[Aanschaf] Welke Blu-ray speler heb ik nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 924 views

• maurits187
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2024
De dvdspeler van mijn homecinema (phillips lx8500w) is af. Veel dvds haperen. Ik wil nu mijn dvdspeler vervangen door een blueray speler. Dan wil ik de blueray aansluiten voor het geluid op mijn oude dvd speler via digital in.

Nu ben ik op zoek naar een blueray speler tot ongeveer 300 euro. Die dus digital out heeft, alles pakt (dvd+r,divx, mp3 etc), en die geen last heeft van lipsync of dat je een vertraging voor het geluid kan instellen.

Ik las dat panasonic geen dvd+ pakt maar alleen dvd-, kan iemand dit ook bevestigen? het was een gebruikerservaring. Ik wil de blueray gebruiken in combinatie met een panasonic plasma th 42px80.

Ik ben al een tijdje op zoek op internet naar specificaties, maar ik ben reuze benieuwd naar gebruikers ervaringen van mensen met verschillende blueray spelers.

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-02 21:08
Misschien even kijken naar panasonic bluray speler ivm cec?

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-02 12:12
maurits187 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 13:24:
Ik las dat panasonic geen dvd+ pakt maar alleen dvd-, kan iemand dit ook bevestigen?
Nu wil mijn ervaring niet betekenen dat het meteen zo "is" maar een DVD+R die mijn zeer kieskeurige Pioneer Blu-ray speler moeiteloos slikt wilde niet afspelen op een Panasonic BD35. Verbaasde mij behoorlijk.

Nickname does not reflect reality

• maurits187
zou dit het geval zijn met alle blueray spelers van panasonic?

ik zat te denken aan de dmp bd55 van panasonic, maar als hij niet eens dvd+ pakt ga ik liever voor een ander merk.

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

De Panasonic DMP50 slikt ook enkel DVD-R. DVD+R werkt er niet op.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• maurits187
dan vrees ik dat panasonic afvalt.

Zijn er hier ook ervaringen met andere spelers die alles pakken en digital out hebben en als het kan een goede upscaling voor gewone dvds?

de pioneer bdp320 lijkt mij ook wel een mooie speler, zijn er ook mensen die deze in hun bezit hebben?

[ Voor 23% gewijzigd door maurits187 op 25-07-2009 13:40 ]

• Brad Pitt
M'n Pioneer (BDP-51fd) is bijzonder goed in het upscalen van dvd's maar súpertraag. Denk dat je je hier mateloos aan gaat irriteren, ik vind het net aan acceptabel. Een zeer snelle en prima speler is de LG 390 bijvoorbeeld, al heb ik daar persoonlijk nul ervaring mee, baseer dat enkel op artikelen in fora.

[Edit] ;) Ah, de Pioneer 320 is ook een zeer goede upscaler, maar evenals zijn oude broertje vreselijk traag.

[ Voor 15% gewijzigd door Brad Pitt op 25-07-2009 13:41 ]

• maurits187
Moet ik dan denken aan een haperend beeld, als hij traag is met upscalen?
Brad Pitt schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 13:41:
M'n Pioneer (BDP-51fd) is bijzonder goed in het upscalen van dvd's maar súpertraag. Denk dat je je hier mateloos aan gaat irriteren, ik vind het net aan acceptabel. Een zeer snelle en prima speler is de LG 390 bijvoorbeeld, al heb ik daar persoonlijk nul ervaring mee, baseer dat enkel op artikelen in fora.

[Edit] ;) Ah, de Pioneer 320 is ook een zeer goede upscaler, maar evenals zijn oude broertje vreselijk traag.

• Brad Pitt
maurits187 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 13:44:
Moet ik dan denken aan een haperend beeld, als hij traag is met upscalen?
Neeee, qua beeldkwaliteit staan deze spelers helemaal bovenaan. Het is meer: druk op power, <25 seconden wachten>, druk op eject, DVD/Blu-ray er in, <20 seconden wachten>, soort disc is herkend, <20 seconden wachten>, disc is gestart. Dat is niet voor iedereen een acceptabele optie...

Ik druk gewoon op eject en ga biertje pakken, als ik terug ben issie dan ongeveer klaar met opstarten ;)

• maurits187
ach dat maakt mij weinig uit, dan ga ik idd ook even naar de koelkast lopen voor een biertje.

Als de pioneer helemaal bovenaan staat, dan denk ik dat ik mij meer hier op ga richten. Ik hik alleen nog een beetje tegen de prijs aan (360-400 euro). Zijn er ook nadelen bekend over deze speler of grote problemen die nog verholpen moeten worden dmv firmware update?

Zal hij ook srt, sub bestanden pakken bij het afspelen van divx?

• Brad Pitt
maurits187 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 14:09:
Zijn er ook nadelen bekend over deze speler of grote problemen die nog verholpen moeten worden dmv firmware update?

Zal hij ook srt, sub bestanden pakken bij het afspelen van divx?
Voor al deze vragen: zie hier ;)

Sorry, maar heb deze speler niet dus geen idee... De 51fd is na wat firmware updates stukken beter geworden, qua support is Pioneer best okay.

• maurits187
bedankt voor de tip,

mochten er nog mensen zijn die de speler wel hebben, ben ik reuze benieuwd naar hun ervaringen. Als er nog mensen zijn die een kwalitatief vergelijkbare speler hebben ook.

• maurits187
ik zie nu dat de op mijn lx8500w een aansluiting zit voor digital in . Maar kan ik deze wel aansluiten op de pioneer bdp320 (ik zie dat hij alleen optisch uit heeft).

Dit is de link voor een foto van de achterkant van de bdp320

http://www.pioneer.be/nl/products/42/84/BDP-320/media.html

• Brad Pitt
maurits187 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 15:03:
ik zie nu dat de op mijn lx8500w een aansluiting zit voor digital in . Maar kan ik deze wel aansluiten op de pioneer bdp320 (ik zie dat hij alleen optisch uit heeft).
Nee, dat gaat je dan niet lukken. Zonder HDMI of coaxiale ingang heb jij niets aan deze speler. Zijn oude broertje heeft die aansluiting wel 8)

<clickable>
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/dvdplayer/pioneer/bdp51fd_rear_gallery.jpg

• maurits187
damn, dan valt de bdp320 ook al af.

Die jij hebt "de bdp 51fd" is deze vergelijkbaar me de bdp320. Het maakt mij niet zoveel uit als het geluid ietsje minder is. Het gaat mij meer om zo'n goed mogelijk beeld. Is hij ook ongeveer even goed met upscalen en het lezen van allerlei schijfjes?

• Brad Pitt
maurits187 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 15:36:
damn, dan valt de bdp320 ook al af.

Die jij hebt "de bdp 51fd" is deze vergelijkbaar me de bdp320. Het maakt mij niet zoveel uit als het geluid ietsje minder is. Het gaat mij meer om zo'n goed mogelijk beeld. Is hij ook ongeveer even goed met upscalen en het lezen van allerlei schijfjes?
Geluid en beeld zullen ongeveer vergelijkbaar zijn. De upscaler/deïnterlacer van de 51fd is prima. Veel beter dan m'n PS3 of tv (Pioneer plasma) kunnen. Als het je voornamelijk dáár om gaat is het een goede keuze. Let wel, een DVD wordt natuurlijk nooit een Blu-ray hè... Upscaling is geen wondermiddel, sterker nog, eigenlijk best wel overrated. Maar goed, het verschil is (met een okay tv) wel degelijk zichtbaar. Het gaat trouwens niet zozeer om het upscalen maar om het deïnterlacen, dát is het belangrijkste. En de deïnterlacer is heel goed (met de nieuwste 1.32 firmware... zo uit de doos moet je hem wel even updaten).

Hier een test van de 51fd, komt er super uit. Aan het einde ook een interessante vergelijking met wat andere spelers. Waarbij een Samsung 2500 ook wordt aangeraden. Er zijn uiteraard meerdere goede spelers. Ik vond deze gewoon mooi om te zien en paste bij de andere spulletjes en zou hem, ondanks het bizar lage tempo, gewoon weer kopen. CD's klinken er ook waanzinnig goed op.

[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 25-07-2009 15:48 ]

• maurits187
ik heb hem net gezien bij de mediamarkt in duitsland. Daar bodem ze hem aan voor 450 euro. Vind ik wel een beetje aan de prijzige kant. Ik moet mij er nog wat meer in verdiepen maar deze staat nu wel bovenaan mijn lijstje. Vooral omdat hij digital coax uit heeft, ik moet gewoon een speler hebben die dat aan boord heeft, anders is mijn homecinema helemaal overbodig.

Wat ik mij nog afvroeg kan digital coax alle geluidstromen aan (dd7.1/dts etc)? Ik vond de bdp51fd wel groot en hoog overkomen, waarom zullen ze dit zo gemaakt hebben? alle andere blueray spelers zijn veel lager.

Zou ik nog problemen kunnen krijgen met lipsync, ik las dat panasonic daar wel eens last van had, vooral als het geluid over een versterker gaat.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:16

FeaR

In GoT we trust

BDP-51FD staat nu in heel, maar dan ook echt heel veel winkels voor net over de €300,-.
Ik kom net uit Den Bosch en daar heb ik de BDP-51FD zien staan bij de BCC voor €331,- ; bij de It's voor €312,- en bij de Megapool voor €333,-. In alle winkels wel met doos, remote en dergelijke maar wel showroommodel.

Ikzelf ga voor de BDP-320. Volgende week halen bij de Foka te Rotterdam aangezien deze daar "maar" €359,- is en geen €499,- zoals bij veel andere winkels. De BDP-320 heeft inderdaad geen multi analoge uitgangen zoals de BDP-51FD dat wel heeft. Maar voor mij maakt dat niet uit aangezien alles toch via HDMI verbonden gaat worden met de Denon receiver.

Reden dat ik toch voor de BDP-320 ga zijn voor mij het toch aanwezig zijn van Blu-ray Live en omdat ik mezelf niet lekker voel bij een "ouder" model. Maar dit is voor iedereen anders, want de BDP-51FD is en blijft een goede speler (vooral mooi en groot). Het opstarten maakt me niet uit, want dan ga ik wel wat te drinken halen. En DVD's speel ik toch af met de DVD-speler aangezien die sneller is en nog gewoon goed werkt. Plus dat die toch op 1080p in beeld komen omdat het signaal eerst door de Denon receiver wordt gescaled.

En over de grootte van de speler: als je een Pioneer speler hebt zit daar meestal een 80mm fan in, in een Panasonic zit een 30/40mm fan. Oftewel minder luchtverplaatsing en meer (hoger) geluid. dat is al één ding waarom Pioneers wat groter zijn. En ten tweede gewoon omdat de interne componenten wat meer ruimte nodig hebben. Zo geld voor de BDP-51FD dat er een extra printplaat/circuitbord inzit alleen al voor die analoge audiouitgangen.

Redenen dat spelers van merken als Panasonic, Samsung, LG, etc voor mij afvielen waren veelzijdig en veelal klein. Maar ik doe het liever in één keer goed. Zo heeft de remote van de Panasonic geen knop om de audio te switchen en is de fan mij te klein (dus meer geluid). De fan van de Samsung komt als slechtste uit vele tests (fan schijnt altijd aan te staan en nog luid ook, bij andere spelers gaat de fan alleen aan als de speler te warm wordt).

Overigens kan Digitale Coax (en Optisch ook) gewoon DTS en DD 5.1 weergeven. Voor dingen als True HD en DTS HD moet je dan wel weer HDMI hebben in verband met bandbreedtes en beveiligde codecs (naar de geruchten gaan). De optische uitgang van de BDP-320 kan je met converters wel omzetten naar coaxiaal, alleen moet je dan wel denken aan €20,0 voor een adapter en dan nog een kabel natuurlijk.

Problemen met lipsync lees je inderdaad veel in combinatie met Panasonic spelers. Al zou ik dan de BD60 (of BD80 nemen als je analoog multi out wilt) als je perse voor Pana wilt gaan. Alleen wel apart dat het alleen is met receivers aangezien deze negen van de tien keer delay in kunnen stellen (mijn Denon kan tot 200ms delay hebben).

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 25-07-2009 19:12 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• maurits187
ik denk dat ik toch voor de BDP-51FD ga, aangezien ik vast zit aan de boxen van mijn philips home cinea, en de BDP-51FD digital coax uit heeft. Als ik op internet kijk dan zie ik hem vaak staan boven de 380 euro. Volgende week ga ik een weekendje weg, waarschijnlijk zuid-holland, en dan ga ik daar wel eens op zoek als ik hem kan krijgen voor net boven de 300 euro. Hij heeft idd geen internet, maar ik vraag mij af of ik daar wel veel gebruik van ga maken omdat het toch zeer beperkt is, wat je ermee kan doen. Mijn eerste keus valt natuurlijk ook niet op een oudere speler, maar ja dan moet ik er een versterker bij kopen en boxen ($$$$).

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Net wat ik zeg:
Pioneer BDP-51FD moet met gemak te krijgen zijn voor €300,-. Helemaal als je naar zo'n verkoper gaat en zegt dat je hem dan van zijn laatste model af helpt en dergelijke. Er zijn tegenwoordig toch veel mensen die gaan voor de goedkopere spelers van merken als Sony, LG, Samsung, etc. Dus dan staat een duurdere (en in de ogen van de consument lompere) Pioneer maar in de weg.

Pioneer is toch een beetje een "vergeten" merk in sommige winkels. De Saturn in Tilburg gaat geen Pioneer meer in het assortiment opnemen. Omdat deze te duur zijn in vergelijk met die andere merken. En voor negen van de tien consumenten wordt het dan toch géén Pioneer. Dus dan kan je deze beter weglaten en een tweede type Sony of dergelijke neerzetten.... Of dat is wat de medewerker mij in ieder geval vertelde :)

Die coaxiale out moet niet het punt zijn om die speler te halen, want zoals gezegd kan je dat met een convertertje gewoon omzetten (zonder kwaliteitsverlies). Maar al met al ga je zeker geen spijt krijgen van die BDP-51FD.

Overigens staat de BDP-70LX in sommige winkels ook voor een leuke prijs te koop. Maar dat model komt uit 2007 en is wellicht wel wat te verouderd ten opzichte van de BDP-51FD. En dan komt de LX70 nog steeds op €499,- (wat geen geld is voor een LX-type).

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 21:25
PlayStation3 blijft een goede optie vind ik. Staat wellicht iets minder mooi in een complete set, maar dan krijg je wel een spelcomputer erbij!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Playstation 3 is alleen wel ingehaald door stand-alone spelers.
  • Jammere van de PS3 is dat deze HDMI 1.3 ondersteund en geen HDMI 1.3a zoals nieuwe Blu-ray spelers dat wel doen.
  • De PS3 codeert HD Audio intern al naar LPCM, dus handig als je een oudere receiver hebt, maar een nieuwe receiver met HD-codecs staat dan maar wat uit zijn neus te eten.
  • De remote van de PS3 moet je los kopen (prijzen vanaf €25), niet echt een nadeel maar wel het vermelden waard. Maar aan de andere kant is dit wel via Bluetooth, dus richten hoeft niet :)
  • De PS3 is over het algemeen toch wat luidruchtiger dan negen van de tien stand alone Blu-ray spelers.
  • En de PS3 verbruikt bij het afspelen van een film zo rond de 150 Watt (kan meer of minder zijn afhankelijk van de versie) terwijl een stand alone speler als de BDP-320 en de BDP-51FD respectievelijk 34 en 35 Watt verbruiken.
Niet dat de PS3 een slecht apparaat is, integendeel: heb hem zelf ook.
Maar als je echt puur Blu-rays wilt gaan kijken dan is de PS3 zeker niet de eerste optie om te nemen. En ja, de PS3 staat derde in de test van de Consumentengids, maar daar hecht ik geen waarde aan omdat het echt pure bullshit is. De PS3 zonder remote scoort 20 punten minder dan de PS3 met, wel erg veel naar mijn inziens. En beeldkwaliteit zou ook beter zijn dan spelers van merken als Denon...

• maurits187
Als dat idd zo is dat ik optisch via een converter kan omzetten naar digital coax dan zou ik natuurlijk ook voor een nieuwer type pioneer kunnen gaan. Ik ben er nog niet zo lang mee bezig, de laatste dagen doe ik niks anders dan info lezen op internet. Maar om eerlijk te zijn vind ik bijv 500 euro wel erg veel geld voor zo'n blueray speler. Ik zoek toch meer iets van rond de 300 euro.

Panasonic was mijn 1e keus, maar deze valt af omdat hij geen dvd+r, dvd+rw pakt. Onbegrijpelijk. Ik heb hier ee n hele collectie staan op dvd+ en dan kan ik ze niet eens afspelen. Weet iemand misschien ook mocht ik problemen krijgen met lip sync of je dat kan corrigeren met de pioneer? Moet ik mij veel voorstellen van dat BD live. Momenteel kan je er alleen youtube en picasso mee bekijken, maar zullen daar in de toekomst meer dingen bij komen?

Kan je de BDP320 nu zien als de opvolger van de BDP 51FD? is dit een gelijkwaardige speler met nieuwere functies aanboord? de prijs van de bdp320 ligt maar net iets boven die van de bdp 51fd, terwijl de bdp320 veel nieuwer is. Zie link:

http://www.plasma-discoun...y-speler-cat-1376_210.htm

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

De BDP-320 kan inderdaad gezien worden als een gelijkwaardige speler met nieuwere functies aanboord in vergelijking met de BDP-51FD. Het model wat namelijk na de BDP-320 komt is te hoog om te vergelijken met de 51FD en zou je meer met de LX-serie moeten vergelijken...

Je bent overigens niet de enige die twijfelt tussen de BDP-51FD en de BDP-320. Op HT Forum lopen ook een aantal topic met exact dezelfde discussie/twijfel. Ik was er ook lang eentje van, maar zoals je kon lezen ben ik er nu uit :)
De BDP-320 is op dit moment het goedkoopst bij de Foka te Rotterdam voor €359,- en de BDP-51FD is dus te krijgen voor €332,- bij de BCC te Den Bosch. Dus qua prijs is het ook twijfelen geblazen :P

Dat BD Live is nu nog niet veel, maar kan in de toekomst wel wat worden. Maar of het wat wordt en of je het dan zou missen op je BDP-51FD is maar de vraag. Enige echte pluspunt van die ethernet aansluiting van de BDP-320 vind ik op dit moment dat je firmware kan updaten via de speler zelf en niet via USB-sticks.

Hieroverigens zo'n adapter om van een optische aansluiting een coaxiale te maken.

• maurits187
Dan denk ik dat ik toch maar voor de BDP320 ga. Het is wel twijfelen geblazen. Qua prijs maakt het niet veel. Maar de BDlife functie is en wordt misschien wel interessant.

Nooit geweten dat er zulke coverters waren, dat is echt ideaal. Mijn keus hing eerst af van alleen de blueray spelers met coax digital uit. Maar nu ik van het bestaan afweet kan ik dus ook kiezen voor optical out.

Wat ik mij ook nog afvraag: kan je ook makkelijk zelf gebrande blueray afspelen op je blueray speler. Heeft iemand hier ook ervaring mee. Zijn er ook al herschrijfbare blueray schijfjes?

Als ik een speler heb aangeschaft, moet dat de volgende stap worden.

[ Voor 7% gewijzigd door maurits187 op 25-07-2009 23:21 ]

Verwijderd

Heeft de BDP-320 een lip sync functie? Indien niet, kan je best eens kijken naar de Sony blu ray spelers. Deze hebben namelijk allemaal een lip sync functie waarmee je zelf een audio delay kan instellen.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Als het goed is heeft de BDP-320 wel opties om lipsync te regelen.
Hier staat er wat meer over.

En om dan maar meteen te quoten:
Hey,i bought this bd player on sat and had a bit of a lip sync issue. But its easily resolved with the options available. So yes, it does have the option to correct to the exact ms.
Als je op AreaDVD.de kijkt (Duitse site) en dan met name de test van de Pioneer BDP-320 dan zie je ook screenshots/foto's van de opties en menu's. Daaruit blijkt wel dat de Pioneer spelers ruime en veelzijdige opties hebben...

Overigens zouden dit soort opties niet nodig hoeven zijn als een tv met receiver Auto Lip Sync ondersteunt....

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 26-07-2009 01:46 ]

• Brad Pitt
FeaR1986 schreef op zondag 26 juli 2009 @ 01:43:
Als het goed is heeft de BDP-320 wel opties om lipsync te regelen.
Yes, tot 250ms, in stapjes van 5ms instelbaar.
Overigens zouden dit soort opties niet nodig hoeven zijn als een tv met receiver Auto Lip Sync ondersteunt....
Tsja, was alles maar zo makkelijk he ;) Heb op de 51fd ook soms last van lipsync problemen, maar dan alleen met AVCHD's die je heen en weer probeert te spoelen (kan je vergeten). Een druk op stop en play is dan wel weer genoeg om het okay te krijgen, maar dan nog.

• Danster
  • Laatst online: 19-07-2024
Toevallig, ik heb net gisteren een 51FD opgehaald. Qua formaat past hij mooi bij de LX5090H (die klaarstaat in de winkel) en hij is net iets beter qua geluid dan een 320, aangezien ik nog draai met een Denon 3802 zijn de analoge uitgangen een uitkomst.

Gisteravond even planet earth gekeken op een tatung 37 inch die er nu nog hangt en hij gaf een geweldig beeld en de analoge uitgangen werken perfect, ze geven een zeer helder geluid op mijn maggies.

Daarna blue lines van massive attack even gedraait en ik moet zeggen hij is iets strakker dan mijn Denon DVD 2800 MKII. Het, soms te, warme geluid dat Denon geeft is een stuk minder.

Zeer tevreden tot nu toe dus.

Next step een nieuwe receiver.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Brad Pitt schreef op zondag 26 juli 2009 @ 02:38:
[...]

Yes, tot 250ms, in stapjes van 5ms instelbaar.
Maar stel je die delay één keer in en geldt dat dan voor alle films of moet je per film alles instellen?
Dus ligt het aan de film die je kijkt of aan de speler/receiver/tv-combinatie?

Wel tof dat ik tot 450ms ga kunnen vertragen met die Pio in combinatie met mijn receiver :+

• maurits187
Als iemand de bdp320 spot onder de 370 euro hoor ik het graag. Zit er sterk over na te denken om hem volgende week te kopen in rotterdam.

Zit er bij de bdp320 nog iets bij van gratis blueray films? ik meende dat Lg een keer zo iets had, bij aankoop van een lg speler 3 blueray films cadeau

[ Voor 37% gewijzigd door maurits187 op 26-07-2009 18:24 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

maurits187 schreef op zondag 26 juli 2009 @ 18:21:
Als iemand de bdp320 spot onder de 370 euro hoor ik het graag. Zit er sterk over na te denken om hem volgende week te kopen in rotterdam.

Zit er bij de bdp320 nog iets bij van gratis blueray films? ik meende dat Lg een keer zo iets had, bij aankoop van een lg speler 3 blueray films cadeau
€359,- (exclusief verzenden) bij Foka te Rotterdam: zie hier
Helaas alleen niet op voorraad op dit moment, maar aankomende week zijn ze er weer als het goed is.

Overigens levert Pioneer niets mee van films zoals merken als Sony en LG dat wel doen...
Naar mijn weten zit er ook geen HDMI-kabel bij, maar dat is bij meer merken het geval.

Ik heb overigens een nieuw "adresje" voor goedkope en goede HDMI-kabels erbij:
Bij de Formido... Daar hebben ze een heel nieuw assortiment wat niet al te duur is.
"Gewone" HDMI kabel (wel goldplated) is daar €14,95 voor 1,5 meter.
"Speciale" HDMI kabel (goldplated, robuuste stekkers en geen plastic mantel maar gewoven) is daar €24,95 voor 1,5 meter.

Op zich niet echt heel slecht als je vergelijkt wat winkels als de Expert en Van Miert hier vragen.
Oké de kabel van de Action is hier goedkoper, maar daar heb ik al meerdere keren kabelbreuk in gehad.

• maurits187
bedankt voor de tip, waarschijnlijk kom ik aankomende week bij foka. Mocht hij op voorraad zijn dan neem ik er gelijk eentje mee.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

maurits187 schreef op zondag 26 juli 2009 @ 22:19:
bedankt voor de tip, waarschijnlijk kom ik aankomende week bij foka. Mocht hij op voorraad zijn dan neem ik er gelijk eentje mee.
Ik zal je eens een mailtje sturen wanneer ze die voorraad verwachten, want wil er dan wel één weg laten leggen eigenlijk. Handig dat ze die service bieden, helaas maar wel voor twee dagen...

• maurits187
ja dat zou wel handig zijn als je een email stuurd wanneer hij weer op voorraad is.
Ik woon in drenthe maar ben morgen en overmorgen in zuid holland. Ik denk niet dat ze hem dan al op voorraad hebben. Bij de status stond" in bestelling bij de leverancier", dat kan dus nog wel een week duren. Waarschijnlijk ga ik morgen ff shoppen in rotterdam. Ik kan bij electronica zaken iets proberen in de trend van "bij foka kan ik hem krijgen voor 357" misschien als ze graag willen verkopen gaan ze ook wel met hun prijs omlaag, het is het proberen waard.

Zou er ook een site zijn met de mogenlijkheden of verwachte mogelijkheden van BDlife? ik ben wel benieuwd wat ze in de toekomst gaan aanbieden. Als ze nu alleen nog maar picassa en youtube hebben dan is het ook nog niet echt de moeite waard.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ik heb de Foka een e-mail gestuurd met de vraag of ze wat kunnen zeggen over de verwachte levertijd. Niet dat ik het op de dag wil weten, maar in termijnen van weken zou het wel handig zijn. Als ik bericht heb dan zal ik het hier ook even posten voor de volledigheid. Denk dat het morgen of woensdag wordt, want vorige keer(en) was Foka ook zeer snel met het beantwoorden van e-mail.

Of je hem bij een andere winkel voor dezelfde prijs kan krijgen betwijfel ik. Bij de BCC met "de laagste prijs garantie" stuurden ze me ook vrolijk door naar de Rotterdam toen ik zei dat de BDP-320 bij de Foka €140,- goedkoper was. Dus die laagste prijs geld niet voor overal. Wel vergelijkt de BCC met Correct (ook Rotterdam), maar daar is de BDP-320 ook €499,- dus dat schiet niet op...

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Zat ik toch goed met mijn antwoord van Foka op dinsdag :)
Vandaag een e-mail gehad:
Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw email.

Levertijd is voor ons nog niet bekend

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben ingelicht,

Met vriendelijke groet/Best Regards,

Foka BV
Audio/video/tv afdeling
Helaas dus helemaal niets bekend.
Wordt dus de site in de gaten houden...

• maurits187
ik kon dus niet wachten en heb hem maar opgehaald bij plasmadiscounter voor 399.

Ik was vandaag in de buurt en tja al met al ben ik nu 40 euro duurder uit. Maar ik heb hem nu wel. Alleen de prijs van de HDMI kabels viel mij enorm tegen. Ik heb geloof ik wel de creme ala creme gekocht "prowire HDMI 1.3 connection" maar hij was ook 89. euro. Ik kan hem nog niet uittesten want ik heb nog geen blueray schijven in huis. Morgen ga ik even shoppen voor een paar kabels (digital coax, ethernet) en dan ga ik even bij videoland wat bluerays huren.

Ik zal morgen mijn bevindingen wel ff melden.

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 17:21
maurits187 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 22:27:
ik kon dus niet wachten en heb hem maar opgehaald bij plasmadiscounter voor 399.

Ik was vandaag in de buurt en tja al met al ben ik nu 40 euro duurder uit. Maar ik heb hem nu wel. Alleen de prijs van de HDMI kabels viel mij enorm tegen. Ik heb geloof ik wel de creme ala creme gekocht "prowire HDMI 1.3 connection" maar hij was ook 89. euro. Ik kan hem nog niet uittesten want ik heb nog geen blueray schijven in huis. Morgen ga ik even shoppen voor een paar kabels (digital coax, ethernet) en dan ga ik even bij videoland wat bluerays huren.

Ik zal morgen mijn bevindingen wel ff melden.
Is jammer dat je 74 euro hebt weggegooid want tussen die kabel van 89,- en die van 15,- zoals die hierboven genoemd is merk je dus echt geen verschil... |:(

• maurits187
damn, daar was ik al bang voor. Er zit wel een levenslange garantie op. Dat is dan wel weer een voordeel.
Ik zal dan wel meer betaald hebben voor het merk en de garantie.

Het is mij nog een raadsel hoe ik op youtube moet komen via de bdp320. Ik heb alles aangesloten, maar kan er in de beschrijving niks over terug vinden.

[ Voor 31% gewijzigd door maurits187 op 30-07-2009 11:19 ]

• maurits187
heeft iemand misschien een idee of het in de toekomst mogelijk wordt om youtube clips etc te bekijken op de dmp-320 (via een software update?).

Ik kwam er net achter dat het nu nog niet mogelijk is. ik heb nu ook een email gekregen van pioneer waar ze het volgende antwoorden:

Geachte heer /mevrouw,
Dank u voor uw reactie.
Aangaande uw vraag kunnen wij u het volgende meedelen:
Neen in de nabije toekomst zal er geen mogelijkheid komen voor youtube filmpjes opde BDP-320.
U kunt het beste via uw dealer de wissel maken

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

[ Voor 49% gewijzigd door maurits187 op 30-07-2009 13:17 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

maurits187 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 09:23:
damn, daar was ik al bang voor. Er zit wel een levenslange garantie op. Dat is dan wel weer een voordeel.
Ik zal dan wel meer betaald hebben voor het merk en de garantie.

Het is mij nog een raadsel hoe ik op youtube moet komen via de bdp320. Ik heb alles aangesloten, maar kan er in de beschrijving niks over terug vinden.
Dan nog kan je vijf keer een HDMI-kabel van €15,- halen tegen die ene die jij hebt gekocht. En net wat ik zeg: die van de Formido zijn nog steeds best wel aan de prijs, want er zijn ook kabels die nog vele malen minder kosten. Er is nu ook HDMI 1.3c uit overigens, dus kans dat je zo'n kabel hebt aangezien die een stuk duurder zijn. Maar je hebt er (nu nog) niets aan aangezien de max nu 1080p is en geen 2500 x 1600 (?) die HDMI 1.3c aan kan. Dus al met al heb je zeker betaald voor het merk, wellicht de garantie en wellicht ook de verpakking (aangezien die veelal ook chique is).

Dacht dat alleen Panasonic had dat je op Youtube kan. Staat ook echt aangegeven op de speler en de doos. Dus dan toch maar voor de Pana gaan als je dat wilt... En in dat geval wil ik je BDP-320 wel overnemen :+

Edit:
Maar nu je een speler hebt voortaan wel goed schrijven he:
Het is Blu-ray (Disc) en geen blueray :P

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 30-07-2009 17:39 ]

Verwijderd

Ik ben ook al even aan het rond kijken maar ik denk dat ik wacht op de popcorn c200, als die echt volledig blueray ondersteund zal het denk ik zeker geen slechte keus zijn aangezien je meteen ook kan streamen :D

• maurits187
Van die kabel was gewoon dom, achteraf gezien. Maar ja, ik stond in die winkel vlak voor sluitingstijd en moest dus een beetje snel beslissen. Het klopt dat de kabel HDMI 1.3 is (staat op de verpakking) maar zal je dat echt merken?

Tja..... ik kan hem nu wel weer gaan verkopen en voor pana gaan, maar die zal ook wel weer z'n nadelen hebben (o.a. geen dvd+r). Als ik de testen mag geloven dan heb ik wel de beste blue-ray gekocht in deze prijsklasse. http://www.besteproduct.nl/Ranking.aspx?d=1169822092

Aangezien het mij toch meer om het beeld en geluid gaat dan om you-tube lijkt het mij niet toch verstandig om hem te gaan ruilen.

Ik heb vandaag nog snel ff 2 blue-rays gehuurd bij Videoland, het beeld is echt super goed. Voor de rest ben ik vandaag de halve dag bezig geweest met Bd-live, maar ik kan het er niet opkrijgen. Ik maak connectie, maar ik kan op geen enkele manier ergens info of trailers downloaden. Dus dan zel iets wel niet goed ingesteld staan.

[ Voor 9% gewijzigd door maurits187 op 30-07-2009 20:28 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Nee en nee: Blu-ray :+
maurits187 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 20:25:
Als ik de testen mag geloven dan heb ik wel de beste blue-ray gekocht in deze prijsklasse. http://www.besteproduct.nl/Ranking.aspx?d=1169822092
Die site moet je heel en heel ver achter je laten...
Dan is zelfs kieskeurig.nl nog beter. Je hebt inderdaad één van de betere Blu-ray spelers op de markt gekocht tot de prijsklasse €500,-. Daarboven zit heel wat beters met merken als NAD, Denon en Marantz. En daar ben je gewoon meer geld voor kwijt. Maar die site dus niet als basis gebruiken, want die gaat echt nergens over. Ik zou eerder sites als AreaDVD.de gebruiken, die zijn wel objectief.

Ga maar eens kijken onder receivers en dergelijke. De meest rare en goedkope receiver staan zeer hoog en zodra er een beetje merken voorbij komen worden ze meteen slecht beoordeeld. Net zoiets als de Consumentenbond waar ALLES draait om prijs en niet om prestatie en afwerking...

• maurits187
sorry sorry sorry

vanaf nu af aan is het echt Blu-ray.

Voordat ik de bdp-320 heb gekocht heb ik ook veel andere testen gelezen, waar hij keer op keer goed uit de bus kwam. Ik dacht dat beste product wel vrij objectief was, ze gebruiken toch veel testen uit vakbladen om tot een goede conclusie te komen.

Ik zit nu toch nog een beetje in een 2 strijd. Hou ik nu de pioneer zonder de mogelijkheden van youtube ed, of ga ik toch voor de panasonic die misschien een iets mindere beeld kwaliteit heeft maar die wel meer internet mogelijkheden heeft.

[ Voor 28% gewijzigd door maurits187 op 30-07-2009 21:42 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

maurits187 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 21:39:
sorry sorry sorry

vanaf nu af aan is het echt Blu-ray.
:+
Voordat ik de bdp-320 heb gekocht heb ik ook veel andere testen gelezen, waar hij keer op keer goed uit de bus kwam. Ik dacht dat beste product wel vrij objectief was, ze gebruiken toch veel testen uit vakbladen om tot een goede conclusie te komen.
Voor sommige producten zijn sites als hetbesteproduct wel handig om na te lezen, maar veelal zitten er ook reviews/tests tussen van minder bekwame sites/bladen. En die scores worden ook meegerekend en kan dus het totaal zeer doen zinken of stijgen. Laat ik het zo zeggen: als er negen sites de BDP-320 afkraken en slechts één bekwame site vind deze speler wél goed dan nog zou ik die BDP-320 kopen. Maar het is natuurlijk aan jou of je veel waarde hecht aan zulke sites.

Plus naderhand zoeken is nooit goed, want dan ga je alleen slechte punten vinden en die wegen dan zwaarder dan die vele positieve punten. Dat heb jij nu ook: die Pioneer is in veel opzichten beter dan de Panasonic, maar dat ene punt van Youtube haal je telkens aan en weegt dus zwaar voor je :)
Ik zit nu toch nog een beetje in een 2 strijd. Hou ik nu de pioneer zonder de mogelijkheden van youtube ed, of ga ik toch voor de panasonic die misschien een iets mindere beeld kwaliteit heeft maar die wel meer internet mogelijkheden heeft.
Ga voor jezelf na of je dat Youtube echt veel gaat gebruiken en of je het nodig hebt. Zo ja, dan een keer naar een winkel gaan met een stel DVD+R schijfjes en vragen of je deze mag testen in de Panasonic. Als deze de schijfjes wel leest en geen problemen geeft zal de keuze een stuk makkelijker worden...

Maar ik zeg één ding: als je je op dit moment niet "goed" voelt bij de Pioneer is het wellicht beter om toch te gaan ruilen nu het nog kan. Ik zou niet over een paar weken teleurgesteld tegen een dure speler aan willen zitten kijken (als je snapt wat ik bedoel). Hoop alleen wel voor je dat je die BDP-320 terug kan brengen naar de winkel waar je deze gehaald hebt en kan ruilen of je geld terug. Anders zou je er wel wat op toe moeten leggen als je die BDP-320 nu weer moet verkopen als 2e handse...

• maurits187
ik denk dat ik het maar anders doe, ik kan altijd nog internet in de kamer krijgen via de tv-out. Komt op het zelfde neer. Ik moet mij maar niet blind gaan staren op de internet mogelijkheden, want gaat het natuurlijk om het afspelen van ..... (let op) Blu-rays.Dat doet hij hardstikke goed. Gister met verbazing gekeken naar de Blu-ray van Australia. Wat een magnifiek beeld, ook audio cds klikken er hardstikke goed op. Nog ff de nieuwste firmware er op gezet.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Well done, have a cookie:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/9a/Choco_chip_cookie.jpg/275px-Choco_chip_cookie.jpg

Helaas is de BDP-320 nog steeds niet op voorraad bij de Foka, maar om nu meteen €40,- meer neer te gaan leggen vind ik net wat te veel van het goede. Jij alvast veel plezier met je BDP-320 :)

• maurits187
you got mail
FeaR1986 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 16:51:
[...]

Well done, have a cookie:
[afbeelding]

Helaas is de BDP-320 nog steeds niet op voorraad bij de Foka, maar om nu meteen €40,- meer neer te gaan leggen vind ik net wat te veel van het goede. Jij alvast veel plezier met je BDP-320 :)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ontvangen inderdaad...

Dit zijn overigens die HDMI-kabels van de Formido:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OT1XECBXI73crUltfF7nFsSf/full.jpg

Dit is de "dure" versie van €24,95 de 1,5 meter. Als je 3,0 meter pakt dan wordt het €34,95.
Maar waren vandaag met 25% korting als je tussen 8:00 en 9:00 kwam. En dan kan ik die dure toch niet laten liggen als is het maar voor de looks en dat ik nog geen HDMI kabels had met zo'n gewoven mantel :+

Vandaag in Rotterdam nog wezen kijken voor een BDP-320.
De Foka had hem dus niet op voorraad, dus daar niet langs geweest. En bij de Correct is die speler €499,- dus ook die winkel maar overgeslagen. Maar elke andere winkel als de MediaMarkt, BCC, It's, Block, etc hebben nog steeds alleen maar de BDP-51FD staan. En overal als demo-model, zelfs de LX61 (?) gaat in sommige winkels weg als demo. Dus van Pioneer alleen maar "oude" modellen. Moet wel zeggen dat de remote van die LX-serie wel mooi is met dat alu-look en die chromen knoppen in plaats van het standaard plastic :+

Maar qua prijs toch zeker niet verkeerd lijkt me, helemaal vergeleken met die kabel die jij had :)

[ Voor 29% gewijzigd door FeaR op 01-08-2009 18:04 ]

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:57

CyBeRSPiN

sinds 2001

Het gaat hier tot nu toe voornamelijk over die (dure) Pioneer, maar zijn er mensen die ervaring hebben met de LG BD370?
Ik lees er wel goede dingen over, zn oudere broer de BD300 heeft hoge ogen gegooid bij een test van de consumentenbond.
Maar is er objectief iets te zeggen over de verschillen tussen de LG BD370 (vanaf €159) en die Pioneer BDP-320, behalve het prijsverschil van dik 200-250 euro?
Die LG lijkt sowieso meer formaten te ondersteunen, en heb even uitgezocht: beide ondersteunen 24p.
Vergelijking: Kieskeurig

edit:
lees ook net dat de LG BD370 ook MKV kan afspelen via de USB (dus op een externe schijf of stick), dat is ook wel een leuke feature. Enige nadeel is dat enkel FAT32 wordt ondersteund, en je een beetje film dus al gauw in een aantal stukken moet gaan hakken (ivm limitatie 4GB).

Wil binnenkort ook een blu-ray speler aanschaffen en uiteraard voor een dubbeltje op het puntje van de bank zitten ;)

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeRSPiN op 01-08-2009 20:53 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Die vergelijking van Kieskeurig is niet helemaal correct. Als het goed is doet de Pioneer BDP-320 ook gewoon DVD+R. Dat doet de BDP-51FD ook, maar daar staat het ook niet bij. Maar als het goed is kan Maurits hier wel antwoord op geven...

En over tests op sites als Kieskeurig.nl en van de Consumentenbond kan ik niet echt wakker liggen. De laatste heeft nogal een voorkeur voor bepaalde merken en duurdere spelers komen er sowieso altijd slecht vanaf.
Kijk voor echt goede tests eens op AreaDVD. Wel een Duitse site, maar wel betere en uitgebreidere reviews.

Maar ik geef je gelijk dat een merk als Pioneer gewoon wat hoger staat op de lijst met prijzen. Nad en Marantz (en de nieuwe Denon) liggen ook rond die koers. Maar er zijn nog hogere modellen die nog vele malen duurder zijn. Dus alleen al qua naam zit je hoger en daar betaal je voor. Want bovengenoemde merken kan je niet zo maar afzetten tegen merken als LG, Samsung, Philips, etc.
Dat zie je ook terug in het gewicht en de grootte van de spelers. Spelers van Panasonic zijn stukken lager dan die van Pioneer. En ook qua gewicht is de Pioneer soms wel drie maal zo zwaar.

Maar ze spelen allemaal Blu-rays af, beschikken over Profile 2.0, kunnen allemaal HD Audio bitstreamen en zelfs de instapmodellen van sommige merken kunnen al HD Audio decoderen...
Of je ook echt verschil gaat zien... ik denk het wel omdat het inten net allemaal wat beter zit. Of dat ook het prijsverschil van die 200-250 waard is kan alleen jij beslissen...

Ik heb ook zitten twijfelen om voor de Panasonic BD60 te gaan, maar vanwege het formaat en de prijs het toch maar niet gedaan. Weet dat het stom is, maar ik heb liever een dikke Pioneer in plaats van een kleine Panasonic. Het is zelfs dat die Pioneer BDP-320 goedkoop is met €359,- want het liefst zou ik de nieuwe Denon hebben omdat die mooi zou staan bij mijn receiver...

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Kieskeurig is inderdaad zeker niet objectief, het zijn of mensen met klachten, of mensen die hun dure aankoop graag verdedigen :)
Dank voor de link naar AreaDVD.
De LG BD370 komt daar in ieder geval heel goed uit de bus, o.a. vanwege de snelle laadtijden t.o.v. andere spelers.
Het lijkt erop dat duurdere spelers zich vooral onderscheiden in de mogelijkheid om SD materiaal heel goed te kunnen upscalen, of om de videobeelden nog te bewerken voor deze richting tv gaan.
Het hangt er dan maar net vanaf welke tv je hebt of dit waarde toevoegt. Een fatsoenlijke tv heeft immers vaak ook zeer fatsoenlijke upscalers en video-EQ aan boord.

Qua vormgeving heb ik ook liever een ander merk (in mijn geval Yamaha), maar zover ik weet heeft Yamaha (nog) geen Blu-ray spelers uit de 600 serie, zodat ie mooi bovenop mn reciever (Yamaha RX-V 657) past.

Verwijderd

Heb zelf een LG BD300 gehad en was er zeer tevreden over. De enige reden waarom ik een andere BD speler gekocht heb is dat ik er een met een audio delay nodig had, wat niet op de LG toestellen aanwezig is. Als je TV niet veel input lag heeft of je receiver een AV sync functie heeft is de LG prijs/kwaliteit gezien een goede keuze, anders niet.

• maurits187
Gisteren heb ik na heel lang wikken en wegen toch maar de pioneer omgeruilt voor de panasonic bd60.

Ik wou eerst voor de bd80 gaan, maar het enigste verschil is een popup scherm en 7.1 audio. Vind ik geen 100 euro extra waard. De pioneer beviel uitstekend, hij doet gewoon wat hij moet doen. Maar ik miste de extra mogelijkheden die de panasonic wel aan boord heeft. Hierbij doel ik op viera cast en dat je er bijv. een hardeschijf aan kan koppelen vol met mp3 of divx. Het lijkt misschien dat youtube niet veel toevoegt, maar op avonden dat er weinig op tv is, is het echt een uitkomst. Blu-ray heb ik nog niet goed kunnen uittesten, ik had een blu-raytje gehuurd van een franse film public enemy. Maar daar zaten niet echt mooie beelden in. Op de pioneer had ik vrijdag 2 films bekeken, batman darkknight en australia. Het viel mij echt op dat het beeld echt heel scherp was. Ik ben benieuwd als ik met de panasonic de zelfde resultaten zou halen. Nadeel van de panasonic ivm de pioneer is dat je niet snel kan switchen met een knop op de afstandsbediening naar verschillende beeldformaten (1080P,1080I), dit kan wel maar moet je in het menu doen. Hij pakt op dvd+r, want ik heb nog een stukje bekeken van heat en die staat op een dvd+R.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

maurits187 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 19:32:
Gisteren heb ik na heel lang wikken en wegen toch maar de pioneer omgeruilt voor de panasonic bd60.

Ik wou eerst voor de bd80 gaan, maar het enigste verschil is een popup scherm en 7.1 audio. Vind ik geen 100 euro extra waard. De pioneer beviel uitstekend, hij doet gewoon wat hij moet doen. Maar ik miste de extra mogelijkheden die de panasonic wel aan boord heeft. Hierbij doel ik op viera cast en dat je er bijv. een hardeschijf aan kan koppelen vol met mp3 of divx. Het lijkt misschien dat youtube niet veel toevoegt, maar op avonden dat er weinig op tv is, is het echt een uitkomst. Blu-ray heb ik nog niet goed kunnen uittesten, ik had een blu-raytje gehuurd van een franse film public enemy. Maar daar zaten niet echt mooie beelden in. Op de pioneer had ik vrijdag 2 films bekeken, batman darkknight en australia. Het viel mij echt op dat het beeld echt heel scherp was. Ik ben benieuwd als ik met de panasonic de zelfde resultaten zou halen. Nadeel van de panasonic ivm de pioneer is dat je niet snel kan switchen met een knop op de afstandsbediening naar verschillende beeldformaten (1080P,1080I), dit kan wel maar moet je in het menu doen. Hij pakt op dvd+r, want ik heb nog een stukje bekeken van heat en die staat op een dvd+R.
Pluspunt van de BD80 boven de BD60 zijn voornamelijk de 7.1 analoge uitgangen inderdaad. En vandaar dat de BD80 ook net wat duurder is. Maar als je dat niet gebruikt is de BD60 een goede keuze.

Dacht overigens dat er op de afstandsbediening van de Pansonic ook geen knop zat om te wisselen tussen audio. Dus bijvoorbeeld on the fly wisselen van Dolby Digital naar Dolby TrueHD gaat dan ook niet. Maar daar zal je niet echt van wakker liggen nu je wel dingen als Youtube hebt...

Dat het op de Pioneer niet mogelijk is om een USB-stick met mp3's af te spelen vind ik dan wel jammer. Al stream ik die dan wel naar mijn PS3 om af te spelen of gewoon direct vanaf de pc, dus dat komt ook wel goed.

Wel typisch dat je kwaliteit in het beeld merkt. Kan natuurlijk altijd aan de Blu-ray liggen, want films als Ratatouille zullen er altijd goed uitzien aangezien het animatie is (dat is in ieder geval mijn bevinding).

Maar veel plezier nu dan met je Panasonic, hopen dat deze wat beter bevalt. Voel me aan de ene kant wel wat schuldig aangezien ik de BDP-320 ook had voorgesteld en dat dus een "miskoop" of verkeerde keuze bleek te zijn :$

Zal wel wennen zijn zo'n dunnere Blu-ray speler zeker? :P

• maurits187
Nou een miskoop was de bdp320 zeker niet, alleen ik miste toch wat dingen die de pana wel heeft. Ik ga er nog een externe hardeschijf bij kopen en die prop ik dan vol met mp3s en divx. Buiten het afspelen van blu-rays om zijn dit toch leuke opties die de pana wel aan boord heeft. Ik denk toch dat ik niet de juiste film had om blu-ray goed uit te kunnen testen. Public enemy was een vrij donkere film. Ik zal binnenkort eens wat betere films huren om hem te testen. Ik had laatst een leuke site ontdenkt om blu-rays te huren. Je ontvangt ze per post en betaald voor 5 films 7,95 in de maand. Dat is nog altijd beter dan 5 euro per film bij videoland.

Het design van pioneer is wel mooier, pana is wat kleiner en ziet er minder stoer uit. Maar het is geen lelijke speler om te zien. Geluid van de fan valt mee, je hoort hem soms wel, maar is niet hinderlijk. Youtube blijkt toch wel een uitkomst te zijn, vooral met videoclips. Picassa heb ik nog niet gebruikt en ga ik waarschijnlijk ook niet veel gebruiken. Er zit nog een duitse nieuwszender op, weerberichten en beursinformatie. Ik hoop dat er meer bijkomt in de toekomst, vooral uitzending gemist zou mooi zijn.

Je moet je niet schuldig voelen dat ik in 1e instantie de bdp320 gekocht heb, daar ben ik natuurlijk altijd zelf ook bij. Als hij wat meer dingen aanboord had, hard ik hem zeker gehouden. Qua design, geluid en beeld is hij gewoon top.
Ik had zelf eerst beter research moeten doen.

aangezien ik nog niet veel tijd heb gehad om blu-ray uittetesten heb ik eens wat testen gelezen op internet, ik moet zeggen dat hij er super goed uitkomt. Dus ik denk niet dat er toch veel (zichtbaar) verschil is met de pioneer.

http://reviews.cnet.com/b...4505-9991_7-33490457.html

[ Voor 10% gewijzigd door maurits187 op 03-08-2009 12:49 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Wachten duurde me toch wat lang bij de Foka: de BDP-320 is er nog steeds niet.
Zit nu echt te twijfelen om toch ook maar voor de BDP-51FD te gaan of voor de LX-71.

Wat me nog wel opviel was dat de BDP-120 (dus de instapper van de nieuwe serie) "quick start" heeft en de hogere versies niet. Wel typisch om zo'n redelijk nuttige functie alleen op het instapmodel te zetten...

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-02 18:03
FeaR1986 schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 17:59:
[...]

Ontvangen inderdaad...

Dit zijn overigens die HDMI-kabels van de Formido:
[afbeelding]

Dit is de "dure" versie van €24,95 de 1,5 meter. Als je 3,0 meter pakt dan wordt het €34,95.
Maar waren vandaag met 25% korting als je tussen 8:00 en 9:00 kwam. En dan kan ik die dure toch niet laten liggen als is het maar voor de looks en dat ik nog geen HDMI kabels had met zo'n gewoven mantel :+
Die lijken wel op deze , alleen is die ik heb 8$, 3 keer zo goedkoop :')

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

n0elite schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 01:05:
[...]
Die lijken wel op deze , alleen is die ik heb 8$, 3 keer zo goedkoop :')
Lijken inderdaad...
Die jij post hebben plastic omhulsel bij de connectoren, die ik heb gehaald niet.
Weet niet wat het wel voor materiaal is, maar in ieder geval geen plastic :)

Maar kan er niet wakker van liggen dat er nog goedkopere kabels zijn. Vind het "enge" van kabels altijd dat er breuk in kan zitten van fabriek af. En dan ben ik sneller bij de Formido terug dan ze retour sturen. Al kan je voor acht dollar de gok wel wagen natuurlijk ;)

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Heb sinds gisteravond de LG-BD370 in huis gehaald, het beeld is als verwacht erg goed.
Ik heb ook meteen de USB functionaliteit getest, xvid wordt moeiteloos afgespeeld (wel van een FAT32 schijf / stick, mijn NTFS schijf werd niet herkend).
Ik ben echter niet helemaal tevreden over de beeldkwaliteit van de afgespeelde xvid, mijn laptop (aangesloten via VGA @ 1920x1080) laat bij dezelfde video's een stuk minder artifacten zien. Wellicht dat de xvid codec in een toekomstige update nog wordt verbeterd.

update: net geüpgrade naar nieuwste firmwareversie, en het lijkt erop dat de Xvid kwaliteit een stuk beter is geworden.

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeRSPiN op 09-08-2009 20:16 ]

Verwijderd

Ik vind xvid sowieso een slechte codec. x264 geeft veel betere kwaliteit bij vergelijkbare filesizes en wordt ook door de BD370 ondersteund.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 17:14:
Ik vind xvid sowieso een slechte codec. x264 geeft veel betere kwaliteit bij vergelijkbare filesizes en wordt ook door de BD370 ondersteund.
Klopt, maar ik speel ook wel eens files af die niet door mijzelf geëncodeerd zijn ;)
Maar toch: de kwaliteit is echt een stuk minder t.o.v. laptop met nieuwste VLC player. Gelukkig speelt ie blu-ray wel super af :)

• maurits187
ik heb dus de panasonic bd60. Van het weekend heb ik een paar blu-rays gezien. Beeld is toppie, maar ik vond in vergelijking met de pioneer dat er wel achtergrond ruis inzit. Dit kon ik bij de pioneer niet ontdekken. Ik ben al een tijdje met de instellingen bezig geweest maar kan het niet minder laten worden.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

maurits187 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 16:51:
Dit kon ik bij de pioneer niet ontdekken. Ik ben al een tijdje met de instellingen bezig geweest maar kan het niet minder laten worden.
Toch maar weer de BDP-320 halen dan :+

• maurits187
haha dan blijf je aan de gang. Nee ik neem alle kritiek terug op de panasonic. Ik heb gisteren de blu-ray van earth gekocht. Wat een magnifiek beeld. Als er een goede demonstratie blu-ray is dan is het earth wel, rock and rolla ziet er ook gelikt uit, ik kon hier geen achtergrond ruis in ontdekken. Het zal soms ook wel aan de film liggen.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Het kan zeker aan de film liggen. Die ruis voegen ze toe omdat het anders te onnatuurlijk lijkt als alles zo wordt afgespeeld als het is opgenomen. Mensen lijken dan wel wassen beelden. Dus vandaar soms wat "grain" over de stukken en het is wat natuurlijker. En de hoeveelheid verschilt per film en soms per opname. Vooral het laatste kan wel eens irritant zijn aangezien het dan weer storend kan werken.

Maar Earth is gewoon nog steeds één van de betere "films" als het gaat om scherpe beelden.

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:17

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 14:18:
Heb sinds gisteravond de LG-BD370 in huis gehaald, het beeld is als verwacht erg goed.
Ik heb ook meteen de USB functionaliteit getest, xvid wordt moeiteloos afgespeeld (wel van een FAT32 schijf / stick, mijn NTFS schijf werd niet herkend).
Ik ben echter niet helemaal tevreden over de beeldkwaliteit van de afgespeelde xvid, mijn laptop (aangesloten via VGA @ 1920x1080) laat bij dezelfde video's een stuk minder artifacten zien. Wellicht dat de xvid codec in een toekomstige update nog wordt verbeterd.

update: net geüpgrade naar nieuwste firmwareversie, en het lijkt erop dat de Xvid kwaliteit een stuk beter is geworden.
Hoe doet deze het upscalen van een gewone DVD?
Ik heb deze blu-ray-speler ook op oog, en vooral voor de gunstige prijs. Maar gezien ik nog vooral DVD's heb wil ik wel ook dat hij -acceptabel- DVD kan upscalen.
Wat is je mening hierover?

Fotonerd

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Xilantof schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 19:10:
[...]

Hoe doet deze het upscalen van een gewone DVD?
Ik heb deze blu-ray-speler ook op oog, en vooral voor de gunstige prijs. Maar gezien ik nog vooral DVD's heb wil ik wel ook dat hij -acceptabel- DVD kan upscalen.
Wat is je mening hierover?
Ik zal vanavond even een DVD checken, tot nu toe alleen nog maar blu-ray mee gekeken (want eenmaal de blu-ray kwaliteit gezien wil ik eigenlijk niets anders meer :))
Maar ik vermoed dat hij dat minstens zo goed zal doen als de Yamaha DVD-S559 die ik heb en al wat jaartjes ouder is.

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:17

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

CyBeRSPiN schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 14:30:
[...]

Ik zal vanavond even een DVD checken, tot nu toe alleen nog maar blu-ray mee gekeken (want eenmaal de blu-ray kwaliteit gezien wil ik eigenlijk niets anders meer :))
Maar ik vermoed dat hij dat minstens zo goed zal doen als de Yamaha DVD-S559 die ik heb en al wat jaartjes ouder is.
Ik ben erg benieuwd wat je er van vind.
Er is hier nu eenmaal een leuke collectie dvd's die ik ook nog in acceptabele kwaliteit wil terug zien gewoon. Vandaar. Zodra hier een blu-ray-speler staat zullen ook eigenlijk alleen maar blu-ray's aangeschaft worden.

Fotonerd

• Brad Pitt
Met een beetje leuke tv is het (gehypete) upscalen van de DVD/Blu-ray speler sowieso niet erg belangrijk.

Verwijderd

De LG BD300 is een goede upscaler, dus de BD370 zal waarschijnlijk ook goed upscalen. De kwaliteit is vergelijkbaar met de upscaling kwaliteit van mijn Sony dvd speler en die werd in een aantal reviews destijds aangeprezen als zijnde de beste (betaalbare) upscaler.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Xilantof schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 19:38:
[...]

Ik ben erg benieuwd wat je er van vind.
Er is hier nu eenmaal een leuke collectie dvd's die ik ook nog in acceptabele kwaliteit wil terug zien gewoon. Vandaar. Zodra hier een blu-ray-speler staat zullen ook eigenlijk alleen maar blu-ray's aangeschaft worden.
Heb gisteravond even een snelle check gedaan, het beeld is heel behoorlijk voor een dvd, maar verwacht geen wonderen, de speler maakt er geen HD beeld van :)
Zoals gezegd hangt het er ook maar net van af welke tv je hebt, ik heb verder niet lopen spelen met de instellingen van mn tv (Samsung LED tv 40B6000). Bijvoorbeeld motionplus aan/uit ed. zal ook nog flink wat aan de impressie veranderen.

Ik heb eerlijk gezegd nog niet kunnen ontdekken of de DVD ook in progressive mode wordt afgespeeld, bij mijn Yamaha DVD S559 was dat dmv een lampje zichtbaar.

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 01:26:
De LG BD300 is een goede upscaler, dus de BD370 zal waarschijnlijk ook goed upscalen.
Voor de prijsklasse is de BD370 inderdaad okay, het is geen super upscaler/deïnterlacer, logischerwijs.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Brad Pitt schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:06:
[...]

Voor de prijsklasse is de BD370 inderdaad okay, het is geen super upscaler/deïnterlacer, logischerwijs.
Weet je toevallig een site waar de verschillen besproken worden (ondersteund met screenshots) tussen een "normale" upscaler en de "super" upscaler? Of blijft dat bij HIFI-bewoordingen als "sprankelender", "sprekender", "levendiger", etc :)
Naar mijn idee houdt het gewoon ergens op, het blijft gokken en interpoleren zonder dat er een optimum is. De ene speler zal er wat meer sharpening overheen gooien dan de ander, maar dat is een kwestie van smaak, niet van "beter".

Verwijderd

Het is een kwestie van de "kwaliteit" van de gebruikte algoritmes, maar zoals altijd zijn het vaak de meest rekenintensieve die de beste resultaten geven. Voor mij is vooral de scherpte en detailweergave belangrijk. Sommige upscalers maken er gewoon 1 blurry boel van of geven een veel te "pixelated" resultaat. Hier vind je materiaal om enkele algoritmes en hun kwaliteit te bekijken:

http://audio.rightmark.org/lukin/graphics/resampling.htm

De beste upscaling chips zouden deze van Anchor Bay zijn, gevolgd door deze van Faroudja.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2009 17:48 ]

• Brad Pitt
Belangrijkste is de deinterlacer. Upscaling is een beetje een hype. Een goede tv doet dit ook prima. Je zou op areadvd.de kunnen kijken, is recent weer een hele rits Blu-ray spelers met elkaar vergeleken.

Meeste tv's kunnen niet echt goed deinterlacen. Een Blu-ray speler die dat goed kan is relatief belangrijk als je veel SD-materiaal gaat kijken. Zo laat ik mijn speler deinterlacen en de tv gewoon het scale-werk doen.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:34

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica