Toon posts:

homeplug haalt geen 50 mb downloadsnelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort de nieuwe modem van ziggo, hiermee moet ik met 50 mb kunnen downloaden.
Ik gebruik al een tijd een homeplug om via de modem in de meterkast naar boven te komen voor internet.
Boven heb ik een router en daaraan 2 computers.
Als ik rechtstreeks een kabel van mijn modem naar mijn computer doe, krijg ik de volle sneleheid.
Doe ik kabel vanaf modem naar router en dan kabel naar mijn computer, dan gaat het ook nog goed.
Doe ik de homeplug er tussen kom ik niet hoger dan 29 mb, ik heb de homepug van d-link de dhp 301, deze
zou gaan tot 200 mb.
Dit haal ik dus bij lange na niet, doe ik iets fout?
heeft iemand hier ervaring mee?
alvast bedankt voor het mee denken.

Johan

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Er zijn al enkele topics over netwerk via het stroomnetwerk te vinden. Heb je daar in gekeken? Je bent nl. niet de enige met een langzamer netwerk.

Zie bv.:
Devolo tot 200 Mbps via stopcontact (maar werkt het ook?)
arjants schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 14:34:
Ik heb zelf de high speed versie, deze zou tot max 85Mb ondersteunen. Helaas haal ik met de high speed versie in de meeste optimale situatie 28Mb. dat is dan met beide kamers (zolder/huiskamer) op dezelfde stroomgroep. Op verschillende stroomgroepen maar wel op dezelfde aardlek blijft er 18Mb over. Over verschillende aardlekschakelaars had ik zelfs last van wegvallende verbindingen...
[....]
schakelt router terug to 10MBps @ 85MBps powerline netwerk?
Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 17:18:
Uit onderzoek is gebleken dat je in de meest ideaal situatie zo'n 10% verlies heb. Als je de powerline adapters op een ander groep heb zitten dan is het verlies +- 65%. Dan hou je +- 30 Mbit over.
Popcorn A-110 en ethernet via elektriciteitsnetwerk?
drfruit schreef op zondag 28 september 2008 @ 12:31:
[...]

Je rekent erg optimistisch. In de praktijk vallen de opgegeven waarden van homeplug (en wifi) netwerken een stuk lager uit.
De effectieve snelheid van powerline 200 gemeten met mijn notebook zit zo rond de 4 tot 4,5 MB/s. Mijn 240 Mb/s Pre-N wifi netwerk haalt de 4 MB/s niet eens.

Hier staat een vergelijking van de effectief gemeten snelheden van diverse powerline varianten en G wifi.
Powerline 85 levert daar effectief 25 Mb/s op en powerline 200 effectief 40 Mb/s, dus dat klopt wel ongeveer met mijn bevindingen.
Welke echte snelheid haal je trouwens? Dit kun je bv. met NetCPS meten. Meten is exact weten ;)

[ Voor 105% gewijzigd door Noork op 24-08-2009 12:35 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Die echte snelheid die je meet in die software zegt ook niks, bij mij geeft die 40 mbit aan maar zodra ik ga downloaden stort dit in. Hij haalt 29 zegt ie, dus dat is zijn echte snelheid.

200 MB is onder optimale omstandigheden. Ik heb een 80 mbps homeplug en ik haal er 10 in de huiskamer, 4 op mijn slaapkamer (8 met het licht in de badkamer aan, best wazig spul). Had ook zitten kijken naar die 200 mb plugs omdat die wel veel sneller zijn. Met 29 MB zou ik al blij zijn want mijn NMT kan toch niet sneller dan 25 en mijn adsl verbinding traint in op 17.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
Marzman schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 12:36:
Die echte snelheid die je meet in die software zegt ook niks, bij mij geeft die 40 mbit aan maar zodra ik ga downloaden stort dit in. Hij haalt 29 zegt ie, dus dat is zijn echte snelheid.

200 MB is onder optimale omstandigheden. Ik heb een 80 mbps homeplug en ik haal er 10 in de huiskamer, 4 op mijn slaapkamer (8 met het licht in de badkamer aan, best wazig spul). Had ook zitten kijken naar die 200 mb plugs omdat die wel veel sneller zijn. Met 29 MB zou ik al blij zijn want mijn NMT kan toch niet sneller dan 25 en mijn adsl verbinding traint in op 17.
Jij zou blij zijn met 29, maar als het goed is gaat ziggo aan het van het jaar (zal wel voorjaar worden) naar 80 mb en daarna gaan ze boven de 100mb.
Is wel lullig dan dat ik dan op 29 blijf zitten door die homeplug.
Ik denk dat ik toch maar moet kijken hoe ik de kabel boven krijg, aangezien ik veel online game is draadloos ook niet echt een optie.
Ik had alleen niet verwacht dat ik zoveel lager zou komen met de homeplug.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

De snelheid van UTP via het stroomnet is afhankelijk van vele factoren. Dus ja, je doet er goed aan UTP naar boven te trekken om gegarandeerd te zijn van je 50 Mbit, en laterop zelfs meer.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 00:00:
[...]

Jij zou blij zijn met 29, maar als het goed is gaat ziggo aan het van het jaar (zal wel voorjaar worden) naar 80 mb en daarna gaan ze boven de 100mb.
Is wel lullig dan dat ik dan op 29 blijf zitten door die homeplug.
Ik denk dat ik toch maar moet kijken hoe ik de kabel boven krijg, aangezien ik veel online game is draadloos ook niet echt een optie.
Ik had alleen niet verwacht dat ik zoveel lager zou komen met de homeplug.
Als je meerdere stopcontacten hebt in de kamer dan kan je daar nog mee experimenteren. Maar ik verwacht niet dat je 100 mbit gaat halen met die dingen, maar een verdubbeling van de snelheid op een ander stopcontact daar zou ik ook niet van staan te kijken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi,

Ik heb geexperimenteerd met de stopcontacten, het enigste wat veranderde was dat ik een lagere upload kreeg.
Bah, word dus even ruzie met mijn vrouw maken, zij vind het niks die kabels, ze was al erg blij met de homeplug.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Johan
Pagina: 1