechtigheid? Voor sommige mensen (blijkbaar niet zo veel als ik dit lees) is dat nog wat waard. Of de TS het wil doen moet hij zelf weten, het is zijn geld, maar als hij het doet is hij een held in my book.

• ID-College
Gerechtigheid? Vind je het gerechtigheid als TS duizenden euro's kwijt is om zijn gelijk te halen en (gaan we van uit) te krijgen?

• twiFight
  • Niet online
Euh, nee, wat is je punt? Het is gerechtigheid als die webshop hier niet mee weg komt. Een rechtzaak is de manier om dat te behalen. Zijn de kosten gerechtigheid? Moreel gezien niet, wettelijk gezien wel. Maar ik zei niet voor niks dat hij dat voor zichzelf moet beslissen. Ik snap totaal niet welk punt je nou wilt maken. Is geld voor jou de enige maatstaaf voor gerechtigheid?

• psychonetics
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-01 18:08
Je hebt geen rechtsbijstandverzekering? Je zou evt. ook nog met een rechtswinkel contact op kunnen nemen, die kunnen je (gratis, of een klein bedrag) van advies voorzien. Mijn advies: aangetekend en per gewone post een brief versturen waarin je ze in gebreke stelt, en je je geld terugvordert of alsnog nakoming (levering van de harmonica). Geef ze een termijn van een dag of 8. Wordt daarna nog niet gereageerd dan zou je verdere stappen kunnen ondernemen.

Verwijderd

ID-College schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 23:25:
Gerechtigheid? Vind je het gerechtigheid als TS duizenden euro's kwijt is om zijn gelijk te halen en (gaan we van uit) te krijgen?
Gerechtigheid valt niet in geld uit te drukken :) Maar ik vind het meer taak van de overheid. Aangifte doen en laten hun maar eens wat serieuzer naar de trend gaan kijken, hoe meer aangifte, des te beter is het in kaart te brengen ;) Maar goed, TS heeft alle vrijheid om te doen en laten wat hij wil.

• fckgw
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-12-2021

fckgw

rhqq2

ID-College schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 21:02:
[...]

Het wordt ook wel 'goed geld naar slecht geld smijten' genoemd. Wat meestal afgeraden wordt. Maar ik begrijp de TS ergens wel. Ik zou het alleen op een manier aanpakken die geen of weinig geld kost. Gewoon aangifte doen als het te gek wordt, op fora posten (ook ikbengenaaid.net en radar) en een klacht bij de consumentenautoriteit indienen. Je kunt zelf toch alleen maar speldenprikjes uitdelen. Als zo'n shop blijft doorgaan raken genoeg anderen het ook zat en krijgen ze vanzelf een probleem. En anders maar niet, maar dan heb je iig gedaan wat redelijkerwijs binnen je capaciteiten ligt.

[ Voor 5% gewijzigd door fckgw op 26-08-2009 11:43 ]

• ID-College
twiFight schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 01:04:
Euh, nee, wat is je punt? Het is gerechtigheid als die webshop hier niet mee weg komt. Een rechtzaak is de manier om dat te behalen. Zijn de kosten gerechtigheid? Moreel gezien niet, wettelijk gezien wel. Maar ik zei niet voor niks dat hij dat voor zichzelf moet beslissen. Ik snap totaal niet welk punt je nou wilt maken. Is geld voor jou de enige maatstaaf voor gerechtigheid?
Dat...
Hoe kan je in godsnaam gerechtigheid krijgen als alle wegen al bewandeld zijn die TS zelf beschrijft. Hoe wil je dat krijgen dan? Hij heeft toch al genoeg gedaan of niet dan?
Dan kun je toch geen gerechtigheid meer krijgen (behalve met flink geld smijten) of heb jij een beter idee?

[ Voor 10% gewijzigd door ID-College op 26-08-2009 14:12 ]

• Solovine
Ik ga maandag nog maar eens bellen en dan ga ik aangifte doen. Ik heb al gereageerd in een topic op Tros Radar en meer zit er nu even niet in in het weekend. Daarna zal ik dit topic wel updaten.

Bedankt voor de reacties allemaal! Op zich heb ik ook wel begrip voor de mensen die kritisch zijn op het smijten met geld in een dergelijke situatie. Ik kwam hier voor praktische tips maar ook voor meningen dus bedankt daarvoor ;)

Verwijderd

negatieve review schrijven / slechte reclame maken, dat kost een bedrijf meer als dat hij die 25,- terugbetaalt.
Pagina: 1