Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Extern volumecontrol

Pagina: 1
Acties:

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-11 10:56

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Hallo. Ik heb net voor mijn verjaardag een nieuwe stereoset gekregen. Die heb ik gebruikt om mijn 5.1 set aan te vullen. Heel gedoe met een X-fi waar maar 3 uitgangen opzitten maar met de kabels die ik erbij krijg is het me gelukt om toch alle acht de boxen afzonderlijk aan te passen.
Nu heb ik alleen het probleem dat ik dus twee draaiknopjes heb omdat ik twee sets heb, en dus heb ik geen zin om constant die twee sets op elkaar af te stemmen.
Dan heeft Windows wel weer een mooie ingebouwde volume control, maar die is voor mij erg lastig te gebruiken midden in een heftig vuurgevecht in een spelletje.
Ik wil dus graag een derde draaiknop waarmee ik alles zachter of harder draai.
Deze dingen neigen alleen wel erg duur te zijn: Afbeeldingslocatie: http://www.pocketnow.com/html/portal/reviews/0000000669/review/remotes.jpg
Ik heb er een hele zooi boven de 50 euro gezien.
Als iemand een goedkope draaiknop (denk dat dat alleen maar usb kan) weet, een goede zelfbouw (maar niet te moeilijk, het resultaat moet een beetje aestetisch blijven) of gewoon een manier om een tweede muis te gebruiken als volume control (we hebben een la vol usb en ps/2 muizen, en mijn huidige muis is ook usb, dus er is voor beide types nog plek), dan is een opmerking van diegene welkom.

Ik ben dus niet bang voor een beetje do it yourselfen.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 19:55

heuveltje

KoelkastFilosoof

Misschien te simpel aan het denken, maar met die leuke mediaknopjes die tegenwoordig op je Toetsenbord zitten kun je ook het volume regelen. Is dat opzich niet voldoende ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Losse 'volume control unit'? even doornemen, staan meerdere oplossingen in genoemd zoals een USB-volume control.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-11 10:56

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Tobo met aparte volumecontrol heb ik niet echt zin in.
Ik heb er wel al een, maar dan moet ik eerst de driver installeren, en die zuigt echt hard.
Maar het is wel weer een gaming tobo, dus ik heb geen zin om een multimedia ding te nemen die weer een pieptoon veroorzaakt als ik twee knoppen tegelijk indruk. G15 of iets dergelijks is voor mij toch wel overpriced.
Ik zat er al aan te denken zo'n tobo te pakken, en dan flink te gaan modden, maar ik weet niet zo gauw hoe ik een goede draaiknop helemaal zelf maak. Als ik ergens een aparte behuizing met draaiknop kan ritselen zou het wel mooi zijn, maar ik heb nog nooit in het echt zo'n ding gezien, dus waar haal ik die vandaan?
De scroller van zo'n muis lijk me niet erg bruikbaar.
Ik wil het verder echt digitaal hebben, anders heb ik een heleboel omleidingen en lange kabels, en het is dan moet ik ook nog met één knop 8 kanalen kunnen aansturen, iets wat voor Windows een eitje is.

[ Voor 3% gewijzigd door Amanoo op 24-08-2009 15:39 ]