Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 02:06
Ik heb een Scythe Mugen 2 in mijn pc zitten. Nu ben ik mijn I7 975 aan het overclokken dat lukt aardig alleen hij word goed heet tot wel 77 graden. Ik wil graag verder over clokken heeft het dan zin om aan de zijkanten van de Scythe Mugen 2 fans te bevestigen om hem cooler te krijgen.Weet iemand mischien hoe ik aan de beugels kan komen om de fans aan de zijkant mee vast te maken.

Wat zijn goede 120 mm fans. Ik lees er van alles over ,maar kom er niet uit welke goede zijn. Prijs maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je "verder" wil overklokken met een i7 975, is lucht niet de oplossing.

Mogelijkheden om toch op lucht te blijven:
- HT uit
- Een 975 zoeken die beter overklokt
- 120x120x38mm fans gebruiken van +3000rpm
- De fans op je koelblok met een shroud monteren

Als je al 2goeie fans op een koelblok hebt, gaan 4 amper verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-08 21:46
Als prijs niet uitmaakt zou ik voor een waterkoeling setje gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hoe ver is je cpu geclocked? 77° is niet ZO heet voor een core i7. Ook de benching tools doen er toe, LinX gaat bv je cpu zo belasten dat je temperaturen bereikt die je bij normaal gebruik zo goed als nooit haalt.
Pas bij 100° gaat een i7 beginnen throttelen omwille van een hitte 'probleem'.

Je kan ook eens kijken in het [OC] Core I7 920 topic, dat gaat niet alleen over de 920. De andere i7's komen daar ook aan bod.

[ Voor 20% gewijzigd door kluyze op 23-08-2009 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:22

Bolletje

Moderator Harde Waren
Op welke freqeuntie zit je nu dan al en met welke instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
No offence, maar waarom in 's hemelsnaam een 975 kopen wanneer je van plan bent slechts luchtkoeling te gaan gebruiken? Imho komt de 975 pas tot zijn recht met water / phase. Had je net zo goed een 920 D0 kunnen kopen, en het wisselgeld gebruiken om een deftige waterloop te bouwen. :S

[ Voor 12% gewijzigd door Janssen op 24-08-2009 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 14:05
Deze vragen zijn toch allemaal koeling-gerelateerd, dus ik zet hem even een subforum verder neer :)
Janssen schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 20:41:
Imho komt de 975 pas tot zijn recht met water / phase.
Phasechange ok, maar waterkoeling heeft tegenwoordig niet veel meer capaciteit dan een goede luchtkoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twynn schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 07:31:
Phasechange ok, maar waterkoeling heeft tegenwoordig niet veel meer capaciteit dan een goede luchtkoeling.
Met waterkoeling geraak je toch nog een hoopje verder dan met luchtkoeling. Of even ver maar dan aan een fractie van het geluidsniveau.
Meeste mensen gaan waterkoelen voor de stilte, dus krijg je een gemiddelde rond 4GHz maar die draaien dan wel stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
Ik lees dus dat water cooling het niet veel cooler dan lucht maakt (als het wel verschil maakt wil dat wel over wegen om te kopen) Dus neem ik maar geen water cooling. Ik heb de processor nu op 4,1 ghz lopen ( alles is wel heel erg snel nu) idl 50 graden en bij 100% gebruik 90 graden en bij 1,234V.Weet iemand een webshop waar je de beugels voor de cooler kan kopen. Welke fans van 120 mm coolen het beste op dit moment (lawaai maakt niet uit en prijs ook niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder limiet op prijs en geluid: San Ace 9SG1212P1G01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jericho NutS
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-12-2024
http://www.azerty.nl/8-10...-clips-type-a-fanbeu.html
voor €2,17

en anders neem een ijzeren draadje en een tang en wees wat handig :)

I7 920 D0 @ 4,0 / Asus P6T Deluxe V2 / 3x2 GB OCZ Gold @ 1600 C8 / HD5770 1 GB Sapphire / 2x Spinpoint F3 1TB (raid1) / Scythe Mugen 2 / Antec 300 / CM real power 620M / Dell 2408

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
Zal deze cooler mijn processor veel cooler maken.Als ik hem vervang voor mijn standard cpu cooler. Waar kan je deze fan kopen. Ik zie hem bij geen enkele webshop staan in nederland. Als ik het goed gelezen heb loop deze op 6000 rpm (is dat niet heel erg veel lawaai).Als dat heel erg veel lawaai is neem ik liever 1 van 3000 rpm welke is op die snelheid het beste in coolen.
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 09:23:
Zonder limiet op prijs en geluid: San Ace 9SG1212P1G01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 19:57
Lawaai was toch geen probleem? :?

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
Ik heb er een filmpje van gezien op youtube. Ik vond dat wel heel erg veel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ja, als je daar al niet meer tegen kan ;)

Voor 3000tpm/makkelijke beschikbaarheid kan je aan een Scythe Ultra kaze denken. Hij is niet vreselijk luid maar als je hem gaat ondervolten moet je weten dat hij een kleine toon blijft aanhouden die niet verminderd bij het trager draaien. Maar op 3000tpm heb je daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
Levert deze cooler betere prestaties dan de standard cpu cooler?. Ik wil die van 6000 ook graag kopen voor de lol om is te kijken wat deze doet om de boel cooler te maken waar kan ik die kopen en zal hij daar veel cooler van worden?
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 13:34:
Ach ja, als je daar al niet meer tegen kan ;)

Voor 3000tpm/makkelijke beschikbaarheid kan je aan een Scythe Ultra kaze denken. Hij is niet vreselijk luid maar als je hem gaat ondervolten moet je weten dat hij een kleine toon blijft aanhouden die niet verminderd bij het trager draaien. Maar op 3000tpm heb je daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met die Scythe zal je er wel nog enkele graden afkloppen. Zolang er maar genoeg frisse lucht je kast in gaat en de warme eruit. Farnell verkoopt de San Ace.

Weet wel dat je door de fan te upgraden niet zoveel winst gaat maken op snelheid. Als je denkt aan snelheden van +4.2GHz met gezonde temperatuur ga je toch beter naar wc/phase moeten kijken voor 24/7 gebruik. Het is echt zonde om met een 975 op lucht te blijven.
En ik verwittig je alvast die ultra kaze's zijn al hard om naast te slapen (heb er zo zelf 16 gebruikt en voor nieuwe build 4), die san ace's gaan zelfs door je hoofdtelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:22

Bolletje

Moderator Harde Waren
Voor dat geld kan je beter een Corsair H50 halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-08 11:50

Terrestraeon

END OF LINE

Die San Ace zou 64dB halen 8)7

Komt overeen met 'een drukke weg', man zo'n lawaai komt er nooit mijn pc in!
Ik zoek al verder als het 28dB is :p Maarja ik verkies ook stilte...

Volgens mij is een redelijke watercooling de oplossing.
Die Corsair H50 die Bolletje92 vernoemd zou ik ook aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan je idd bevestigen dat de corsair h50 een goede koeler is ik draai hem met een q6600 op 3.6ghz onder de 48 graden load en 30 graden idle.dat haalde ik met de mugen 2 niet.
ter info:mijn radiator heeft wel 2 fans in push pull config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon

Terrestraeon

END OF LINE

Even iets anders, aangezien het topic als titel 'Scythe Mugen 2' draagt blijft het dus relevant als ik iets over deze mugen vraag:

Ik heb een Scythe Mugen 2, gebruik hem ondertussen 2 maanden maar wil even wat inlichtingen over een probleempje waarop ik stuitte tijdens het instaleren: Op mijn LGA1366 asus-bord zit aan de achterkant van de cpu-socket zo'n "Stack Cool 2" sockethouder die eraf moest om de Scythe te installeren. Deze moest vervangen worden door dat plaatje van Scythe. Toen ik er langs de bovenkant van het mobo de cpu-houder (met dat hendeltje) terug vast moest draaien op de Scythe-plaat stootte ik op iets vreemd: Wanneer ik vervolgens het hendeltje naar beneden deed (om de cpu vast te klemmen) blokkeerde het hendeltje halverwege! |:( Ik check dus of de cpu er wel juist inligt en dat is zo. Wat blijkt: Scythe verwacht dat de zachte kant van de plaatje achter de socket wat meegeeft. Met een vinger erin duwen merk je dat het wel zacht is en meegeeft, maar het blijft te stevig om te verwachten dat de pinnetjes van de cpu dat zouden accepteren. Nu de hendel is echt zeer stroef naar beneden te duwen, zo stroef dat ik vreesde de pinnetjes te buigen van de cpu. Daarom heb ik de cpu-houder maar wat losser geschroefd zodat er wat speel op zit :/ (met de hendel los weliswaar) en nu ging het hendeltje (nog steeds wat stroefjes) eindelijk naar zijn plaats en zat het geheel vast.

Is dit wel de bedoeling? Ik neem aan van niet maar komt dit vaker voor bij de Mugen 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 12:09
Geen problemen mee gehad, het hendeltje gaat sowieso (eng) zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het nooit anders gekend dan dat je zoveel druk moet zetten. Die pushpins zijn hetzelfde, eerste keer denk je dat je iets gaat breken maar werkt gewoon zo. PC's zijn niet voor mietjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon

Terrestraeon

END OF LINE

Tja mietjes :)

Het is niet dat ik het niet naar beneden zou krijge, maar het hendeltje zou er wel krom van plooien.
Toen ik er het meeste kracht op zette stond het hendeltje echt bol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaYsoms
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-09 11:14
fout.

[ Voor 97% gewijzigd door RaYsoms op 27-09-2009 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
Heb je HT uitstaan met je huidige temps? Want je temps zijn oke als dit het geval is.. probeer eens met dit voltage 25 x 158 (ofzo) te draaien oid zonder je voltage te verhogen...want je moet nog wel iets verder kunnen komen.

Zet je QPI/DRAM even op 1.375 (kan geen kwaad, en zorgt nauwelijks voor een temp stijging)

Extra fans aan je Mugen 2 hangen heeft weinig zin.. sommige mensen gebruiken deze in een push/pull configuratie.. dat kun je proberen.. zet je case open wanneer je gaat sleutel met de snelheid en benches.. dan weet je meteen of je air flow goed zit...

[ Voor 28% gewijzigd door knights16 op 27-09-2009 17:22 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MB-
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:55
Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 12:15:
Ik kan je idd bevestigen dat de corsair h50 een goede koeler is ik draai hem met een q6600 op 3.6ghz onder de 48 graden load en 30 graden idle.dat haalde ik met de mugen 2 niet.
ter info:mijn radiator heeft wel 2 fans in push pull config.
Hoe ben je aan extra schroeven gekomen voor een push pull? Zitten in de box maar 4 ervan. heb me al rot gezocht naar de zelfde maat schroeven in de lokale praxis/gammas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-MB- schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 02:28:
[...]

Hoe ben je aan extra schroeven gekomen voor een push pull? Zitten in de box maar 4 ervan. heb me al rot gezocht naar de zelfde maat schroeven in de lokale praxis/gammas.
je kan ze apart kopen ik heb ook gehoord dat je zipties kan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MB-
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:55
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 02:47:
[...]

je kan ze apart kopen ik heb ook gehoord dat je zipties kan gebruiken
Dit was meer gericht op de radiator van zn h50, die kan je niet met zipties bevestigen omdat het met schroefdraad in de radiator gaat.
Pagina: 1