Popcorn A-110 en ethernet via elektriciteitsnetwerk?

Pagina: 1
Acties:

• jrborest
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Ik ben van plan om een streaming media player aan te schaffen en denk daarbij thans aan de Popcorn A-110. Om streaming video te kunnen kijken moet ik de player aansluiten op het bedrade netwerk. Helaas bevindt er zich geen netwerkpunt in de buurt en heb ik geen zin om lange kabels te trekken vanaf de modem/router. Is het mogelijk om de Popcorn aan te sluiten op het LAN via het electriciteitsnetwerk?

Alvast dank voor jullie reacties.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Pak zo'n setje als ik hier heb gereviewd. Ik denk dat dat voor jouw doeleinde prima werkt :)

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Heb ik ook aangeschaft voor de mediaplayer, een Conceptronic set. Maar wat denk je? Net op de groep waar de mediaplayer op zit doet-ie het gewoon niet. Geen idee of het door storende apparaten komt op deze groep, elders in huis prima resultaat. Het kan dus ook tegenvallen...

• jrborest
  • Niet online
Terw_Dan en Edgarz, dank voor jullie reacties. Daaruit leid ik af dat het op zich wel zou moeten werken: een streaming media player aansluiten op zo'n Ethernet via Power-verbinding.

Het enige dat je waarschijnlijk niet kunt doen is het instellen van de beveiliging, omdat je dit softwarematig moet doen (hetgeen vermoedelijk niet kan op de streaming media player). Of heb ik het mis?

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Beveiliging bieden de adapters zelf (encryptie). Aangezien het stroomnet geen gesloten systeem is zou de buurman die ook een adapter heeft op jouw LAN kunnen, dus gebruik hiervan is aanbevolen. de mediaplayer heeft hier geen last van omdat de bestemmingsadapter de datastroom weer ontcijferd en 'schoon' doorgeeft. Gewoon uitproberen of dit beperkingen geeft.

• jrborest
  • Niet online
Ha Edgarz, dus gewoon eerst de (bestemmings)adapter aansluiten op een pc en de encryptie instellen, om vervolgens de adapter aan te sluiten op de streaming media player?

[ Voor 25% gewijzigd door jrborest op 27-09-2008 22:31 ]

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb een PCH A100 aangesloten via powerline en dat werkt goed, maar het is wel een 200 Mb versie. Die heb je denk ik ook wel nodig om full HD te streamen.

• jrborest
  • Niet online
Dat was mijn volgende vraag idd. Een Full HD film streamen via wireless (over het netwerk) gaat niet goed (verbindingssnelheid van 54mbs).

Haal je 200mb met een Ethernet via Power verbinding? Ik meen ergens gelezen te hebben dat de maximale snelheid via zo'n verbinding slechts 80mbs (of iets dergelijks) zou zijn....

Verwijderd

Edgarz schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 20:38:
Heb ik ook aangeschaft voor de mediaplayer, een Conceptronic set. Maar wat denk je? Net op de groep waar de mediaplayer op zit doet-ie het gewoon niet. Geen idee of het door storende apparaten komt op deze groep, elders in huis prima resultaat. Het kan dus ook tegenvallen...
Heb je een 3 fase aansluiting?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

drfruit schreef op zondag 28 september 2008 @ 03:01:
Ik heb een PCH A100 aangesloten via powerline en dat werkt goed, maar het is wel een 200 Mb versie. Die heb je denk ik ook wel nodig om full HD te streamen.
Ik denk dat dat wel meevalt hoor.
De logste HDfilm die ik hier heb liggen is een ts-rip met een max bitrate van 16Mb/s. Verdubbel dat voor overhead, stukje buffering etc dan zit je op 32Mb/s. Dat kun je zelfs op een stabiele Wlan verbinding nog wel halen. 200Mb/s is 25MB/s, dat zijn wel hele grote films die je dan hebt :)

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Terw_Dan schreef op zondag 28 september 2008 @ 09:36:
[...]

Ik denk dat dat wel meevalt hoor.
De logste HDfilm die ik hier heb liggen is een ts-rip met een max bitrate van 16Mb/s. Verdubbel dat voor overhead, stukje buffering etc dan zit je op 32Mb/s. Dat kun je zelfs op een stabiele Wlan verbinding nog wel halen. 200Mb/s is 25MB/s, dat zijn wel hele grote films die je dan hebt :)
Je rekent erg optimistisch. In de praktijk vallen de opgegeven waarden van homeplug (en wifi) netwerken een stuk lager uit.
De effectieve snelheid van powerline 200 gemeten met mijn notebook zit zo rond de 4 tot 4,5 MB/s. Mijn 240 Mb/s Pre-N wifi netwerk haalt de 4 MB/s niet eens.

Hier staat een vergelijking van de effectief gemeten snelheden van diverse powerline varianten en G wifi.
Powerline 85 levert daar effectief 25 Mb/s op en powerline 200 effectief 40 Mb/s, dus dat klopt wel ongeveer met mijn bevindingen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik haal met mijn Eminent setje 60+Mb/s, meer dan zat dus om een 16Mb/s stream overheen te zetten lijkt me. En met een WiFi N van 300Mb/s lijkt het me toch dat je 10% wel over moet houden, al klopt het natuurlijk wel dat dit erg situatie afhankelijk is, ik denk niet dat ik heel erg optimistisch ben.
Pagina: 1