Linkjes naar De Huiskamer in nieuwsberichten

Pagina: 1
Acties:

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik heb het al eens eerder gezegd, maar het is weer zo ver: nieuws: Website FOK gehackt en onder vuur van ddos-aanval

Een linkje naar de Huiskamer in een nieuwsbericht. Heeft 0,0 toegevoegde waarde, want bijna niemand kan er in. Dus zet of het topic openbaar, of neem de link niet op. Dit schiet natuurlijk niet op zo.

Verder klopt deze zin ook niet:
Op GoT uitte de FOK-eigenaar onder de nickname 'Danny' zijn ongenoegen over de GoT-reacties op de hack van de FOK-site.
Want het linkje onder "uitte" verwijst naar FOK! en niet naar GoT.

Verder wekt de zin "In hetzelfde draadje plaatste ook de vermoedelijke hacker zijn commentaar." wel mijn interesse. Als FOK!crew zijnde zou ik dat graag ook lezen. Maarja... ik mag er niet in :D.

Dus... link er dan ook niet naar.

Groetjes,

Veldmuis

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

HK-link in FOK nieuwsartikel ≠ handig (Ik was net een minuut sneller >:))

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• HuHu
  • Niet online
Ow... en die error-pagina is ook nog steeds erg onduidelijk:
Er is iets fout gegaan. Probeer het later nog eens, of ga terug.

De gebruiker heeft geen toegang tot dit forum
(interne identificatie: forum::get_forumdata::forum_not_allowed)
Er is toch niets fout gegaan? Ik heb gewoon geen rechten. Zeg dat dan, want later nog eens proberen heeft echt geen nut.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

HuHu schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 15:06:
Ow... en die error-pagina is ook nog steeds erg onduidelijk:

[...]

Er is toch niets fout gegaan? Ik heb gewoon geen rechten. Zeg dat dan, want later nog eens proberen heeft echt geen nut.
Eerlijk gezegd vind ik dat die foutmeldingen wel wat vriendelijker/begrijpelijker mogen, want niet iedereen kan Engels lezen of zijn niet geregistreerd op het forum.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Onbekend schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 15:09:
[...]

Eerlijk gezegd vind ik dat die foutmeldingen wel wat vriendelijker/begrijpelijker mogen, want niet iedereen kan Engels lezen of zijn niet geregistreerd op het forum.
Het staat er toch gewoon:
Lijkt me duidelijk genoeg...

• HuHu
  • Niet online
Cadezo schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 15:11:
[...]

Het staat er toch gewoon:

[...]

Lijkt me duidelijk genoeg...
Er staat:
Maar een kwartier lang F5-en, het morgen proberen, of wat dan ook heeft echt geen nut hoor. En er is niets fout gegaan, want het hoort zo.

Die melding suggereert dat je er niet in kan omdat er iets fout ging. Dat is onjuist en verwarrend.

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-02 09:09
Je moet gewoon je begrijpend lezen skills omhoog gooien en de hele melding lezen ;)

Verwijderd

HuHu schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 15:12:
[...]

Er staat:

[...]

Maar een kwartier lang F5-en, het morgen proberen, of wat dan ook heeft echt geen nut hoor. En er is niets fout gegaan, want het hoort zo.

Die melding suggereert dat je er niet in kan omdat er iets fout ging. Dat is onjuist en verwarrend.
nee er staat dit,

niets onduidelijk aan lijkt me :?

• HuHu
  • Niet online
Jorrit schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 16:04:
Je moet gewoon je begrijpend lezen skills omhoog gooien en de hele melding lezen ;)
Ik lees de melding en kom tot deze conclusie: er is iets fout, waardoor ik geen toegang heb en ik kan het later nog eens proberen, dan werkt het wellicht wel.

Wat heb ik dan niet goed begrepen aan de hele melding?

• Jorrit
HuHu schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 16:06:
[...]

Ik lees de melding en kom tot deze conclusie: er is iets fout, waardoor ik geen toegang heb en ik kan het later nog eens proberen, dan werkt het wellicht wel.

Verwijderd

HuHu schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 16:06:
[...]

dit misschien

• HuHu
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 16:06:
[...]

nee er staat dit,

niets onduidelijk aan lijkt me :?
Het is niet onduidelijk, het is gewoon helder en begrijpelijk Nederlands. De melding is echter fout. Het stuk "probeer het later nog eens" slaat nergens op, want dat gaat echt niet helpen als potentiële oplossing.

Beter is:

Je hebt geen toegang tot dit forum. Je kunt dit aanvragen via ... en ... of ... Succes!

• HuHu
  • Niet online
Lees die eerste zin dan en verklaar me die eens: probeer het later nog eens.

Wat is het nut van het nog eens proberen? Geen. Toegang krijgen doe je door het aan te vragen, niet door later nog eens op F5 te drukken :P.

• HuHu
  • Niet online
Ow... en nog als bonus-vraag. Het stukje: er is iets fout gegaan.

Wat is er dan fout? Het hoort toch dat ik geen toegang heb?

• Jorrit
Eerst een algemene melding, waar toevallig ook nog staat "of ga terug" Daarna een specifieke tekst over wat er fout gaat. Als mensen de concentratiespanne niet op kunnen brengen verder dan een halve zin te lezen.. tja..

offtopic:
Tripleposten wordt niet zo gewaardeerd en komt een eventuele nieuwe aanvraag niet ten goede gok ik ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Jorrit op 23-08-2009 16:12 ]

• HuHu
  • Niet online
Ik heb genoeg concentratie om de hele tekst te lezen. Mijn redenatie, en die van vele anderen, is dan als volgt:

Oorzaak: Er is iets fout gegaan.
Gevolg: De gebruiker heeft geen toegang tot dit forum
Oplossingen:Probeer het later nog eens, of ga terug.

De oplossing "ga terug" wil ik niet, want ik wil het lezen. Hou je alleen nog "probeer het later nog eens" over. Maar dat is geen oplossing natuurlijk, want dat gaat niet helpen.

Ik snap dat het een algemene melding is, maar voor de gebruiksvriendelijkheid zou die anders moeten.

[ Voor 5% gewijzigd door HuHu op 23-08-2009 16:18 ]

• HuHu
  • Niet online
Jorrit schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 16:11:
Eerst een algemene melding, waar toevallig ook nog staat "of ga terug" Daarna een specifieke tekst over wat er fout gaat. Als mensen de concentratiespanne niet op kunnen brengen verder dan een halve zin te lezen.. tja..

offtopic:
Tripleposten wordt niet zo gewaardeerd en komt een eventuele nieuwe aanvraag niet ten goede gok ik ;)
Ik kon me nog net inhouden om geen "kwartet :D :D :D !!!1!~!einsz!" te posten.

• Jorrit
Ja en in combinatie met de hierboven missende melding "De gebruiker heeft geen toegang tot het forum" moet het toch wel af te leiden zijn dat "ga terug" de juiste oplossing is. ;)

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Waarom een hele discussie nu?

Het gaat er gewoon om om de andere mensen (die niet vaak op tweakers.net komen) een nette melding te geven zoals "U heeft tot dit gedeelte van de website geen toegang.".

En als jullie vinden dat het niet hoeft, dan maar niet. Ik vind het helemaal niet zo erg, maar een beetje vriendelijk zijn tegen andere bezoekers kan zeker geen kwaad.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Jorrit schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 16:19:
Ja en in combinatie met de hierboven missende melding "De gebruiker heeft geen toegang tot het forum" moet het toch wel af te leiden zijn dat "ga terug" de juiste oplossing is. ;)
Het zou bovendien kunnen dat het een tijdelijk "probleem" is en dat de gebruiker later wel toegang heeft. :)

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
HuHu schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 16:14:
Ik heb genoeg concentratie om de hele tekst te lezen. Mijn redenatie, en die van vele anderen, is dan als volgt:

De oplossing "ga terug" wil ik niet, want ik wil het lezen. Hou je alleen nog "probeer het later nog eens" over. Maar dat is geen oplossing natuurlijk, want dat gaat niet helpen.

Ik snap dat het een algemene melding is, maar voor de gebruiksvriendelijkheid zou die anders moeten.
Tuurlijk helpt het wel om later terug te komen, zolang er geen tijd bij genoemd is klopt het toch perfect :)

Vraag over 6 maanden hk-access aan en probeer het dan nog eens is toch ook nog steeds later :)

• HuHu
  • Niet online
Gomez12 schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 16:26:
[...]

Tuurlijk helpt het wel om later terug te komen, zolang er geen tijd bij genoemd is klopt het toch perfect :)

Vraag over 6 maanden hk-access aan en probeer het dan nog eens is toch ook nog steeds later :)
Bedankt voor het bevestigen van mijn uitspraak. Terugkomen is dus geen oplossing, maar hk-access aanvragen is de daadwerkelijke oplossing. Dan moet dat in de melding staan.

Verwijderd

Het is een generieke melding die hetzelfde is voor elk forum waartoe je geen toegang hebt. Bovendien krijgen sommige mensen HK toegang om andere redenen dus is toegang aanvragen niet de enige oplossing.

Verwijderd

HuHu schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 16:14:

Dit probleem had ik gisteren al. :9

Als Fok! weer open is kunnen we Danny of GlowMouse wel vragen of ze het GoT topic willen kopiëren?

• HuHu
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 16:52:
[...]

Dit probleem had ik gisteren al. :9

Als Fok! weer open is kunnen we Danny of GlowMouse wel vragen of ze het GoT topic willen kopiëren?
FOK! doet het al weer even *O*.

Topic kopiëren zal wel niet mogen van Tweakers, lekken uit besloten fora enzo. Maar misschien dat ze het bij FOK! in de geheime, niet voor Tweakerts toegankelijke, fora kunnen posten :9.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 16:52:
Ik denk niet dat dat op prijs zal worden gesteld, en zal alleen maar er toe leiden dat er mensen toegang tot de HK wordt ontzegd. Wat in de HK staat blijft in de HK en is niet voor verdere verspreiding.

Blijkbaar is het moeilijk te begrijpen wat een besloten forum is? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Het is maar een voorstel... Uiteraard moet er dan wél eerst toestemming zijn... ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2009 17:50 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 17:49:
Het is maar een voorstel... Uiteraard moet er dan wél eerst toestemming zijn... ;)
Dat ga je nooit krijgen, anders zou het topic wel openbaar worden neergezet. Blijkbaar is het moeilijk te accepteren dat men toegang tot bepaalde delen van GoT moet verdienen? En het is echt niet zo moeilijk om HK-XS te krijgen, gewoon je normaal gedragen, behulpzaam zijn en niet trollen of flamen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• blackTIE
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2025
Linken naar De Huiskamer was niet slim en zal in het vervolg bij mij ook niet meer voorkomen. Heb de link verwijderd.

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-02 16:23
gambieter schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 17:59:
[...]

Dat ga je nooit krijgen, anders zou het topic wel openbaar worden neergezet. Blijkbaar is het moeilijk te accepteren dat men toegang tot bepaalde delen van GoT moet verdienen? En het is echt niet zo moeilijk om HK-XS te krijgen, gewoon je normaal gedragen, behulpzaam zijn en niet trollen of flamen.
Mwoah, ik denk dat het ook een hoop mensen afschrikt. Als je de toegangsprocedure leest + de bijbehorende criteria, daar wordt ik niet vrolijk van. En ik durf wel van mijzelf te zeggen dat ik een redelijke gebruiker ben.

Daarnaast, het toevoegen van een linkje op de FP (HK toegang wat, 10%?) naar de HK is natuurlijk onzin. En het toegankelijk maken van het topic is een kleine moeite. Maarja..

Flickr PSN ID= cheironnl

Verwijderd

gambieter schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 17:59:
[...]

Voor de mensen die net één dag op Tweakers zitten omdat Fok! eruit ligt is het uitermate frustrerend. ;)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 18:15:
Voor de mensen die net één dag op Tweakers zitten omdat Fok! eruit ligt is het uitermate frustrerend. ;)
Tja, om dat nou een doelgroep te noemen, nee. ;)

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
De redactie zal beter opletten bij het klakkeloos linken naar relevante topics zodat dit soort zaken kunnen worden voorkomen. Ik zal tevens eens intern een balletje opgooien in hoeverre die systeemmeldingen kunnen worden aangepast per type melding. Geen toegang omdat er geen rechten zijn, is voor velen iets anders dan een technisch probleem.

• HuHu
  • Niet online
Wilbert is oké, olé, olé *O*.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:20

crisp

Devver

Pixelated

De foutmelding is inmiddels aangepast. We maken nu meer onderscheid tussen verschillende typen foutmeldingen (niet toegestaan, niet gevonden, technische fouten) en voor de HK in het bijzonder is een extra link naar de uitleg over HK-toegang toegevoegd:
Je hebt geen toegang tot dit forum

Je hebt geen toegang tot de Tweakers Huiskamer (HK). HK-toegang kan je aanvragen; voor de criteria en procedure zie deze mededeling.

Intentionally left blank

• HuHu
  • Niet online
Kijk... dat is duidelijker. Top!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Voor een Fok!er wel, wij Tweakers snappen het sowieso al ;) :P

Ey!! Macarena \o/

• HuHu
  • Niet online
RaZ schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:29:
Voor een Fok!er wel, wij Tweakers snappen het sowieso al ;) :P
Als je nu een FOK!ker bent met een MSc in Informatica. Ben je dan meer FOK!ker of Tweaker :D ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan heb je een verdomd omslachtige manier van aangeven van verbeterpunten in de generieke foutmeldingen :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

_/-\o_ :D

Ey!! Macarena \o/

• HuHu
  • Niet online
alt-92 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 18:14:
Dan heb je een verdomd omslachtige manier van aangeven van verbeterpunten in de generieke foutmeldingen :P
Jullie snappen me gewoon niet :+. In tegenstelling tot een programmeertaal heeft het Nederlands geen contextvrije grammatica. Die probeerden wat mensen er wel op los te laten, maar omdat ze de context niet zagen snapten ze niet het.

Snappie :D ?

En dit is ook gewoon veel leuker :9.

• HuHu
  • Niet online
Bedankt voor het schopje naar de openbaarheid *O*.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

plan: Downtime 24 oktober wegens plaatsing database-server bevat linkje naar onderwerp 1282713 wat een HK-topic is, niet erg handig lijkt me.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Jorrit
Dat is gewoon een kleine inside joke voor degenen met HK-XS, het is niet noodzakelijke bronvermelding oid...

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

idd, volgens mij is Femme's .plan ook prima leesbaar zonder de tongue-in-cheek link erbij te kunnen openen. Verder is het niet een topic dat ergens in een publiek gedeelte van het forum past, dus we gaan hem ook niet moven :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1