Toon posts:

Synology DS209j

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil misschien een DS209J aanschaffen als netwerkopslag, maar nu had ik een vraag.
Ik heb nu een 1TB WD Elements schijf via USB aan mijn PC hangen met heel veel foto's (ca 300 gb)
Kan ik als ik die DS209J aanschaf mijn harddisk uit die usb behuizing halen en die in de DS209J schuiven? Zo ja, kan ik dan een 2e erbij kopen als constant backup van die andere (RAID o dacht ik?)

Ik ben (nog) niet zo thuis in dat RAID 0 en 1 verhaal en hoe dat nu precies zit met mirrors etc.?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Misschien staat je antwoord al in het algemen topic:
Het grote Synology topic deel 2

Ey!! Macarena \o/

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Die Synology's maken hun eigen partitie indeling, dus het is helaas niet mogelijk om die harde schijf over te zetten. Wat je volgens mij wel kan doen is eerst één TB schijf er bij kopen, daarop alles installeren en dan de andere schijf er bij zetten en die in RAID 1 zetten, volgens mij kan dat wel. Maar dat kan je misschien beter zelf even opzoeken in handleidingen van deze NAS.

RAID verhaal hebben we een RAID FAQ voor. Houd wel in je achterhoofd dat RAID geen backup is, het is slechts een manier om je data te behouden bij een kapotte harde schijf. Als je NAS lomp crasht en hij neemt de partitie mee bijvoorbeeld ben je gewoon alles kwijt!

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal die 2 topic ff doorspitten, maar als die synology's een eigen partitie indeling hebben, waarom worden ze dan enkel als behuizing verkocht, een partitie indeling is toch niet afhankelijk van de behuizing, maar van de schijf die je erbij koopt?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Nee, dat doet het besturingssysteem.

Aangezien de Synology een eigen systeem heeft, zal dat geen NTFS ofzoiets zijn. Een NTFS schijf zal in *nix ook niet (zo 1,2,3 foutloos) werken. En Windows met EXT* gaat ook niet.

Ey!! Macarena \o/

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Beste Opgezetfan, met een beetje moeite had je het topic kunnen vinden dat RaZ aanhaald en had je voldoende informatie kunnen vinden over de Synology DS209j om jouw vragen te beantwoorden.

Hier op GoT gaan wij er vanuit dat een ieder ook enig eigen initiatief toont, aangezien je hier al veel langer rond loopt zou je dit moeten weten, daarom gaat dit topic dan ook dicht.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.