BDP-51FD staat nu in heel, maar dan ook echt heel veel winkels voor net over de €300,-.
Ik kom net uit Den Bosch en daar heb ik de BDP-51FD zien staan bij de BCC voor €331,- ; bij de It's voor €312,- en bij de Megapool voor €333,-. In alle winkels wel met doos, remote en dergelijke maar wel showroommodel.
Ikzelf ga voor de BDP-320. Volgende week halen bij de Foka te Rotterdam aangezien deze daar "maar" €359,- is en geen €499,- zoals bij veel andere winkels. De BDP-320 heeft inderdaad geen multi analoge uitgangen zoals de BDP-51FD dat wel heeft. Maar voor mij maakt dat niet uit aangezien alles toch via HDMI verbonden gaat worden met de Denon receiver.
Reden dat ik toch voor de BDP-320 ga zijn voor mij het toch aanwezig zijn van Blu-ray Live en omdat ik mezelf niet lekker voel bij een "ouder" model. Maar dit is voor iedereen anders, want de BDP-51FD is en blijft een goede speler (vooral mooi en groot). Het opstarten maakt me niet uit, want dan ga ik wel wat te drinken halen. En DVD's speel ik toch af met de DVD-speler aangezien die sneller is en nog gewoon goed werkt. Plus dat die toch op 1080p in beeld komen omdat het signaal eerst door de Denon receiver wordt gescaled.
En over de grootte van de speler: als je een Pioneer speler hebt zit daar meestal een 80mm fan in, in een Panasonic zit een 30/40mm fan. Oftewel minder luchtverplaatsing en meer (hoger) geluid. dat is al één ding waarom Pioneers wat groter zijn. En ten tweede gewoon omdat de interne componenten wat meer ruimte nodig hebben. Zo geld voor de BDP-51FD dat er een extra printplaat/circuitbord inzit alleen al voor die analoge audiouitgangen.
Redenen dat spelers van merken als Panasonic, Samsung, LG, etc voor mij afvielen waren veelzijdig en veelal klein. Maar ik doe het liever in één keer goed. Zo heeft de remote van de Panasonic geen knop om de audio te switchen en is de fan mij te klein (dus meer geluid). De fan van de Samsung komt als slechtste uit vele tests (fan schijnt altijd aan te staan en nog luid ook, bij andere spelers gaat de fan alleen aan als de speler te warm wordt).
Overigens kan Digitale Coax (en Optisch ook) gewoon DTS en DD 5.1 weergeven. Voor dingen als True HD en DTS HD moet je dan wel weer HDMI hebben in verband met bandbreedtes en beveiligde codecs (naar de geruchten gaan). De optische uitgang van de BDP-320 kan je met converters wel omzetten naar coaxiaal, alleen moet je dan wel denken aan €20,0 voor een adapter en dan nog een kabel natuurlijk.
Problemen met lipsync lees je inderdaad veel in combinatie met Panasonic spelers. Al zou ik dan de BD60 (of BD80 nemen als je analoog multi out wilt) als je perse voor Pana wilt gaan. Alleen wel apart dat het alleen is met receivers aangezien deze negen van de tien keer delay in kunnen stellen (mijn Denon kan tot 200ms delay hebben).
[
Voor 5% gewijzigd door
FeaR op 25-07-2009 19:12
]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.