Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:17
SinergyX schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 00:39:
[...]

Jij denkt echt dat een 15 jarig jochie besef heeft wat hij doet? Dat hij vanaf nu zijn leven betert en nooit meer kwaad doet? Met de gedachte hebben we zojuist 50% van de criminaliteit opgelost. Geld is motiverend, cijfer met 3 nullen is voor een 15jarige wereld bedrag. Hij wist dat hij foutje had gemaakt, proxy server. Had hij dat gedaan en geen email neer gezet, was hij hier 100% mee weggekomen.

Dan zat er een brak gat in de software, niet veel anders dan dat mijn voordeur een slot heeft van de jaren 90 waar een loper van in omloop is. Beide gevallen blijft het voor mij simpel, je hebt er vanaf te blijven. Leeftijd maakt dan geen kloot meer uit, 12 40 of bejaard, het mag niet.

Scriptkiddie of handlanger, niets jeugdrecht, gewoon volle mep 4 jaar. Dat zal een stuk beter werken dan een 'foei niet meer doen' aai over de bol.
Nergens hoor je mij beweren dat het wel mag. Daar zijn we het over eens.

Waar we het niet over eens zijn is dat de leeftijd niet meer uitmaakt. De hersenen van een 15-jarige werken niet zoals die van een volwassene, het is erg naief te redeneren: Hij wist dat het niet mocht maar hij deed het toch dus geef hem maar de volle laag. Ik denk dat hij juist niet overzien heeft wat hij gedaan heeft, dat heeft niks met intelligentie te maken maar met de leeftijd. Of ben je van mening dat alleen de vmbo`ertjes stomme dingen doen en alle vwo`ertjes engeltjes zijn?

Hiermee probeer ik zijn gedrag niet goed te praten, zoals ik al zei, heeft hij iets gedaan dat gewoonweg niet mag. Daar moet hij voor gestraft worden. Bedenk eens wat je doet als je hem nu 4 jaar lang wil vervolgen: Zo rond z`n 19e komt hij vrij. Hij heeft geen goede opleiding kunnen doen en heeft een strafblad. Hij heeft totaal geen sociaal leven, behalve de bajesvriendjes.

Als je hem dan straft, straf hem dan realistisch. Dit is gewoon levenverneukerij voor een kwajongensstreek, een soort bushokje vernielen in een puberse bui. Als je dat doet dan dien je het zelf te betalen, dus laat hem de kosten van dit grapje dan ook zelf betalen.

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:46

Brons

Fail!

Gomez12 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 13:46:
[...]

Tja, imagoschade / alle users een pw-reset mailtje moeten sturen / site tijdelijk offline ( langer door de ddos maar ok ) / speur-tijd om te achterhalen wat er nu eigenlijk meegenomen is. Het is maar wat je geen schade noemt. En dit is enkel de directe schade.
Al deze zaken zouden ook gebeurt zijn als een 'black hat' het gedaan heeft, echter een 'black hat' had waarschijnlijk ook nog schade aan de DB gedaan. Alleen al om deze redenen is het beter om hem nu met rust te laten. Je wil niet dat het volgende security lek stil blijft omdat de hacker bang is om gepakt te worden. Ik geef toe dat het beter was geweest om Danny gewoon prive te e-mailen.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:00
ja alsof die kosten niet nog erger zijn dan dat maandje in de gevangenis of doe 300 uur taakstraf :)
(ja die straffen zijn uit mijn duim gezogen)

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Brons schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 14:21:
[...]

Al deze zaken zouden ook gebeurt zijn als een 'black hat' het gedaan heeft, echter een 'black hat' had waarschijnlijk ook nog schade aan de DB gedaan. Alleen al om deze redenen is het beter om hem nu met rust te laten. Je wil niet dat het volgende security lek stil blijft omdat de hacker bang is om gepakt te worden. Ik geef toe dat het beter was geweest om Danny gewoon prive te e-mailen.
Tja, er is altijd een overtreffende trap te verzinnen.

Betekent dat dat je iedereen moet laten gaan omdat het altijd erger kan?

Btw wat is erger, iemand die op FoK kan posten onder andermans account of iemand die met een wachtwoord bemachtigd door een hack bij FoK in kan loggen op gmail / paypal etc en van daaruit verder kan gaan.

Imho ( sorry danny ) maakt het niet uit of je op FoK enkel een berichtje plaatst of de hele dbase verwijdert. Dat is maar 1 site.
Op het moment dat je wachtwoorden / hashes van wachtwoorden weet te bemachtigen en deze opslaat en bewaart bij dit soort community's dan zijn de mogelijke gevolgen veel groter.

Op het moment de je de fok-db leeghaalt schaadt je 20 / 30 mensen echt...
Op het moment dat je een user / pw db van voldoende grootte ( en dat is fok ) na een jaar weer boven water haalt en uitprobeert op paypal / gmail / hotmail etc dan heb je een goudmijn in handen...

Het enige wat ik weet is dat hij de db van GratisOpTeHalen opgeslagen heeft en dat hij hier niets van gemeld heeft, ik zie dan ook geen aanleiding om te geloven dat hij de FoK dbase ook niet opgeslagen heeft en deze niet over 1 jaar uit de kast kan halen.

Oftewel ik zou graag een signaal zien dat dit gewoon niet kan vanwege de mogelijke gevolgen. En de directe kosten / gevolgen zijn volgens mij genoeg aanleiding om zo'n signaal de wereld in te sturen ( / bij de politie te melden ).

Sowieso ben je een slechte "black-hatter" als je een dbase gaat leeghalen, levert je helemaal niets op. Gegevens verkopen is veel lucratiever...
Caelorum schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 14:22:
ja alsof die kosten niet nog erger zijn dan dat maandje in de gevangenis of doe 300 uur taakstraf :)
(ja die straffen zijn uit mijn duim gezogen)
Ach, ik denk wel degelijk dat de reeele kosten ( zeker met een rechtsgang erachteraan ) wel iets zwaarder tellen dan de gevangenis-straf / x uur taakstraf.

Kosten lopen hard op als je veel bezoekers hebt. Je moet niet enkel nakijken / fixen wat de hacker meldt, je moet alles nalopen om te zien of de hacker niet ergens een backdoor ingebouwd / niet verteld heeft. Dit kost gewoon veel tijd en manuren.
Door het te melden op de FP gok ik namelijk dat er nog eens 300 wannabe hackers opaf zijn gekomen om te kijken of zij hetzelfde kunnen doen, al deze bagger moet je nakijken ( misschien was het namelijk wel de hacker die tussentijds via een proxy verder probeerde te gaan )

Dit zijn gewoon kosten die allemaal gemaakt moeten worden, die krijg je als site-eigenaar echt niet terug met x uur taakstraf / celstraf.

[ Voor 20% gewijzigd door Gomez12 op 05-09-2009 15:35 ]

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik blijf het raar vinden dat mensen een (blijkbaar niet zo grey hat) hacker blijven verdedigen. Het is geen feit dat hij 15 is, dat beweert hij zelf alleen maar. Zou ik ook doen als een hele internetgemeenschap achter me aan zit. Een beetje zielig praten over dat je nog thuis woont en niet weet wat een loadbalancer is kan iedereen. Doen alsof je niet weet dat je fout bent en dat je een kale kip bent waarvan niet te plukken valt.

Maar goed, dan ga ik er even van uit dat hij wel 15 is. Gooide ik toen ik 15 was bakstenen door bushokjes heen? Nee. Dat is namelijk fout. Daar was ik mij heel bewust van op die leeftijd. Het zelfde geldt voor hacken. Je gaat mij echt niet wijs maken dat een 15 jarige niet weet dat hacken fout is, sterker nog dat is waarschijnlijk de reden dat hij het deed, want o wat ben je stoer als je als puber iets fout doet. En dus doen ze het expres. Maar dan moet je niet gaan janken als een klein meisje als de volgende dag de politie voor je deur staat om je een paar nachten in de cel te duwen. Dan moet je dan ook stoer zijn en gewoon je straf uitzitten.

Het feit dat hij zei een database te willen verkopen is op zijn minst genoeg reden om eens bij zijn mama aan te kloppen en zijn PC in beslag te nemen. En zet zolang die knul maar in een cel. Als de politie bij de deur staat dan weet hij echt wel dat ze voor hem komen.

Maar blijkbaar vinden veel tweakers het hier ook heel normaal om bushokjes in te gooien. "Straffen? Ah nee joh, kwajongensstreek toch? Laat de busmaatschappij maar met de schade zitten, maar deze nobele 15 jarige jongen hoeft geen straf hoor!"

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

twiFight schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 15:40:
Ik blijf het raar vinden dat mensen een (blijkbaar niet zo grey hat) hacker blijven verdedigen. Het is geen feit dat hij 15 is, dat beweert hij zelf alleen maar. Zou ik ook doen als een hele internetgemeenschap achter me aan zit. Een beetje zielig praten over dat je nog thuis woont en niet weet wat een loadbalancer is kan iedereen. Doen alsof je niet weet dat je fout bent en dat je een kale kip bent waarvan niet te plukken valt.

Maar goed, dan ga ik er even van uit dat hij wel 15 is. Gooide ik toen ik 15 was bakstenen door bushokjes heen? Nee. Dat is namelijk fout. Daar was ik mij heel bewust van op die leeftijd. Het zelfde geldt voor hacken. Je gaat mij echt niet wijs maken dat een 15 jarige niet weet dat hacken fout is, sterker nog dat is waarschijnlijk de reden dat hij het deed, want o wat ben je stoer als je als puber iets fout doet. En dus doen ze het expres. Maar dan moet je niet gaan janken als een klein meisje als de volgende dag de politie voor je deur staat om je een paar nachten in de cel te duwen. Dan moet je dan ook stoer zijn en gewoon je straf uitzitten.

Het feit dat hij zei een database te willen verkopen is op zijn minst genoeg reden om eens bij zijn mama aan te kloppen en zijn PC in beslag te nemen. En zet zolang die knul maar in een cel. Als de politie bij de deur staat dan weet hij echt wel dat ze voor hem komen.

Maar blijkbaar vinden veel tweakers het hier ook heel normaal om bushokjes in te gooien. "Straffen? Ah nee joh, kwajongensstreek toch? Laat de busmaatschappij maar met de schade zitten, maar deze nobele 15 jarige jongen hoeft geen straf hoor!"
Aangifte doen lijkt me dan een taak voor die andere sites waar het om gaat met betrekking tot het verkopen van gegevens. En volgens het artikel op de frontpage wordt dat ook overwogen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-11 18:46

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 12:56:
[...]

Het plaatsen van die conversatie is niet tegen de regels van GoT, maar toch zou het in jouw ogen verwijdert moeten worden. Sterker nog, je wijt het aan je "gebrek aan pupulariteit" dat dat niet gebeurt. Het verwijderen van dingen die niet tegen de regels zijn zou heel erg vreemd zijn, en zelfs neigen naar censuur. 8)7 Dat een eigenaar van een dergelijk grote community dat niet begrijpt vind ik heel, heel erg vreemd.
Mwoaa... Hij heeft het meer over vriendelijk vragen, maar doet dat niet omdat hij hier niet echt populair meer is. Dat heeft vooral te maken met het feit dat iemand als jij zo vreselijk over iets als dit valt. Doe alsjeblieft even wat minder alsof de wereld is vergaan, en nuanceer jezelf een beetje omdat je weet dat er uiteindelijk weinig is gebeurd.

• Yofresh
twiFight schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 15:40:

Jij leest niet goed. Ik praat nergens goed dat er wel eens een bushokje sneuvelt. Die dingen zijn ook duur, dat wordt door de bandieten ook zelf betaald. Gezien het feit dat dat nogal een bedrag is, is dat al een behoorlijke straf op die leeftijd. Die paar nachtjes cel kan best als een berouwmiddel gebruikt worden hoor, ik vind het alleen nogal sneu dat er geroepen wordt dat hij best 4 jaar mag krijgen.

Gelukkig was jij een voorbeeldjongere en kan je dat extrapoleren naar de hele pubergemeenschap. Gelukkig heb jij toen geen stomme dingen gedaan en kon jij toen al perfect abstract denken en logisch redeneren. Als iedereen zo voorbeeldig was tijdens zijn puberteit als jij dan was er nooit veel onderzoek gedaan naar waarom juist pubers zo vaak in de fout gaan en idiote dingen doen. Daar is uit gebleken dat de hersenen van deze rakkers nog niet werken zoals ze dat doen bij een volwassene en dat er bij het nemen van beslissingen hele andere dingen meewegen dan bij een volwassene: Peer pressure en zoeken naar een eigen identiteit om maar eens wat te noemen.

• Gomez12
Marzman schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 15:50:
[...]
Aangifte doen lijkt me dan een taak voor die andere sites waar het om gaat met betrekking tot het verkopen van gegevens. En volgens het artikel op de frontpage wordt dat ook overwogen.
Ja en nee, het probleem is dat ik niet weet of hij de dbase van FoK niet heeft, ik weet niet of hij die over 1 jaar niet gaat verkopen. Ik weet enkel dat hij van een andere site wel de gegevens ter verkoop aanbied en dat hij bij FoK bij die gegevens kon komen...

Dat is een beetje het probleem, als FoK nu geen aangifte doet lijkt het me extreem moeilijk om over een jaar als de gegevens wel verkocht worden wel aangifte te doen ( it smells like FoK-gegevens, it looks like Fok-gegevens, it walks like FoK-gegevens, maar door 1 jaar aan wijzigingen etc zijn het niet meer de huidige Fok-gegevens, vermeng het met nog wat gegevens van andere sites en ik denk dat je een redelijke kluif hebt aan de bewijslast )

Verwijderd

Patriot schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 15:56:
[...]

Mwoaa... Hij heeft het meer over vriendelijk vragen, maar doet dat niet omdat hij hier niet echt populair meer is. Dat heeft vooral te maken met het feit dat iemand als jij zo vreselijk over iets als dit valt. Doe alsjeblieft even wat minder alsof de wereld is vergaan, en nuanceer jezelf een beetje omdat je weet dat er uiteindelijk weinig is gebeurd.
Het spreekt voor zich (of blijkbaar toch niet) dat het neigen naar censuur van T.net zou zijn als zij zouden besluiten in te gaan op zijn verzoek, niet van Danny zelf omdat hij hier niets meer dan een normale user is. Waar ik op doelde is dat ik het heel vreemd vind dat iemand die zelf een grote community bestiert bij een andere community een verzoek dat wat daarin zou resulteren, ik had verwacht dat hij wel beter zou weten dan dat.

Overigens is "er vreselijk over vallen" flink overdreven. Ik erger me aan het totale gebrek aan professionaliteit en de manier waarop dingen worden afgeschoven. Over het algemeen zeg of schrijf ik dingen zoals ze zijn of ik het zie, dat is geen kwestie van doen alsof de wereld vergaat maar ergens geen doekjes om winden. Ik houd er niet van om om de hete brei heen te draaien en net te doen alsof het allemaal maar normaal is en er niet toe doet. Dat er uiteindelijk niet zo veel gebeurt lijkt te zijn is een kwestie van geluk, feit blijft dat iemand toegang had tot de complete database van Fok en dat kun je niet afdoen als een kleinigheidje.

Die populariteit gaat volgens mij over zijn populariteit bij de crew waar aan het begin van dit topic nogal wat gedoe over geweest is. Daar hebben ik of andere gewone users weinig mee te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2009 16:37 ]

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-11 15:11

chaozz

Retrofiel

Zou het kunnen dat hij via een exploit een insert in de tabel heeft weten te doen die de posts van de FP bevat? En dat hij dus wel een lek heeft gevonden, maar niets heeft gestolen. Die email convo's lijken mij eerder op grootspraak van een puber. Daarbij zou een slimme hacker zou wel iets voorzichtiger zijn en wellicht liever met een amerikaanse spammer in onderhandeling gaan.

Ik zou zelf nogal alert zijn op nederlandstalige mails van gewillige kopers.

chaozz.nl | RetroGameCouch

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
chaozz schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 16:43:
Zou het kunnen dat hij via een exploit een insert in de tabel heeft weten te doen die de posts van de FP bevat? En dat hij dus wel een lek heeft gevonden, maar niets heeft gestolen.
Lees de details in http://frontpage.fok.nl/nieuws/116339/ even.

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-11 15:11

chaozz

Retrofiel

Toch iets meer dan een verveeld pubertje dus. I rest my case.

chaozz.nl | RetroGameCouch

Verwijderd

chaozz schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 16:52:
Toch iets meer dan een verveeld pubertje dus. I rest my case.
Zó vreselijk ingewikkeld zijn de handelingen die hij heeft uitgevoerd nou ook weer niet. Het is de meest bekende en simpele manier om een website te 'hacken' die er bestaat.

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-11 18:46

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 16:33:
[...]

Het spreekt voor zich (of blijkbaar toch niet) dat het neigen naar censuur van T.net zou zijn als zij zouden besluiten in te gaan op zijn verzoek, niet van Danny zelf omdat hij hier niets meer dan een normale user is. Waar ik op doelde is dat ik het heel vreemd vind dat iemand die zelf een grote community bestiert bij een andere community een verzoek dat wat daarin zou resulteren, ik had verwacht dat hij wel beter zou weten dan dat.

Overigens is "er vreselijk over vallen" flink overdreven. Ik erger me aan het totale gebrek aan professionaliteit en de manier waarop dingen worden afgeschoven. Over het algemeen zeg of schrijf ik dingen zoals ze zijn of ik het zie, dat is geen kwestie van doen alsof de wereld vergaat maar ergens geen doekjes om winden. Ik houd er niet van om om de hete brei heen te draaien en net te doen alsof het allemaal maar normaal is en er niet toe doet. Dat er uiteindelijk niet zo veel gebeurt lijkt te zijn is een kwestie van geluk, feit blijft dat iemand toegang had tot de complete database van Fok en dat kun je niet afdoen als een kleinigheidje.

Die populariteit gaat volgens mij over zijn populariteit bij de crew waar aan het begin van dit topic nogal wat gedoe over geweest is. Daar hebben ik of andere gewone users weinig mee te maken.
Ik had niet het idee dat Danny met het idee rondliep om de crew te vragen een reactie te wijzigen van een gebruiker. Ik had meer het idee dat Danny een beroep wilde doen op de gebruiker. In het eerste geval ben ik het met je eens dat het niet echt de manier is waarop dat hoort, maar dat is dus alleen zo als Danny het werkelijk zo bedoelde zoals jij denkt dat hij het bedoelde.

Mocht dat wat ik denk toch waarheid zijn, dan is het in ieder geval iets waar je het woord censuur wat mij betreft niet op hoeft toe te passen. Niemand die er uiteindelijk minder van gaat worden, en door het op zoiets relatief kleins te gebruiken devalueer je in mijn ogen het woord. Dat zou jammer zijn, want als er echt een kwalijke zaak is maakt het woord opeens geen indruk meer.

Dat is ook een beetje wat ik bedoelde met jouw vreselijk overdrijven. Jij vind alles wat Fok! gedaan heeft maar vreselijk onprofessioneel, en ze schuiven volgens jou erg veel af. Ik denk dat dat wel meevalt. Danny heeft voor zover ik begrijp nooit zijn goedkeuring gegeven voor het bericht met daarin de hetze tegen het hackertje.

Er zat een lek in de gebruikte software, en het is heel goed mogelijk dat er ergens een lastig te vinden lak zit in de software die door de devs van Fok! zelf is geschreven. Dat soort dingen zijn gewoon onvermijdelijk. Daar waar mensen werken worden fouten gemaakt. Je kunt hoog en laag springen dat het niet zou mogen, maar het gebeurt gewoon. Dan kun je Danny de schuld geven van dat gegeven, maar dat is gewoon oneerlijk. Als er iets fout is gegaan dan is de afhandeling gewoon het belangrijkst. Wat mij betreft heeft Danny gedaan wat hij moest doen, hij heeft zijn gebruikers er over geïnformeerd en het lek gedicht.

Verwijderd

hij zou inderdaad Asperger kunnen hebben zoals hierboven al aangegeven; hij gebruikt niet de woorden van een 15-jarige, en heeft mogelijk een hoog IQ maar een laag EQ, <tip, een asperger word gevaarlijk voor de rest van zijn leven als die kwaad in de zin heeft, help een heropvoedingscursus ook niet tegen want dan zijn ze slim genoeg om te doen alsof het geholpen heeft>.

Gooi maar in het radboudbos neer is idd de reactie van een 15-jarige, als ik het zou doen, en ik heb ook bovengemiddeld snelle hersens; Ik had een anoniemere manier genomen maar wel direct met de verkoper in contact getreden, danwel zelf een bankrekeningetje anoniem geopend, of een nigeriaan het wit laten wassen, en direct na ontvangst het via een send-large-files nogwat dienst of iets dergelijks ter beschikking gesteld.

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

En misschien heeft ie wel een hersentumor die z'n rationeel denken beinvloed en moeten we hem allemaal een kaartje sturen naar z'n ziekenhuisbed? :/

Echt, waar gaat dit over, hier een beetje allerlei psychische aandoeningen zitten te bedenken en dat kind zitten te labelen? Tis gewoon een puber die kattekwaad heeft uitgehaald, laat aub dit excuus gezoek weg zeg.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 14:08:
hij zou inderdaad Asperger kunnen hebben zoals hierboven al aangegeven; hij gebruikt niet de woorden van een 15-jarige, en heeft mogelijk een hoog IQ maar een laag EQ, <tip, een asperger word gevaarlijk voor de rest van zijn leven als die kwaad in de zin heeft, help een heropvoedingscursus ook niet tegen want dan zijn ze slim genoeg om te doen alsof het geholpen heeft>.
Zo kan die wel weer. Je hebt zeer duidelijk geen enkle verstand van psychiatrie, dus praat er dan ook niet over. Asperger syndroom hoeft niet eens uit een laag EQ te bestaan...

.echt waar, waar gaat dit over. Ga je eens diep lopen schamen. Even alle mensen met Asperger en aanverwante vormen van autisme weer eens van dingen betichten, waarvan je niks weet.

(vraag me af waarom dit soort mensen nog hier rondlopen...)

• Yofresh
De extraspeciale gratis tip deed het hem :P

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:20

Khaine

Python liefhebber

elevator schreef op zondag 06 september 2009 @ 14:41:
En misschien heeft ie wel een hersentumor die z'n rationeel denken beinvloed en moeten we hem allemaal een kaartje sturen naar z'n ziekenhuisbed? :/

Echt, waar gaat dit over, hier een beetje allerlei psychische aandoeningen zitten te bedenken en dat kind zitten te labelen? Tis gewoon een puber die kattekwaad heeft uitgehaald, laat aub dit excuus gezoek weg zeg.
Hier sta ik volledig achter. Misschien heeft hij wel een gebroken been? Misschien is z'n gezicht vervormd. Misschien is het cosplay-student die overdag uitziet als scholier met asperger maar in het weekend transformeert in de Elf sorcerer "Blackbone"?

Of ... misschien is het gewoon een 15-jarig nieuwsgierig redelijk intelligent mannetje wat doelgericht heeft bekeken of hij ergens binnen kon komen omdat het zo spannend is?

Als je niet weet wat je voor je hebt dan vind ik dat je het aan ervaren psychologen over moet laten wat een diagnose zal zijn. Tot die tijd kunnen we OF actief op onderzoek gaan... OF afwachten, maar niet iets daartussen.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• AW_Bos
  • Laatst online: 22:34

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Maar over de downtime gesproken, dit is inmiddels wel bekend nieuws geloof ik: http://www.nu.nl/internet...voor-aanval-op-foknl.html

Tweakers heeft ook even platgelegen toen, is daar al onderzoek naar de herkomst door gedaan?

[ Voor 23% gewijzigd door AW_Bos op 09-09-2009 09:11 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

AW_Bos schreef op woensdag 09 september 2009 @ 09:09:
Maar over de downtime gesproken, dit is inmiddels wel bekend nieuws geloof ik: http://www.nu.nl/internet...voor-aanval-op-foknl.html

Tweakers heeft ook even platgelegen toen, is daar al onderzoek naar de herkomst door gedaan?
Dat was volgens mij niet die betreffende zondag

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 10:08

ralpje

Deugpopje

AW_Bos schreef op woensdag 09 september 2009 @ 09:09:

Volgens mij gaat het hier over een 'mislukte' dos-aanval. In het artikel wordt gemeld dat Fok! geen schade heeft geleden en dus geen aangifte heeft gedaan. Lijkt me dat ze niet plat gegaan zijn dus, anders hadden ze wél schade gehad (gemiste advertentie-inkomsten etc.)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• twiFight
  • Niet online
In een ander nieuwsitem (misschien wel fok zelf) stond dat ze vrij snel en makkelijk die DOS konden blokkeren in de firewall, dus dat lijkt me een andere zaak dan die waarbij ze 2+ dagen plat lagen, aangezien die niet zo "snel en makkelijk" geblokkeerd was.

Verwijderd

Op zich wel opmerkelijk (of niet :P ), blijkt de "ddos" maar van 1 locatie te komen en dat weet fok al plat te leggen of flink trager te maken? Friesland college, is toch geen uni of hbo instelling dacht ik, zal ook wel niet een flinke internet lijn hebben.

• twiFight
  • Niet online
VO/MBO inderdaad, maar Fok weet ook het verschil wel tussen een DDoS en een DoS.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
twiFight schreef op woensdag 09 september 2009 @ 09:23:
In een ander nieuwsitem (misschien wel fok zelf) stond dat ze vrij snel en makkelijk die DOS konden blokkeren in de firewall, dus dat lijkt me een andere zaak dan die waarbij ze 2+ dagen plat lagen, aangezien die niet zo "snel en makkelijk" geblokkeerd was.
Het ging inderdaad om iets anders. Één pc die een slowloris attack deed vorige week woensdag aan het eind van de middag. We zijn nog bezig met een nieuwe loadbalancer die daar weerstand tegen gaat bieden.
Daarnaast hebben we de afgelopen tijd wat ervaring met ddos'en opgedaan, dat zal een volgende keer ook wel helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door GlowMouse op 09-09-2009 19:58 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:43
waarom wordt een DDoS/DoS attack als hacken gezien trouwens? Je kan er toch weinig mee bewerkstelligen, buiten een server down halen?

• AW_Bos

AW_Bos

418O2 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 22:16:
waarom wordt een DDoS/DoS attack als hacken gezien trouwens? Je kan er toch weinig mee bewerkstelligen, buiten een server down halen?
Omdat die vaak vanaf een gehackte computer plaatsvindt. Botnet enzo.
Maar dan ligt het hacken weer niet aan de kant van de site die down is.

• 418O2
ja dat snap ik, maar de DDoS/DoS is toch niet zo hackerig, m.n. een DoS kan iedereen mongool vanaf een pc met een fatsoenlijke pijp naar buiten uitvoeren toch?

• Gomez12
418O2 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 22:29:
ja dat snap ik, maar de DDoS/DoS is toch niet zo hackerig, m.n. een DoS kan iedereen mongool vanaf een pc met een fatsoenlijke pijp naar buiten uitvoeren toch?
DoS wel, DDoS heb je iets meer pijpen voor nodig.

Wat het nog enigszins met hacken (/cracken voor de liefhebbers) te maken zou kunnen hebben is dat het ook een gebruikte manier is om onzichtbaar te zijn.
Flood de logs met DDoS attacks en de kans is groot dat ze gepurged / niet gelezen worden.
Bij een niet al te grote DDoS valt menig IDS al uit ( verricht veels te veel controles voor dit soort verkeer ) waardoor deze menig keer tijdelijk uitgezet wordt.

Er valt te hacken in een DDoS zolang je maar voldoende controle houdt om precies niet bij de server te komen zolang alles in stand is. Valt er 1 ding om / wordt er 1 controle uitgezet dan moet je precies wel bij de server kunnen komen. Zeer weinig mensen gaan de logs nalezen als jij je botnet 50.000 random iis / apache hackurls per minuut laat sturen, ben jij ondertussen via specifieke hacks bezig een backdoor voor jezelf in te bouwen dan valt jouw poging weg in de massa...

Maarja, bij dit soort sites gok ik toch eerder op scriptkiddies die bij "toeval" tegen een botnet aanliepen en dit gebruikten dan op echte hackers, het daadwerkelijke hacken binnen een DDoS vereist namelijk wel een redelijke extreme vorm van controle over je botnet en een redelijke kennis over de gebruikte hardware bij je target...

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:23
Hij lijkt er weer uit te liggen hier :?

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Luqq schreef op donderdag 10 september 2009 @ 15:04:
Dan hebben we er ook geen last van. :P

Hij ligt er hier ook uit btw.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Het lijkt me niet dat elke downtime nu opeens hier besproken moet worden? ;)
Als je statusupdates wilt hebben kun je dat op irc://irc.fok.nl/fok vragen ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:46

DukeBox

loves wheat smoothies

moto-moi schreef op donderdag 10 september 2009 @ 15:06:
Het lijkt me niet dat elke downtime nu opeens hier besproken moet worden? ;)
Als je statusupdates wilt hebben kun je dat op irc://irc.fok.nl/fok vragen ;)
Als ik daar op klik krijg ik ook 'the page could not be displayed'.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Moet je wel op IRC gaan he 8)7

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Brons
  • Laatst online: 25-11 17:46

Brons

Fail!

GGS_206 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 15:46:
Moet je wel op IRC gaan he 8)7een IRC client geinstalleerd hebben.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

@Brons, of gewoon Mibbit

☻/
/▌
/ \

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:46

DukeBox

loves wheat smoothies

En dat is ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• LMD
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

LMD

Complex Minded

Nothing more to say...

• DeMoN
  • Laatst online: 28-11 19:51

DeMoN

Pastafari

Welkom op Tweakers.net...
Geintje neem ik aan? Je hebt wel 'technische termen' in je sig en ondertitel dus zal wel ;)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-11 19:15

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Luqq schreef op donderdag 10 september 2009 @ 15:04:
FOK!? hier werkt het gewoon...

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
Een browser hebben waar gewoon een irc client in zit :)

~ Mijn prog blog!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Geenstijl laad ook niet .... weer een DDOS ?

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Verwijderd

Ik kom dumpen ook niet op, zal wel weer een aanval zijn, zou ook niet gek vinden want vind wel erg racistish en kinderachtig worden op dumpen/geen stijl etc

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Het is dumpert en niet dumpen.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• TommyGun
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

GS (Dumpert etc draaien op dezelfde servers) is gewoon druk vanwege het debat en de nieuwe loadbalancer.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Artwido
  • Laatst online: 22:16
Lol @ Geenstijl :D

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Grappige manier om te verbloemen dat de computertijd van de hacker op was :+

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• 418O2

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Door dat soort vragen voel ik mij ontzettend oud worden...

"Vroeger, jongeman, vroeger bestond er geen Microsoft Live Messenger."

- Jahaaaa opa, weet ik wel, dat heette toen nog MSN tog?

"Nee jongen, voordat het in onze ogen inferieure MSN opkwam was er ICQ. Daarvoor was er IRC"

- Oooooh en was dat ook met videochat en shizzle?

"Nee, jongen, IRC was een soort chatbox met kanalen waar men gewoon Engels gebruikten in plaats van rare tekentjes en 1337- danwel Breezertaal. Je koos je kanaal en begon met een groep mensen te chatten. Dat kon dan privé of openbaar en er waren diverse combinaties van symbolen en tekst om bijvoorbeeld iemand te slaan met een grote zalm of om een zin te beginnen met je naam. Op GoT bestaat laatstgenoemde nog steeds: * Wilf zal dat even demonstreren."

- Oh teh leetzors opa, dat was dan zeker heel erg hip enzo!

"Ja, dat was het zeker, totdat ICQ kwam wat destijds veel meer opties openden voor het chatten. Iedereen die je kende stapte over op het heel fijne chatprogramma ICQ. Dat programma heeft jarenlang gedomineerd."

- Maar opa, waarom is dat dan verloren gegaan?

"Nou, op een gegeven moment kwam er MSN. Wij lachten om MSN; het was inferieur, crashte makkelijk, dockte niet aan je schermrand, was buggy en stelde geen ene fu... eh niks voor. Het was voor breezersletjes en andere kindertjes die moeite hadden met de Nederlandse taal. Alleen tieners gebruikten dat programma. Het ergste was dan nog wel dat die tieners ellenlange namen bestaande uit diverse symbolen typte om uit te drukken wat ze deden of hoe ze zich voelde; J0h4Nn4 - is v4Nd44g m3T P4Tr1Ck n33R dR13vL13t g3W33sT!!!!111 <3 <3 <3 <3 0n3 LuV"

- Maar waarom bent u dan ook op MSN gegaan?

":$"

- Nou?

"Op een gegeven moment stapte steeds meer mensen over, er bleef wel een harde kern over op ICQ maar die dunde steeds sneller uit. Voor je het wist zat iedereen op MSN en had iedereen ICQ afgezworen. Je moest wel. :("

- Niet leuk hè, opa?

"Nee, maar weet je nu wat IRC is?"

- Eeeeeeeeeeh Intercontinental Rallye Challenge?

"Zucht..."

• Gomez12
Wilf schreef op donderdag 10 september 2009 @ 23:22:
[...]
Door dat soort vragen voel ik mij ontzettend oud worden...
* Gomez12 voelt zich nog ouder als mensen irc dood verklaren / geen idee hebben dat er al decennialang shizzle op irc te vinden is.

Maarja ICQ dood verklaren is net zoiets als je mensen buiten NL-kent...

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Al mijn buitenlandse kennissen gebruiken AOL/AIM, alleen een handjevol Duitsers heb ik nog op ICQ en één NLer die nog wel eens inlogt. Maar goed, eerlijk gezegd chat ik überhaupt al een paar jaar niet tot nauwelijks meer.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wilf schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 00:09:
Al mijn buitenlandse kennissen gebruiken AOL/AIM, alleen een handjevol Duitsers heb ik nog op ICQ en één NLer die nog wel eens inlogt. Maar goed, eerlijk gezegd chat ik überhaupt al een paar jaar niet tot nauwelijks meer.
Bij mij Yahoo, maar dat connect ook met het MSN-netwerk.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• TommyGun
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

Danny heeft 't weer voor elkaar met VBL. http://forum.fok.nl/topic/1344284/1/50#73003643

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• AW_Bos

AW_Bos

Wat voor forum was dat? Een Voetbal forum?

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Een uitleg waarom het is gesloten mag toch wel denk ik zo?

Ik kijk net is het idd. weg.

fok ligt gelijk op zn gat.

[ Voor 5% gewijzigd door Wii4all op 22-09-2009 15:48 ]

Burp

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-11 14:49

Trouble

Everything is awesome

Gaat nu elke rel op FOK! hier besproken worden? Beetje jammer :/

| 17 December 1991 | De Nerdette |

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Jammer is het niet, offtopic echter wel. Daarnaast is het een beetje zinloos om elke rel op Fok! hier te bespreken. Die dingen ontstaan op Fok! en kunnen daar ook gewoon opgelost worden. ;)

Signature

• 418O2
Een 'Danny is een mongool'-topic loopt al in ABO :)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

418O2 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:10:
Een 'Danny is een mongool'-topic loopt al in ABO :)
Dat is niet helemaal de strekking van dat topic.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• 418O2
Gunner schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:14:
[...]

Dat is niet helemaal de strekking van dat topic.
Nee, maar wel de uitkomst ongeveer.

maar zullen we ze hier maar ontopic laten gaan ? :P
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste